Entertainment alle pijlers

Hét Viva Boekentopic - deel 4

07-08-2009 22:45 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
De opvolger van Hét Viva Boekentopic van Trenchtown.

Wat ben je nu aan het lezen? Welke boeken raad je aan? Welke raad je af? Thrillers, romans, non-fictie, fantasy enz, gaat het om boeken dan zit je hier goed.

Klik hier voor het vorige topic.

If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
Ik lees nu In Retraite van Carla de Jong. Iemand ervaring?
Ik heb net Echte mannen eten geen kaas uit en heb gemixte gevoelens,ik had eigenlijk vanaf de eerste bladzijde een hekel aan haar als ik dat zo mag zeggen..Ik weet eigenlijk niet zo wat ik er van moet denken nu,heb net even de interviews met Maria Mosterd op youtube gekeken maar ze lijkt zo kil net of het haar niet gebeurd is en of het allemaal niet zo erg is,misschien wordt je ook wel zo als je al die rottigheid hebt meegemaakt..

Is het vervolg de moeite waard om te lezen?

En dat boek van haar moeder?
Iemand hier die wel eens iets van John Irving heeft gelezen? Ben benieuwd naar jullie reacties!
@trenchtown

JAAA! Ik heb net A Prayer for Owen Meany uit. Ik vond het geniaal, heel bijzondere karakters en goede plot. Heb verder nog niks van hem gelezen maar wil dat wel snel doen
quote:dolfje schreef op 08 februari 2010 @ 16:20:

Ik heb net Echte mannen eten geen kaas uit en heb gemixte gevoelens,ik had eigenlijk vanaf de eerste bladzijde een hekel aan haar als ik dat zo mag zeggen..Ik weet eigenlijk niet zo wat ik er van moet denken nu,heb net even de interviews met Maria Mosterd op youtube gekeken maar ze lijkt zo kil net of het haar niet gebeurd is en of het allemaal niet zo erg is,misschien wordt je ook wel zo als je al die rottigheid hebt meegemaakt..

En dat boek van haar moeder?Als je het mij vraagt niet,heb het eerste boek gelezen en die vond ik nog wel gaan.
Ik ben erg nieuwsgierig wat jullie vinden van Calamiteitenleer... Ik zie m vaak liggen en denk dan "zal ik wel, zal ik niet?" Ik hoorde aan de ene kant dat het op Donna Tart lijkt, aan de andere kant staat het geloof ik in de top 10 van niet uitgelezen boeken ( wat dan wel weer erg des Tarts is als het gaat om de kleine vriend )

Ook ben ik net terug van een literair avondje uit met Thomese, Koch, Romeijn en Otten en van die laatste heb ik nog niets gelezen maar het stuk wat zij voorlas sprak me wel aan. Iemand In wonderland al gelezen?

Momenteel ben ik bezig in Koetsier Herfst van Charlotte Mutsaers, wel geinig maar had m eigenlijk na alle goede verhalen leuker verwacht. Ik wissel het af met stukken uit David Sedaris' When you are engulfed in flames. Erg leuk!
Ik heb In Retraite bijna uit en ik vind het wel een boeiend boek. Niet enorm uitgediept, wat het makkelijk leesbaar maakt, maar ik hou van groepsdynamische processen en het had voor mij dus veel uitgewerkter mogen zijn. Het is nu een wat 'commercieel' geschreven boek, wat ook wel weer logisch is. Maar al met al een aanrader!
Zo, ben hier een tijd niet geweest, lukte me niet om me te concentreren op een boek maar ga straks weer eens naar de bieb. Even wat pagina's terug lezen voor wat tips.

Fiorah, ik vond "In retraite" een interessant boek. Zo zou het zomaar kunnen gaan. Het bleef wel een beetje aan de oppervlakte maar ik vond het boeiend genoeg om door te lezen.
Ik vond het einde wat onbevredigend, maar je hebt absoluut gelijk, zo zou het zomaar kunnen gaan! Al met al vond ik het een prima boek, interessant.

Ik lees nu 'De Schoonmaker':

quote:Evert voelt zich gevangen in zijn eigen leven. Thuis heeft hij niet veel in te brengen en op kantoor schiet hij tekort. Dan gebeurt er iets vreemds op zijn werk: hij krijgt ongevraagd anonieme adviezen over zijn beleidsstukken en verslagen toegespeeld. Probeert iemand zijn carrière nieuw leven in te blazen of is er meer aan de hand? Evert heeft het vermoeden dat de schoonmaker hierachter zit - dat is immers de enige die 's avonds toegang heeft tot zijn kantoor. Hij besluit de kennis en kunde van de schoonmaker in te zetten bij zijn volgende carrièrestap. De onvoorziene gevolgen van Evert's beslissing zijn zowel hilarisch als tragisch.
De laatste tijd niet gelezen omdat ik kapot was van het werk.

Maandag ga ik een midweekje naar sunparcs en neem ik uiteraard deel 1 van Larsson mee om verder in te lezen. (zit nu op de helft)
quote:trenchtown schreef op 10 februari 2010 @ 12:08:

Iemand hier die wel eens iets van John Irving heeft gelezen? Ben benieuwd naar jullie reacties! Ik heb zo ongeveer al zijn boeken in de kast staan . Hoe hij situaties schetst en karakters zich laat ontplooien vind ik geweldig.

Op dit moment ben ik "De kinderen van de keizer" van Claire Messud aan het lezen. De eerste tweehonderd pagina's vond ik erg saai, maar nu loop ik tegen de driehonderd en er begint eindelijk schot in te komen. Dus misschien wordt t nog wat! Iemand hier dat boek ook gelezen?
Ik ben net begonnen in Spiegeljongen, het laatste deel van de groene bloem-trilogie van Floortje Zwigtman. Over een homoseksuele jongen in het Londen van einde 19e eeuw. Erg, erg goede boeken.

Daarvoor heb ik 2 boeken van Tove Jansson gelezen. Ik ken haar vooral van de Moomintrollen, maar ze heeft ook boeken voor volwassenen geschreven. Waar ook helemaal niks mis mee is.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
quote:trenchtown schreef op 10 februari 2010 @ 12:08:

Iemand hier die wel eens iets van John Irving heeft gelezen? Ben benieuwd naar jullie reacties!

Fijne schrijver!

Ik heb lang niet alles van hem gelezen, maar wat ik gelezen heb, daarvan heb ik gesmuld. Garp, Bidden wij voor Owen Meany en Tot ik jou vind.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Hmm, ik denk dat ik jouw smaak wel kan waarderen, Tonkje... hoewel ik nog steeds niet Percy Jackson heb gelezen (mag echttt geen boeken meer kopen). Maar voor als dat verbod is opgeheven: Floortje Zigtman, duidelijk. Is Schijnbewegingen de 1e?
quote:saszzje schreef op 10 februari 2010 @ 23:04:

Ik ben erg nieuwsgierig wat jullie vinden van Calamiteitenleer... Ik zie m vaak liggen en denk dan "zal ik wel, zal ik niet?" Ik hoorde aan de ene kant dat het op Donna Tart lijkt, aan de andere kant staat het geloof ik in de top 10 van niet uitgelezen boeken ( wat dan wel weer erg des Tarts is als het gaat om de kleine vriend )

Ik ook! Toen ik even terug bladerde hier zag ik 'm een paar keer voorbij komen. Het duurde even, maar toen viel het kwartje. Ik heb het boek een keer gekocht op Schiphol, voor in het vliegtuig. Ik heb 'm in het Engels. Maar ik kon er niets mee. Ben volgens mij niet verder gekomen dan een hoofdstuk. Moet ik het nog een kans geven? Past het een beetje in de hoek van 'Extreem Luid en Ongelooflijk Dichtbij'? Dat is nl. wat ik net bedenk nu ik eraan terug denk. (in dat geval ga ik me de moeite besparen...)

Omdat ik een behoefte had aan iets luchtigs heb ik net Het Merlot Mysterie van Ilja Gort gelezen. Het is een grappig boek, niets meer, niets minder. Wel leuk geschreven. Niemendalletje voor tussendoor.

Nu ben ik bezig in Winter in Madrid. Dit boek had ik voor mijn verjaardag gekregen. Het thema sprak me niet echt aan. Maar toen ik zag dat het van de schrijver is van The Boy in the Striped Pyamas en dat vond ik wel een goed boek. En de schrijfstijl is prettig. Dus ik ben begonnen en inmiddels zit ik er helemaal in. Ik ben halverwege, en erg benieuwd hoe het verder gaat.
@Georgie Brown: wat betreft extremely loud moet je echt even doorlezen hoor. Het wordt steeds leuker/mooier.
quote:Nu ben ik bezig in Winter in Madrid. Dit boek had ik voor mijn verjaardag gekregen. Het thema sprak me niet echt aan. Maar toen ik zag dat het van de schrijver is van The Boy in the Striped Pyamas en dat vond ik wel een goed boek. En de schrijfstijl is prettig. Dus ik ben begonnen en inmiddels zit ik er helemaal in. Ik ben halverwege, en erg benieuwd hoe het verder gaat.

Huh? Nee toch?

Ik ben wel benieuwd hoe je het vind, ik ben er ook al een paar keer langsgelopen en vond het steeds niet overtuigend... maar toch heeft het wat verleidelijks...
quote:Fiorah schreef op 14 februari 2010 @ 14:22:

[...]

Huh? Nee toch?

Ik ben wel benieuwd hoe je het vind, ik ben er ook al een paar keer langsgelopen en vond het steeds niet overtuigend... maar toch heeft het wat verleidelijks...

Nee, je hebt gelijk... Ik was in de boekhandel en zag nog een boek van hem. Heb het gewoon verkeerd onthouden. 'The Boy in the Striped Pyjamas' is van John Boyne. Winter in Madrid is van C.J. Sansom. Sorry

Hoe dan ook, het blijft wel een mooi boek. Ik ben natuurlijk pas op de helft, maar heb boeit me. Ik laat mijn eindoordeel nog wel weten.
quote:dolfje schreef op 08 februari 2010 @ 16:20:

En dat boek van haar moeder?

Dolfje, ik meen dat ik ergens op dit forum eens een discussie heb gelezen over het waarheidsgehalte van dit boek. Mensen die het hadden gelezen en die er net als jij gemengde gevoelens bij hadden en zaken hebben uigezocht die niet konden kloppen.

Dus je bent niet de enige met mixed feelings.

Lezen de meeschrijvers op dit topic alleen literatuur?

Ben zelf net klaar met "Het lot van de familie Meijer" en bijna klaar met "Pilaren van de aarde" van Ken Follett. Erg goed, vervolg ligt al klaar.

Hou erg van historische romans en fantasy op z'n tijd, dus hou me aanbevolen voor tips en ik lees mee!
Huts!
@Bellatrix: nee hoor, niet alleen literatuur

Ben gek op Neil Gaiman en Neverwhere is een van mijn favoriete boeken ooit, dus mocht je die nog niet gelezen hebben dan is dat zeker een aanrader. Het gaat over een man die een meisje red en daardoor de "ondergrondse" kant van Londen leert kennen ( en dat is dus een fantasywereld). je zal nooit met hetzelfde op een metrostation in Londen staan :D

The Gargoyle van Andrew Davidson heeft een vleugje fantasy, het speelt tussen twee tijdsperiodes...echt een heel gaaf boek!
Leuk topic!

Heb net het boek Duizend Schitterende Zonnen uit, werkelijk prachtig en erg indrukwekkend..

Het boek Haar naam was Sara, ligt nu te wachten.

Verder lees ik ook psychologische en esoterische boeken, maar dat zijn meer studieboeken.
Zoals velen van jullie lees ik ook The Lovely Bones (tenminste....dat is toch De Wijde Hemel??), vind 'm erg origineel en goed geschreven.

Calamiteitenleer voor Gevorderden heb ik na een kwart gelezen te hebben weggelegd....het verhaal is flinterdun en ik werd helemaal gestoord van al die verwijzingen.

Heeft iemand ook Een Fractie van het Geheel van Steve Toltz gelezen? Een bizar boek, maar het bleef verrassend genoeg boeiend.
Groot fan van The Lovely Bones. Ben ook erg benieuwd naar de film.

Momenteel lees ik veel korte verhalen van David Sedaris. Erg grappig!

Tevens een boek met kindergedichten 'als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is'.
Hm ik vond de wijde hemel eigenlijk een beetje tegenvallen.tenminste het was op zich wel mooi maar ik vond het wat te langdradig.. Heb net wisselgeld van Loes DEN Hollander uit,was wel aardig maar niet super ofzo.
Lelieblank Scharlakenrood van Michel Faber vond ik fantastisch!

Kan iemand mij vertellen of ik bij De zusjes Boleyn van Philippa Gregory net zo´n heerlijke sfeer kan verwachten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven