Entertainment alle pijlers

Hét Viva Boekentopic - deel 4

07-08-2009 22:45 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
De opvolger van Hét Viva Boekentopic van Trenchtown.

Wat ben je nu aan het lezen? Welke boeken raad je aan? Welke raad je af? Thrillers, romans, non-fictie, fantasy enz, gaat het om boeken dan zit je hier goed.

Klik hier voor het vorige topic.

If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
@ Leaf, laat je even weten wat je van het boek vind?! Ik ben er vorige keer niet in begonnen, heb hem teruggebracht naar de bieb...

@ Kaatje, je leest dus wel echt heel veel op vakantie! Ik ook wel hoor, maar geen boek per dag... En als je met z'n tweeën bent is het ook wel gezellig voor de ander je gezicht eens te zien Mits hij/zij natuurlijk ook heel veel leest...

@ Bieb-verhaal, hier ook 6 weken lenen en dan nog 2 keer verlengen (mits een boek gereserveerd is). Ook hier kan je een online-catalogus bekijken, zodat je kan zien of het boek dat je wilt hebben in huis is. Ik vind het superhandig! Mooie boeken die ik uit de bieb lees, koop ik voor mezelf alsnog!
quote:tonkje schreef op 29 juni 2011 @ 15:18:

[...]

De bieb is veranderd, je kunt nu online kijken of ze een boek hebben en of het al dan niet is uitgeleend.

Dus nu weet ik nu al dat de bieb nog steeds niet echt wat is: het ene boek dat hoog op mijn verlanglijstje staat, daarvan zijn alle exemplaren uitgeleend en boek 2 op mijn lijstje, hebben ze uberhaupt niet. Tja, misschien moet je minder met een lijstje boeken die je wilt lenen naar de bieb gaan en gewoon ter plekke kijken wat er zoal is?Kan je bij jouw bieb niet reserveren?Kost bij ons 1 euro,is nog altijd goedkoper dan het boek kopen . En bij onze bibliotheek kan je ook altijd een verzoek om aamschaf doen dan wordt bekeken of het (weer) aangeschaft moet worden.
quote:dolfje schreef op 29 juni 2011 @ 19:25:

[...]

Kan je bij jouw bieb niet reserveren?Kost bij ons 1 euro,is nog altijd goedkoper dan het boek kopen . En bij onze bibliotheek kan je ook altijd een verzoek om aamschaf doen dan wordt bekeken of het (weer) aangeschaft moet worden.Kan ongetwijfeld allemaal, maar wel een gedoe hoor. Ik ben van de bol.com: vandaag besteld, morgen in huis.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
@Kaaaaaaaaaaatje - Als jullie met de auto gaan, zou ik gewoon minstens 1 dik boek meer meenemen dan je verwacht te lezen. Als je met z'n 2en bent, lees je wel minder, maar je wilt inderdaad niet zonder komen te zitten.
Ligt eraan wat voor vakantie maar ik neem ook redelijk wat boeken mee meestal.Afgelopen jaar in NY had ik er 1 bij me en helemaal niet gelezen,alleen sávonds wat gebladerd in tijdschriften(ik was veel te moe sávonds) maar 2 jaar geleden 3 weken Spanje had ik er denk ik 8 bij me(+ veel tijdschriften) en van die 8 waren het een aantal boeken met 2 in 1 en toen kwam ik tekort(en had die van schoonouders die mee waren ook al uit) in het hotel lagen bouqetreeks boekjes en daar lag ik de laatste dag mee op het strand maar dat is ook niks..

Dit jaar gaan we naar las Vegas en Hawaii, we gaan natuurlijk veel zien maar ook af en toe op het strand relaxen dus nu ben ik er nog niet uit wat en hoeveel ik mee ga nemen maar ik heb nog 3 maanden

Heb nog een aantal ongelezen nieuwe boeken in de kast en ik zal bij onze bieb eens bij de afgeschreven boeken gaan snuffelen,haal ik de kaften eraf (scheelt gewicht!) en ze hoeven niet mee terug dus plek voor souvenirs!
quote:tonkje schreef op 27 juni 2011 @ 22:01:

Net begonnen in Ik ben niet bang van Niccolo Ammaniti. Ik ben pas op blz. 20 maar ik denk dat ik dit een erg fijn boek ga vinden. Het lijkt me een soort van grimmige Kinderen van Bolderburen.

De overige 180 bladzijden waren ook fijn. Een aanrader wat mij betreft.

Nu maar eens een boek uit de kast (her)lezen en niet naar bol.com voor wat nieuws. Al kan ik er natuurlijk ook gewoon een Billy bijkopen, dan heb ik weer ruimte zat!
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Ik vond Ik ben niet bang juist enorm tegenvallen. Langdradig, het kon me niet boeien. Wel uitgelezen, maar ik vond het geen topper.

Ik lees nu een (mini)pocket van Camilla Lackberg: sneeuwstorm en amandelgeur. Nog maar een paar blz. gelezen dus kan er nog niet zoveel over zeggen.
Ik ga weer aan een nieuw boek beginnen, alleen weet ik niet hoe het heet... het gaat er in ieder geval over dat een man met zijn dochter met een boot op zee gaat. Ben benieuwd!
Ik heb " Nachttrein naar Lissabon", gelezen. Geen idee meer wie de schrijver is, als je vanboeken met filosofische inhoud houdt, interessant boek
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Rusteloos land van Belinda Bauer vond ik echt zo'n boek om niet weg te leggen. (psychologische) thriller, maar vanuit het perspectief van een 12 jarig jongetje. Top!

En tot mijn verbazing heb ik Water voor olifanten ook in een ruk uitgelezen. Ik dacht dat het me niet zo erg zou boeien, maar het bleek ook een page-turner.

Tip 3: Het verhaal van Edgar Sawtelle , voor wie van honden houdt en aanbevolen door Oprah's bookclub (voor wie daar gevoelig voor is)
anoniem_14002 wijzigde dit bericht op 02-07-2011 22:29
Reden: gestuntel met lettertypes
% gewijzigd
O ja, nog vergeten: De familie Troutman van Miriam Toews is ook leuk! Gaat over een bizarre roadtrip . Deed me denken aan de film Little Miss Sunshine.

Ja, ik had een goede vakantie-bibliotheek bij elkaar geshopt dit jaar .
Leuke tips weer Tante Klaas, ze staan op m'n lijstje!

@ Fiorah, hoe is jou boek tot nu toe?!

Ik al wel wat verder in Hart van prikkeldraad, maar het is toch niet een boek waarvan ik het elke keer niet weg kan leggen...
@Boardgirl - Het is uit, vanochtend al! Haha het is niet zo'n dik boek. Op de voorkant zit een sticker, 'Unputdownable', van Bert Wagendorp, en dat klopte wel! Het boek heet overigens Op zee en is van Toine Heijmans.

En nu ben ik begonnen in Harten Sara.
Nou die staat dan ook op mn lijstje erbij. Harten Sara benieuwd naar!

Ik begonnen in 'Met een koelkast door Ierland'. Errug leuk tot nu toe! Heb 'Hart van prikkeldraad' (even) aan de kant nu...
quote:tonkje schreef op 03 juni 2011 @ 21:47:

[...]

Ik weet niet meer waar het vandaan komt, maar ik dacht altijd dat het een vervelend en seksistisch boek was.

Absoluut niet! Dit boek raakt echt!

Verder heb ik nu het boek van Corine Koole uit; "Hoe mannen liefhebben". Not my cup of tea, heb niet zoveel met de liefde..
Levend bewijs van Annet de Jong. Zo spannend en grappig kon het niet wegleggen
N.a.v. dit topic begonnen in Murakami's Kafka op het strand, en het is echt genieten. Ik hou wel van magisch realisme.
This is an unacceptable timeline
Misschien al genoemd, maar "Een keukenmeidenroman" is echt een superboek. Gaat over het leven van de zwarte hulpen in het Amerika van de vorige eeuw.

" Het Pauperparadijs" vond ik wat tegenvallen. Had gedacht dat het wat meer een roman zou zijn.

Vorig jaar op vakantie " Het lot van de familie Meijer" gelezen.

Zo'n dikke pil, had aan 1 boek genoeg. :-)
Gisteren het laatste deel van Harry Potter uitgelezen. En nu zit ik echt van wat nu? Ik heb niks nieuws meer liggen, dus ik moet aan het herlezen (wat ik op zich helemaal niet erg vind). Maar ik heb de laatste drie HP delen achter elkaar door gelezen en moet nu echt even afkicken.
Ik heb mijn boek "Nina Zero" uit, stelde niet zoveel voor, maar de laatste tijd te druk om veel te lezen.

Gelukkig komt de vakantie eraan, want 1 boek genoeg op vakantie dat zit er bij mij niet in Charlotte1, dus weer tijd genoeg om dan te lezen, nu maar eens bedenken wat ik ga lezen tot ik op vakantie ga.
quote:Boardgirl schreef op 03 juli 2011 @ 22:13:

Nou die staat dan ook op mn lijstje erbij. Harten Sara benieuwd naar!

Harten Sara is een heel bijzonder boek. Ik kan niet echt zeggen of het een aanrader is of niet, want dat is enorm persoonlijk. Maar het heeft mij wel geraakt, het doet me wel iets, dus ik ben blij dat ik het heb gekocht & gelezen. Ben er wel van onder de indruk!

Ik moet nog een paar bladzijden, en ik DENK dat ik daarna ga beginnen in Stad der Blinden van Saramago.
Stad der Blinden is koel!

Ik heb gister op het balkon ijsdragers van Anna Enquist gelezen. Aardig tussendoortje, vanavond weer voor de kast om iets nieuws uit te zoeken.
@ Fiorah, ik lees op bol dat Harten Sara over iemand met Asperger gaat. Nu ken ik zelf iemand die dat heeft, dus heb hem op mijn lijstje erbij gezet. Ben toch nieuwsgierig
Ik lees Bittere thee. Of herlees, eigenlijk, maar ik blijf het leuk vinden.
Jaaa Boardgirl, klopt. Is een wonderlijk boek, over een meisje met Asperger dat realiteit en fantasie soms door elkaar haalt... en dat wordt in het boek ook heel mooi gedaan. Dat maakt het soms wonderlijk en een tikje onbegrijpelijk, maar het raakt dus.

Over raken gesproken: stad der blinden doet dat ook. Vind het wel heftig hoor, niet een boek om snel weg te lezen. Maar wel mooi, tot nu toe!

Mijn vakantielijstje tot nu toe;

- Noorderlichttrilogie;

- Opwindvogelkronieken;

- De Heelmeesters;

- Diaghilev (biografie);

- Het uur van de engelen;

- De oversteek.

En dan nog wat dunnere boeken. Daar moet ik toch wel 2 weken mee door kunnen komen, lijkt me?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven