Entertainment alle pijlers

Ik weet wie jij bent - Geen spoilers S.V.P.

27-08-2018 11:51 460 berichten
Volgt nog iemand deze serie? Ik vond deel 1 gisteravond erg goed! Ben heel benieuwd naar de rest van de serie.

NPO 3 op zondagavond om 21.10
anoniem_164584 wijzigde dit bericht op 05-09-2018 12:45
12.80% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
pilatespas schreef:
09-12-2018 22:36
De serie begon zo geweldig...de laatste afleveringen werd het al irritant ongeloofwaardig en dan dit einde.

Was hij nu echt zijn geheugen kwijt? Waarom is Charlie dood en kwam Alize haar altijd bang maken? Wat moesten wij weten over Eva haar ouders ivm vliegtuigcrash? Waarom moest Eva dood? Sonny had het toch gedaan...
Waarom gaat Kasteel nog n keer brommen en zitten zij lekker in zijn huis te vreten?

Wat een bullshit. Jammer zeg.

Wel heerlijk om al die afleveringen van Daan te mogen genieten....
Inderdaad wat een bocht. Zoveel steken onder water waardoor je denkt; hoe zit dit? En daar wordt dan niks meer mee gedaan.
En inderdaad daar kom je echt niet mee weg hoor. Die ontvoering want ze zag een man een ander neersteken. Dan ga je daar toch verder onderzoek op doen? En dat het stinkt dat zij ineens partner is

Nee nee slecht einde. Zonde
We gaan de regisseur een klacht sturen!
Alle reacties Link kopieren
pilatespas schreef:
10-12-2018 00:11
We gaan de regisseur een klacht sturen!
Maar alle acteurs die eraan hebben meegewerkt vonden het blijkbaar ook een steengoed plot. Anders bedank je na het lezen van het script. Ongelooflijk.
pilatespas schreef:
09-12-2018 22:36
De serie begon zo geweldig...de laatste afleveringen werd het al irritant ongeloofwaardig en dan dit einde.

Was hij nu echt zijn geheugen kwijt? Waarom is Charlie dood en kwam Alize haar altijd bang maken? Wat moesten wij weten over Eva haar ouders ivm vliegtuigcrash? Waarom moest Eva dood? Sonny had het toch gedaan...
Waarom gaat Kasteel nog n keer brommen en zitten zij lekker in zijn huis te vreten?

Wat een bullshit. Jammer zeg.

Wel heerlijk om al die afleveringen van Daan te mogen genieten....
Ik vind vooral ons allemaal een applaus waard dat we dit tot het einde hebben volgehouden hahahaha. Wat een deceptie.

En zoals verwacht, wat een berg onafgemaakte verhaallijnen, Die hele vliegtuigcrash inderdaad. Maar ook dat hele verhaal met dat geld van Kasteel, die vage reis naar Thailand en inderdaad die Charlie...... Het einde voelde ook echt zo niet passend, wat was het eigenlijk voor einde? Doe maar geen tweede seizoen nee hahahaha,

Jammer hoor. Maar goed we hebben het met zijn allen geprobeerd en uitgezeten, laten we daar dan maar trots op zijn :cheer:

Oh ja en dat van Juliette de dochter van Bax hadden we in elk geval goed :) . Werd ook zo lekker afgeraffeld met dat . ik wist het al lang maar ze blijft mijn dochter'. pff....
Alle reacties Link kopieren
Ik moet de laatste aflevering nog zien, dus hier kijken was wel een beetje tricky, maar wat ik lees komt wel overeen met wat ik inmiddels verwachtte.
Ik vind de serie goed gemaakt, maar het verhaal is bullshit. Jammer.
En 16 afleveringen is te veel, maar daarom is dat hele verhaal natuurlijk ook zo ongeloofwaardig geworden.
Goed, ik ga zo even de laatste aflevering kijken.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Ik heb gisteren wel genoten van de laatste aflevering.
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, en dat Daniël zich in het begin alleen Eva kon herinneren, had dus ook helemaal niets te betekenen. Natuurlijk, toeval bestaat, maar ik vind het in een boek/serie wel aardig als alles uiteindelijk een beetje in elkaar blijkt te passen. Hier was het gewoon: Daniël heeft alles gedaan (behalve het neersteken van Alize dan blijkbaar) en voor alles wat Daniël heeft gedaan, is er een andere verklaring of er draait een ander voor op. Herman Kasteel was ook makkelijk over te halen. Zo kan ik ook een serie schrijven.
Alle reacties Link kopieren
Het is inderdaad allemaal niet eerlijk afgelopen, maar dat vind ik nou juist níet ongeloofwaardig. En dat Anna ineens partner is... wat moet de politie daar aan doen dan? Als iedereen z'n mond houdt? Dat was ook de frustratie van Bax, die wist dondersgoed hoe het zat.
Such fun!1
Mijn tweelingtheorie klopte niet. Wat een teleurstelling :cry: .

Na gisteren snap ik er nog minder van dan dat ik dacht en ik kan niet eens omschrijven wat ik nou niet snap, zoveel losse eindjes zijn het.

Daan Schuurmans is geen straf om naar te kijken (Bracha jij bofkont), dus dat maakt 16 uur naar deze serie kijken met een einde als deze wel weer goed.
Als je de dingen weg denkt die niet klopte vind ik het toch best een aardige serie.
Het verhaal dat een familie voor elkaar door het vuur gaat en daarna kan doen alsof er niks is gebeurt vond ik mooi.
Het enige jammere vond ik al die details die er uiteindelijk niks mee te maken hebben. Zoals het vliegtuigongeluk van de ouders van Eva. En het was erg langdradig.

Ik blijf ook niet met heel veel vragen zitten. Eigenlijk maar met 1. Als Daniel echt zijn geheugen kwijt was, hoe kan Anna het dan overleefd hebben in die kelder?
Als er een vervolg komt dan ga ik denk ik toch wel kijken.
watdachtjehiervan schreef:
10-12-2018 10:06
Als je de dingen weg denkt die niet klopte vind ik het toch best een aardige serie.
Het verhaal dat een familie voor elkaar door het vuur gaat en daarna kan doen alsof er niks is gebeurt vond ik mooi.
Het enige jammere vond ik al die details die er uiteindelijk niks mee te maken hebben. Zoals het vliegtuigongeluk van de ouders van Eva. En het was erg langdradig.
Dit plot vond ik idd ook wel goed; je kan met veel wegkomen als je elkaar steunt en niet snitcht. Maar die eigenschap past niet zo goed bij de Nederlandse cultuur, vandaar dat deze serie denk ik zo lastig voor ons te begrijpen is. Al stoorden mij de losse eindjes ook enorm. En als ergste Anna die dagenlang in die kelder kon overleven zonder water voor dat Daniel zijn geheugen terug kreeg.
Alle reacties Link kopieren
watdachtjehiervan schreef:
10-12-2018 10:06
Als je de dingen weg denkt die niet klopte vind ik het toch best een aardige serie.
Het verhaal dat een familie voor elkaar door het vuur gaat en daarna kan doen alsof er niks is gebeurt vond ik mooi.
Het enige jammere vond ik al die details die er uiteindelijk niks mee te maken hebben. Zoals het vliegtuigongeluk van de ouders van Eva. En het was erg langdradig.

Ik blijf ook niet met heel veel vragen zitten. Eigenlijk maar met 1. Als Daniel echt zijn geheugen kwijt was, hoe kan Anna het dan overleefd hebben in die kelder?
Als er een vervolg komt dan ga ik denk ik toch wel kijken.
Het vliegtuigongeluk was nodig om te vermelden omdat Daniel de advocaat was die de maatschappij aanklaagde. Daar begon de bewondering van Eva voor hem ook. Daarnaast kon Daniel die zaak niet winnen en heeft hij een getuige 'gekocht' die hem naderhand begon te chanteren. Daar begon de serie dus eigenlijk mee: getuige chanteert Daniel, Daniel ziet geen andere uitweg dan die getuige uit de weg te ruimen, Anna is daar per ongeluk getuige van, en zo begon het hele verhaal.

Anna had waarschijnlijk wel water in de kelder anders was ze dood geweest. Je kan 3 weken overleven zonder eten, dus dat zou het verklaren.
Toen Daniel na terugkeer van zijn geheugen haar weer op zocht was ze ook meer dood dan levend.

Ik vond de serie overigens ook te lang duren.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond vooral de rol van de partner van Eva, die advocaat overbodig.
Ze hadden de serie idd beter wat aangepast en naar 10 delen teruggebracht.
Alle reacties Link kopieren
pilatespas schreef:
09-12-2018 22:36
De serie begon zo geweldig...de laatste afleveringen werd het al irritant ongeloofwaardig en dan dit einde.

Was hij nu echt zijn geheugen kwijt? Waarom is Charlie dood en kwam Alize haar altijd bang maken? Wat moesten wij weten over Eva haar ouders ivm vliegtuigcrash? Waarom moest Eva dood? Sonny had het toch gedaan...
Waarom gaat Kasteel nog n keer brommen en zitten zij lekker in zijn huis te vreten?

Wat een bullshit. Jammer zeg.

Wel heerlijk om al die afleveringen van Daan te mogen genieten....
Ja, hij was echt zijn geheugen kwijt.

Charlie wist dat Paul degene was die Anna zwanger had gemaakt. Alize was bang dat de verdenking daarom op Paul zou vallen wat betreft de verdwijning van Anne en heeft haar daarom bang gemaakt om te voorkomen dat ze dat kenbaar ging maken. Charlie was labiel, ex drugsverslaafd, waarschijnlijk verliefd op Anna, kwam er net achter dat haar broer het deed met haar ex vriendin, enz enz, dus die had maar een klein zetje nodig om zelfmoord te plegen. Zij hoefde in principe niet dood, heeft ze zelf voor gekozen.

Eva moest wel dood. Zij was er achter gekomen dat Daniel wel degelijk in het huis was toen Alice werd neergestoken, Daniel gaf aan haar toe dat hij de intentie had om Alize te voormoorden maar dat Sonny hem net voor was. Hij kon niet het risico nemen dat Eva kon bewijzen dat hij in het huis was, of Alize daar van overtuigen, en daarom doodde hij haar.

Waarom je dat van die ouders moest weten, staat hierboven.

Kasteel had toch al levenslang, nu heeft hij kunnen bedingen dat hij in ieder geval zijn kleinkinderen gaat zien.
Maar hij was wel heel makkelijk over te halen inderdaad.
Baudolino dank je wel voor jouw posts! Jij hebt mijn laatste puzzelstukjes grotendeels opgelost.

Enige dingetje dat voor mij nog open staat: hoe kwam die Jimmy aan de wetenschap dat Kasteel dat geld had waarmee Jimmy die operatie / behandeling of wat was het wilde betalen?
hamaika schreef:
10-12-2018 10:53
Enige dingetje dat voor mij nog open staat: hoe kwam die Jimmy aan de wetenschap dat Kasteel dat geld had waarmee Jimmy die operatie / behandeling of wat was het wilde betalen?
Jimmy heeft toch niet het geld van Herman Kasteel gehad? Dat was even een theorie, dat Jimmy het geld gestolen had wat Herman Kasteel aan Anna beloofd had, omdat het toevallig ook precies 80.000 euro was wat hij nodig had. Maar Jimmy heeft het advocatenkantoor van Daniel en Gabor gechanteerd om aan dat geld te komen.
De vragen die jullie hebben zijn voor mij eigenlijk gewoon duidelijk geworden in serie.
Alleen in de echte wereld zou forensies onderzoek toch wel uitwijzen dat Eva geen echt autoongeluk heeft gehad?
redbulletje schreef:
10-12-2018 12:11
Alleen in de echte wereld zou forensies onderzoek toch wel uitwijzen dat Eva geen echt autoongeluk heeft gehad?
De auto is in brand gestoken. Van Eva is dus niet veel meer over. Ik vraag me af hoeveel bewijs er dan nog over blijft.
watdachtjehiervan schreef:
10-12-2018 12:16
De auto is in brand gestoken. Van Eva is dus niet veel meer over. Ik vraag me af hoeveel bewijs er dan nog over blijft.
Een beetje forensisch onderzoeker ziet toch dat de brand is aangestoken en dat ze geen autoongeluk heeft gehad voor ie in brand vloog?
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik ben eerlijk gezegd blij dat jullie hierboven het een en ander hebben uitgelegd, anders snapte ik er echt niks meer van. Volgende keer toch maar weer gewoon Soof kijken of zo. #Hoefikniezonatedenken.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Mik* schreef:
10-12-2018 11:45
Jimmy heeft toch niet het geld van Herman Kasteel gehad? Dat was even een theorie, dat Jimmy het geld gestolen had wat Herman Kasteel aan Anna beloofd had, omdat het toevallig ook precies 80.000 euro was wat hij nodig had. Maar Jimmy heeft het advocatenkantoor van Daniel en Gabor gechanteerd om aan dat geld te komen.
Klinkt logisch, maar wat deed hij dan toen in 1 van de eerste afleveringen in dat huis toen hij op zoek ging en betrapt werd? Dat was toch die Jimmy? Of haal ik nu dingen door elkaar?
mevrouwiglesias schreef:
10-12-2018 12:35
Nou, ik ben eerlijk gezegd blij dat jullie hierboven het een en ander hebben uitgelegd, anders snapte ik er echt niks meer van. Volgende keer toch maar weer gewoon Soof kijken of zo. #Hoefikniezonatedenken.
Ja ff weer een simpele serie kijken nu is wel ff fijn ja!
Alle reacties Link kopieren
So seg, een happy end. :hello:

Vond het best een aardige serie, maar het haalde bij lange na niet het niveau van Penoza of Overspel. Niet qua verhaallijnen en niet qua acteerwerk.
Het zijn onder andere de losse eindjes die het onbevredigend maken. Ik heb me bijvoorbeeld geïrriteerd aan het gegeven dat niemand de sporen opviel rond die Renault, die de toegang tot de kelder afdekte. Dat heen een weer schuiven moet toch te zien zijn geweest. :geek:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven