Entertainment alle pijlers

Indrukwekkende documentaires deel 2

06-06-2020 17:20 837 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Het topic met tips voor goede documentaires.

Hier komen we vandaan: entertainment/indrukwekkende-documentai ... ages/57646
Alle reacties Link kopieren Quote
aivlys23 schreef:
04-03-2021 11:28
Wel een supergoed gemaakte docu - fijn tempo en niet zo traag als soms met NL docu's. En een bizar verhaal :o
Ik heb de zaak de afgelopen jaren met een schuin oog gevolgd.
Ik wist dus niet dat hij sommige vrouwen ook daadwerkelijk verkracht heeft.
De wens voor een kind was zo groot dat deze vrouwen zwegen. Heel erg

Aangetoond is dat hij 85 kinderen verwekt heeft met zijn eigen zaad
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren Quote
Bizar verhaal van Karbaat. Er zullen nog wel meer kinderen bijkomen, hij heeft in het buitenland toch ook klinieken gehad?
Alle reacties Link kopieren Quote
Blauwetrui schreef:
04-03-2021 12:19
Bizar verhaal van Karbaat. Er zullen nog wel meer kinderen bijkomen, hij heeft in het buitenland toch ook klinieken gehad?
Hij heeft een poos in Suriname gewerkt met zijn eerste vrouw
Frankly my dear, I don"t give a damn
calvijn1 schreef:
04-03-2021 08:51
Hij is niet verdacht, maar schuldig
Via DNA testen aangetoond dst hij de vader is
In deel 1 is het nog niet aangetoond dacht ik. Maar duidelijk is het al wel.
calvijn1 schreef:
04-03-2021 11:51
Ik heb de zaak de afgelopen jaren met een schuin oog gevolgd.
Ik wist dus niet dat hij sommige vrouwen ook daadwerkelijk verkracht heeft.
De wens voor een kind was zo groot dat deze vrouwen zwegen. Heel erg

Aangetoond is dat hij 85 kinderen verwekt heeft met zijn eigen zaad
Ja, afschuwelijk hoe ver hij kon gaan in zo'n machtspositie.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sinds een aantal jaren lees ik mee, en quarantaine zorgt ervoor dat ik nu ook mee schrijf ;-)

Afgelopen weekend heb ik de netflix docu 'Night Stalker' gekeken. Ik ben er nog steeds van onder de indruk. Pfff de verhalen van de overlevers van deze vreselijke seriemoordenaar vond ik zeer indrukwekkend, ik voel de angst gewoon door het scherm.
Alle reacties Link kopieren Quote
Rijksmuseum schreef:
21-03-2021 20:52
Sinds een aantal jaren lees ik mee, en quarantaine zorgt ervoor dat ik nu ook mee schrijf ;-)

Afgelopen weekend heb ik de netflix docu 'Night Stalker' gekeken. Ik ben er nog steeds van onder de indruk. Pfff de verhalen van de overlevers van deze vreselijke seriemoordenaar vond ik zeer indrukwekkend, ik voel de angst gewoon door het scherm.
Die over de Yorkshire ripper is ook goed
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren Quote
De komende 4 weken om 21.30 op NPO1 een docu over de Ruinerworld-zaak.
Alle reacties Link kopieren Quote
Rijksmuseum schreef:
21-03-2021 20:52
Sinds een aantal jaren lees ik mee, en quarantaine zorgt ervoor dat ik nu ook mee schrijf ;-)

Afgelopen weekend heb ik de netflix docu 'Night Stalker' gekeken. Ik ben er nog steeds van onder de indruk. Pfff de verhalen van de overlevers van deze vreselijke seriemoordenaar vond ik zeer indrukwekkend, ik voel de angst gewoon door het scherm.
Dank voor de tip!! Ik ben hem gelijk gaan kijken; en hij is inderdaad goed!!
Alle reacties Link kopieren Quote
De kinderen van Ruinerwold


Verschrikkelijk wat die hebben meegemaakt.

3 kinderen werden gewoon in huis jaren afgezonderd van hun broertjes en zusjes, omdat ze slechte invloed zouden hebben.

Op de videofilmpjes zie de angst in de ogen van die kinderen
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren Quote
appelientjex schreef:
24-03-2021 18:40
Dank voor de tip!! Ik ben hem gelijk gaan kijken; en hij is inderdaad goed!!
Weet niet of je de laatste aflevering al hebt gezien, maar de ogen van die seriemoordenaar... Heb er echt 2 dagen over gedaan dat beeld een beetje kwijt te raken o_o
Alle reacties Link kopieren Quote
De kinderen van Ruinerwold. Wat vreselijk, inderdaad die angst in die kinderogen. Omdat die vader zo onvoorspelbaar was. ‘Je kreeg op je donder of je was bang dat je op je donder kreeg’. En dan gewoon naar school moeten en daarna moest die jongen voor straf in de schuur. Hij sliep in het hondenhok. En voor langere tijd, niet een nacht (wat al erg genoeg zou zijn). Echt schokkend. Geen wonder dat hij zelfmoord had willen plegen. Maar hij durfde niet, hij was 12... Mijn hart huilt voor deze kinderen :'(
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb echt verbijsterd zitten kijken naar die docu van de ruinerwold-kinderen. Ongelooflijk. Hoe die vader sprak.. Eng. En die angst bij de kinderen.. Zo bizar dit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik kon me er gisteren niet of focussen dus wil het terugkijken, maar na de berichten hier krijg ik al rillingen. Kan ik me er vast op in stellen.

Overigens misschien mosterd hoor, maar ik vond 'staircase' ook super interessant om te kijken. Bizar verhaal.
Alle reacties Link kopieren Quote
Rijksmuseum schreef:
24-03-2021 22:41
Weet niet of je de laatste aflevering al hebt gezien, maar de ogen van die seriemoordenaar... Heb er echt 2 dagen over gedaan dat beeld een beetje kwijt te raken o_o
Ja heb het vandaag gezien. Heel eng inderdaad. dat je zoveel uit iemands ogen kan halen hè. Hij kijkt heel eng. En dat er dan nog verknipte vrouwen op hem vallen ook, die zouden eigenlijk ook veroordeeld moeten want dan spoor je echt niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
appelientjex schreef:
25-03-2021 22:35
Ja heb het vandaag gezien. Heel eng inderdaad. dat je zoveel uit iemands ogen kan halen hè. Hij kijkt heel eng. En dat er dan nog verknipte vrouwen op hem vallen ook, die zouden eigenlijk ook veroordeeld moeten want dan spoor je echt niet.
Onvoorstelbaar he? Ik ben soms zo gefascineerd dat ik een beetje op onderzoek uit ga via google. Las dat de vrouw waarmee hij getrouwd is in de gevangenis, is afgehaakt nadat hij werd gelinkt via DNA aan een gruwelijke moord (zal de details achterwege laten) op een 9 jarig jongetje. Alsof ze toen opeens er niet om heen kon of zo.

En die medewerkster van de kringloop die vertelde dat hij bij haar in de winkel was en omschreef welk gevoel ze daarbij had. Lijkt me dood eng als je aanvoelt dat je wel eens een prooi zou kunnen zijn op dat moment.
Alle reacties Link kopieren Quote
Blauwetrui schreef:
25-03-2021 07:48
Ik heb echt verbijsterd zitten kijken naar die docu van de ruinerwold-kinderen. Ongelooflijk. Hoe die vader sprak.. Eng. En die angst bij de kinderen.. Zo bizar dit.
Inderdaad vreselijk, wat ik alleen mis in de docu; De oudere kinderen zijn zo rond hun 18e gevlucht uit het gezin. Hoe is dat gegaan, hoe hebben zij hun leven opgebouwd? Je kan toch niet op je 18e weg van huis en dan maar ergens gaan wonen?
Alle reacties Link kopieren Quote
stokske schreef:
04-04-2021 15:26
Inderdaad vreselijk, wat ik alleen mis in de docu; De oudere kinderen zijn zo rond hun 18e gevlucht uit het gezin. Hoe is dat gegaan, hoe hebben zij hun leven opgebouwd? Je kan toch niet op je 18e weg van huis en dan maar ergens gaan wonen?
Dat zal misschien nog wel bekend worden, er komen nog 2 afleveringen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gisteravond op NPO2 de docu "you'll never walk alone"
Vond het een indrukwekkende docu
Alle reacties Link kopieren Quote
Net de documentaire “Yab Yum”gekeken van Anna van t Hek. Intrigerende docu met mooie ‘James Bond-achtige’ sfeerbeelden :)

Bekijk 2Doc:: Yab Yum op https://www.npostart.nl/BV_101405077
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
Vandaag eerste aflevering van Outcry gekeken op tv. Over een jonge gozer die ten onrechte is veroordeeld voor kindermisbruik. Uiteraard in Amerika met hun falende rechtssysteem.
Alle reacties Link kopieren Quote
Seahorse: The Dad Who Gave Birth gezien, indrukwekkend.
Alle reacties Link kopieren Quote
2DOC "Jij bent van mij"

Over stalken

Vreselijk.

Kan mij de aflevering van de Ronde van Witteman waarin ook een stalker aan het woord komt, nog zo goed herinneren.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren Quote
Ook gekeken. Vreselijk. Die Harry Saksioni is 40 jaar lang gestalkt. 40 jaar iemand voor je deur, die je het en der opwacht, die je terras op loopt.
En die vrouw van wie haar huis beklad werd door haar ex, die voor de ramen staat te gluren. Ze heeft hem op camera, maar hij is niet herkenbaar (genoeg), dus krijgt hij een taakstraf.

En dan de 2 dodelijke slachtoffers van hun stalker, 2 jonge vrouwen.. zo triest.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
calvijn1 schreef:
14-06-2021 22:15
2DOC "Jij bent van mij"

Over stalken

Vreselijk.

Kan mij de aflevering van de Ronde van Witteman waarin ook een stalker aan het woord komt, nog zo goed herinneren.
Oh die had ik graag willen zien. Morgen even kijken of ik hem kan terugkijken. Zag hem laatst in een talkshow erover vertellen. Wilde hem opnemen maar zat heel de middag en avond met een @##$ helpdesk aan de lijn dus niet meer aan gedacht. Volgens mij was hij toen bij Mathijs van Nieuwkerk en was hij nog steeds onder de indruk.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven