Entertainment alle pijlers

Indrukwekkende documentaires...

21-09-2009 21:47 3362 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar kijk ik graag naar.



Welke documentaire vond jij heel aangrijpend of heeft je diep ontroerd? Tips zijn erg welkom, het liefst die ik online kan bekijken.



Thanks!
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
Alle reacties Link kopieren
pussywillow schreef:
28-10-2017 23:07
Net op netflix de documenraire Holy Hell gekeken. Het gaat over een Californische groep mensen die er te laat achter komen dat de charismatische oprichter niet is wie zij denken dat hij is. Bizar hoe makkelijk mensen zich laten beinvloeden.
Dank voor de tip. Kijk m nu. Heftig hoor. Wat een engerd
kopjekoffie70 schreef:
21-11-2017 23:28
Vanavond was "Piet is weg" op t.v. Over een jonge man die in 1987 op Texel verdween. Al met al met bijzondere gebeurtenissen en erg vaag. Goed gemaakte docu.
Het heeft zelfs nog een vage wending gekregen.

https://www.2doc.nl/documentaires/serie ... s-weg.html
Alle reacties Link kopieren
Ja, is weer zoiets aparts, dat kistje met botresten. Die twee mannen reageerden overigens ook bijzonder op een insluiper in hun huis. Je zou denken ga niet naar binnen, maar bel de politie.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Alle reacties Link kopieren
Alice op 2doc.... pfff wat verdrietig ....
Zo'n jong meisje dat zegt... ik heb het gevoel dat ik zit te wachten maar weet niet waarop. Vanaf 5 jaar in een kindertehuis....
Karma, en alles komt goed
Alle reacties Link kopieren
ADM schreef:
23-11-2017 21:58
Alice op 2doc.... pfff wat verdrietig ....
Zo'n jong meisje dat zegt... ik heb het gevoel dat ik zit te wachten maar weet niet waarop. Vanaf 5 jaar in een kindertehuis....
Gezien, ze heet trouwens Alicia. Ik vind het hartverscheurend dat een kind zo systematisch kapot gemaakt is, waardoor ze nu niet meer te handhaven is in een "normale" situatie . Heb intens medelijden met het meisje, en die moeder mag de titel moeder niet Eens dragen. Geen geld voor benzine maar wel voor tattoos en sigaretten en gouden armbandjes en wel nog meer kinderen krijgen. Echt , hartverscheurend .
vrouwjagersma schreef:
22-11-2017 11:26
Had een heel dubbel gevoel hierbij. Ik sluit me aan bij Arjen Fortuin (recensent NRC): intimiteit die niet voor mij bedoeld is. Een van die kinderen die dan een paar keer moet vragen om te stoppen met filmen voor er gestopt wordt, ik vond het heel naar allemaal en voelde me een voyeur. Ik heb maar een paar fragmenten gekeken, verder kon niet. Twee ouders waren gisteren bij DWDD en die waren wel blij met het resultaat, dus misschien ligt het vooral aan mezelf.
Ik vond hem heel aangrijpend. Maar wat jij ook al zegt: té intiem. Die arme kinderen, zo kwetsbaar en zo dapper en zo 'naakt' (als in: alle franje is er vanaf).

Ik heb hem wel helemaal uitgekeken, vanuit het idee 'als je het echt meemaakt is het nog 100x erger dus wie ben ik om dít al te erg te vinden'. En dat je dan naar zo'n doodziek kindje zit te kijken in de hoop dat de behandeling aanslaat en dan op de achtergrond de arts heel zachtjes met de moeder hoort praten over 'nog 1 tot 4 weken' :'( :'( :'( . Het laat me niet los.
vrouwjagersma schreef:
22-11-2017 11:26
Had een heel dubbel gevoel hierbij. Ik sluit me aan bij Arjen Fortuin (recensent NRC): intimiteit die niet voor mij bedoeld is. Een van die kinderen die dan een paar keer moet vragen om te stoppen met filmen voor er gestopt wordt, ik vond het heel naar allemaal en voelde me een voyeur. Ik heb maar een paar fragmenten gekeken, verder kon niet. Twee ouders waren gisteren bij DWDD en die waren wel blij met het resultaat, dus misschien ligt het vooral aan mezelf.
Die ouders voelen natuurlijk niet de afstand die wij voelen, omdat het hun eigen kinderen betreft.
Ik heb hem ook niet gekeken: te intiem, niet voor buitenstaanders bedoeld.
De EO laat wel een grote voorliefde zien om vooral om kwetsbare 4 en 5 jarigen te willen filmen.
Niet ethisch.
Alle reacties Link kopieren
Hetvrijewoord schreef:
22-11-2017 00:02
Misschien al genoemd:

The Keepers.
Wat afschuwelijk! En wat een dappere vrouwen. Erg goede docuserie. Dank voor de tip.
kopjekoffie70 schreef:
21-11-2017 23:28

Vanavond was "Piet is weg" op t.v. Over een jonge man die in 1987 op Texel verdween. Al met al met bijzondere gebeurtenissen en erg vaag. Goed gemaakte docu.
De politie in Den Helder en Texel hebben veel te weinig onderzoek gedaan. Vreselijk. Piet zal je broer of kind zijn.

Ik denk dat Piet af en toe wanen kreeg. De manier waarop hij van de boot sprong, later dacht dat hij werd achtervolgd.
Misschien hebben die twee mannen er niets mee te maken maar ook dat was vreemd.
En dan ook nog het kistje met beenderen. Ik ben benieuwd of het Piet is.
Alle reacties Link kopieren
Gay Babyboom

Was al eens op tv geweest

Vind het wel een goede docu, maar wel erg stereotype mannelijk lesbiennes en vrouwelijk homo’s
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Zit nu naar Waiting For the Sun te kijken

Wat er gebeurt met kinderen in China van wie hun ouders ter dood gebracht zijn.

Vreselijk
Frankly my dear, I don"t give a damn
Ik keek net een documentaire over de filipijnen waar mensen op een kerkhof wonen:
https://www.youtube.com/watch?v=YSaZ4UaeoNw

Kijk de laatste tijd best weer veel documentaires op youtube. Vind de documentaires van Real Stories en AlJazeera vaak erg goed. Ze zijn wel Engelstalig.

Zal Waiting For The Sun ook eens gaan kijken.
anoniem_129113 wijzigde dit bericht op 18-01-2018 21:25
Reden: Links even onderstreept
1.52% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
calvijn1 schreef:
18-01-2018 15:39
Zit nu naar Waiting For the Sun te kijken

Wat er gebeurt met kinderen in China van wie hun ouders ter dood gebracht zijn.

Vreselijk
Ik kijk hem nu. Wat ontzettend triest, ik ben geen grote huilebalk maar dit raakt me zo...
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand gisteren Verlaten gezien?
Ik vond het dapper hoe ze zich allemaal zo kwetsbaar op durfden te stellen.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik ook.. Echt schrijnend dat die oudere man (de huisarts dus) het zo’n geweldige herinnering vond dat zijn zoon zei “ I really like you, daddy” en bij de aftiteling bleek dat hij overleden was. Ik dacht zelf aan zelfmoord, iemand anders ook? Hoeft natuurlijk niet, maar met een verleden met depressies en feit dat hij er nooit overheen gekomen is dat zijn vrouw de steek heeft gelaten..
Alle reacties Link kopieren
jippie55 schreef:
06-02-2018 15:24
Heeft iemand gisteren Verlaten gezien?
Ik vond het dapper hoe ze zich allemaal zo kwetsbaar op durfden te stellen.
Ik heb hem net zitten kijken
Komt behoorlijk bij mij binnen
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
jippie55 schreef:
06-02-2018 15:24
Heeft iemand gisteren Verlaten gezien?
Ik vond het dapper hoe ze zich allemaal zo kwetsbaar op durfden te stellen.
Ja, ik vond hem m prachtig! Rauw en kwetsbaar. Vroeg me idd ook meteen af of Maarten zelfmoord heeft gepleegd.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het vanmorgen gekeken. Die blonde vrouw die haar man en kinderen verliet en later door haar nieuwe man aan de kant geschoven werd.... bracht veel dubbele gevoelens mee. Ik schrok ook van de aftiteling. Ik weet niet of die huisarts zelfmoord heeft gepleegd, gevoelsmatig niet.
Alle reacties Link kopieren
Die blonde vrouw is Suzanne Rethans, zelf documentairemaker.
Zij kreeg een relatie met Peter Buwalda.
Alle reacties Link kopieren
Onkruit schreef:
06-02-2018 17:45
Die blonde vrouw is Suzanne Rethans, zelf documentairemaker.
Zij kreeg een relatie met Peter Buwalda.
Uuh ja en dus?
Alle reacties Link kopieren
jippie55 schreef:
06-02-2018 19:38
Uuh ja en dus?
Nou gewoon.
Leek me wel een leuk weetje
Alle reacties Link kopieren
Ik zit me echt te irriteren aan die Suzanne. Wat een egoïstische vrouw. Ga je vreemd en weg bij de vader van je kinderen en m schrijven over de sex met je nieuwe vriend wat heel Nederland leest. En nu in deze docu maakt ze hem weer zwart. Dit zien haar kinderen toch ook? Ik vond haar ook heel weinig berouw tonen.
Alle reacties Link kopieren
Opvallend ook dat, in de documentaire, blijkbaar weinig mensen, die bij de ander weggaan, echt even alleen kunnen zijn. Zo erg lijkt me dat, als iemand jou eigenlijk inruilt voor een 'beter' exemplaar, en jou eigenlijk bij het grof vuil zet en jou de boodschap geeft dat je tekort schiet.
Alle reacties Link kopieren
juliadenders schreef:
07-02-2018 01:29
Ik zit me echt te irriteren aan die Suzanne. Wat een egoïstische vrouw. Ga je vreemd en weg bij de vader van je kinderen en m schrijven over de sex met je nieuwe vriend wat heel Nederland leest. En nu in deze docu maakt ze hem weer zwart. Dit zien haar kinderen toch ook? Ik vond haar ook heel weinig berouw tonen.
Ik vond juist dat ze heel goed kon verwoorden hoe zoiets ontstaat. Ik vond haar ook vooral heel open en kwetsbaar.
Alle reacties Link kopieren
De huisarts heeft inderdaad zelf zijn leven beëindigd.

Ik had dubbele gevoelens tijdens het kijken van de docu. Vooral over Suzanne. Enerzijds vond ik haar egoïstisch, anderzijds vind ik ook dat iemand fouten mag maken of mag besluiten uit een relatie te stappen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven