Entertainment alle pijlers

Indrukwekkende documentaires...

21-09-2009 21:47 3362 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar kijk ik graag naar.



Welke documentaire vond jij heel aangrijpend of heeft je diep ontroerd? Tips zijn erg welkom, het liefst die ik online kan bekijken.



Thanks!
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
Alle reacties Link kopieren
Schiet er op dit moment alleen één in mijn hoofd die me laatst echt woedend heeft gemaakt, maar goed, daar heb je nu niets aan. Ga nadenken en meld me hier weer.
Er zijn momenten waar je intens van geniet, tel die momenten en je leeft!
Alle reacties Link kopieren
Ik vond Michael Moore's oeuvre altijd wel boeiend.
Alle reacties Link kopieren
Welke was dat noanne?
Alle reacties Link kopieren
Ok, graag. Ben benieuwd!



Heb net op Holland Doc : 'Als we het zouden weten' gekeken.

(weet niet hoe ik de link hier moet plakken)



Over neonatologen, kinderartsen, verpleegkundigen en hun betrokkenheid bij veel te vroeg geboren kindjes. En hun ouders natuurlijk. De hoop en verdriet..



Jeetje, was erg heftig, ben er een beetje stil van. Wel een hele mooie documentaire.
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond onderstaande film/docu prachtig.



story of the weeping camel
Alle reacties Link kopieren
Laatst een documentaire gezien over alzheimer patienten en hoe zij en hun familie er mee omgingen. Dat vond ik erg aangrijpend. Ik zal eens zoeken of ik het terug kan vinden op internet als je geinteresseerd bent.
Alle reacties Link kopieren
De Huizen van Hristina



http://www.hollanddoc.nl/ ... 70/afleveringen/39058005/



Over een schoonmaakster met grote dromen...



Niet super ontroerend maar op z'n minst interessant..
Alle reacties Link kopieren
Hoi koekie



Kan ik die film online bekijken denk je? Heb even je link bekeken, maar volgens mij niet hè?
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
Probeer straks even het boekje van de Idfa te pakken te krijgen, kun je vast wel bestellen op hun site!
Ik vond de uitzennding van Zembla van gisteren confronterend over een meisje van 16, constant bezig een manier te vinden om zelfmoord te plegen. Hier is trouwens al een topic over geopend.



Jaren geleden heb ik ook een uitzending van Zembla gezien. Het ging over een man en een vrouw met een laag IQ die maar kinderen kregen. Na een jaar werden die kinderen allemaal het huis uit geplaast omdat de ouders er simpelweg niet voor konden zorgen. Die ouders verzette zich daar hevig tegen want die vonden wel dat ze er voor konden zorgen en er bleven maar kindjes komen omdat er weer eentje uit huis werd geplaatst. Op een gegeven moment hadden ze 9 kinderen Met die kinderen was ook vanalles mis trouwens: gedragsproblemen, geen emotie, extreem baldadig etc.

Hulpverleners wlden de ouders overtuigen anticonceptie te nemen of een sterilisatie te laten doen, maar zonder succes.



Zo nu en dan denk ik nog wel eens aan deze aflevering terug, terwijl het zeker 7 jaar geleden is dat ik de uitzending zag,
Alle reacties Link kopieren
quote:keiser soyze schreef op 21 september 2009 @ 22:01:

Laatst een documentaire gezien over alzheimer patienten en hoe zij en hun familie er mee omgingen. Dat vond ik erg aangrijpend. Ik zal eens zoeken of ik het terug kan vinden op internet als je geinteresseerd bent.Graag! Dat genre vind ik erg interessant.
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
Alle reacties Link kopieren
Hoi groot stuk kaas

Heb wel een link gevonden (en misschien zijn er nog meer), ik hoop dat het werkt: story online
Rose, ik heb hier ergens een dvd liggen, X jaar Zembla. Staan een stuk of tien uitzendingen op. Zal ik es kijken of ik dat op mijn werk kan kopieren voor je? (weet niet of ie beveiligd is...)
Alle reacties Link kopieren
quote:molie schreef op 21 september 2009 @ 21:57:

Welke was dat noanne?Jesus Camp



Echt, die arme arme kinderen. GRRRR (en alvast sorry voor de mensen die dit helemaal geweldig vinden) Ik vond het echt zo enorm erg, dat ik echt nog steeds kwaad kan worden. *bries*
Er zijn momenten waar je intens van geniet, tel die momenten en je leeft!
Alle reacties Link kopieren
Louisa..

Die van Zembla gisteren heb ik inderdaad al gezien. Zeer aangrijpend.



Fleur, de tip van Idfa is inderdaad een goeie.. ik ga even op hun site kijken wat ze allemaal hebben.
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
Oh ja, die ligt hier ook nog in de kast! Rose, zal ik die ook even proberen te kopieren?
Alle reacties Link kopieren
"Valentijn" vond ik ook indrukwekkend (misschien ook een zembla docu?), over een transgender-jongen/meisje. Is denk ik wel bij uitzendinggemist te zien.
Alle reacties Link kopieren
VPRO's Import: Jonestown, the life and death of Peoples Temple
Als je loslaat, heb je twee handen vrij.
Alle reacties Link kopieren
quote:noanne schreef op 21 september 2009 @ 22:09:

[...]





Jesus Camp



Echt, die arme arme kinderen. GRRRR (en alvast sorry voor de mensen die dit helemaal geweldig vinden) Ik vond het echt zo enorm erg, dat ik echt nog steeds kwaad kan worden. *bries*Ja, die ken ik! Het bekijken waard.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond Murderball geweldig. Film over het Amerikaans paralympisch quadrugby team. Maar dat zal wel chinees zijn voor de meeste mensen en mijn beroepsdeformatie zijn
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
quote:fleurtje schreef op 21 september 2009 @ 22:09:

Rose, ik heb hier ergens een dvd liggen, X jaar Zembla. Staan een stuk of tien uitzendingen op. Zal ik es kijken of ik dat op mijn werk kan kopieren voor je? (weet niet of ie beveiligd is...)



Ik heb vandaag non stop Zembla gekeken op Uitzending Gemist

Vandaar ook dit topic.. was benieuwd naar meer.



Weet je welke afleveringen erop staan toevallig? Bedankt voor het aanbod in ieder geval!
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Ik vond "Loose Change" erg indrukwekkend. Over 9/11. Laatst heb ik hem voor het eerst gezien, en heb werkelijk met open mond zitten kijken. Hij is online te kijken op Google Video's.



En jaren geleden de documentaire "The boy whose skin fell off", over Jonny Kennedy, die een afschuwelijke ziekte had. Zijn laatste jaren zijn in deze documentaire gefilmd. Triest met een glimlach.



Carenze
Alle reacties Link kopieren
Er was een aantal jaar geleden ook een docu over twee mannen/jongens die met een onzin-idee kwamen (sorry, vaag) en dit gingen verkopen. Het werkte ook nog, ze gaven lezingen en spraken op congressen. Misschien heeft iemand enig idee wat ik bedoel?
Ik ga morgen even kijken welke erop staan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven