Entertainment alle pijlers

Jouw stad, ons dorp

17-01-2019 21:22 189 berichten
Wie kijkt mee? Nu op NPO1. Ben wel benieuwd!
Lieke1995 schreef:
18-01-2019 08:50
Ja en mensen mogen hun mening hebben he? Je kent ze niet eens dus.
Wij ook en je kent ons niet eens , dus.
Alle reacties Link kopieren
Lieke1995 schreef:
18-01-2019 08:50
Ja en mensen mogen hun mening hebben he? Je kent ze niet eens dus.

Racisme is niet goed te praten met “het is een mening”.
Bedjeindezon schreef:
18-01-2019 09:26
Racisme is niet goed te praten met “het is een mening”.
Ook nog eens zo ja .
Alle reacties Link kopieren
Bedjeindezon schreef:
18-01-2019 09:26
Racisme is niet goed te praten met “het is een mening”.
Ik zag geen rascisme, wel kleinburgerlijkheid.
Toen die man wat meer betrokken raakte in het stadse leven, zag je zijn blik bijna letterlijk groter worden.
Dat is wel het mooie aan dit soort programma's.
Alle reacties Link kopieren
Lieke1995 schreef:
18-01-2019 00:11
Nja is per dorp wel verschillend hoor.. door alle nieuwe huizen die hier gebouwd worden komen er steeds meer nieuwe mensen en die komen er tussen mede dankzij het dorpshuis😃
Ik zeg toch ook niet dat ALLE dorpen zo zijn?
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
18-01-2019 00:07
Lijkt me niet.
Ik ken dit soort dorpen ook en hoewel het hartelijk lijkt is het soms moeilijk om er als buitenstaander tussen te komen.

Wat mij opviel was die man in dat buurthuis die bami en nasi heuuuul exotisch vond.

De Haagse familie vond ik erg leuk.

Ja daar hebben wij om zitten lachen ,bami en nasi exotisch vinden. :rofl:
koko67 schreef:
18-01-2019 09:40
Ik zag geen rascisme, wel kleinburgerlijkheid.
Toen die man wat meer betrokken raakte in het stadse leven, zag je zijn blik bijna letterlijk groter worden.
Dat is wel het mooie aan dit soort programma's.
Hij heeft ondekt dat "deze" mensen ook een goede kant hebben zoals hij zelf zei.
Alle reacties Link kopieren
Zullen we de kaas meenemen?
- nee laat maar liggen, misschien vinden ze het lekker
Maar ze eten toch alleen maar rijst?
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
watdachtjehiervan schreef:
18-01-2019 09:48
Hij heeft ondekt dat "deze" mensen ook een goede kant hebben zoals hij zelf zei.

Hij had vooroordelen, terwijl hij in het dorp niet in aanraking komt met andere culturen.
Door deze week werden die vooroordelen niet bevestigd, daardoor werd zijn blik wat opener.
Wat ik me afvraag is hoe de politieke voorkeur in dit soort kleine dorpjes toch bij Wilders uit kan komen. Hoor/zie/lees je vaker maar is toch eigenlijk heel vreemd. Men voelt de aanwezigheid van islam, andere culturen totaal niet, mensen leven heel ruimtelijk en vrij, vlakbij natuur vaak ook, eigenlijk zouden dit soort dorpen toch veel meer Groen Links moeten zijn.
Ik stem op Wilders zou ik eerder plaatsen in steden waar de typische volkswijken van vroeger steeds multicultureler worden. Niet dat ik dan een stem goedkeur hoor, maar ik zou het eerder begrijpen. Maar een stem op Wilders terwijl je hele woonomgeving niets uitstraalt van islam of multicultuut?

Wat denken mensen als ze Wilders horen praten over steeds meer Marokkanen en asielzoekers? Ja, dat Ijn er werkelijk teveel terwijl ze er nooit één tegenkomen?

Ben trouwens benieuwd of we in deze serie ook een wat meer "volks stadsgezin" te zien krijgen versus een meer elitair dorpsgezin.
Alle reacties Link kopieren
Bedjeindezon schreef:
18-01-2019 09:26
Racisme is niet goed te praten met “het is een mening”.
Zolang het bij woorden blijft en die woorden niet gebruikt worden om mee te kwetsen is het toch niet erg? Het is anders wanneer iemand zegt, die man weet van niks, wat een achterlijke ofzo. De wereld van die man is altijd heel klein geweest, maar toch stapt hij uit zijn confortzone door aan dit programma mee te doen. Hoeveel mensen uit een wereldvreemd dorp doen dat?
NYC schreef:
18-01-2019 11:21
Wat ik me afvraag is hoe de politieke voorkeur in dit soort kleine dorpjes toch bij Wilders uit kan komen. Hoor/zie/lees je vaker maar is toch eigenlijk heel vreemd. Men voelt de aanwezigheid van islam, andere culturen totaal niet, mensen leven heel ruimtelijk en vrij, vlakbij natuur vaak ook, eigenlijk zouden dit soort dorpen toch veel meer Groen Links moeten zijn.
Groen links zijn vooral mensen in de stad volgens mij. Groen Links is helemaal geen positieve partij voor mensen in 'n dorp. Wij eten namelijk gewoon vlees en hebben baat bij de boerderijen/landbouw/veeteelt (willen niet dat die extra belast worden enzo) En we willen ook niet dat het hier drukker/volgebouwder wordt, dus partijen die immigratie steunen steunen wij niet. Onze gemeente heeft geen GL, daar is hier echt geen animo voor. Gelukkig!
Kan me voorstellen dat die dorpelingen zich gevangen voelden in dat stadshuisje, wat woonden zij zelf gaaf!
redbulletje schreef:
18-01-2019 13:11
Groen links zijn vooral mensen in de stad volgens mij. Groen Links is helemaal geen positieve partij voor mensen in 'n dorp. Wij eten namelijk gewoon vlees en hebben baat bij de boerderijen/landbouw/veeteelt (willen niet dat die extra belast worden enzo) En we willen ook niet dat het hier drukker/volgebouwder wordt, dus partijen die immigratie steunen steunen wij niet. Onze gemeente heeft geen GL, daar is hier echt geen animo voor. Gelukkig!
Ik wil ook niet dat het drukker en volgebouwder wordt maar ik vind het echt een partij die opkomt voor een beter milieu, schone energie, respectvol omgaan met natuur(gebied). Ik vind het helemaal geen partij die stedelijk georiënteerd is. Toch wordt er in de steden inderdaad veel vaker op gestemd. Maar dan door mensen die er niet aan moeten denken landelijk te wonen. Best apart eigenlijk.
redbulletje schreef:
18-01-2019 13:12
Kan me voorstellen dat die dorpelingen zich gevangen voelden in dat stadshuisje, wat woonden zij zelf gaaf!
Daar ben ik het mee eens. Maar ook dat zie ik zelf ook wel een beetje als "programma format". Evengoed had er een gezin in Haagse villa centraal kunnen staan versus arbeiderswoninkjes rijtjeshuis met maar 2 kamertjes.
NYC schreef:
18-01-2019 14:03
Daar ben ik het mee eens. Maar ook dat zie ik zelf ook wel een beetje als "programma format". Evengoed had er een gezin in Haagse villa centraal kunnen staan versus arbeiderswoninkjes rijtjeshuis met maar 2 kamertjes.
Zeker! Maar ze willen natuurlijk echte tegenpolen. Die Surinamers waren wel gezellige mensen trouwens.
Alle reacties Link kopieren
NYC schreef:
18-01-2019 11:21
Wat ik me afvraag is hoe de politieke voorkeur in dit soort kleine dorpjes toch bij Wilders uit kan komen. Hoor/zie/lees je vaker maar is toch eigenlijk heel vreemd. Men voelt de aanwezigheid van islam, andere culturen totaal niet, mensen leven heel ruimtelijk en vrij, vlakbij natuur vaak ook, eigenlijk zouden dit soort dorpen toch veel meer Groen Links moeten zijn.
Ik stem op Wilders zou ik eerder plaatsen in steden waar de typische volkswijken van vroeger steeds multicultureler worden. Niet dat ik dan een stem goedkeur hoor, maar ik zou het eerder begrijpen. Maar een stem op Wilders terwijl je hele woonomgeving niets uitstraalt van islam of multicultuut?

Wat denken mensen als ze Wilders horen praten over steeds meer Marokkanen en asielzoekers? Ja, dat Ijn er werkelijk teveel terwijl ze er nooit één tegenkomen?

Ben trouwens benieuwd of we in deze serie ook een wat meer "volks stadsgezin" te zien krijgen versus een meer elitair dorpsgezin.
Volgens mij speelt WIlders juist in op angst, niet op de reeele situatie. Dus juist mensen bang maken voor iets dat 'dreigt' maar er nog niet is. Als je collega's hebt met roots uit allerlei windstreken en je kinderen vriendjes van allerlei verschillende achtergronden dan hoe je gewoon niet zo bang te zijn. In mijn ogen waren dit typische Wilders-stemmers.
esther766 schreef:
18-01-2019 15:07
Volgens mij speelt WIlders juist in op angst, niet op de reeele situatie. Dus juist mensen bang maken voor iets dat 'dreigt' maar er nog niet is. Als je collega's hebt met roots uit allerlei windstreken en je kinderen vriendjes van allerlei verschillende achtergronden dan hoe je gewoon niet zo bang te zijn. In mijn ogen waren dit typische Wilders-stemmers.
Maar wat ik me vaak afvraag: waarom zijn zóveel mensen dan zo bang? Of gauw bang te maken. Zou juist denken dat je als je heel weinig te vrezen/verliezen hebt dat je, ook al je kinderen niet spelen met kinderen die andere roots hebben, je echt nul komma nul gevoelig bent voor die "dreiging", dat het daarvoor te ver van ze afstaat.

Toch is er ergens iets waarvoor men blijkbaar heel gevoelig is. Ik zou dus eerder denken dat mensen denken: ach ja, Wilders met zijn praatjes over Marokkanen, ik heb er nog nooit een gezien dus het zal meevallen.

Blijkbaar werkt het niet zo.
redbulletje schreef:
18-01-2019 14:28
Zeker! Maar ze willen natuurlijk echte tegenpolen. Die Surinamers waren wel gezellige mensen trouwens.
Surinamers zijn toch altijd gezellige mensen :lol: .......
Alle reacties Link kopieren
NYC schreef:
18-01-2019 16:20
Maar wat ik me vaak afvraag: waarom zijn zóveel mensen dan zo bang? Of gauw bang te maken. Zou juist denken dat je als je heel weinig te vrezen/verliezen hebt dat je, ook al je kinderen niet spelen met kinderen die andere roots hebben, je echt nul komma nul gevoelig bent voor die "dreiging", dat het daarvoor te ver van ze afstaat.

Toch is er ergens iets waarvoor men blijkbaar heel gevoelig is. Ik zou dus eerder denken dat mensen denken: ach ja, Wilders met zijn praatjes over Marokkanen, ik heb er nog nooit een gezien dus het zal meevallen.

Blijkbaar werkt het niet zo.
Ja, het is wel interessant. Treurig en interessant, dat wel. Wat ook mee speelt is dat WIlders zich afzet tegen de politieke macht van oudsher, een bepaald gedeelte van de bevolking heeft het idee dat de politiek en de overheid tegen hen is. Wilders is natuurlijk juist voor ze! En wijst nog meer groepen aan waar ze bang voor zouden moeten zijn.

Nou ja, niet helemaal on topic. Maar wel interessant;) Ik geloof ook absoluut niet dat de angst reeel is. Veel wat door Wilders als feit wordt gepresenteerd kan ook door cijfers weerlegd worden maar dat gebeurt dan weer door bronnen die men zou moeten wantrouwen volgens GW.
Alle reacties Link kopieren
Oh van Utrecht naar Abbega
Die zussen hebben er wel lol in
Alle reacties Link kopieren
Hahaha die zus hilarisch ze kijken me niet na, als daar heb je een bommenlegger. :rofl:
Superhuisvrouw schreef:
24-01-2019 21:53
Hahaha die zus hilarisch ze kijken me niet na, als daar heb je een bommenlegger. :rofl:
Geweldig ja
Alle reacties Link kopieren
Twee gezellige vrouwen die zussen, die vermaken zich wel.
Boeren familie is ook leuk stel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven