Entertainment alle pijlers

Kinderseries die je als volwassene nog steeds leuk vindt

04-02-2008 21:01 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van Vreselijke kinderseries en de antwoorden die daar gegeven worden, een topic over kinderseries die je toen leuk vond, maar die je nu als volwassen vrouw (of man) nog steeds leuk vind.

Een aantal dat me nu te binnen schiet zijn:

- Bert en Ernie van Sesamstraat;

- Boes, die vindingrijke stier (volgens mij is hij een stier);

- Buurman en Buurman. Toevallig zag ik op http://www.youtube.com/watch?v=XT-Whfscbb8 een leuke aflevering van Buurman en Buurman;

- Bereboot (vond ik alleen als kind leuk, nu niet meer).

(vreemd genoeg beginnen de meeste series met een B. :) )
World of Warcraft: Legion
.
Punkertje die vond ik zooo leuk dat ik zondagsmorgens er heel vroeg voor mijn bed uit kwam, dochter niet die sliep liever uit ;-)

van de VPRO, nog steeds vind ik deze zender de leukste kinderseries maken
mijn vader woont in RIO was ook erg leuk en spannend
Ow wat een heerlijk jeugdsentiment!

"Mijn vader woont in Rio" was idd heel spannend! Er was ook een Zweedse serie, "Een hele schep geld", die was nog spannender!

En mevrouw ten Kate... geweldig!! Ik vond haar altijd zo zielig, als ze zich weer aan het ergeren was...
fleurtje schreef op 05 februari 2008 @ 13:33:

Hahaha, ik mocht vroeger juist géén EO kijken!

Een vriendin van mij ook niet. Toen we dat van elkaar hoorden waren we alle twee erg verbaasd haha! En nu sla ik door want mijn zoon mag echt alles zien omdat ik zo'n trauma heb dat ik vroeger nooit ergens over mee kon praten!

Ik mocht ook nooit naar kinderen voor kinderen luisteren. Zei ik pas tegen mijn zoon van zes:"weet je wat ik nooit mocht luisteren vroeger?" en toen liet ik hem het liedje horen van "je vader die is gek" (want bij vriendinnetjes hoorde ik wel vanalles natuurlijk). Mijn jongste van twee zegt sindsdien telkens: "hou je bek!" en ineens snapte ik mijn ouders veel beter!
Mijn broertje zat vroeger een bijbeltekenfilm te kijken, over Mozes. Nou ja, de zee ging voor Mozes en zijn vrienden open. Toen de Filistijnen er met paarden en al doorheen wilden, sloot de zee zich weer, waarop de stem zei: Zo, nu zijn ze lekker allemaal dood.Hele gristelijke gedachtegang, inderdaad. Mijn broertje begon spontaan te huilen want hij vond dat zo zie-hie-lig. Mijn moeder heeft toen besloten dat er hier niet meer naar die onzin van de EO gekeken werd.
fleurtje schreef op 05 februari 2008 @ 13:59:

Mijn broertje zat vroeger een bijbeltekenfilm te kijken, over Mozes. Nou ja, de zee ging voor Mozes en zijn vrienden open. Toen de Filistijnen er met paarden en al doorheen wilden, sloot de zee zich weer, waarop de stem zei: Zo, nu zijn ze lekker allemaal dood.Hele gristelijke gedachtegang, inderdaad. Mijn broertje begon spontaan te huilen want hij vond dat zo zie-hie-lig. Mijn moeder heeft toen besloten dat er hier niet meer naar die onzin van de EO gekeken werd.
Haha! sorry voor het offtopic gaan maar zo herkenbaar. een paar jaar geleden las ik aan mijn toen drie jarige zoon het verhaal van David en Goliath voor. De laatste zin: En Goliath viel dood neer, het volk juichte! En mijn zoon zei toen: ik vind het eigenlijk best wel zielig voor Goliath. En toen zei ik dus: "nee joh dat is niet zielig want Goliath was een slechte man" waarop ik meteen besefte:"wat zeg ik nu weer", hij mocht toen nog geen jetix kijken omdat ik het geweldadig vond maar ik lees uit de kinderbijbel moord en doodslag voor en zeg daarbij ook nog dat het goed is!
.
Hee, leuk dit!

Wat ik vroeger erg leuk vond en nu nog steeds vind:

- Fabeltjeskrant. Heb vanmorgen nog twee dvd's gekocht bij de Blokker onder het mom "leuk voor de kinderen". (ze zijn bijna elf maanden)

- De snorkels. Laatst zag ik 's ochtends vroeg op de Belg weer een aflevering en het is nog steeds leuk!

- Theo en Thea

- De muppetshow! Jammer dat het niet meer wordt uitgezonden, want het is nu nog leuker!

- De fregles.

- De smurfen. Vroeger vond ik het geweldig, nu schattig. (maar nog steeds leuk om naar te kijken)
Pippi Langkous natuurlijk! Want die deed gewoon precies waar ze zin in had.

En verder vond ik de zevensprong ook altijd erg leuk en kennen jullie kanaal 13 nog? (moet je wel een jaar of 37 zijn hoor, net als ik ;-) )
Kon hesi baka! Prachtige serie!!!!!!

Had het er net met collega over en dat het zo jammer is dat die serie gewoon niet meer te zien is. En ik ben nu zoooooo blij: het blijkt dat een andere collega die serie toendertijd geregisseerd en geproduceerd heeft. Hij gaat hem nu voor me overzetten op dvd! Hoeraaaaaaaaa!
.
De flintstones

De freggels

de jetsons

muppetshow

buurman en buurman

transformers
Volgens mij ben ik van een andere generatie, ik ken de meeste kinderseries wel maar ik heb het vermoeden dat ze its voor mijn jeugd uitgezonden werden. (Of in ieder geval voordat ik ze kan herinneren)

Mijn lijstje van toen:

Teddy Ruxspin

Samourai Pizza Cats

Gummi Beren

Dr. Doolittle

Dungeons and Dragon

en alle VPRO klassiekers vooral Punro de Purno

Nu:

Spongebob

Fairly Odd Parents

Sin Chen(<-- geen idee hoe je het schrijft)
Mijn favorieten:

-Dommel

- Boes Boes

- Star Planet
Ik ben pas 20, maar zelfs ik heb een soort van jeugdsentimenmt als het om kinderseries gaat.

Mijn twee favo's die ik nog niet heb gehoord zijn:

-Ducktales (Iaatst alle 100 afleveringen gedownload, heerlijk en is ook m'n ringtone)

-Darkwingduck, Ik ben de (vergeet steeds wat) die flapperd in de nacht.

Andere geniale series waren oa

-Er was eens de mens (Heb een trauma opgelopen aan er was eens de ruimte, de andere serie.)

-De smurfen

etc

en van nu kijk ik

-beugelbekkie

-totally spy's

- de tofu's

(erg he)
hehe de tofu's die vind ik ook grappig :)
Ik ben het gevaar dat fladdert door de nacht.
oooohhh ja Purno. Sapperedosio! Vaste prik op zondagochtend bij mijn ouders in bed.
anoniem_60457 wijzigde dit bericht op 07-02-2008 14:31
Reden: e vergeten
% gewijzigd
stuif es in soort talentenjacht voorloper van de mini playbackshow

pan-tau een meneertje met een bolhoedje en een wandelstok.

Pummukkel die rote kobolt

Lucy die schreken der strabe.

beertje colagol
Haha ja Boesboes... leuk!!

Waar ik me aan erger is dat je tegenwoordig (op KRO Kindertijd na) alleen maar aggressieve kinderseries zijn met harde figuurtjes. Ik bedoel qua tekening, dus van die felle figuurtjes met harde hoeken (zoals het vreselijke pokémon). Vroeger waren het nog lieve tekeningetjes.. snap je?

Vroeger had je Kindernet, nu Nickelodeon, vreselijk.
Vond vroeger de Troetelbeertjes helemaal geweldig. Het is dan soms toch wel schattig om eens terug te zien :-$

Er was trouwens vroeger een serie, over kinderen die rond een vuur zaten en dan een eng verhaal vertelden. Weet nog wel dat ik dat soms heel eng vond. Waarschijnlijk weet niemand waar ik het over heb, maar goed ;-)
Geweldige serie van vroeger: J.J. de Bom (De stratenmaker op zeeshow)!
Leaf schreef op 09 februari 2008 @ 20:36:

Er was trouwens vroeger een serie, over kinderen die rond een vuur zaten en dan een eng verhaal vertelden. Weet nog wel dat ik dat soms heel eng vond. Waarschijnlijk weet niemand waar ik het over heb, maar goed ;-)
Volgens mij bedoel je "Are you afraid of the dark", die vond ik ook altijd best eng. Brrr.
Candy Candy

Belfi & Lilibith

Familie Robinson

Super Liegebeest (BRT)

Merlina (BRT)

Carolientje heeft een bootje

Poppenkraam

Alf

Q&Q

Oma Fladder

En waar ik nog steeds naar op zoek ben is een BRT programma van een theater waar de rode gordijnen van opzij schoven en dan kwam er een (spannend) verhaal... Wie zegt dat iets?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven