Entertainment
alle pijlers
Kinderseries die je als volwassene nog steeds leuk vindt
maandag 4 februari 2008 om 21:01
Naar aanleiding van Vreselijke kinderseries en de antwoorden die daar gegeven worden, een topic over kinderseries die je toen leuk vond, maar die je nu als volwassen vrouw (of man) nog steeds leuk vind.
Een aantal dat me nu te binnen schiet zijn:
- Bert en Ernie van Sesamstraat;
- Boes, die vindingrijke stier (volgens mij is hij een stier);
- Buurman en Buurman. Toevallig zag ik op http://www.youtube.com/watch?v=XT-Whfscbb8 een leuke aflevering van Buurman en Buurman;
- Bereboot (vond ik alleen als kind leuk, nu niet meer).
(vreemd genoeg beginnen de meeste series met een B. )
Een aantal dat me nu te binnen schiet zijn:
- Bert en Ernie van Sesamstraat;
- Boes, die vindingrijke stier (volgens mij is hij een stier);
- Buurman en Buurman. Toevallig zag ik op http://www.youtube.com/watch?v=XT-Whfscbb8 een leuke aflevering van Buurman en Buurman;
- Bereboot (vond ik alleen als kind leuk, nu niet meer).
(vreemd genoeg beginnen de meeste series met een B. )
World of Warcraft: Legion
dinsdag 5 februari 2008 om 13:49
dinsdag 5 februari 2008 om 13:51
Een vriendin van mij ook niet. Toen we dat van elkaar hoorden waren we alle twee erg verbaasd haha! En nu sla ik door want mijn zoon mag echt alles zien omdat ik zo'n trauma heb dat ik vroeger nooit ergens over mee kon praten!
Ik mocht ook nooit naar kinderen voor kinderen luisteren. Zei ik pas tegen mijn zoon van zes:"weet je wat ik nooit mocht luisteren vroeger?" en toen liet ik hem het liedje horen van "je vader die is gek" (want bij vriendinnetjes hoorde ik wel vanalles natuurlijk). Mijn jongste van twee zegt sindsdien telkens: "hou je bek!" en ineens snapte ik mijn ouders veel beter!
dinsdag 5 februari 2008 om 13:59
Mijn broertje zat vroeger een bijbeltekenfilm te kijken, over Mozes. Nou ja, de zee ging voor Mozes en zijn vrienden open. Toen de Filistijnen er met paarden en al doorheen wilden, sloot de zee zich weer, waarop de stem zei: Zo, nu zijn ze lekker allemaal dood.Hele gristelijke gedachtegang, inderdaad. Mijn broertje begon spontaan te huilen want hij vond dat zo zie-hie-lig. Mijn moeder heeft toen besloten dat er hier niet meer naar die onzin van de EO gekeken werd.
dinsdag 5 februari 2008 om 14:05
Haha! sorry voor het offtopic gaan maar zo herkenbaar. een paar jaar geleden las ik aan mijn toen drie jarige zoon het verhaal van David en Goliath voor. De laatste zin: En Goliath viel dood neer, het volk juichte! En mijn zoon zei toen: ik vind het eigenlijk best wel zielig voor Goliath. En toen zei ik dus: "nee joh dat is niet zielig want Goliath was een slechte man" waarop ik meteen besefte:"wat zeg ik nu weer", hij mocht toen nog geen jetix kijken omdat ik het geweldadig vond maar ik lees uit de kinderbijbel moord en doodslag voor en zeg daarbij ook nog dat het goed is!
dinsdag 5 februari 2008 om 14:33
Hee, leuk dit!
Wat ik vroeger erg leuk vond en nu nog steeds vind:
- Fabeltjeskrant. Heb vanmorgen nog twee dvd's gekocht bij de Blokker onder het mom "leuk voor de kinderen". (ze zijn bijna elf maanden)
- De snorkels. Laatst zag ik 's ochtends vroeg op de Belg weer een aflevering en het is nog steeds leuk!
- Theo en Thea
- De muppetshow! Jammer dat het niet meer wordt uitgezonden, want het is nu nog leuker!
- De fregles.
- De smurfen. Vroeger vond ik het geweldig, nu schattig. (maar nog steeds leuk om naar te kijken)
Wat ik vroeger erg leuk vond en nu nog steeds vind:
- Fabeltjeskrant. Heb vanmorgen nog twee dvd's gekocht bij de Blokker onder het mom "leuk voor de kinderen". (ze zijn bijna elf maanden)
- De snorkels. Laatst zag ik 's ochtends vroeg op de Belg weer een aflevering en het is nog steeds leuk!
- Theo en Thea
- De muppetshow! Jammer dat het niet meer wordt uitgezonden, want het is nu nog leuker!
- De fregles.
- De smurfen. Vroeger vond ik het geweldig, nu schattig. (maar nog steeds leuk om naar te kijken)
woensdag 6 februari 2008 om 11:25
Kon hesi baka! Prachtige serie!!!!!!
Had het er net met collega over en dat het zo jammer is dat die serie gewoon niet meer te zien is. En ik ben nu zoooooo blij: het blijkt dat een andere collega die serie toendertijd geregisseerd en geproduceerd heeft. Hij gaat hem nu voor me overzetten op dvd! Hoeraaaaaaaaa!
Had het er net met collega over en dat het zo jammer is dat die serie gewoon niet meer te zien is. En ik ben nu zoooooo blij: het blijkt dat een andere collega die serie toendertijd geregisseerd en geproduceerd heeft. Hij gaat hem nu voor me overzetten op dvd! Hoeraaaaaaaaa!
woensdag 6 februari 2008 om 14:01
Volgens mij ben ik van een andere generatie, ik ken de meeste kinderseries wel maar ik heb het vermoeden dat ze its voor mijn jeugd uitgezonden werden. (Of in ieder geval voordat ik ze kan herinneren)
Mijn lijstje van toen:
Teddy Ruxspin
Samourai Pizza Cats
Gummi Beren
Dr. Doolittle
Dungeons and Dragon
en alle VPRO klassiekers vooral Punro de Purno
Nu:
Spongebob
Fairly Odd Parents
Sin Chen(<-- geen idee hoe je het schrijft)
Mijn lijstje van toen:
Teddy Ruxspin
Samourai Pizza Cats
Gummi Beren
Dr. Doolittle
Dungeons and Dragon
en alle VPRO klassiekers vooral Punro de Purno
Nu:
Spongebob
Fairly Odd Parents
Sin Chen(<-- geen idee hoe je het schrijft)
woensdag 6 februari 2008 om 21:19
Ik ben pas 20, maar zelfs ik heb een soort van jeugdsentimenmt als het om kinderseries gaat.
Mijn twee favo's die ik nog niet heb gehoord zijn:
-Ducktales (Iaatst alle 100 afleveringen gedownload, heerlijk en is ook m'n ringtone)
-Darkwingduck, Ik ben de (vergeet steeds wat) die flapperd in de nacht.
Andere geniale series waren oa
-Er was eens de mens (Heb een trauma opgelopen aan er was eens de ruimte, de andere serie.)
-De smurfen
etc
en van nu kijk ik
-beugelbekkie
-totally spy's
- de tofu's
(erg he)
Mijn twee favo's die ik nog niet heb gehoord zijn:
-Ducktales (Iaatst alle 100 afleveringen gedownload, heerlijk en is ook m'n ringtone)
-Darkwingduck, Ik ben de (vergeet steeds wat) die flapperd in de nacht.
Andere geniale series waren oa
-Er was eens de mens (Heb een trauma opgelopen aan er was eens de ruimte, de andere serie.)
-De smurfen
etc
en van nu kijk ik
-beugelbekkie
-totally spy's
- de tofu's
(erg he)
zaterdag 9 februari 2008 om 19:45
Haha ja Boesboes... leuk!!
Waar ik me aan erger is dat je tegenwoordig (op KRO Kindertijd na) alleen maar aggressieve kinderseries zijn met harde figuurtjes. Ik bedoel qua tekening, dus van die felle figuurtjes met harde hoeken (zoals het vreselijke pokémon). Vroeger waren het nog lieve tekeningetjes.. snap je?
Vroeger had je Kindernet, nu Nickelodeon, vreselijk.
Waar ik me aan erger is dat je tegenwoordig (op KRO Kindertijd na) alleen maar aggressieve kinderseries zijn met harde figuurtjes. Ik bedoel qua tekening, dus van die felle figuurtjes met harde hoeken (zoals het vreselijke pokémon). Vroeger waren het nog lieve tekeningetjes.. snap je?
Vroeger had je Kindernet, nu Nickelodeon, vreselijk.
zaterdag 9 februari 2008 om 20:36
Vond vroeger de Troetelbeertjes helemaal geweldig. Het is dan soms toch wel schattig om eens terug te zien
Er was trouwens vroeger een serie, over kinderen die rond een vuur zaten en dan een eng verhaal vertelden. Weet nog wel dat ik dat soms heel eng vond. Waarschijnlijk weet niemand waar ik het over heb, maar goed
Er was trouwens vroeger een serie, over kinderen die rond een vuur zaten en dan een eng verhaal vertelden. Weet nog wel dat ik dat soms heel eng vond. Waarschijnlijk weet niemand waar ik het over heb, maar goed
zondag 10 februari 2008 om 11:26
Candy Candy
Belfi & Lilibith
Familie Robinson
Super Liegebeest (BRT)
Merlina (BRT)
Carolientje heeft een bootje
Poppenkraam
Alf
Q&Q
Oma Fladder
En waar ik nog steeds naar op zoek ben is een BRT programma van een theater waar de rode gordijnen van opzij schoven en dan kwam er een (spannend) verhaal... Wie zegt dat iets?
Belfi & Lilibith
Familie Robinson
Super Liegebeest (BRT)
Merlina (BRT)
Carolientje heeft een bootje
Poppenkraam
Alf
Q&Q
Oma Fladder
En waar ik nog steeds naar op zoek ben is een BRT programma van een theater waar de rode gordijnen van opzij schoven en dan kwam er een (spannend) verhaal... Wie zegt dat iets?