Kopen zonder kijken 2026 - zonder spoilers -
zondag 22 februari 2026 om 18:31
Het nieuwe seizoen van Kopen zonder kijken begint maandag!
Wie kijkt er ook en wil erover meepraten?
Martijn Krabbe kan door zijn ziekte niet meer de presentatie doen, gelukkig is zijn fijne stem wel nog te horen want de voice- overs doet hij nog wel
Op naar een seizoen met onrealistische eisen, concessies, tranen, blijdschap, bouwvallen, financiële tegenvallers en bijzondere inrichtingen!
Graag geen spoilers. De vooruitkijkers moeten dus even stil blijven.
Wie kijkt er ook en wil erover meepraten?
Martijn Krabbe kan door zijn ziekte niet meer de presentatie doen, gelukkig is zijn fijne stem wel nog te horen want de voice- overs doet hij nog wel
Op naar een seizoen met onrealistische eisen, concessies, tranen, blijdschap, bouwvallen, financiële tegenvallers en bijzondere inrichtingen!
Graag geen spoilers. De vooruitkijkers moeten dus even stil blijven.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 26-02-2026 04:11
Reden: Titel aangepast
Reden: Titel aangepast
8.47% gewijzigd
dinsdag 24 februari 2026 om 09:11
Tavistock schreef: ↑23-02-2026 22:22Yes, wat leuk dat het weer is begonnen. Ik heb een paar keer hardop moeten lachen om Chantal. Ik vind haar droge sarcastische humor heel grappig.
En zo fijn dat Martijn de voiceover nog dit. Is toch een beetje dat thuis-gevoel.
Maar ik heb me wel echt geërgerd aan alle niet-relevante human interest dingen tussendoor. Dat hele lange verhaal van de start van de baby, dat vond ik in het begin al erg Amerikaans. Daar hebben deelnemers ook altijd een dramatisch verhaal waar heel lang bij stil wordt gestaan.
En dan ook nog mee naar die echo. Kom op zeg.
Ik kan als ongewenst kinderloze echt prima kijken naar series e.d. over babies en vind het ook helemaal leuk voor een stel als ze (weer) zwanger zijn. Heb zelfs Dag en Nacht gebinged. Maar het hoeft me niet zo in mijn gezicht te worden gedrukt in een programma wat daar niks mee te maken heeft en waar het echt niks toevoegt. Man en ik gelijk weer chagrijnig op bank, lekker joh.
Nou, ook als gewenst kinderloze vond ik het niets toevoegen. Een echo is echt alleen maar interessant voor de ouders en de mensen om hun heen. En ook eens over het "Amerikaanse" stukje. Zielig muziekje eronder, meelevend kijkende presentator erbij en het meelijwekkende effect is compleet. Daar zijn wij inderdaad te nuchter voor.
Ik vond het weer een typisch yuppen-KzK-stel. Iets te vol van zichzelf, iets teveel wensen voor hun budget, een huis willen in de Randstad en uiteraard de zwangerschapsaankondiging. In het AD stond een interview met Alex waarin hij al zei dat dit seizoen een yuppen-seizoen wordt (maar ook dat het volgend seizoen wat afwisselender wordt). Ik ben benieuwd.
dinsdag 24 februari 2026 om 12:29
Haha dat dacht ik ook die komt bij mij op knie hoogte.AnAppleADay schreef: ↑24-02-2026 10:05Ik kijk nu terug maar ik krijg al rugpijn van het zien bij die ‘vintage commode’
dinsdag 24 februari 2026 om 13:09
Ik hoop op meer deelnemers ruim buiten de randstad/grote steden en meer variatie in huizen zoals in de Belgische versie. Al die simpele rijtjeshuizen in ongezellige buurten voor alsnog ruim 5 ton vind ik wel jammer.nerdopviva schreef: ↑24-02-2026 09:11Nou, ook als gewenst kinderloze vond ik het niets toevoegen. Een echo is echt alleen maar interessant voor de ouders en de mensen om hun heen. En ook eens over het "Amerikaanse" stukje. Zielig muziekje eronder, meelevend kijkende presentator erbij en het meelijwekkende effect is compleet. Daar zijn wij inderdaad te nuchter voor.
Ik vond het weer een typisch yuppen-KzK-stel. Iets te vol van zichzelf, iets teveel wensen voor hun budget, een huis willen in de Randstad en uiteraard de zwangerschapsaankondiging. In het AD stond een interview met Alex waarin hij al zei dat dit seizoen een yuppen-seizoen wordt (maar ook dat het volgend seizoen wat afwisselender wordt). Ik ben benieuwd.
En mee eens dat zo'n echo niet in dit programma thuishoort.
dinsdag 24 februari 2026 om 14:01
Precies dat vond ik ook leuk aan de Belgische versie. Mensen die twee huizen naast elkaar zochten, omdat dan hun ouders daar konden wonen. Een alleenstaande moeder met een zoon. Mensen die buiten de stad wilden gaan wonen. Echt spannender!OhMellie schreef: ↑24-02-2026 13:09Ik hoop op meer deelnemers ruim buiten de randstad/grote steden en meer variatie in huizen zoals in de Belgische versie. Al die simpele rijtjeshuizen in ongezellige buurten voor alsnog ruim 5 ton vind ik wel jammer.
Wat eten we vanavond?
dinsdag 24 februari 2026 om 14:17
dinsdag 24 februari 2026 om 14:17
En dat stel dat niet in 'fucking ...' wilde wonen maar daar uiteindelijk ontzettend blij werden met hun vrijstaande huis vlakbij de kerk.
dinsdag 24 februari 2026 om 14:20
Haha ja. De Belgische variant vind ik ook leuk.
Alleen vind ik daar die Rotterdamse stylist (ik ben zijn naam even kwijt) echt veeeeel te veeel. Voor mijn gevoel speelt hij echt een typetje en mag het wel een tandje minder
dinsdag 24 februari 2026 om 14:31
Het viel mij trouwens op dat totaal niet is gedeeld hoeveel de verbouwing heeft gekost. Is dat gebruikelijk?
Ze moesten meteen concessies doen, maar uiteindelijk was dat helemaal niet nodig. Huis is voor onder het eerst genoemde bedrag gekocht (verbouwing even buiten beschouwing), in het eerste voorkeursdorp, met minimaal 110m2.
Ze moesten meteen concessies doen, maar uiteindelijk was dat helemaal niet nodig. Huis is voor onder het eerst genoemde bedrag gekocht (verbouwing even buiten beschouwing), in het eerste voorkeursdorp, met minimaal 110m2.
dinsdag 24 februari 2026 om 14:45
Ik vond dat helemaal niet. Het waren naar mijn mening geen gekke wensen voor 6 ton: minimaal 100 m2, 3 slaapkamers en een werkkamertje, tuintje (niet eens per se op het zuiden), in gemeenten als Lisse, Sassenheim, Noordwijkerhout en Hillegom. Het is niet zo dat ze dit complete pakketje zochten in Amsterdam.nerdopviva schreef: ↑24-02-2026 09:11Nou, ook als gewenst kinderloze vond ik het niets toevoegen. Een echo is echt alleen maar interessant voor de ouders en de mensen om hun heen. En ook eens over het "Amerikaanse" stukje. Zielig muziekje eronder, meelevend kijkende presentator erbij en het meelijwekkende effect is compleet. Daar zijn wij inderdaad te nuchter voor.
dinsdag 24 februari 2026 om 15:07
dinsdag 24 februari 2026 om 15:21
En voor de verandering ook eens geen jaren 30 of andere wens qua bouwstijl of tijd.Ushuaia schreef: ↑24-02-2026 14:45Ik vond dat helemaal niet. Het waren naar mijn mening geen gekke wensen voor 6 ton: minimaal 100 m2, 3 slaapkamers en een werkkamertje, tuintje (niet eens per se op het zuiden), in gemeenten als Lisse, Sassenheim, Noordwijkerhout en Hillegom. Het is niet zo dat ze dit complete pakketje zochten in Amsterdam.
woensdag 25 februari 2026 om 12:51
Scherp!Karrota schreef: ↑24-02-2026 14:31Het viel mij trouwens op dat totaal niet is gedeeld hoeveel de verbouwing heeft gekost. Is dat gebruikelijk?
woensdag 25 februari 2026 om 13:05
Ushuaia schreef: ↑24-02-2026 14:45Ik vond dat helemaal niet. Het waren naar mijn mening geen gekke wensen voor 6 ton: minimaal 100 m2, 3 slaapkamers en een werkkamertje, tuintje (niet eens per se op het zuiden), in gemeenten als Lisse, Sassenheim, Noordwijkerhout en Hillegom. Het is niet zo dat ze dit complete pakketje zochten in Amsterdam.
Nou, ze begonnen met 5,5 ton en minstens 110 m2. En daar moet de verbouwing en de overbieding nog af, dus dan zoek je naar huizen van 4,5/5 ton. Ik woon qua huizenprijzen in een middelmatige stad en dat is hier al lastig, laat staan in zo'n dure omgeving.
woensdag 25 februari 2026 om 13:14
Dat ligt er toch aan waar je woont? Hier gaat een simpel rijtjes huis vanaf een vraagprijs van 550000 euro en dan zit je niet perse in een goede wijk. En dan moet er ook nog flink overboden worden.Calamitycat schreef: ↑23-02-2026 22:01De vertrouwde stem van Martijn is zo fijn![]()
Verder vond ik er niet veel aan. Het lijkt me ook niet heel erg moeilijk om een huis te kopen met een budget van ruim 6 ton. Dus als het een yuppenprogramma wordt dan haak ik af.
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
woensdag 25 februari 2026 om 13:28
Lisse is een dorp in de bollenstreek. Of is heel West Nederland uit de boze?OhMellie schreef: ↑24-02-2026 13:09Ik hoop op meer deelnemers ruim buiten de randstad/grote steden en meer variatie in huizen zoals in de Belgische versie. Al die simpele rijtjeshuizen in ongezellige buurten voor alsnog ruim 5 ton vind ik wel jammer.
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
woensdag 25 februari 2026 om 13:42
Nou, ik zou omgeving Vrouwenpolder wel een keer leuk vinden. Of een Waddeneiland. Een huis waar ze met 2 gezinnen in willen wonen, een huis van ruim anderhalf miljoen of juist iets van 2 ton, een stapel dieren die mee moet, een praktijk of winkel aan huis, ouderen die fors kleiner willen gaan wonen, mensen die nu in het buitenland wonen maar hier iets zoeken. Dat soort dingen. Het wordt wel een beetje voorspelbaar zo.... Steeds een samengesteld gezin dat niet in de huidige woning past, een gezin dat 'hoera; de tweede is op komst' halverwege de aflevering roept. Beetje saai.
woensdag 25 februari 2026 om 14:37
Dit huis is onder de 5,5 ton gekocht en had helemaal niet verbouwd hoeven worden, ze waren hartstikke tevreden met hoe het was. Ik had zelf wel de badkamer willen verbouwen, en dat had ook nog binnen de 5,5 ton gekund.nerdopviva schreef: ↑25-02-2026 13:05Nou, ze begonnen met 5,5 ton en minstens 110 m2. En daar moet de verbouwing en de overbieding nog af, dus dan zoek je naar huizen van 4,5/5 ton. Ik woon qua huizenprijzen in een middelmatige stad en dat is hier al lastig, laat staan in zo'n dure omgeving.
Minstens 110m2 hebben ze trouwens ook (dat leek me al tijdens de uitzending, maar heb het huis opgezocht op funda).
woensdag 25 februari 2026 om 14:50
Oh ik smul echt van zijn opmerkingen!
En wat hij maakt vind ik echt mooi, dus hij heeft een grote mond maar hij weet wel waar hij over praat want het resultaat is altijd prachtig (als je het mij vraagt) en niet zo dertien-in-een-dozijn met beige en japandi enzo.
Wat eten we vanavond?
woensdag 25 februari 2026 om 17:53
Karrota schreef: ↑25-02-2026 14:37Dit huis is onder de 5,5 ton gekocht en had helemaal niet verbouwd hoeven worden, ze waren hartstikke tevreden met hoe het was. Ik had zelf wel de badkamer willen verbouwen, en dat had ook nog binnen de 5,5 ton gekund.
Minstens 110m2 hebben ze trouwens ook (dat leek me al tijdens de uitzending, maar heb het huis opgezocht op funda).
En dat is precies waarom ik eigenlijk liever niet kijk (maar me soms toch laat verleiden).
Er gaat vaak onnodig veel geld naar een verbouwing. Zit je in je verbouwde huis met een hypotheek als molensteen om je nek...
Eén keer een aflevering in mijn regio waar ik de huizen goed ken; één van de huizen die werkelijk álle boxen aftikte werd door Alex afgewezen want bla bla. Ik ken het type huis en ik zag dat het perfect was. En op fietsafstand zoals gewenst. Eindigen ze in een duurder huis en fietsen naar X kon men wel op de buik schrijven. Onvoorstelbaar.
woensdag 25 februari 2026 om 18:04
Hier zie je nog een korte update van Jip en Britte.
https://www.rtl.nl/wonen/kopen-zonder- ... tte-en-jip
Hoe ze terugkijken op de deelname, wat ze veranderd hebben enz.
https://www.rtl.nl/wonen/kopen-zonder- ... tte-en-jip
Hoe ze terugkijken op de deelname, wat ze veranderd hebben enz.
woensdag 25 februari 2026 om 18:40
Ik vind dat ook stom. Vooral als ze een goede keuken eruit slopen bijvoorbeeld. Al zeiden ze gisteren wel dat die hergebruikt ging worden.Courage schreef: ↑25-02-2026 17:53En dat is precies waarom ik eigenlijk liever niet kijk (maar me soms toch laat verleiden).
Er gaat vaak onnodig veel geld naar een verbouwing. Zit je in je verbouwde huis met een hypotheek als molensteen om je nek...
Eén keer een aflevering in mijn regio waar ik de huizen goed ken; één van de huizen die werkelijk álle boxen aftikte werd door Alex afgewezen want bla bla. Ik ken het type huis en ik zag dat het perfect was. En op fietsafstand zoals gewenst. Eindigen ze in een duurder huis en fietsen naar X kon men wel op de buik schrijven. Onvoorstelbaar.
Ik vind dat als ze het budget ophogen ivm onmogelijk dat dat extra budget dan alleen gebruikt moet worden in hoge nood. Of iig in overleg. Nu is het altijd dat het op moet.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in