Entertainment alle pijlers

Leuk spel voor 2 personen?

29-06-2009 00:48 42 berichten
Ik ga over een paar weken met mijn vriend op vakantie en ben op zoek naar een leuk bord- of kaartspel voor 2 personen. Iemand tips?
Alle reacties Link kopieren
SET is een heel gaaf spel. Makkelijk mee te nemen, geen ingewikkelde spelregels, maar het blijft uitdagend en het is érg verslavend. Zie hier. Ik zie net ook dat ze er op fok een topic over hebben waarin ze er een wedstrijd van hebben gemaakt, heel gaaf.
Alle reacties Link kopieren
Set is idd leuk. Mijn favoriete spel voor twee personen is Lost Cities. De regels zijn simpel, maar het spel blijft leuk. Zeker de eerste paar keer dat je het speelt, leer je steeds beter hoe je je winkansen vergroot.
Kahuna is erg leuk, en alleen voor twee personen. Maar het is een bordspel, mag dat ook?
Alle reacties Link kopieren
Zoete was jij het niet die een aantal maanden terug ook al Kahuna heeft genoemd in een ander topic?

Heb het toen meteen gekocht en vriendlief en ik vinden het echt helemaal geweldig! Dus als jij het was die de tip heeft gegeven, bedankt nog daarvoor!



Misschien nog een tip voor TO. Kijk ook eens op marktplaats als je een keuze hebt gemaakt, want daar heb ik ook een aantal spellen gekocht. Alles zag er nog top uit en het is een stuk goedkoper dan nieuw kopen in de winkel!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb laatst Machiavelli gekocht, maar het lukt ons niet om het te gaan spelen op de één of andere manier... heb de spelregels al een paar keer gelezen maar ik geloof dat ik er pas inkom als er even iemand bij me zit en het al spelende uitlegt. Ben nogal visueel ingesteld

Jammer, want nu ligt het weer in de kast.
Alle reacties Link kopieren
revival, ik vind machiavelli met 2 niet leuk, (of ik begrijp t dan verkeerd)

Beetje moeilijk om t zo uit te leggen, en je zult wel iets te ver weg wonen om langs te komen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Mastermind, SkipBo en allerlei kaartspelletjes (alle andere spellen die ik leuk vind voor 2 personen zijn al genoemd).

Maar ook met alleen pen en papier: kamertje verhuren (deden we vroeger op school al vaak), galgje...
Alle reacties Link kopieren
Regenwormen inderdaad, Carcasonne en Catan zijn ook al jarenlange verslavingen hier. Daarnaast vind ik Agricola heel leuk, al is het wel een grote doos om mee te slepen. Set en Genius zijn ook leuk (en set is lekker klein).
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
maar je bent wel lang zoet met agricola, dus ja dat is het slepen waard misschien?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Skip-Bo!

Leuk kaartspel!
Alle reacties Link kopieren
Jungle Speed, is leuk met een groep maar ook met zn 2en, er goed voor je oog hand coordinatie



zie http://www.spellenwereld. ... wereld.nl/N_art_1143.html
Alle reacties Link kopieren
quote:nlies schreef op 05 juli 2009 @ 20:55:

maar je bent wel lang zoet met agricola, dus ja dat is het slepen waard misschien?En je kunt t zelfs alleen spelen, als je vakantiemaatje even elders is
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Pim-pam-pet (of iets in die trant)

Skipbo (leuk kaartspel, goed te doen met zijn 2-en)

Monopoly

Rummicub

yathzee

Zeeslag

Ganzebord
Alle reacties Link kopieren
ganzebord en monopoly?

dat meen je toch niet?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Hallie gallie

helemaal verslavendddddddddddddd
Alle reacties Link kopieren
Boonanza (met uitbreiding La Isla Boonita te spelen met 2)

Regenwormen

Geharrewar in de sushibar (opvolger van regenwormen)

Kolonisten van Catan dobbelspel of kaartspel

Carcassonne (is een reisversie van, dan heb je niet zo'n groot pakket.

Monopoly kaartspel (100x leuker dan het bordspel en duurt veel korter)

Ceasar en Cleopatra

De beer is los

Pinguins

Pinguin Party

Take 5

De pyramides van de Jaguar

Bedriegers bedrogen

Graantje de voorste



Je ziet het, ik ben een echte spelletjes-nerd. Misschien kan je laten weten wat voor soort spellen je leuk vindt?
Winter is the season in which people try to keep the house as warm as it was in the summer, when they complained about the heat.
Alle reacties Link kopieren
Vergeet er nog 1 (en wel een hele leuke): herders en schapen. Lijkt op Carcassonne.
Winter is the season in which people try to keep the house as warm as it was in the summer, when they complained about the heat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven