Entertainment alle pijlers

Lezen jullie nog wel eens een tijdschrift? Zoja welke?

02-08-2026 12:01 36 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Eind juni heb ik mijn opleiding succesvol afgerond. Ik heb daarom nu weer de tijd om leuke dingen te doen. Een van de dingen die ik vroeger deed was het lezen van tijdschriften. Op zaterdag nam ik er altijd een mee tijdens het boodschappen doen.
Maar ondertussen kwam tiktok en zat ik in de schamele vrije tijd die ik had tijdens mijn opleiding te tiktokken.

Ik zit sowieso veel op mijn telefoon de laatste tijd, daarom zou ik het lezen van tijdschriften weer willen oppakken. Gisteren stond ik dus bij de tijdschriftenafdeling in de supermarkt te bladeren in verschillende tijdschriften en het pakte me niet meer. Misschien moet ik weer even wennen.

Maar waar ik wel benieuwd naar ben is of jullie nog wel eens een tijdschrift lezen en zoja welke? En zonee, waarom niet?
Ik ben benieuwd.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
De Groene Amsterdammer regelmatig, rond de kerst wil ik nog wel eens een Delicious of Foodies kopen en dan nog wel eens een tijdschrift over reizen als er een bestemming in staat die me aanspreekt.
Via de Lezerij lees ik online tijdschriften. Bevalt prima, ik lees nu ook tijdschriften die ik anders nooit gelezen zou hebben.
ambra schreef:
02-08-2026 12:13
Via de Lezerij lees ik online tijdschriften. Bevalt prima, ik lees nu ook tijdschriften die ik anders nooit gelezen zou hebben.
De lezerij, nooit van gehoord maar ik ga even op onderzoek uit.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Ik heb een abonnement op de bibliotheek en neem dan regelmatig een stapel tijdschriften mee. Ze zijn dan al wel wat ouder maar dat vind ik niet erg. Mijn favorieten zijn de tijdschriften die mijn moeder ook al las: Libelle en Margriet. Soms de Flair, Zin, of Linda. Ik vind tijdschriften de laatste tijd wel heel erg duur geworden, meer dan 5 euro per stuk (b.v. de Libelle) en ik heb ze zo uit. Dus de bibliotheek is een goede optie om ze daar te lenen.
Ik neem ook regelmatig een stapel uit de bieb mee. Ook op vakantie in Nederland stap ik rustig een bibliotheek in en neem een stapel mee. Je kan tegenwoordig in vrijwel iedere bibliotheek met je abonnement lenen. Tijdschriften kopen heb ik vroeger veel gedaan en ook diverse abonnementen gehad. Ook enkele jaren een leesmap gehad. Nu niet meer. Telefoon is denk ik de oorzaak dat ik er geen behoefte meer aan heb.
Zelfde hier. Ik vind ze te duur. Ik koop alleen nog wel eens zou vakantievoordeelpakket. Dan hoef ik er niet zo zuinig mee re doen aan het strand of zwembad met water en zonnebrand. Dan meestal de Linda/flair/libelle/Chantal

Die haal ik de rest van het jaar ook in de bieb.
Ik ben de tijdschriften zoals de Linda al een tijd zat met hun tigdubbele moraal.

Tijdschriften over geschiedenis, reizen, natuur, wetenschap enzo vind ik tegemwoordig veel leuker om te lezen.
Ik lees de Libelle. Die krijg ik iedere week van mijn moeder. Eigenlijk houdt ze die vooral aan voor mij geloof ik want zelf leest ze er maar paar stukjes uit.
You can only succeed when there is room to fail.
Afgelopen vakantie heb ik het Linda zomerboek van 2025 gelezen. Die had ik dus al een jaar in huis :sun:
Ik lees de OOR nog wel eens als er een interview in staat met artiesten waar ik in geïnteresseerd ben.
Miskotto schreef:
02-08-2026 12:18
De lezerij, nooit van gehoord maar ik ga even op onderzoek uit.
Ik heb hem via de krant ( DPG concern). 8.95 per maand. Twee keer een tijdschrift en je bent al duurder uit.
Ik lees National Geographic Historia, Madoc, Linda en Libelle (van mijn moeder).
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
Ik lees ook wel eens een tijdschrift via de Lezerij app of de online app van de bibliotheek zoals de Flair etc en ik lees hier en daar wel eens een online artikel van de Linda ofzo. Als ik echt een tijdschrift koop is dat eigenlijk alleen de Quest. De rest vind ik niet echt de moeite waard eigenlijk. Teveel reclame en artikelen die me niet boeien. De Quest koop ik dan meestal via zo'n tijdelijk abonnement via Kruidvat enzo.
Tot afgelopen maand had ik een abonnement op Linda. Eerst via de rentepunten van de ING en later ook weer gewoon en daarna weer met korting. Heb het nu opgezegd want las het steeds minder. Ga ze nu ook maar uit de bieb reserveren.

Soms heb ik ook zo'n tijdelijk abonnement op quest.

En voor op vakantie koop ik wel eens zo'n pakket.
Ik lees vaak de Linda (ruilen met een vriendin, we kopen het om de beurt), soms de Jan of &C.
Woontijdschriften lees ik ook graag, maar het wisselt meestal per maand welke ik leuk vind.
Ik lees wel eens de Flow. Die ziet er altijd zo veelbelovend en fijn uit, maar hij valt eigenlijk altijd tegen met vaak langdradige stukken.
Ik heb een abonnement op Foodies. Als ik op vakantie ga, koop ik altijd een Linda.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik had altijd een abonnement op Viva en Flair, maar nu op Flair en Vriendin. Ik krijg ze elke week op woensdag bezorgd. Elke ochtend lees ik een paar bladzijdes tijdens het ontbijt en bak koffie. Meestal doe ik er dan precies een week over, voor de nieuwe komen. Ik vind dit een stuk prettiger lezen in de ochtend dan op mijn telefoon.
Lekker even lezen s ochtends.
Ik heb de Flair, lees m lekker in de hangmat. Maar soms komt t er niet van een loop ik 6 weken achter. Maar nu met t mooie weer probeer toch wel lekker in t zonnetje wat te lezen.
Afgewisseld met een goed boek.

Ik koop ook wel eens zo n pakket met een tijdschrift of 5, dat zijn dan oudere edities maar die kun je ook prima lezen en zijn een stuk goedkoper
Tijdschriften zijn voor mij echt iets van vroeger. Ik had op de middelbare school abonnementen op buitenlandse tijdschriften om de taal te leren, de Bünte, Paris Match en Hello! Nederlandse tijdschriften vind ik minder leuk, al heb ik ooit abonnementen gehad op Vrij Nederland en de Groene Amsterdammer. Tegenwoordig vind ik de interessante stukken vooral online. Ik zou misschien nog geld uitgeven aan een blad dat echt uitstijgt boven de online informatie, maar ik denk dat het bijna onmogelijk is om zoiets te vinden (of te bedenken).
Meestal als ik op zomervakantie ga de &C of de Linda. Ook wel s de Quest.
.
National Geographic.
Egels kunnen momenteel moeilijk aan water komen. Help ze door een schoteltje met water op een beschut plekje neer te zetten, liefst met wat speciaal egelvoer (te koop in dierenwinkels). Voor insecten op een hogere plek een schoteltje water met steentjes.
SweetFirefly schreef:
03-08-2026 00:02
National Geographic.
Geheel offtopic, maar wat een mooi onderschrift heb je SweetFirefly! Ik ga morgen bedenken waar ik schoteltjes water neer kan zetten.
Historisch nieuwsblad, abonnement. Man heeft een abo op The New Yorker dus die lees ik ook regelmatig.

Soms los: ook een Foodie of Delicious om inspiratie op te doen. National Geographic als een onderwerp mij aanspreekt. Groene Amsterdammer als ik weer een dagje ziekenhuis en tig wachtkamers moet uitzitten.

Digitaal: abo op FTM (follow the money).
Grant every woman the confidence of a mediocre middle aged white man

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven