Lezen jullie nog wel eens een tijdschrift? Zoja welke?
zondag 2 augustus 2026 om 12:01
Eind juni heb ik mijn opleiding succesvol afgerond. Ik heb daarom nu weer de tijd om leuke dingen te doen. Een van de dingen die ik vroeger deed was het lezen van tijdschriften. Op zaterdag nam ik er altijd een mee tijdens het boodschappen doen.
Maar ondertussen kwam tiktok en zat ik in de schamele vrije tijd die ik had tijdens mijn opleiding te tiktokken.
Ik zit sowieso veel op mijn telefoon de laatste tijd, daarom zou ik het lezen van tijdschriften weer willen oppakken. Gisteren stond ik dus bij de tijdschriftenafdeling in de supermarkt te bladeren in verschillende tijdschriften en het pakte me niet meer. Misschien moet ik weer even wennen.
Maar waar ik wel benieuwd naar ben is of jullie nog wel eens een tijdschrift lezen en zoja welke? En zonee, waarom niet?
Ik ben benieuwd.
Maar ondertussen kwam tiktok en zat ik in de schamele vrije tijd die ik had tijdens mijn opleiding te tiktokken.
Ik zit sowieso veel op mijn telefoon de laatste tijd, daarom zou ik het lezen van tijdschriften weer willen oppakken. Gisteren stond ik dus bij de tijdschriftenafdeling in de supermarkt te bladeren in verschillende tijdschriften en het pakte me niet meer. Misschien moet ik weer even wennen.
Maar waar ik wel benieuwd naar ben is of jullie nog wel eens een tijdschrift lezen en zoja welke? En zonee, waarom niet?
Ik ben benieuwd.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
maandag 3 augustus 2026 om 07:34
maandag 3 augustus 2026 om 10:59
Leuk dat je dit benoemd, want op de basisschool had ik een abbonement op de Tina en op Penny het paardenmeisje en de Hitkrant( Bestaan ze nog?)Claire45 schreef: ↑02-08-2026 23:46Tijdschriften zijn voor mij echt iets van vroeger. Ik had op de middelbare school abonnementen op buitenlandse tijdschriften om de taal te leren, de Bünte, Paris Match en Hello! Nederlandse tijdschriften vind ik minder leuk, al heb ik ooit abonnementen gehad op Vrij Nederland en de Groene Amsterdammer. Tegenwoordig vind ik de interessante stukken vooral online. Ik zou misschien nog geld uitgeven aan een blad dat echt uitstijgt boven de online informatie, maar ik denk dat het bijna onmogelijk is om zoiets te vinden (of te bedenken).
Op de middelbare school las ik vooral de Anoniem en Mijn Geheim.
En nu lees ik graag de Psychologie, Linda.
Zoals ik het zie verandert het lezen van het soort tijdschrift mee met de levensfase waarin ik mij bevindt. Heel bijzonder.
maandag 3 augustus 2026 om 11:08
Dat is toch niet bijzonder? Het zou raar zijn als je nu nog steeds de Penny leest.Miskotto schreef: ↑03-08-2026 10:59Leuk dat je dit benoemd, want op de basisschool had ik een abbonement op de Tina en op Penny het paardenmeisje en de Hitkrant( Bestaan ze nog?)
Op de middelbare school las ik vooral de Anoniem en Mijn Geheim.
En nu lees ik graag de Psychologie, Linda.
Zoals ik het zie verandert het lezen van het soort tijdschrift mee met de levensfase waarin ik mij bevindt. Heel bijzonder.
Ik las overigens al wel toen ik 12 was de Linda en de Libelle (mijn moeder had daar abonnementen op). Ik vind het leuk om de persoonlijke verhalen en de brieven van mensen te lezen, daar leer je veel van. Tegenwoordig vind ik de Linda niet meer zo leuk helaas.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
maandag 3 augustus 2026 om 11:27
maandag 3 augustus 2026 om 11:32
Ik ben juist weer fysieke tijdschriften gaan lezen om los te komen van het scherm. Ik merk dat als ik een tijdschrift lees ik langer bij blijf dan heen en weer gespring op het scherm. Dat geeft meer rust en ontspanning. De inhoud blijft meestal maar magertjes hangen, zelfs als ik denk 'interessant, moet ik onthouden'.
Wat ik lees zijn de &C, Miljuschka en de Vogue.
Wat ik lees zijn de &C, Miljuschka en de Vogue.
maandag 3 augustus 2026 om 18:08
Nu je het zegt, mijn oma had een abbonement op een oude-dames tijdschrift en in dat tijdschrift had je een terugkerend onderdeel waar lezers brieven met persoonlijke verhalen instuurde naar Mona.CleopatraVII schreef: ↑03-08-2026 11:08Dat is toch niet bijzonder? Het zou raar zijn als je nu nog steeds de Penny leest.
Ik las overigens al wel toen ik 12 was de Linda en de Libelle (mijn moeder had daar abonnementen op). Ik vind het leuk om de persoonlijke verhalen en de brieven van mensen te lezen, daar leer je veel van. Tegenwoordig vind ik de Linda niet meer zo leuk helaas.
Het begon altijd met Lieve Mona........
Mona werd uitgebeeld als een rijpere dame met kort grijs haar. Zij was een soort dr.Phil maar dan op papier.
Ik weet alleen niet meer of het de Libelle of de Margriet was.
Dat las ik dan weer wel en ik was toen een jaar of 16.
maandag 3 augustus 2026 om 21:57
Lieve Mona stond volgens mij in de Story?
Wij hadden vroeger thuis de leesmap met ook maandbladen erin; vaste weekbladen en wisselende maandbladen. De meest actuele versie dus gewoon de nieuwe bladen. Heerlijk vond ik dat. Ik las toen elke week de Libelle, Margriet, Flair, Panorama en Nieuwe Revu. De maandbladen die ik me herinner: Elle, Eigen Huis en Tuin, Playboy. De roddelbladen en een kindermagazine (ik weet niet meer welk) boeiden me niet, die sloeg ik over. Iedereen bij ons thuis trouwens, die bleven ongelezen in de map. Ze boeien me nog steeds niet, ook niet bij de kapper. Ik kocht zelf dan nog de Club zolang die bestond en de Viva.
Wij hadden vroeger thuis de leesmap met ook maandbladen erin; vaste weekbladen en wisselende maandbladen. De meest actuele versie dus gewoon de nieuwe bladen. Heerlijk vond ik dat. Ik las toen elke week de Libelle, Margriet, Flair, Panorama en Nieuwe Revu. De maandbladen die ik me herinner: Elle, Eigen Huis en Tuin, Playboy. De roddelbladen en een kindermagazine (ik weet niet meer welk) boeiden me niet, die sloeg ik over. Iedereen bij ons thuis trouwens, die bleven ongelezen in de map. Ze boeien me nog steeds niet, ook niet bij de kapper. Ik kocht zelf dan nog de Club zolang die bestond en de Viva.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
dinsdag 4 augustus 2026 om 09:40
Hier soms een vegetarisch kooktijdschrift. Of als ik op vakantie ga een tijdschrift dat me aanspreekt. De groene, filosofie, yoga, psychologie, flow, happinez. Maar dat doe ik steeds minder vaak, merk dat ik het dan uiteindelijk toch amper lees. Liever een (luister)boek.
Man leest veel fietsmagazines.
Man leest veel fietsmagazines.
dinsdag 4 augustus 2026 om 09:50
Dat was in de Vriendin volgens mij. Of in de Mijn Geheim maar ik denk de eerste. Ik las die rubriek altijd en vond het jammer dat het weg ging.Miskotto schreef: ↑03-08-2026 18:08Nu je het zegt, mijn oma had een abbonement op een oude-dames tijdschrift en in dat tijdschrift had je een terugkerend onderdeel waar lezers brieven met persoonlijke verhalen instuurde naar Mona.
Het begon altijd met Lieve Mona........
Mona werd uitgebeeld als een rijpere dame met kort grijs haar. Zij was een soort dr.Phil maar dan op papier.
Ik weet alleen niet meer of het de Libelle of de Margriet was.
Dat las ik dan weer wel en ik was toen een jaar of 16.
Vroeger hadden we thuis de leesmap en dan las ik altijd de Tina, Donald Duck, Flair, Yes, Vriendin, Mijn Geheim, Intiem. En soms bladerde ik de roddelbladen door. De reveu, margriet, libelle en ook inderdaad af en toe zo'n maandblad. Hoopte toen al dat het de Quest ging zijn maar meestal was het een andere.
Heb vroeger ook een abonnement gehad op Hitkrant, Fancy en Viva. Kocht ook wel eens de Break Out! als er een goede poster in zat of mijn favo artiesten een groot artikel hadden wat ik niet even in de winkel kon lezen.
dinsdag 4 augustus 2026 om 10:09
Ik lees eigenlijk vooral op vakantie tijdschriften, meestal flair en linda. Van schoonmoeder krijg ik weleens de libelle of margriet. Ik vind tijdschriften best prijzig dus haal ze soms van de weggeefhoek of via Vinted. Flair heeft ook weleens een leuke aanbieding als proefabonnement, bijv 3 voor 5 euro. Bestel ik dan bijv de maand voor we op vakantie gaan, dan geef ik ze daarna weg aan de buurvrouw op de camping of aan het zwembad ofzo.
dinsdag 4 augustus 2026 om 10:16
Deze tijdschriften hebben het hoogste bereik in print (hoeveel mensen zien het tijdschrift).
1: Kampioen met 4,4 miljoen bereik (was 4,5 miljoen in 2025)
2: Donald Duck met 1,2 miljoen bereik (gelijk aan 2025)
3: Libelle met 1,0 miljoen bereik (gelijk aan 2025)
4: Mezza (magazine van het AD en 7 regionale kranten) met 1 miljoen bereik (was 0,9 miljoen in 2025)
5: LINDA. met 0,8 miljoen bereik (gelijk aan 2025)
6: Margriet met 0,6 miljoen bereik (gelijk aan 2025)
7: Plus met 0,6 miljoen bereik (gelijk aan 2025)
8: Volkskrant Magazine met 0,6 miljoen bereik (gelijk aan 2025)
9: Vrouw met 0,5 miljoen bereik (was 0,7 miljoen in 2025)
10: Landleven met 0,5 miljoen bereik (was 0,6 miljoen in 2025)
1: Kampioen met 4,4 miljoen bereik (was 4,5 miljoen in 2025)
2: Donald Duck met 1,2 miljoen bereik (gelijk aan 2025)
3: Libelle met 1,0 miljoen bereik (gelijk aan 2025)
4: Mezza (magazine van het AD en 7 regionale kranten) met 1 miljoen bereik (was 0,9 miljoen in 2025)
5: LINDA. met 0,8 miljoen bereik (gelijk aan 2025)
6: Margriet met 0,6 miljoen bereik (gelijk aan 2025)
7: Plus met 0,6 miljoen bereik (gelijk aan 2025)
8: Volkskrant Magazine met 0,6 miljoen bereik (gelijk aan 2025)
9: Vrouw met 0,5 miljoen bereik (was 0,7 miljoen in 2025)
10: Landleven met 0,5 miljoen bereik (was 0,6 miljoen in 2025)
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in