Entertainment alle pijlers

Masterchef Australië 2020

31-08-2020 20:29 401 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zodat lovestar het niet hoeft te doen.
:hello:

Leuk om te lezen wat jullie zoal zeggen :)

Kijk uit naar vandaag. Ze mogen zelf koken en veel klinken echt lekker. Zien er prachtig uit. Voordeel van dat het oud-kandidaten zijn.
DreamyEzra schreef:
01-09-2020 10:17
Ik google wie de kandidaten zijn em krijg meteen te zien wie er wint. :cry: :facepalm:
Ja klote is dat he. Ik heb zelf snel weg geklikt en hoop dat mijn geheugen de steek laat :@@:
Ik heb ook gemengde gevoelens over dat bepaalde jury-leden en de kandidaten elkaar kennen. Ene kant, vriendjespolitiek. Andere kant, heb ik de indruk dat ze elkaar scherp houden en eerlijk zullen jureren.
Leuk voor Dani zeg. Leuke meid altijd.l grappig en inventief.
Ben ook wel blij dat Reynold niet gewonnen heeft. Die heeft al zo'n enorme voorsprong op de rest.
Lovestar schreef:
01-09-2020 20:29
Ik heb ook gemengde gevoelens over dat bepaalde jury-leden en de kandidaten elkaar kennen. Ene kant, vriendjespolitiek. Andere kant, heb ik de indruk dat ze elkaar scherp houden en eerlijk zullen jureren.
Ja eens hoor, ik vind het ook wel echt apart dat ze het zo doen. Ook dat er mensen mee doen die al eigen restaurants hebben en uitgeroepen zijn tot top ook. Bijna alsof je een van de oude juryleden tussen de kandidaten zet. Het voelt wel een beetje wrang.
Alle reacties Link kopieren
Lovestar schreef:
01-09-2020 20:29
Ik heb ook gemengde gevoelens over dat bepaalde jury-leden en de kandidaten elkaar kennen. Ene kant, vriendjespolitiek. Andere kant, heb ik de indruk dat ze elkaar scherp houden en eerlijk zullen jureren.
Ik denk dat elkaar (goed) kennen in dat wereldje niet te vermijden is.

De kandidatengroep is sowieso een lastige mengeling van doorgeslagen hobbykoks en echte professionals.
Sommige met al 10 jaar ervaring en anderen met net 3 jaar.
Alle reacties Link kopieren
Ze hebben zelf "ja" gezegd tegen de uitnodiging. Enkelen nemen een hoop risico om maanden van huis en business weg te zijn.
Ze haddrn ook nee kunnen zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Madrid87 schreef:
01-09-2020 08:25
Van mij mogen ze de Masterclasses overslaan dit jaar trouwens. Die kijk ik nooit. Ik kook namelijk zelf amper, kan net een ei bakken. En toch al jaren fan van dit programma, ondanks dat ik niet van koken houd. :$
Ben ook niet altijd fan van de masterclasses. En ik hou wel van koken. Moet zeggen dat ik mede dankzij dit programma veel meer durf heb gekregen in de keuken. Waar ik eerder het recept volgde als een religie, laat ik dat steeds vaker met gemak los. Niet dat ik ooit het niveau van de kandidaten ga halen hoor, daar heb ik de drive gewoon niet voor. Maar ik krijg wél altijd (hopelijk welgemeende :biggrin: ) complimentjes van mee-eters.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Ik vind de masterclasses wisselend leuk. Het hangt ervan af wie het geeft.
Gordon die in/tegen de oven praat :rofl:
Madrid87 schreef:
01-09-2020 08:25

Ik hou echt van Gordon Ramsay trouwens. Ik kijk altijd alles van hem. :heart:
Ik klik weg zodra ik hem ergens op tv zie. Zo naar hoe hij scheld en schreeuwt. Of doet hij dat niet meer? Ik zou dat niet eens merken omdat ik er dus niet naar kijk. :mrgreen:
Conclusie na 3 afleveringen; ik vind de nieuwe jury leuk!! Ik mis de oude totaal niet.

En Poh mag snel naar huis wat mij betreft,
DreamyEzra schreef:
02-09-2020 21:23
Ik klik weg zodra ik hem ergens op tv zie. Zo naar hoe hij scheld en schreeuwt. Of doet hij dat niet meer? Ik zou dat niet eens merken omdat ik er dus niet naar kijk. :mrgreen:
In MC niet hoor. Ik vind hem zeer acceptabel in zijn rol hier.
Alle reacties Link kopieren
Wat iemand anders al zei: slim om oud-kandaten terug te halen. Zo is er toch iets bekends voor de kijker om mee te “bonden” naast de nieuwe jury. Juryleden lijken me sympathiek, Jock heeft iets spannends.. maar toch: mis de 3 mannen wel. Hopelijk komen ze voorbij als gastjury.
If you can't make it good, at least make it look good. (Bill Gates)
Alle reacties Link kopieren
Lovestar schreef:
02-09-2020 20:29
Gordon die in/tegen de oven praat :rofl:
Ik moest daar zo hard om lachen!

Ik geloof niet dat hij gewend is dat er zó slecht naar hem geluisterd word. Vond het (met Chris) wel verwarrend voor de kandidaten. Want naar wie moesten ze nou luisteren? Gordon of de teamcaptains. Maar een hilarische aflevering..
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Hasse88 schreef:
02-09-2020 11:40
Ben ook niet altijd fan van de masterclasses. En ik hou wel van koken. Moet zeggen dat ik mede dankzij dit programma veel meer durf heb gekregen in de keuken. Waar ik eerder het recept volgde als een religie, laat ik dat steeds vaker met gemak los. Niet dat ik ooit het niveau van de kandidaten ga halen hoor, daar heb ik de drive gewoon niet voor. Maar ik krijg wél altijd (hopelijk welgemeende :biggrin: ) complimentjes van mee-eters.
Leuk dat je steeds meer durft met koken en dat je complimentjes krijgt op je gerechten! Wat voor recepten kook je zoal?
Recepten volgen ben ik ook geen ster in, zo'n pressure test zou voor mij een ramp zijn, ik zou over de helft heen lezen. Helemaal als iedereen ook nog staat te schreeuwen naar me vanaf dat balkon. Daar zou ik echt gek van worden.

Het probleem voor mij met die masterclasses is dat het me uit het ritme van de wedstrijd haalt. Bovendien voegt het voor mij niets toe.
Hoop dat ze ze over slaan dit jaar.

Wel grappig dat er geen team veilig was gisteren, lossen ze zo het missen van een immuniteitsronde op? Door een extra aflevering erin te stoppen voor de eliminatie? Zou leuk zijn. Ben benieuwd hoe ze dat gaan doen.
Wat stond Poh weer te kutten gisteren zeg, je zou bijna denken dat ze het erom doet. Maar zo was ze in haar eigen seizoen volgens mij ook al ( is wel heel lang geleden maar er staat me zoiets van bij ).
Ik vind de nieuwe jury ook erg leuk vooral Andy, mis de oude verrassend genoeg nog niet eens echt. Zeker slim om toch oude kandidaten terug te halen in het jaar dat de jury vervangen is. Dat geeft een sentimenteel gevoel bij de kijker en is leuk om al die oude deelnemers weer te zien.

Die Ben ( die wat oudere niet die van 2017 ) werkt dus ook in een echt restaurant en wel meer van hen. Reynold's dessert vond ik al niet echt lekker klinken, en dat was het dus ook niet. Misschien wel goed voor hem om te beseffen dat de anderen ook wat kunnen en misschien ook goede ideeen hebben voor de desserts. Er stonden daar ook echt goede dessertkoks voor zijn neus.

Ja, ik vind Gordon wel echt een hele leuke man. Ik keek vroeger al Hell's kitchen maar ook altijd Oorlog in de keuken en al zijn andere programma's. In oorlog in de keuken is hij wel gewoon een leuke, aardige vent. Wel streng, maar goed dat moet ook wel gezien de rotzooi die hij daar aantreft. Bij junior Masterchef was hij altijd super lief voor de kinderen. Dat geschreeuw van Hell's kitchen was gewoon theater natuurlijk, leuk voor de kijkcijfers.
Nu is er een nieuw programma van hem Gordon Ramsay, Uncharted. Dat klinkt ook leuk, dus dat neem ik op, kijk het later.
Mijn broer heeft hem via zijn vorige werk twee keer ontmoet en het is echt een hele toffe gast. Helemaal geen kapsones, super aardig en belangstellend.
Alle reacties Link kopieren
Madrid87 schreef:
03-09-2020 07:30
Leuk dat je steeds meer durft met koken en dat je complimentjes krijgt op je gerechten! Wat voor recepten kook je zoal?
Recepten volgen ben ik ook geen ster in, zo'n pressure test zou voor mij een ramp zijn, ik zou over de helft heen lezen. Helemaal als iedereen ook nog staat te schreeuwen naar me vanaf dat balkon. Daar zou ik echt gek van worden.

Het probleem voor mij met die masterclasses is dat het me uit het ritme van de wedstrijd haalt. Bovendien voegt het voor mij niets toe.
Hoop dat ze ze over slaan dit jaar.

Wel grappig dat er geen team veilig was gisteren, lossen ze zo het missen van een immuniteitsronde op? Door een extra aflevering erin te stoppen voor de eliminatie? Zou leuk zijn. Ben benieuwd hoe ze dat gaan doen.
Wat stond Poh weer te kutten gisteren zeg, je zou bijna denken dat ze het erom doet. Maar zo was ze in haar eigen seizoen volgens mij ook al ( is wel heel lang geleden maar er staat me zoiets van bij ).
Ik vind de nieuwe jury ook erg leuk vooral Andy, mis de oude verrassend genoeg nog niet eens echt. Zeker slim om toch oude kandidaten terug te halen in het jaar dat de jury vervangen is. Dat geeft een sentimenteel gevoel bij de kijker en is leuk om al die oude deelnemers weer te zien.

Die Ben ( die wat oudere niet die van 2017 ) werkt dus ook in een echt restaurant en wel meer van hen. Reynold's dessert vond ik al niet echt lekker klinken, en dat was het dus ook niet. Misschien wel goed voor hem om te beseffen dat de anderen ook wat kunnen en misschien ook goede ideeen hebben voor de desserts. Er stonden daar ook echt goede dessertkoks voor zijn neus.

Ja, ik vind Gordon wel echt een hele leuke man. Ik keek vroeger al Hell's kitchen maar ook altijd Oorlog in de keuken en al zijn andere programma's. In oorlog in de keuken is hij wel gewoon een leuke, aardige vent. Wel streng, maar goed dat moet ook wel gezien de rotzooi die hij daar aantreft. Bij junior Masterchef was hij altijd super lief voor de kinderen. Dat geschreeuw van Hell's kitchen was gewoon theater natuurlijk, leuk voor de kijkcijfers.
Nu is er een nieuw programma van hem Gordon Ramsay, Uncharted. Dat klinkt ook leuk, dus dat neem ik op, kijk het later.
Mijn broer heeft hem via zijn vorige werk twee keer ontmoet en het is echt een hele toffe gast. Helemaal geen kapsones, super aardig en belangstellend.
Van alles en nog wat. Vorige week voor het eerst sinds de huishoudschool (lang, láng geleden) zelf ragout gemaakt, bijvoorbeeld, maar ook vaak Indisch, Nederlands met een twist, pasta's, hartige taarten en quiches en nog veel meer. Ik ga altijd op donderdag naar de plaatselijke groenteboer op de markt, kies daar groenten uit (hoe maffer, hoe beter, dus veel vergeten groenten of superexotisch) en zoek daar online recepten bij. Die lees ik dan door en denk: ah ja, zoiets moet het worden. Het enige dat ik echt niet kan is grote stukken vlees bereiden. Ik ben geen fan van vlees, dus dat gaat dan mis.

Over Gordon Ramsey. Die had ook een tijdje online een 'rate my dish'. Mensen konden foto's insturen van hun eten, en Gordon gaf daar dan commentaar op. Man, man, man wat heb ik dáár om gelachen.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Klinkt lekker, kan ik je een keer inhuren om voor mij te koken? :proud:
Ik kan bijna niets in de keuken. Mijn broer en schoonzus zijn er super goed in ( broer heeft koksschool gedaan en schoonzus kan super bakken ) en mijn moeder en ik bakken er letterlijk niets van haha. :P

Gordon is ook erg grappig, ik ben echt gek op die droge humor van hem. Vind hem eigenlijk altijd leuk in alle programma's die ik zie. Hell's kitchen was wat extreem en overduidelijk fake maar ook dat vond ik leuk.
Hij heeft gewoon iets, uitstraling ofzo. Charisma. :heart:
Alle reacties Link kopieren
Madrid87 schreef:
03-09-2020 07:30
Leuk dat je steeds meer durft met koken en dat je complimentjes krijgt op je gerechten! Wat voor recepten kook je zoal?
Recepten volgen ben ik ook geen ster in, zo'n pressure test zou voor mij een ramp zijn, ik zou over de helft heen lezen. Helemaal als iedereen ook nog staat te schreeuwen naar me vanaf dat balkon. Daar zou ik echt gek van worden.

Het probleem voor mij met die masterclasses is dat het me uit het ritme van de wedstrijd haalt. Bovendien voegt het voor mij niets toe.
Hoop dat ze ze over slaan dit jaar.

Wel grappig dat er geen team veilig was gisteren, lossen ze zo het missen van een immuniteitsronde op? Door een extra aflevering erin te stoppen voor de eliminatie? Zou leuk zijn. Ben benieuwd hoe ze dat gaan doen.
Wat stond Poh weer te kutten gisteren zeg, je zou bijna denken dat ze het erom doet. Maar zo was ze in haar eigen seizoen volgens mij ook al ( is wel heel lang geleden maar er staat me zoiets van bij ).
Ik vind de nieuwe jury ook erg leuk vooral Andy, mis de oude verrassend genoeg nog niet eens echt. Zeker slim om toch oude kandidaten terug te halen in het jaar dat de jury vervangen is. Dat geeft een sentimenteel gevoel bij de kijker en is leuk om al die oude deelnemers weer te zien.

Die Ben ( die wat oudere niet die van 2017 ) werkt dus ook in een echt restaurant en wel meer van hen. Reynold's dessert vond ik al niet echt lekker klinken, en dat was het dus ook niet. Misschien wel goed voor hem om te beseffen dat de anderen ook wat kunnen en misschien ook goede ideeen hebben voor de desserts. Er stonden daar ook echt goede dessertkoks voor zijn neus.

Ja, ik vind Gordon wel echt een hele leuke man. Ik keek vroeger al Hell's kitchen maar ook altijd Oorlog in de keuken en al zijn andere programma's. In oorlog in de keuken is hij wel gewoon een leuke, aardige vent. Wel streng, maar goed dat moet ook wel gezien de rotzooi die hij daar aantreft. Bij junior Masterchef was hij altijd super lief voor de kinderen. Dat geschreeuw van Hell's kitchen was gewoon theater natuurlijk, leuk voor de kijkcijfers.
Nu is er een nieuw programma van hem Gordon Ramsay, Uncharted. Dat klinkt ook leuk, dus dat neem ik op, kijk het later.
Mijn broer heeft hem via zijn vorige werk twee keer ontmoet en het is echt een hele toffe gast. Helemaal geen kapsones, super aardig en belangstellend.
In oorlog in de keuken scheldt en schreeuwt hij ook heel veel. Net zoals sommige andere topkoks in andere programma’s. Ik vind het belachelijk dat dit geaccepteerd word en dat mensen die in keukens werken dit pikken. Ik ving Gordon helemaal niet symphatiek.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb liever Gordon Ramsey dan Marco Pierre White met z'n filosogische geneuzel.
Alle reacties Link kopieren
Teva1979 schreef:
03-09-2020 09:17
Ik heb liever Gordon Ramsey dan Marco Pierre White met z'n filosogische geneuzel.

100x!

Dan zet ik dus een andere zender op, wat een arrogante vent.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Vivamensje schreef:
03-09-2020 09:02
In oorlog in de keuken scheldt en schreeuwt hij ook heel veel. Net zoals sommige andere topkoks in andere programma’s. Ik vind het belachelijk dat dit geaccepteerd word en dat mensen die in keukens werken dit pikken. Ik ving Gordon helemaal niet symphatiek.
Ik kijk toch echt al jaren oorlog in de keuken maar zie hem zelden echt schreeuwen tegen mensen. Schelden wel eens ja. Maar sommigen vragen er ook om hoor. Wat een domme figuren lopen daar rond zeg. Echt tekeer gaan doet hij niet vind ik. Als hij wel zijn geduld verliest heeft het een goede reden en als hij boos wordt probeert hij duidelijk een punt te maken. Ik kijk trouwens ook vaak Bar Rescue op Spike en die Jon Taffer kan er helemaal wat van, die gaat pas tekeer. Daar is Gordon een schatje bij.

Oh en voor zover ik weet zijn bijna alle chef koks eikels. Mijn hele familie en ik hebben altijd in de horeca gewerkt en ik kan de aardige, niet arrogante chefs op een hand tellen. Schreeuwen en tekeer gaan tegen hun onderknuppels en vooral de bediening was doodnormaal.
Mijn broer heeft in sterrenrestaurants gewerkt en daar was het echt niet mals. Je wordt echt als voetveeg behandeld. :|


Ik vond Marco Pierre White wel leuk trouwens maar ik weet dat ik daar de enige in ben hier. :P
Alle reacties Link kopieren
ik weet niet wat ik van Gordon moet denken, hij ontploft nog al eens, maar net zoals gezegd die van Bar Rescue is erger en die doet het als publiek er bij zit, Volgens mij valt dat bij Gordon wel mee. En van de andere kant heeft hij er geen probleem mee jonge kandidaten die afvielen en verder wilden in het vak, aan te bieden de studie te betalen. En ja hij heeft geld genoeg natuurlijk, maar je moet het toch maar willen doen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Madrid87 schreef:
03-09-2020 08:49
Klinkt lekker, kan ik je een keer inhuren om voor mij te koken? :proud:
Ik kan bijna niets in de keuken. Mijn broer en schoonzus zijn er super goed in ( broer heeft koksschool gedaan en schoonzus kan super bakken ) en mijn moeder en ik bakken er letterlijk niets van haha. :P

Gordon is ook erg grappig, ik ben echt gek op die droge humor van hem. Vind hem eigenlijk altijd leuk in alle programma's die ik zie. Hell's kitchen was wat extreem en overduidelijk fake maar ook dat vond ik leuk.
Hij heeft gewoon iets, uitstraling ofzo. Charisma. :heart:
Kom maar een keer aanschuiven :biggrin: ik heb altijd wel plek
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Interessant om jullie meningen te horen over Gordon. Moet ik toch maar een keer weer gaan kijken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven