Entertainment alle pijlers

Morgen sint vieren, Sinterklaasjournaal nog niet zover

02-12-2022 19:53 60 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
2023:
Deze maar weer van stal... (zie hieronder bij 2022)

We gaan zo Sinterklaas live zien, maar in het Sinterklaasjournaal is Sint nog kwijt. We gaan de beste man dus zo vinden in de plaatselijke gymzaal en hopen dat hij vanavond ook in het Sinterklaasjournaal opduikt. :facepalm:

2022:
Morgen vieren we Sinterklaas met familie.

Alleen op het Sinterklaasjournaal zijn ze nog niet zover. Het boek van sinterklaas is kwijt. En de streepjescodes (gelinkt aan de adressen) zijn van de zakken gewassen.

De cadeautjes kunnen daardoor onmogelijk op het goede adres bezorgd worden. En hebben volgens mij ook geen naamstickers.

Hoe leggen jullie dat uit? Hier een zeer kritische 4-jarige gelovige in huis.
rilena wijzigde dit bericht op 02-12-2023 15:24
26.07% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
'Onze kado's bleken gelukkig al in het pietenhuis te liggen. Hoe dat kan? Geen idee, hoe denk jij dat dat kan?'
Het journaal boycotten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jullie hebben geluk gehad! Vanwege het Pieten tekort zijn jullie cadeaus al een tijd geleden bij jullie bezorgd. De cadeaus zijn dus al in huis. Jullie familie heeft echt geluk daarmee.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb dat nooit uitgelegd. Alles komt uiteindelijk goed en als kind de zak met cadeautjes zag, werd er niet meer aan het journaal gedacht.

Blijkbaar is er toch een oplossing gevonden. Jij weet natuurlijk ook niet how of wat, hopelijk horen we dat nog op het journaal.
Hier zijn er nooit vragen gekomen, ook niet jij neefjes en nichtjes.
Alle reacties Link kopieren Quote
Andersom schreef:
02-12-2022 19:55
Het journaal boycotten.
Ze kijken het op school.
En na jullie pakjesavond ook niet meer opzetten.
anoniem_63c710b59e88f wijzigde dit bericht op 02-12-2022 20:00
7.87% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat onhandig, ik denk dat heel veel gezinnen het in het weekend willen vieren. Misschien kan je doen alsof er een bericht in de krant staat dat het is opgelost (ik neem aan dat je vierjarige nog niet goed kan lezen) en beweren dat het Sinterklaasjournaal wat achterloopt met het nieuws?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren Quote
Moiren schreef:
02-12-2022 20:00
En na jullie pakjesavond ook niet meer opzetten.
Als ze het op school kijken heb je er ook geen controle over of ze het maandag kijken.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Susan schreef:
02-12-2022 20:00
Wat onhandig, ik denk dat heel veel gezinnen het in het weekend willen vieren. Misschien kan je doen alsof er een bericht in de krant staat dat het is opgelost (ik neem aan dat je vierjarige nog niet goed kan lezen) en beweren dat het Sinterklaasjournaal wat achterloopt met het nieuws?
Ik denk dat dit soort dingen helemaal niet nodig zijn. Het hele Sinterklaasjournaal bestond niet meer zodra er op de ramen werd gebonkt.
Susan schreef:
02-12-2022 20:00
Als ze het op school kijken heb je er ook geen controle over of ze het maandag kijken.
Ik gok dat het gros het al heeft gevierd en er dus ook niets opvalt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Iemand hier op het forum schreef wel een leuke. De zak bij de buren brengen en dan de buurvrouw/man laten aanbellen, dat er ineens gebonk op haar deur was en ze een zak cadeautjes vond. Maar dat die helemaal niet bij hun thuishoort (want streepjescode blabla).
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik las in een ander topic over het inschakelen van de buren en net doen of de zak verkeerd bezorgd is (bij de buren dus, de buren moeten de zak dan even komen brengen). Moet je alleen nog iets verzinnen voor de naamstickers.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vazig schreef:
02-12-2022 20:04
Iemand hier op het forum schreef wel een leuke. De zak bij de buren brengen en dan de buurvrouw/man laten aanbellen, dat er ineens gebonk op haar deur was en ze een zak cadeautjes vond. Maar dat die helemaal niet bij hun thuishoort (want streepjescode blabla).

Jij hebt hetzelfde topic gelezen :biggrin:
Alle reacties Link kopieren Quote
Onze oudste is net 4 en kijkt het Sinterklaasjournaal maar heeft nog niet de link gelegd met pakjesavond. Voor haar is het een leuk verhaal er omheen, dat hopen we ook een beetje zo te kunnen houden.

Maar als ik in jouw situatie zou zitten zou ik zeggen dat het nét precies bij jullie wel is goed gegaan. Als het al nodig is. Zoals anderen al zeggen, als er een zak kadootjes staat dan is het hele Sinterklaasjournaal vergeten.

Op school komt bij ons maandag Sinterklaas op bezoek en is het een feestdag, geen tijd voor het Sinterklaasjournaal dus. Is het niet ook morgen al de laatste aflevering? Zondag is de samenvatting en op 5 december zenden ze al niks meer uit, toch?
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat soort dingen was hier nooit een probleem maar goed ik had dan ook een persoonlijk lijntje met de sint. Hij mailde me net toevallig dat vanavond voor de laatste keer schoenzetten is.
Ik kan je wel zijn telefoonnummer geven als je wil hoor
La_Galette schreef:
02-12-2022 19:55
'Onze kado's bleken gelukkig al in het pietenhuis te liggen. Hoe dat kan? Geen idee, hoe denk jij dat dat kan?'
Ja, dat is altijd het makkelijkste, laat kind maar een verklaring bedenken.
Absori schreef:
02-12-2022 20:14
Dat soort dingen was hier nooit een probleem maar goed ik had dan ook een persoonlijk lijntje met de sint. Hij mailde me net toevallig dat vanavond voor de laatste keer schoenzetten is.
Ik kan je wel zijn telefoonnummer geven als je wil hoor
Die mazzel had jij dan weer!
Alle reacties Link kopieren Quote
Niet te moeilijk doen en niet zelf allerlei verhalen en oplossingen verzinnen. Gewoon “Wow er staat een zak pakjes voor de deur, moet je kijken!” roepen en lekker uitpakken. Wedden dat je 4-jarige in de extase van de cadeautjes geen vragen meer stelt? En zo wel, op alles “wat denk jij?” vragen. En als je kleuter het dan toch echt niet meer gelooft dan is ie daar gewoon aan toe. Ook niet erg hoor. Mijn oudste 2 hadden als kleuter een soort hybride Sinterklaasgeloof. Ze hadden al heel snel in de gaten dat dat verhaal van Pieten door de schoorsteen van geen kanten kon kloppen en dat de Sint in ons dorp er anders uitzag dan die op het Sinterklaasjournaal. En wij gingen ons niet in bochten wringen met verhalen over sleutels aan de Pieten geven of Hulpsinterklazen ofzo, we lieten dat gewoon. Dus ze wisten dat papa en mama de cadeautjes in de schoenen deden en tegelijkertijd gingen ze helemaal mee in het verhaal van het Sinterklaasjournaal, vonden ze Sinterklaas op school superspannend, etc etc. Dus geen zorgen, linksom of rechtsom komt het vast helemaal goed.
Alle reacties Link kopieren Quote
Morgen is niet vandaag. Vandaag zijn ze alles kwijt en morgenmiddag hebben ze alles alweer gevonden. In het weekend is er toch geen Sin terklaasjournaal dus kun je het gewoon zelf invullen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Moiren schreef:
02-12-2022 20:01
Ik denk dat dit soort dingen helemaal niet nodig zijn. Het hele Sinterklaasjournaal bestond niet meer zodra er op de ramen werd gebonkt.
Dat dus.
nicole123 schreef:
02-12-2022 20:21
Dat dus.
Dit. En anders: ik weet het ook niet.
Mevrouw75 schreef:
02-12-2022 20:21
Morgen is niet vandaag. Vandaag zijn ze alles kwijt en morgenmiddag hebben ze alles alweer gevonden. In het weekend is er toch geen Sin terklaasjournaal dus kun je het gewoon zelf invullen.

Uh, zowel op zaterdag als op zondag is er een uitzending.
Ik kan het bericht niet meer vinden maar het wordt morgen al opgelost in het sinterklaasjournaal, omdat inderdaad veel mensen dit weekend al sinterklaas vieren.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven