Entertainment alle pijlers

Musicals en theater- PAS OP: SPOILERS!!!

15-11-2019 09:05 50 berichten
Op welke voorstelling verheug jij je, voor welke voorstelling heb je al maanden kaartjes liggen en welke voorstelling vond je enorm tegenvallen? Welke voorstelling kun je ons allemaal aanraden? En waarom? Zijn er artiesten die je goed vind (of juist niet), welk theater heeft de krapste stoelen (of juist de beste)?

TO trapt af: ik hoorde gisteren dat Willemijn Verkaik de hoofdrol in Waitress gaat spelen en ik vind haar geweldig! Ben dus zeker van plan om dat te gaan zien.
Verder hoor ik graag jullie mening over Anastasia in het Circustheater. Ik heb 'm zelf nog niet gezien en twijfel nog omdat ik weinig heb met het verhaal.

Let op:
In de topictitel staat duidelijk dat spoileren is toegestaan, dus houd er aub rekening mee dat je in dit topic dingen kunt lezen over voorstellingen die je nog gaat zien.
anoniem_392028 wijzigde dit bericht op 16-11-2019 09:36
Reden: spoilers wel toegestaan
8.89% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Nederlandse musicals echt vreselijk en ja, ik heb er diverse gezien.

Laatste in theater was Jochem Meyer. Erg leuk.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Ik heb in de loop van de jaren ook wel aardig wat musicals gezien.

In NL:
- Belle en het Beest (2x)
- Tarzan
- De kleine zeemeermin (die van Disney, niet die van studio 100!)
- Cats
- Les miserables
- Soldaat van Oranje
- Jesus christ superstar
- Wicked
- My fair lady

In Engeland:
- Phantom of the Opera


Wat me heel erg gaaf lijkt is als tanz der vampire naar Nederland komt. Daar gaan al jaaaaaren geruchten over, dus ik ben benieuwd.
Ik heb deze gezien:

Mamma Mia
The Lion King
The Bodyguard
We Will Rock You

Laatstgenoemde vond ik erg slecht. Nogal balen want daar heb ik tot nu toe het meeste geld aan uitgegeven (en dan pakken we altijd de goedkopere rangen).
Alle reacties Link kopieren
De recensies van We will rock you waren slecht, maar dat klopt dus?
Frankly my dear, I don"t give a damn
calvijn1 schreef:
19-12-2019 21:33
De recensies van We will rock you waren slecht, maar dat klopt dus?
Ik heb hem gezien toen hij voor de allereerste keer naar Nederland kwam, maar toen vond ik hem wel leuk. Nu lees ik inderdaad alleen slechte recensies.
calvijn1 schreef:
19-12-2019 21:33
De recensies van We will rock you waren slecht, maar dat klopt dus?

Ja! Echt hoor, niet gaan. Die hele musical sloeg echt nergens op. We hadden continu het idee naar een afscheidsmusical van groep 8 te kijken. En er verlieten mensen zelfs de zaal.
Wij hebben ook overwogen om tijdens de pauze weg te gaan maar we hadden best veel geld betaald dus we bleven toch maar zitten.

's Avonds wilde ik kijken of er al recensies waren en die waren er zeker. Ik denk dat ik maar 2 positieve recensies heb gezien, de rest allemaal negatief.
Dit hoor ik iedere keer weer terug over deze musical. Daarom ga ik niet. Vind Queen fantastisch maar dan gewoon niet in een musical. Ik bezoek sinds begin jaren 80 musicalls en kan niet opschrijven wat ik allemaal gezien heb.
Mijn favoriete musicals zijn Wicked, Billy Elliot en Max Havelaar van Tekstpierement (Jos Brink/Frank Sanders)
RamsayStreet schreef:
19-12-2019 16:30
Bij mij ook. Was het druk in het Circustheater? Veel mensen kennen het verhaal niet dus ik. Vond het best een gewaagde keuze.
Misschien in de doelgroep niet, maar de meeste mensen weten toch echt wel wie Anastasia was.
RamsayStreet schreef:
20-12-2019 10:55
Dit hoor ik iedere keer weer terug over deze musical. Daarom ga ik niet. Vind Queen fantastisch maar dan gewoon niet in een musical. Ik bezoek sinds begin jaren 80 musicalls en kan niet opschrijven wat ik allemaal gezien heb.
Mijn favoriete musicals zijn Wicked, Billy Elliot en Max Havelaar van Tekstpierement (Jos Brink/Frank Sanders)
Hier ook fan van Queen. Wij gaan in mei naar een concert van ze. Dit is met de originele (overgebleven) leden dus ik ga er vanuit dat dat een geweldige avond wordt, waarvan het de moeite is om ervoor te betalen ;)

Ik zei al tegen vriendin de volgende keer bekijken we eerst de recensies hoor. Vond het ook sneu voor haar want het was haar 1e musical en ze keek er echt zo naar uit.
Alle reacties Link kopieren
Kwebbeltje91 schreef:
20-12-2019 20:38
Hier ook fan van Queen. Wij gaan in mei naar een concert van ze. Dit is met de originele (overgebleven) leden dus ik ga er vanuit dat dat een geweldige avond wordt, waarvan het de moeite is om ervoor te betalen ;)

Ik zei al tegen vriendin de volgende keer bekijken we eerst de recensies hoor. Vond het ook sneu voor haar want het was haar 1e musical en ze keek er echt zo naar uit.
Yeah, ik ga ook in mei naar Queen met Adam Lambert, voor de derde keer trouwens. De eerste twee keer waren echt FAN-TAS-TISCH! Maar weer on-topic, ik ben jaren geleden ook naar We will rock you geweest en toen vond ik het wel heel mooi en ook best grappig. Maar ik begrijp dat ik nu niet meer hoef.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
mevrouwiglesias schreef:
20-12-2019 21:11
Yeah, ik ga ook in mei naar Queen met Adam Lambert, voor de derde keer trouwens. De eerste twee keer waren echt FAN-TAS-TISCH! Maar weer on-topic, ik ben jaren geleden ook naar We will rock you geweest en toen vond ik het wel heel mooi en ook best grappig. Maar ik begrijp dat ik nu niet meer hoef.
Ah tof! Klinkt goed. Ben benieuwd, van mij mag het al mei zijn :D

Klopt, je hoeft niet te gaan. Tenzij je van schoolmusicals houdt dan.
Ik zag de commercial voor WWRY op tv, maar het trekt me niet. Ga er dus ook niet heen. Op dit moment heb ik sowieso weinig met de musicals in Nederland. Alleen nog naar Evita geweest afgelopen jaar, was heel mooi.

Heb wel echt veel musicals gezien, maar dit seizoen zit er voor mij niet echt iets bij.
forsyth schreef:
20-12-2019 12:41
Misschien in de doelgroep niet, maar de meeste mensen weten toch echt wel wie Anastasia was.
Ik bedoelde het meer in de zin van: zing jij de soundtrack mee? Ken je er een paar liedjes uit? Volgens mij is Anastasia in dat opzicht echt iets anders dan Frozen, The Lion King of Mary Poppins. De tekenfilm Anastasia was niet zo'n hit hier en hebben de producenten mijns inziens best een risico genomen.
defyinggravity schreef:
21-12-2019 15:16
Ik zag de commercial voor WWRY op tv, maar het trekt me niet. Ga er dus ook niet heen. Op dit moment heb ik sowieso weinig met de musicals in Nederland. Alleen nog naar Evita geweest afgelopen jaar, was heel mooi.

Heb wel echt veel musicals gezien, maar dit seizoen zit er voor mij niet echt iets bij.
Gave nick!

Ik heb deze week toch een kaartje gekocht voor Annie omdat ik heel benieuwd ben naar Willemijn Verkaik.
calvijn1 schreef:
19-12-2019 17:52

Laatste in theater was Jochem Meyer. Erg leuk.
Gaaf! Het is mij nog nooit, maar dan ook echt nog NOOIT gelukt omeen kaartje voor zijn show te bemachtigen. Gelukkig is er Netflix.
Ooh Jochem Myjer. Ik moet daar ook echt nog een keer naartoe. Net zoals Richard Groenendijk. Desnoods ga ik in mijn eentje, als ik niemand meekrijg :P
Jaaaa! Van Richard Groenendijk heb ik 2 shows gezien en ik vind hem geweldig. Jammer dat hij niet meer op Twitter zit maar daar was hij ook zo grappig.
Alle reacties Link kopieren
RamsayStreet schreef:
24-12-2019 19:31
Ik bedoelde het meer in de zin van: zing jij de soundtrack mee? Ken je er een paar liedjes uit? Volgens mij is Anastasia in dat opzicht echt iets anders dan Frozen, The Lion King of Mary Poppins. De tekenfilm Anastasia was niet zo'n hit hier en hebben de producenten mijns inziens best een risico genomen.
Maar veel mensen kennen wel weer het historische verhaal, en dat hebben ze mooi weergegeven in deze musical! :)

En het bijzondere van deze productie is natuurlijk dat Stage Entertainment de Broadwayrpoductie mee heeft ontwikkeld. Het is dus hun eigen productie die ze naar Nederland hebben gehaald. Het is zelfs het originele Broadway-decor dat nu in het Circustheater staat.
RamsayStreet schreef:
24-12-2019 19:47
Jaaaa! Van Richard Groenendijk heb ik 2 shows gezien en ik vind hem geweldig. Jammer dat hij niet meer op Twitter zit maar daar was hij ook zo grappig.

Ja hij is echt zo leuk. Als ik in een rotbui ben, ga ik op youtube filmpjes zoeken van Jochem en/of Richard :hihi:
RamsayStreet schreef:
24-12-2019 19:38
Gave nick!

Ik heb deze week toch een kaartje gekocht voor Annie omdat ik heel benieuwd ben naar Willemijn Verkaik.
Bedankt! Wicked is een van mijn favoriete musicals! Willemijn Verkaik vind ik fantastisch. Ik heb haar meerdere keren in Wicked, zowel in Scheveningen als Londen, mogen bewonderen. Annie trekt mij niet zo, dus ik denk dat ik het toch aan mij voorbij laat gaan.
Alle reacties Link kopieren
Taralina schreef:
15-11-2019 09:21
Ik ga binnenkort naar Lazarus van David Bowie. Heel erg benieuwd naar!
Iemand al geweest?
Wij vonden het echt vreselijj! Ik was na 5 min al klaar.... maar naast ons zat een dame helemaal geëmotioneerd....
Het is echt twee kampen.
Hier grootse fans van muziek maar geen fan van musical in algemeen.
Als dat ook voor jou geldt, dan zou ik nog twee keer nadenken.....
Alle reacties Link kopieren
Ik ga morgen met mijn gezin naar Doornroosje van Van Hoorn entertainment.
Ben benieuwd, op tv vind ik het vaak wel grappig
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gisteravond voor de tweede keer naar Anastasia geweest. Helaas speelde Rene van Kooten. De voorstelling was nog steeds erg goed, maar hij is wel echt een betere Gleb dan degene die gisteravond speelde.

Nu wel Milan van Waardenburg gezien als Dimitri, dat was vorige keer Martijn van Voskuijlen.
Willemijn Verkaik gaat morgen bij de Oscars in Hollywood zingen met andere Elsa's!
RamsayStreet schreef:
08-02-2020 11:53
Willemijn Verkaik gaat morgen bij de Oscars in Hollywood zingen met andere Elsa's!
Ja, echt een mooie kans voor haar! Ben heel benieuwd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven