Entertainment alle pijlers

Naar welke theatervoorstelling ben je het laatst geweest.

11-05-2026 18:59 67 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Geïnspireerd door het topic Naar welk concert ben je het laatst geweest en omdat ik altijd op zoek ben naar leuke theatervoorstellingen ben ik benieuwd naar welke theatervoorstelling jullie het laatst geweest zijn.

Zelf ben ik recent naar de Leading Ladies Live en ABBA Gold Live geweest.
Veel cabaret, weinig ander theater.
Hoe komt dat?
Wat eten we vanavond?
Plien en Bianca, was net zo leuk als ik had gehoopt.
Verder naar Kiki Schippers (mwaj)
Thjum Arts, ik hou wel van zijn humor
Daniel Lohues
Alex Ploeg
Henry van Loon
Karin Bloemen
En de Verbinders ook, ik zag die voorbij komen. Vond het wel grappig, maar snap waarom je het wat makkelijk vond: ze grbuikten veel uit hun tv programma van destijds
De grote jaren '80 show
Fred van Leer

Beide erg leuk. De grote jaren '80 show was erg leuk, maar is denk ik nog leuker als je iets ouder bent dan ik (1981).

Fred van Leer was geweldig, buikpijn van het lachen gehad.
afgelopen weekend naar We Will Rock you geweest. We zijn weggegaan in de pauze.. het leek wel kinderen voor kinderen meets het sinterklaasjournaal. Super kinderachtig.

Op de planning staan nu:

Kor Hoebee
Esther van der Voort
Fred van Leer
Ronald Goedemondt (2027)
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
René van Meurs
Alex Ploeg - Unplugged
ik vond het erg grappig!
Stressed is just desserts spelled backwards
girasole3 schreef:
12-05-2026 12:49
René van Meurs
Goh ga je toevallig ook 22 mei?

Ik ga regelmatig met mijn vriendin naar cabaret in de Kleine Komedie, we zijn "vrienden" dus dan mag je als eerste (samen met een paar tienduizend andere mensen ;-) ) kaartjes bestellen. Mijn vriendin kent door haar werk veel cabaretiers en daar gaan we meestal wel heen.
Dolf Jansen (wauw die man vind ik goed), Rayen Panday, Teun van den Elzen, Lisa Ostermann, Patrick Nederkoorn, Aron Elstak, Kim Schuddeboom (hilarisch vond ik haar)en nog zo wat die ik me niet herinner.

Ik heb op mijn lijstje zeker nog Esther van der Voort, die kwam op insta voorbij en die lijkt me ook leuk.

Moulin Rouge ben ik ook geweest op uitnodiging maar musicals zou ik normaal niet naar toe gaan, viel me niet tegen.
Altijd werken in emotie van Edwin Spieard. Over het bijzondere werk wat hij doet in de overledenenzorg.
The ocean healed my soul
Nyco schreef:
12-05-2026 13:29
Goh ga je toevallig ook 22 mei?
Nee, ik ben afgelopen maand naar hem geweest.
girasole3 schreef:
12-05-2026 14:22
Nee, ik ben afgelopen maand naar hem geweest.
Wat vond je er van?
makreel schreef:
12-05-2026 12:05
Veel cabaret, weinig ander theater.
Hoe komt dat?
Ik weet nooit zo goed wat er verder nog leuk is. Wij zijn 1,5 jaar geleden wel naar Horror van Jakop Ahlbom geweest en dat was echt een fantastische voorstelling! Nu wilden we laatst ook naar A fine mess van hem, maar dat kwam qua data/locatie niet lekker uit. In oktober is hij ook nog te zien, maar dan zijn we helaas op vakantie.
Ik kijk bij ons vaste theater wel ook nog naar andere dingen dan alleen cabaret, maar weet dus nooit zo goed of ik het leuk ga vinden of niet. Horror was wel meteen een schot in de roos, maar blijf het dus wel lastig vinden om op basis van zo’n stukje tekst te bepalen of het wat is voor ons.
Hier ook groot fan van Lisa Ostermann’s De Baas, was ook de laatste die ik heb gezien

En Onbekommerd van Tim Fransen vond ik ook fantastisch.
3 weken geleden naar Daniël Arends geweest, ik vond het geweldig!
Live Life to the fullest
GeweldigWeer schreef:
12-05-2026 16:33
3 weken geleden naar Daniël Arends geweest, ik vond het geweldig!
Die is zo leuk!

Ik heb naar aanleiding van dit topic even naar de theateragenda’s van Daniel Arends en Ronald Goedemondt gekeken, maar daar kom ik zelfs voor volgend jaar niet aan kaartjes in Amsterdam of omgeving. Alles uitverkocht.
Afgelopen week ben ik naar Jon van Eerd, ons pap wil bij de revu, geweest en vond het wel grappig. Binnenkort naar Best of Britain met oa Syb vd Ploeg, deze voorstelling heb ik al gezien en ga nu voor de tweede keer. (Muziek vind ik leuker dan theater ook omdat ik slechthorend ben en spraak verstaan lastig is)
Soldaat van Oranje. Niet de eerste keer, in die 15 jaar van begin tot eind aantal keer geweest. Er worden veel grapjes over gemaakt (geen idee waarom eigenlijk) maar ik vind de voorstelling enorm indrukwekkend blijven, zeker in de vernieuwde versie.
loulou39 schreef:
12-05-2026 17:21
Die is zo leuk!

Ik heb naar aanleiding van dit topic even naar de theateragenda’s van Daniel Arends en Ronald Goedemondt gekeken, maar daar kom ik zelfs voor volgend jaar niet aan kaartjes in Amsterdam of omgeving. Alles uitverkocht.
Ronald Goedemondt ging op inschrijving en dan loting. Zelfde systeem als Jochem Myjer gebruikt. Ik had me aangemeld voor de nieuwsbrief via zijn website, dan kreeg je bericht als je kon inschrijven. Daarna samen met man bij 2 verschillende theaters en op diverse data ingeschreven. Man was uitgeloot en ik gelukkig ingeloot.
Ik ben dit seizoen al veel naar ballet geweest. O.a. een moderne versie van het Zwanenmeer (viel tegen en was met muziekband ipv live muziek in Carré, heel jammer). Maar ook naar Lady Macbeth, Notenkraker en nog Scapino. Die was echt waanzinnig mooi.

Nu wil ik naar Grimm, maar man vindt dat we al wel erg veel ballet hebben gezien.

Ik houd ook erg van toneel maar dat is er dit seizoen nog niet helemaal van gekomen. Weet ook niet zo goed waarom. Ben nog wel naar de Gezusters Brontë geweest, maar dan de uitvoeringen met o.a. Ilse Warringa. Die heet iets van de Zusters uit Hoogeveen ofzo. Dat vond ik ook echt steengoed.
Irregular_Choice schreef:
12-05-2026 15:26
Ik weet nooit zo goed wat er verder nog leuk is. Wij zijn 1,5 jaar geleden wel naar Horror van Jakop Ahlbom geweest en dat was echt een fantastische voorstelling! Nu wilden we laatst ook naar A fine mess van hem, maar dat kwam qua data/locatie niet lekker uit. In oktober is hij ook nog te zien, maar dan zijn we helaas op vakantie.
Ik kijk bij ons vaste theater wel ook nog naar andere dingen dan alleen cabaret, maar weet dus nooit zo goed of ik het leuk ga vinden of niet. Horror was wel meteen een schot in de roos, maar blijf het dus wel lastig vinden om op basis van zo’n stukje tekst te bepalen of het wat is voor ons.
Je kan kijken of ze (of een theater in de buurt) meedoen met Podiumpas. Dan kan je voor nog geen €40 per maand onbeperkt* voorstellingen bezoeken. Dat nodigt wat meer uit om dingen uit te proberen.

Ik zou er zelf ook graag gebruik van maken, maar werk in het theater, dus kan nooit... En die spaarzame avonden dat ik wel naar het theater kan, bezoek ik de voorstellingen van vrienden of collega's. Meestal in mijn eentje, vind ik heerlijk. Maar eigenlijk kom ik altijd wel bekenden tegen. En ja: ik zie hoofdzakelijk ook maar 1 genre.

Horror heb ik een aantal jaren geleden ook gezien. Was inderdaad een erg toffe voorstelling, Ik vond het vooral indrukwekkend hoe stil hun changementen waren, maar dat is beroepsdeformatie.

(*uiteraard op basis van beschikbaarheid, reserveren kan later dan de reguliere verkoop en de dure producties zijn soms uitgesloten van deelname.)
s7rin wijzigde dit bericht op 12-05-2026 21:53
20.22% gewijzigd
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Djessy schreef:
11-05-2026 19:42
Fabian Franciscus ⭐️⭐️⭐️

Rayen Panday ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
Echt van begin tot eind keihard gelachen!
Deze twee zijn wij dit jaar ook heen geweest.
Rayen Panday ook tranen met tuiten gelachen.

Vond de show van Fabian Fransiscus die ik vorig jaar had gezien leuker.

En eerder dit jaar ook naar Harry Potter en het vervloekte kind geweest. Daar heb ik een beetje een dubbel gevoel bij. Zaten aan de ene kant goeie theatertechnische stukken in, maar vond het soms ook wat saai...

En vandaag gelijk kaartjes voor het nieuwe seizoen gekocht. Dus heb alweer shows op de agenda staan.
Laatste voorstelling was die van Pieter Derks. Erg gelachen. Donderdagavond ga ik naar Jay Francis, nog nooit naar een voorstelling van hem geweest.
Biebeltje schreef:
12-05-2026 19:57
Deze twee zijn wij dit jaar ook heen geweest.
Rayen Panday ook tranen met tuiten gelachen.

Vond de show van Fabian Fransiscus die ik vorig jaar had gezien leuker.

En eerder dit jaar ook naar Harry Potter en het vervloekte kind geweest. Daar heb ik een beetje een dubbel gevoel bij. Zaten aan de ene kant goeie theatertechnische stukken in, maar vond het soms ook wat saai...

En vandaag gelijk kaartjes voor het nieuwe seizoen gekocht. Dus heb alweer shows op de agenda staan.
Wij gaan als het goed is in oktober naar Harry Potter in New York 😁 We hebben dochter bij, dus niet elke voorstelling is geschikt en deze leek ons wel heel tof!
loulou39 schreef:
12-05-2026 11:46
Roue Verveer, heel grappig!

Ik zou ook heel graag naar Rayen Panday willen, maar dan zou ik alleen moeten en ik weet niet of ik dat wel leuk vind/durf.
Ik ben een tijdje terug alleen naar de voorstelling van Max Amini geweest, dat was de 1e keer dat ik alleen ging. Was even wennen, maar blij dat ik het gedaan heb. Alleen was het niet zo slim om naar een groot theater (De Doelen in Rotterdam) te gaan en dan ook nog ergens in het midden te zitten.

Donderdag ga ik alleen naar Jay Francis, in een wat kleiner theater en ik zit op een hoek.

Ik vond het de 1e keer best eng. Door de zenuwen was ik ook nog veel te vroeg, waardoor ik lang moest wachten totdat de deuren opengingen. Donderdag ga ik naar een theater waar ik vaker kom, dus dat scheelt dan wel. In het theater in Breda hebt je Chassé Ontmoet, daar wordt je in contact gebracht met mensen die ook alleen naar de voorstelling komen.

Overigens wil ik ook heel graag naar Rayen Panday, misschien kunnen we met een Vivagroepje gaan?
Irregular_Choice schreef:
12-05-2026 17:55
Ronald Goedemondt ging op inschrijving en dan loting. Zelfde systeem als Jochem Myjer gebruikt. Ik had me aangemeld voor de nieuwsbrief via zijn website, dan kreeg je bericht als je kon inschrijven. Daarna samen met man bij 2 verschillende theaters en op diverse data ingeschreven. Man was uitgeloot en ik gelukkig ingeloot.
Jee, dan ben je ook echt dubbel blij met kaartjes na zoveel moeite 😅
Top dat het gelukt is!
Daantje1970 schreef:
12-05-2026 21:43
Ik ben een tijdje terug alleen naar de voorstelling van Max Amini geweest, dat was de 1e keer dat ik alleen ging. Was even wennen, maar blij dat ik het gedaan heb. Alleen was het niet zo slim om naar een groot theater (De Doelen in Rotterdam) te gaan en dan ook nog ergens in het midden te zitten.

Donderdag ga ik alleen naar Jay Francis, in een wat kleiner theater en ik zit op een hoek.

Ik vond het de 1e keer best eng. Door de zenuwen was ik ook nog veel te vroeg, waardoor ik lang moest wachten totdat de deuren opengingen. Donderdag ga ik naar een theater waar ik vaker kom, dus dat scheelt dan wel. In het theater in Breda hebt je Chassé Ontmoet, daar wordt je in contact gebracht met mensen die ook alleen naar de voorstelling komen.

Overigens wil ik ook heel graag naar Rayen Panday, misschien kunnen we met een Vivagroepje gaan?
Wat leuk dat je dat doet! Geeft mij ook net dat extra duwtje 😅.
Ik heb bij een paar shows wel een beschikbaar plekje op een hoek gezien. En ook een paar plekken voor €14 euro, maar daar word ik niet enthousiast van, midden in een rij met een grote paal voor je gezicht: dan weet je al dat je net zo goed thuis kunt blijven 😁.

Ik denk dat jij in Breda naar Rayen Panday wilt, omdat je Breda in je bericht noemt. Ik heb even gekeken en er zijn daar voor de voorstelling van 29 april 2027 nog kaarten. Voor mij is Breda behoorlijk uit de route 😅😁, ik woon in de randstad.
(Al noem je ook Rotterdam bedenk ik me nu).
loulou39 wijzigde dit bericht op 12-05-2026 23:11
Reden: Toevoeging
1.46% gewijzigd

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven