Entertainment alle pijlers

Naar welke theatervoorstelling ben je het laatst geweest.

11-05-2026 18:59 67 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Geïnspireerd door het topic Naar welk concert ben je het laatst geweest en omdat ik altijd op zoek ben naar leuke theatervoorstellingen ben ik benieuwd naar welke theatervoorstelling jullie het laatst geweest zijn.

Zelf ben ik recent naar de Leading Ladies Live en ABBA Gold Live geweest.
loulou39 schreef:
12-05-2026 22:24
Jee, dan ben je ook echt dubbel blij met kaartjes na zoveel moeite 😅
Top dat het gelukt is!
Zeker! Altijd een hoop gedoe ja 😁 wij zijn echt jaaaaaren geleden voor het eerst naar Ronald Goedemondt geweest. Kwamen die zaal in en zaten ergens op rij 4 of zo. Toen hij op kwam was de zaal nog zowat leeg, dus hij vroeg iedereen om zo dicht mogelijk bij het podium te komen zitten 🤣 dat waren nog eens tijden zeg!
zou de vriendenloterij weer zo'n leuke actie hebben als vorig jaar?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
https://www.vriendenloterij.nl/vipkaart ... ncertzalen

Nlies bedoel je dit?
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid. Loesje
Afgelopen vrijdag Shake Shake Shake van De Dansers gezien, dans en muziek, was geweldig, kreeg er veel energie van. En de week ervoor na 2 voorstellingen geweesst van het Circusstad festival. 1 daarvan, Trilicious, vonden we allemaal fantastisch. De andere was mooi, maar ook deels wat saaier.

Wij gaan veel naar dans, circusachtige voorstellingen en soms iets dat me aanspreekt in de beschrijving van het theater dat me aanspreekt en bijvoorbeeld ook interessant voor onze zoon. Zijn ook, paar jaar geleden, naar een voorstelling over het heelal en ruimtevaart gegaan bijvoorbeeld.
Ik ga zelf meestal wel naar cabaret, maar laatst was ik naar F*ck Lolita geweest van het Zuidelijk Toneel en we werden echt weggeblazen door Keja Klaasje Kwestro. Die had ik via Peter Pannekoek. Die geeft wel meer leuke theatertips.
Stoornis of my life: musical over ass. Gelachen en gehuild, het was prachtig.

Soldaat in verzet: toneel door 2 spelers over een jongeman die zijn grenzen verlegd in het verzet met de vraag: heeft dit zin? Doodstil in de zaal toen het afgelopen was, heel indrukwekkend.

Verder een paar voorstellingen van Stroom: voor tieners over actuele onderwerpen. Ook vaak zeer de moeite waard en verrassend.
loulou39 schreef:
12-05-2026 17:21
Die is zo leuk!

Ik heb naar aanleiding van dit topic even naar de theateragenda’s van Daniel Arends en Ronald Goedemondt gekeken, maar daar kom ik zelfs voor volgend jaar niet aan kaartjes in Amsterdam of omgeving. Alles uitverkocht.
Ja, ik vind hem geweldig! Zijn voorstellingen zijn inderdaad vaak snel uitverkocht, ik had de kaarten ook al sinds mei vorig jaar in bezit.
Live Life to the fullest
Ik heb twee jaar gewacht op Daniel Arends. Hij stelde zijn show nog een jaartje uit, maar het was het wachten meer dan waard. Zo jammer dat voor sommige voorstellingen bijna onmogelijk is om kaartje te kopen.

Ik wil eigenlijk ontzettend graag naar stoornis of my life, maar vind eigenlijk dat mijn dochter van 11 al een beetje te vaak oppas heeft de komende weken of alleen thuis is. Is het ook iets om een 11 jarige mee naar toe te nemen? Zaten er bij jullie kinderen in de zaal?
Joppie schreef:
13-05-2026 06:51
https://www.vriendenloterij.nl/vipkaart ... ncertzalen

Nlies bedoel je dit?
Ja die bedoelde ik, kon het niet vinden , we doen weer mee dus
Ik zie dat het toch wat beperkter is dan vorig jaar, maar goed, we zullen zien

Als extra voordeel, dus van theater hier, is er elke maand een sirenesale. Vanaf het alarm op de eerste maandag van de maand zijn er 1 of 2 voorstellingen waar je voor half geld heen kunt. En vaak zijn dat voorstellingen die ik misschien wel zou willen zien, maar gewoon wacht met kopen tot de sale bekend is
nlies wijzigde dit bericht op 13-05-2026 13:07
23.53% gewijzigd
Dominic Seldis back to basics. Kende hem eigenlijk alleen van Maestro maar was leuk om hem zelf eens in actie te zien (samen met 3 andere muzikanten).
jojojo schreef:
13-05-2026 12:10
.

Ik wil eigenlijk ontzettend graag naar stoornis of my life, maar vind eigenlijk dat mijn dochter van 11 al een beetje te vaak oppas heeft de komende weken of alleen thuis is. Is het ook iets om een 11 jarige mee naar toe te nemen? Zaten er bij jullie kinderen in de zaal?
Ik zou 't niet doen. Onze tieners waren mee, jongste 13 jaar, maar die zijn e.e.a. aan theater gewend. Er zit best een expliciet deel over sex in, vond ik op t randje voor 13 jaar. En het verhaal an sich is best lastig met een dubbele laag: de hoofdpersoon verliest zijn moeder (geen spoiler) en om dat te verwerken gooit hij alles in een musical-vorm. Een verhaal in een verhaal dus eigenlijk. En dan is het ook nog handig als je iets weet van ass en van musical in het algemeen, om het goed te kunnen volgen.
Vanavond naar Schoon Genoeg in Sittard. Geen idee wat ons te wachten staat eerlijk gezegd. Ik ken alleen Aron Elstak van Spijkers met Koppen.

De laatste voorstelling in NL was Rayen Panday en die was geweldig.

En vorige week in België nog Michael Van Peel.

Ronald Goedemondt staat nog hoog op mijn verlanglijstje maar ik grijp telkens naast kaartjes of een inloting 😩

Lenette Van Dongen vind ik ook altijd erg goed. En Martijn Kardol is ook wel leuk.
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
Lexeflex schreef:
11-05-2026 22:14
Laatste voorstelling was "Hairspray", was geweldig. :mrgreen:
Die heb ik ook gezien, fantastisch! En wat een geweldige rol van Richard Groenedijk met wat improvisatie.
En dit jaar ook nog naar Treasure Tribute Bruno Mars geweest in het theater.

Ik heb nog wat op mijn wensenlijst staan maar het meeste daarvan is helaas al uitverkocht, dus ben mij een beetje opnieuw aan het oriënteren.
Dit seizoen is al klaar voor mij, dus ben aan het kijken naar wat er komt.
heb al 7 voorstellingen voor de dinsdagmiddag staan, heb er een kleine previeuw van gezien, sommigen trekken me wel, andere minder, maar wie weet.

Verder wil ik zeker naar Alex Roeka en naar Frank Cools. 2 heel verschillende zangers, maar allebei heel goed. Misschien naar Piaf. Verder weet ik het nog niet , maar ga ik de sirenesale maar in de gaten houden, en eens zien wat de buursteden in hun theater hebben
Djessy schreef:
11-05-2026 19:42
Fabian Franciscus ⭐️⭐️⭐️

Rayen Panday ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
Echt van begin tot eind keihard gelachen!
Ik ga komende seizoen o.a. naar Fabian Franciscus, ben benieuwd.
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid. Loesje
Micha Wetheim, voor iedereen. Ik vond het heel erg goed. Mooie combi muziek en visuals aan het eind.
Ik heb weer wat voorstellingen gezien
Boban Braspenning - aanrader
Plien En Bianca - vond het tegenvallen, had meer van verwacht. Vond het meer “theater van de lach”. Ze zijn goed, maar het waren allemaal losse sketches, niet helemaal mijn ding.
Visavis - altijd weer verrassend

Heb nog in de planning
Van der Laan en Woe
Patrick Laureij
Kasper van der Laan
Ratata
Micha wertheim
Holland opera - feest

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven