Entertainment alle pijlers

Netflix deel 9 en spoileren NIET toegestaan

14-10-2023 15:24 2780 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Deel 9 van hét topic voor al je aanraders én afraders.

VERBODEN TE SPOILEREN!!!
Echt gewoon NOOIT. Ook niet bij series of films die op waarheid gebaseerd zijn, niet bij series of films die toevallig niet op Netflix staan. Ook niet bij documentaires en tekenfilms.
Gewoon NOOIT.

Afbeelding

Link naar het vorige deel: entertainment/netflix-deel-8-spoilers-z ... #p34986816
poesmetlaarzen wijzigde dit bericht op 17-10-2023 12:00
31.36% gewijzigd
Ik ben niet altijd sarcastisch. Soms slaap ik.
Djessy schreef:
04-10-2025 18:10
Je vertelde details, dat zijn spoilers.
Die had ze weggehaald. En nu is dus alles weggehaald onder de noemer van spoileren, terwijl wat er nog stond gewoon geen spoileren was.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Moiren schreef:
04-10-2025 18:26
Die had ze weggehaald. En nu is dus alles weggehaald onder de noemer van spoileren, terwijl wat er nog stond gewoon geen spoileren was.
Eh ja, daar kan ik ook niks aan doen...
Ook een Pluviofiel
Djessy schreef:
04-10-2025 18:28
Eh ja, daar kan ik ook niks aan doen...
Zegt niemand toch?
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Naomir schreef:
04-10-2025 08:14
Ik ben ook bezig met Ed Gein, maar ik moet steeds even bijkomen na een aflevering. Maar het lijkt alsof er een aantal verhaallijnen door elkaar gaan, de timeline van Ed Gein en dan in de toekomst de filmmakers. Dat hadden ze voor mij eruit mogen laten

Eens. Werkt verwarrend en voegt niets toe aan het werkelijke verhaal over Ed Gein. Jammer.

Ook heb ik het idee dat ze zich niet helemaal aan de waarheid hebben gehouden, wat bij Dahmer vgm wel echt was.

Ben bij aflevering 3 pas, dus ben benieuwd hoe het verder gaat.
Voor het eerst dit jaar staat er niets in mijn Kijklijst op Netflix.
Alles waaraan ik begin, valt tegen.
Ik houd vaak van Kdrama, maar Genie make a wish heb ik uitgezet.

Scandische dingesen vind ik vaak leuk.
Is iemand bezig met de Zweedse serie Skiftet (The new force)?
Over drie vrouwen die (lang geleden) bij de politie in Stockholm gaan.
Aanrader of niet?
Ik houd van aardappelen.
Laat je innerlijke Oost-Groninger stralen.
MrsM schreef:
04-10-2025 18:37
Eens. Werkt verwarrend en voegt niets toe aan het werkelijke verhaal over Ed Gein. Jammer.

Ook heb ik het idee dat ze zich niet helemaal aan de waarheid hebben gehouden, wat bij Dahmer vgm wel echt was.

Ik vind het er eigenlijk wel bij horen.

Qua waarheid weet ik het niet, wist wel wie Eddie Gein was maar ben bewust niet meer gaan lezen.
dolfje schreef:
04-10-2025 18:53
Ik vind het er eigenlijk wel bij horen.

Qua waarheid weet ik het niet, wist wel wie Eddie Gein was maar ben bewust niet meer gaan lezen.
Harold Schechter heeft Deviant geschreven over Ed Gein en hij is ook de auteur van Deranged, over een nog ziekere moordenaar Albert Fish.
Het kan nog zieker, helaas.

Maar Ed heeft nooit een romantische reactie met een vrouw gehad. Met ..... had hij een maand of 7 af en toe contact. Samen wat lezen, maar vooral praten over moorden die waren gepleegd. De Netflix serie komt overeen, maar is nogal aangedikt. Wat die andere verhaallijn betreft, dat komt ook overeen met de realiteit want die fascinatie was er. Alleen hebben ze het een " gezicht " gegeven in de serie.
Explorista schreef:
04-10-2025 18:48

Aanrader of niet?
Dat lijkt me wel wat.
MrsM schreef:
04-10-2025 18:37

Ben bij aflevering 3 pas, dus ben benieuwd hoe het verder gaat.
Ik dacht dat het de waarheid was, misschien wel iets meer drama maar dat ze zich wel aan het verhaal hadden gehouden, maar volgens mij heeft hij in het echt maar 2 mensen vermoord en in de serie vermoord hij mensen aan de lopende band. Ook heeft hij in de serie in een relatie, terwijl hij in echt geisoleerd woonde.

Ik twijfel trouwens na elke aflevering of ik verder ga kijken. Ik word steeds misselijk van elke aflevering
Moiren schreef:
03-10-2025 20:57
Gewoon uit interesse, voelt dat dan fijn? Wat is de motivatie om naar dat soort narigheid te kijken?

Ed Gein bijna in één keer uitgekeken.
Mijn man vraagt het mij dan ook: "Waarom kijk je daar naar!?"
En ik denk zoals anderen hier ook al schreven, een soort nieuwsgierigheid naar hoe iemand zo geworden is. Het waarom?!

Al heb ik veel scènes doorgespoeld dit keer of mijn gezicht afgewend.
Sommige daden/handelingen hoefde ik écht niet te zien.

Ik vraag me oprecht af of er een groot aanbod is geweest qua acteurs voor de rol van Ed. Je moet hem maar willen en kunnen spelen!
Ed Gein afgezet. Het lijkt niet te kloppen met de werkelijkheid. En dat maakt het voor mij niet meer "leuk" om naar te kijken. De gruwelbeelden kon ik prima hebben met mijn vreemde morbide interesses.

Snap niet dat iemand blijft kijken als je na elke aflevering misselijk bent.
She is home at the sea; her soul a part of it's deep melody.
Misschien kunnen de NPO+ Posts hierheen, omdat dit het Netflix topic is en berichten over NPO aanraders hier ondergesneeuwd raken?

entertainment/films-en-series-algemeen- ... ?hilit=NPO
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik ga het niet kijken. Niet mijn ding. Snap niet wat daar leuk aan is. Al vond ik American horror story wel heel leuk. Maar dat is toch anders.

Ook nog aanraders op Netflix?
American Primeval heb ik tijd geleden een aflevering van gekeken. Misschien toch eens verder kijken nog. Het was niet slecht.
Ik heb Ed Gein ook helemaal gezien nu, de insteek is totaal anders dan die bij Dahmer, dat is voor mij teleurstellend, echter snap ik de insteek wel en die geeft je ergens wel een spiegel voor, dus wat dat betreft complimenten aan de makers en acteurs.

Aflevering 7 vond ik zelf de beste. Hieronder wat meer over wat ik ervan vond, maar dan weggepoetst voor de zekerheid.

Het is niet geheel waarheidsgetrouw, en de laatste afleveringen vallen er wel wat stukjes op zijn plaats, maar al met al hou ik meer van een opzet zoals Dahmer.

Ik vond de serie overigens niet misselijkmakend en nergens echt spannend worden, sterker nog ik heb soms een beetje zitten grinneken om de hele absurditeit van de geschetste situatie.

Ik weet niet of de serie recht doet aan de slachtoffers, zeker gezien de andere insteek, en ik kreeg zelfs een soort van sympathie naar Ed Gein toe, wat ook de opzet is geweest denk ik, want de hele geschiedenis van deze man is vooral heel erg triest en ergens ook verdrietig
.

Ik heb even een stukje wit gemaakt, niet zeker of dit okee is. Als het niet mag haal ik het weg.
Hallodaar schreef:
05-10-2025 08:38
Ed Gein bijna in één keer uitgekeken.
Mijn man vraagt het mij dan ook: "Waarom kijk je daar naar!?"
En ik denk zoals anderen hier ook al schreven, een soort nieuwsgierigheid naar hoe iemand zo geworden is. Het waarom?!

Al heb ik veel scènes doorgespoeld dit keer of mijn gezicht afgewend.
Sommige daden/handelingen hoefde ik écht niet te zien.

Ik vraag me oprecht af of er een groot aanbod is geweest qua acteurs voor de rol van Ed. Je moet hem maar willen en kunnen spelen!

Ik vond het wel een goeie serie, minder dan Dahmer vanwege de insteek, maar die insteek vond ik dan weer wel goed gevonden. Zoals ik zei als kijker word je wel een spiegel voorgehouden op een bepaalde manier.
Azura schreef:
05-10-2025 08:49
Ed Gein afgezet. Het lijkt niet te kloppen met de werkelijkheid. En dat maakt het voor mij niet meer "leuk" om naar te kijken. De gruwelbeelden kon ik prima hebben met mijn vreemde morbide interesses.

Snap niet dat iemand blijft kijken als je na elke aflevering misselijk bent.

Ik vond de gruwelbeelden heel erg meevallen (of tegenvallen maar net hoe je het bekijkt) en vond het eerder een vreemde absurdistische sfeer geven, de laatste 2 afleveringen valt alles een beetje op zijn plaats.

En op internet kun je ook lezen wat de insteek is geweest van deze serie, waardoor je de uitvoering beter begrijpt.
Wij zijn ook klaar met Ed Gein. Waarheid of niet ik vond het wel goed.
Het is geen documentaire dus ik snap dat dingen anders worden neergezet.
Explorista schreef:
04-10-2025 18:48

Aanrader of niet?
Ik heb de serie Skiftet al uitgekeken. Ik vind het een aanrader.
Ik heb gisteren Liebes Kind / Dear Child gekeken. Het is een Duitse miniserie.

Ik had hem al eerder gezien. Ik vind hem echt goed.
Ed Gein achter elkaar gekeken, nou, dan heb je ook wel gegeten en gedronken and what not.
Op zich wel een goede serie, beetje verwarrend hier en daar, maar wel te doen.
Het truukje dat je medelijden met hem krijgt heeft niet gewerkt bij mij, dat truukje is destijds ook toegepast bij 'the pianist', en daar kreeg ik ook echt geen medelijden met die SS'er op het einde. Het maakt me zelfs een beetje boos dat ze die draai eraan willen geven.
Night after night who treats you right
Baby, it's the guitar man
Henk-und-Roelie schreef:
05-10-2025 11:30
Ed Gein achter elkaar gekeken, nou, dan heb je ook wel gegeten en gedronken and what not.
Op zich wel een goede serie, beetje verwarrend hier en daar, maar wel te doen.
Het truukje dat je medelijden met hem krijgt heeft niet gewerkt bij mij, dat truukje is destijds ook toegepast bij 'the pianist', en daar kreeg ik ook echt geen medelijden met die SS'er op het einde. Het maakt me zelfs een beetje boos dat ze die draai eraan willen geven.

Snap ik ook. Echter het was meer een wat als.... want die man was gewoon ernstig ziek. Het leven van zijn slachtoffers was niet abrupt beëindigt, maar ook zijn eigen leven had er heel anders uitgezien als de juiste hulp geboden was.

Volgende Monsters schijnt te gaan over Lizzie Borden, vraag me af wat voor draai ze daaraan willen geven. Ik had liever dan een John Wayne Gacy gezien bijvoorbeeld als volgende "onderwerp".
himalaya schreef:
05-10-2025 09:35
Misschien kunnen de NPO+ Posts hierheen, omdat dit het Netflix topic is en berichten over NPO aanraders hier ondergesneeuwd raken?

entertainment/films-en-series-algemeen- ... ?hilit=NPO
Welke NPO posts?
MissNuada schreef:
05-10-2025 13:17
Welke NPO posts?

Verschillende berichten op 2 en 3 pagina’s terug, bijvoorbeeld op 02-10-2025 22:33
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Zit ik net lekker in Wayward, krijg ik ineens de melding dat “deze titel niet afgespeeld kan worden…”. Nog nooit eerder op Netflix meegemaakt, maar dan ga ik wel French Lover kijken. Jammer…
Ik doe vaak op zondag een poging om wat leuks nieuws te vinden. Ed Gein na een kwartier afgezet. Vond de sfeer niet fijn. In een andere serie die ik probeerde werd na twee minuten (letterlijk) iemand de keel doorgesneden. Poging 3 was Shadowhunters, leuk thema met heksen en demonen, maar heel slecht verhaal.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven