Entertainment alle pijlers

Nieuwe Boeren; wie kijkt?

01-01-2021 21:50 214 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg na tien minuten al jeuk. Egootjes die zich meteen willen laten gelden en vooral veel onnozelheid. Bang voor koeien, domme opmerking over het paard.
En waarom staan die koeien in hemelsnaam aan een kort kettinkje vast in een grupstal?
Wat vreselijk dieronvriendelijk.
Haley schreef:
10-01-2021 21:14
Ik kan het nauwelijks geloven maar ik begin wat sympathie voor Jethro te krijgen. Ik vond het echt sneu dat iedereen Bram aanmoedigde bij de proef en dat niemand achter hem aan liep toen de proef was afgelopen. Hij heeft echt nul vrienden daar.
Ik vond dat ook wel sneu inderdaad. Het is jammer dat het nu wel net lijkt alsof de groepsdynamiek nu al is vastgelegd in die eerste paar dagen. Beetje zoals dat in een middelbare schoolklas zou gaan. ;) Ik vind dat Jethro een veel te kort lontje heeft, steeds met dat opstaan en "even moeten afkoelen" maar het is niet verkeerd - voor de overigen - wanneer zij Jethro op sommige gebieden wel serieuzer nemen, want deze aflevering kwam het een beetje over alsof een paar mensen iets hadden van: oh het is Jethro, dan hoeven we daar niet zo op in te gaan.
Opmerking van Jos over "ga maar lekker bij al je vrienden zitten" of iets dergelijks vond ik flauw.

Probleem bij Jethro is waarschijnlijk dat hij geen groepsmens is, beter functioneert als hij iets alleen kan doen/bepalen.
C⨀urage schreef:
10-01-2021 19:21
Ik had het idee dat Claire zuinig probeerde te zijn met de olie. Dat de pannenkoek daarom bleef plakken. Die van Jethro zat ruim in de olie, ja, dan wil het wel. Maar ik vraag me af hoeveel olie ze daarna nog over hadden...
Ze hebben daar toch zelfgemaakte roomboter, je hebt dan helemaal geen olie nodig voor de perfecte pannenkoek.
ClaireUnderwood schreef:
10-01-2021 16:25
Ik vind Jethro een harde werker, en hij heeft wel gelijk als het om koken gaat. Claire zegt dat ze kok is, maar als je nog niet eens een pannenkoek kan bakken.....

Ook wat betreft de mayo klopte het wat hij zei, evenals azijn maken.

Hij doet meer dan Claire en de kunstenares. Wat doen zij de hele dag? Claire zegt dat ze een klusbedrijf heeft. Waarom helpt zij Jos dan niet? En kok? Als herenboer mag je de taken wel beter en eerlijker verdelen. In een grote bek opzetten is ze heel goed.

Jos is ook niet de sympathiekste, en gelukkig is hij daarop aangesproken.

Leuk programma!

Jetro is niet in alles even handig, maar ik heb het idee dat zodra hij zijn mond opendoet, er meteen tegen hem in wordt gegaan, zonder dat ze echt horen wat hij zegt. En dat is jammer.
En ook hoe Jos tegen hem deed, ik snap dat hij steigerde. Jos vond ik eerst erg sympathiek, maar inmiddels wat minder.

Wat je zegt over een grote bek opzetten. Daar is ze heel goed in. Ik vind haar deels leuk, maar wel iemand met een veel te grote bek. Ze kan het niet hebben als iemand haar de baas zou zijn, zoveel is duidelijk.
Blijenvrij schreef:
10-01-2021 22:37
Jetro is niet in alles even handig, maar ik heb het idee dat zodra hij zijn mond opendoet, er meteen tegen hem in wordt gegaan, zonder dat ze echt horen wat hij zegt. En dat is jammer.
En ook hoe Jos tegen hem deed, ik snap dat hij steigerde. Jos vond ik eerst erg sympathiek, maar inmiddels wat minder.

Wat je zegt over een grote bek opzetten. Daar is ze heel goed in. Ik vind haar deels leuk, maar wel iemand met een veel te grote bek. Ze kan het niet hebben als iemand haar de baas zou zijn, zoveel is duidelijk.
Ja, precies dat een beetje. Eén van de vrouwen (weet nog even de naam niet goed) sprak Jos er ook wel op aan dat het kinderachtig was hoe hij tegen Jethro deed. Sfeer in de groep verandert misschien nog.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag de derde aflevering gekeken en ik vind Jethro nog steeds een naar mannetje. Ja een beetje sneu is het wel dat iedereen Bram zit aan te moedigen en dat Jethro min of meer op een eiland zit maar dat heeft hij uiteindelijk aan zichzelf te danken. Jos heeft trouwens ook geen prettig karakter, zou ook mijn vriend niet worden.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Jos is toch die oudere man? Die vind ik wel aardig overkomen.
redbulletje schreef:
10-01-2021 22:34
Ze hebben daar toch zelfgemaakte roomboter, je hebt dan helemaal geen olie nodig voor de perfecte pannenkoek.
Precies, pannenkoeken bak je in boter. Als je dat in olie doet ben je echt een amateur. En hoe ze met die spatel erin ging. Eerst rustig laten aanbakken....en dan pas verder. Ze kan niet zoveel denk ik, behalve een grote mond geven.

Het is inderdaad groepsdynamiek wat betreft Jethro. Sneu.
Alle reacties Link kopieren
ClaireUnderwood schreef:
12-01-2021 15:27

Het is inderdaad groepsdynamiek wat betreft Jethro. Sneu.
Ze zijn hierop gecast. Productie wist natuurlijk dat het hommels ging geven anders is het ook niet leuk.
Alle reacties Link kopieren
Yep dat had ik dus ook, dat ik het sneu vond voor Jethro. Ik hoop eigenlijk dat hij er nog heel lang in blijft. Hahahah

En nu even regelen dat ze mijn topic verwijderen. Ik volg nu hier.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit nu te kijken.

Ik mag Jethro wel, je weet wat je aan hem hebt.
Jos vind ik juist een betweterige griezel.
Goed dat die ene vrouw hem ook aansprak op zijn kinderachtige gedrag tegen Jethro
Frankly my dear, I don"t give a damn
:hello:
Ben benieuwd wie Romy gaat kiezen. Hoop stiekem nu Claire. :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
:cheer2:

Ze zijn al die lieve varkens wel zo leuk aan het knuffelen, maar zouden ze die op een gegeven moment ook moeten slachten? Geslacht terug krijgen en dan alles moeten gebruiken?
himalaya wijzigde dit bericht op 14-01-2021 23:12
2.16% gewijzigd
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Wat gemeen hoe 'de groep' over Jethro aan het praten was.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Claire eigenlijk wel meevallen. Die Jethro zou bij mij ook het bloed onder mijn nagels vandaan halen. Wat een vreselijke eikel. En spel of niet, zoals Akaash het speelt, iets van maak van je vijanden je beste vrienden (of zoiets, weet niet meer precies wat ie zei) ik hou er niet van.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Ik vind die Akaash niet toevoegen, die is alleen maar met het spel bezig ipv met het boeren leven.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond Jos de laatste aflevering de boel wel heel erg opstoken, vind hem ook steeds meer een griezel worden.
En Akaash zou volgens mij een hele geschikte zijn voor expeditie Robinson met al zijn stiekeme plannen, die lijkt het helemaal uberhaupt niet om het boerenbedrijf te gaan, maar puur op het winnen van iets.
redbulletje schreef:
15-01-2021 14:31
Ik vind die Akaash niet toevoegen, die is alleen maar met het spel bezig ipv met het boeren leven.
Aakash vind ik ook niet leuk. Het is dan wel een spel maar vind het ook juist leuk als je merkt dat de kandidaten echt affiniteit hebben met waar ze mee bezig zijn. Of dat nou het boerenleven is, de oude ambachten, het idee van back to basic etc. En bij hem zie ik dat het minst. Dus hoop dat de volgende (mannelijke) afvaller is. Jethro mag van mij inmiddels bij de laatste vier blijven. Haha wat een omslag.
Jethro mag van mij ook blijven omdat het bij hem wel echt om het boerenleven gaat. Jammer dat de afvaller van vorige week niet gewoon die Akaasj had gekozen om tegen te strijden. Jethro is erg veelzijdig.
Alle reacties Link kopieren
Chocoladeaardbei schreef:
15-01-2021 16:32
Ik vond Jos de laatste aflevering de boel wel heel erg opstoken, vind hem ook steeds meer een griezel worden.
En Akaash zou volgens mij een hele geschikte zijn voor expeditie Robinson met al zijn stiekeme plannen, die lijkt het helemaal uberhaupt niet om het boerenbedrijf te gaan, maar puur op het winnen van iets.
Eens. Jos was degene die het vuurtje stookte over ouder/ervaring tegenover jong/kijken de kunst van ons af en gooien ons er daarna uit.
Well behaved women rarely make history.
Zijdus schreef:
15-01-2021 17:29
Eens. Jos was degene die het vuurtje stookte over ouder/ervaring tegenover jong/kijken de kunst van ons af en gooien ons er daarna uit.
Ja, jammer vond ik dat. Mij was namelijk nog helemaal niet opgevallen dat dat speelde. Bovendien, stel dat "jong" besluit om een ouder persoon kandidaat te stellen, dan volgt daarna nog het duel en dan ligt toch nog niet vast dat de oudere persoon er per definitie uitgaat? Ik zou het het leukst vinden als er een "mix" overblijft wat betreft leeftijden. Jos, Jethro en bij de dames nog geen specifieke voorkeur.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap de argumenten van Romy ook niet om Yvon te kiezen
Frankly my dear, I don"t give a damn
calvijn1 schreef:
15-01-2021 17:42
Ik snap de argumenten van Romy ook niet om Yvon te kiezen
Daar heeft zij waarschijnlijk 't minste mee? Ze wil haar vriendinnen natuurlijk te vriend houden.
Alle reacties Link kopieren
calvijn1 schreef:
15-01-2021 17:42
Ik snap de argumenten van Romy ook niet om Yvon te kiezen
Kan zijn dat ze zich heeft laten beïnvloeden door die opmerkingen over haar klussnelheid.
Well behaved women rarely make history.
Alle reacties Link kopieren
Bijna eng om te zien hoe Claire zich liet opjutten door Jos. Dat ging wel erg makkelijk. En wat zaten Jos en Claire nou te zeuren over dat ze zo moe waren door het scheren van dat schaap. Zij stonden er vooral naar te kijken!

Jos voelt zich helemaal het mannetje daar. Hij kan en weet ook veel maar het stijgt hem een beetje naar het hoofd geloof ik. Vind hem vervelende trekjes hebben, onbetrouwbaar.

Akaash is inderdaad een speler en geen deelnemer, jammer.

Jethro is een aparte en sociaal erg onhandig. Toch mag ik hem steeds meer. Ik dacht gisteren nog; die varkentjes van jullie gaan straks nog een keer de pan in. Kippen heb je (ook) voor de eieren, de koeien voor de melk, de ganzen voor het waken/ eieren, het paard voor het zware werk maar die varkens toch echt voor hun spek.

Ik mag die boerin wel.
Poep, wie heeft jou gescheten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven