Entertainment alle pijlers

Nieuwe Boeren; wie kijkt?

01-01-2021 21:50 214 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg na tien minuten al jeuk. Egootjes die zich meteen willen laten gelden en vooral veel onnozelheid. Bang voor koeien, domme opmerking over het paard.
En waarom staan die koeien in hemelsnaam aan een kort kettinkje vast in een grupstal?
Wat vreselijk dieronvriendelijk.
Alle reacties Link kopieren
Jos is heel vals. Hij stookt mensen op. Verdraaid woorden. Vooral Claire is een makkelijk slachtoffer voor hem. Hij voelt zich het alfa mannetje binnen de groep. De jongeren zijn niet goed genoeg. Verschrikkelijk. Ik weet zeker dat hij zijn vrienden van de oude generatie direct laat vallen als het hem beter uitkomt.

Jethro zou ik ook moeilijk vinden om mee om te gaan maar ik denk wel dat zijn hart op de juiste plek zit. Als je ziet hoe hij met de varkens om gaat. Ik denk dat hij, als ze hem een kans zouden geven nog best ver zou kunnen komen.
Alle reacties Link kopieren
Ik begin mijn mening over Jethro ook bij te stellen. Hoewel ik hem echt af en toe heel vervelend vind.
Weet niet wie er over oud versus jong begon; ze laten natuurlijk niet alles zien... Maar Jos speelt er geen handige rol in lijkt het.
Was weer leuk om te kijken :)
Yvonne in een duel tegen Clair, kracht... de uitslag was te verwachten. Alhoewel ik hoopte dat niet alleen kracht maar ook uithoudingsvermogen een rol zou spelen, dan was de uitslag niet zo voorspelbaar geweest.
De keuze voor de herenboer vond ik zeer terecht leuke vrouw en ze doet het goed!
Alle reacties Link kopieren
Eens. Yvonne was trouwens sowieso in het nadeel omdat lichaamsgewicht naast kracht ook een rol speelde en daarbij was Claire in het voordeel. Zo vind ik een duel wel een beetje flauw. Net als bij het zagen, dat was 'kunde' maar ook weer kracht.

Nathalie als herenboerin helemaal prima.

Jos mag er echt uit van mij, want is die aan het stoken zeg. Wat ziet hij er oud uit trouwens! Hij zal wel heel veel buiten zijn (ben zijn beroep vergeten), maar hij gedraagt zich ook oud, met zijn benadrukken van dat de jonge garde van hem leert enzo.
Alle reacties Link kopieren
Was weer een leuke aflevering. De twee echte boeren zijn trouwens ook steeds leuker.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud is Jos eigenlijk? Ik vond hem (weer) vrij kinderachtig met het vastzetten van de koeien. Dat hij wegloopt omdat ze het niet doen zoals hij wil.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
C⨀urage schreef:
21-01-2021 22:40
Jos mag er echt uit van mij, want is die aan het stoken zeg. Wat ziet hij er oud uit trouwens! Hij zal wel heel veel buiten zijn (ben zijn beroep vergeten), maar hij gedraagt zich ook oud, met zijn benadrukken van dat de jonge garde van hem leert enzo.
Volgens mij is Jos hovenier.
‘t Zal wel net zo zijn als met je kinderen, die van je eigen vind je meestal ook best mooi.
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
21-01-2021 23:15
Hoe oud is Jos eigenlijk? Ik vond hem (weer) vrij kinderachtig met het vastzetten van de koeien. Dat hij wegloopt omdat ze het niet doen zoals hij wil.

54 geloof ik, of 53 - één van die twee.

Hovenier verklaart zijn gezicht; veel in de zon geweest.
Hij lijkt wel 10 jaar ouder.
Alle reacties Link kopieren
Jos is ook erg berekenend (is dat een woord?): toen hij met Yvonne aan het bespreken was welke vrouw zij zou kiezen voor het duel 'vergat' hij toevallig zijn beste vriendinnetje Claire te noemen.

Jammer dat het duel zo kort duurde; het ging om kracht maar wel om kracht in hele korte tijd. Yvonne had er een uitputtingsslag van kunnen maken en dan had Claire denk ik niet gewonnen. Ik zag dat Yvonne dat hengsel om haar arm had; daarmee dacht ze had ze wel kracht om stil te staan (althans dat was denk ik haar bedoeling) maar daar kon ze zelf niet mee trekken.

In het voorstukje lieten ze Jethro zien met zijn knuffelvarkentje; ik denk dat er volgende week bacon op het menu staat ;-(
Poep, wie heeft jou gescheten?
Vond haar keuze voor Claire niet slim. Met zo'n postuur kun je er vanuit gaan dat iemand voor kracht kiest en dan is zo'n veertje als Yvon natuurlijk nergens. Ze had beter de dunste van de meiden gekozen die ook niet teveel kennis had.
Ik vond de keuze van Yvonne voor Claire ook verrassend. Wel benieuwd wat daarin haar overweging is geweest. Kracht was te verwachten.

Hadden jullie zelf trouwens zelf vooraf willen weten dat de herenboer jou zou gaan kiezen? Romy had daarin een afweging gemaakt, Yvonne deelde die mening niet. Ik denk dat ik het zelf ook niet vooraf al had willen weten, maar dat zal voor iedereen persoonlijk zijn. Zoals Claire ook niet had aan zien komen dat ze als duelist gekozen zou worden en zei: Ik heb hier tot het het laatste moment van kunnen genieten, of iets van die strekking.
himalaya schreef:
21-01-2021 23:15
Hoe oud is Jos eigenlijk? Ik vond hem (weer) vrij kinderachtig met het vastzetten van de koeien. Dat hij wegloopt omdat ze het niet doen zoals hij wil.

Hij was zeker kinderachtig bezig, wat een kleuter.

Jos is 54 jaar
Eigenwijze Jos heeft als boerenzoon tot zijn 23e de nodige kennis en kunde betreffende het boerenleven opgedaan. Zaken die hem goed af gaan? Grondbewerking, veeteelt, groenteteelt, bouwkundige werkzaamheden, and the list goes on. Tegenwoordig heeft hij zijn eigen hoveniersbedrijf en zijn kennis zal hij zéker delen. Hoe vergaat het hem met zijn dominante houding op de boerderij?

https://kro-ncrv.nl/lees-hier-nog-meer- ... uwe-boeren
Alle reacties Link kopieren
‘Hij gaat zijn kennis zéker delen’.

Opdringen, bedoelen ze. En als een boos kind weglopen als men zijn orders niet opvolgt.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
NYC schreef:
22-01-2021 10:27
Ik vond de keuze van Yvonne voor Claire ook verrassend. Wel benieuwd wat daarin haar overweging is geweest. Kracht was te verwachten.

Hadden jullie zelf trouwens zelf vooraf willen weten dat de herenboer jou zou gaan kiezen? Romy had daarin een afweging gemaakt, Yvonne deelde die mening niet. Ik denk dat ik het zelf ook niet vooraf al had willen weten, maar dat zal voor iedereen persoonlijk zijn. Zoals Claire ook niet had aan zien komen dat ze als duelist gekozen zou worden en zei: Ik heb hier tot het het laatste moment van kunnen genieten, of iets van die strekking.
Ik vond het alleen maar lief van Romy zoals ze heeft gehandeld. Goed bedoeld dus vond het echt wel een sneer van Yvonne dat ze het liever niet had geweten. Ik had het zelf ook fijn gevonden als ze het eerst persoonlijk tegen mij had verteld.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Claire vind ik maar zo zo. Een hele grote mond hebben en als ze gekozen wordt in tranen zijn. Want dat had ze niet verwacht. Ik heb de indruk dat ze nogal overtuigd is van zichzelf. Iedereen kan immers gekozen worden, dat wéét je als je meedoet.

Sommigen zijn weinig in beeld geweest. Jetro nauwelijks gezien.
redbulletje schreef:
22-01-2021 10:16
Vond haar keuze voor Claire niet slim. Met zo'n postuur kun je er vanuit gaan dat iemand voor kracht kiest en dan is zo'n veertje als Yvon natuurlijk nergens. Ze had beter de dunste van de meiden gekozen die ook niet teveel kennis had.

Nee, niet een handige keus. Tenzij ze er uit wilde, maar daar leek het niet op.
mevrouwiglesias schreef:
22-01-2021 13:36
Ik vond het alleen maar lief van Romy zoals ze heeft gehandeld. Goed bedoeld dus vond het echt wel een sneer van Yvonne dat ze het liever niet had geweten. Ik had het zelf ook fijn gevonden als ze het eerst persoonlijk tegen mij had verteld.
Mee eens dat het lief bedoeld was van Romy. Ik vond Yvonne ook niet sympathiek reageren, zowel toen het persoonlijk werd medegedeeld als toen aan tafel en dan zo nog eens bevestigen "ik ben inderdaad een hele sterke vrouw." Maar ik deel wel de visie het liever niet van te voren geweten te willen hebben, al had ik dat dan denk ik voor mijzelf gehouden.
Blijenvrij schreef:
23-01-2021 10:56
Nee, niet een handige keus. Tenzij ze er uit wilde, maar daar leek het niet op.
Of ze was óók onzeker m.b.t. kunde en/of kennis en had een (eventuele) nederlaag op dat gebied misschien vervelender gevonden?
Alle reacties Link kopieren
Maakt niet uit wat Romy gedaan of gezegd had. Yvonne had het allemaal niet goed genoeg gevonden. Die battle was een hele grote afgang. Hilarisch. Ze deed geeneens moeite om weerstand te bieden.
Iemand gekeken? Ik vond het een leuke aflevering, zonder echt spannende zaken. Dat Akaash eruit ging was te verwachten. Ik had niet verwacht dat hij Jos zou kiezen en het was te voorspellen dat hij voor kracht zou gaan.
Yep, gekeken. Vond het ook een leuke aflevering en had inderdaad verwacht dat Akaash eruit zou gaan. Ik vind het echt mooi om dat "ouderwetse boerenleven" te zien, eigenlijk veel leuker om naar te kijken dan hoe het er op een moderne boerderij aan toe gaat. Maar daar speelt denk ik een vleugje valse romantiek mee, het is ook duidelijk dat het leven op die manier enorm aanpoten is. Maar die beelden, die geluiden. :love:
Alle reacties Link kopieren
Ook gekeken. De opdrachten zijn pittig, en ze hebben natuurlijk steeds minder mensen.

Moest wel lachen om het trappetje wat ze voor de geiten hadden gemaakt naar het klimtoestel. Lijkt me redelijk kort en daardoor overbodig: die geit stapt zo op dat kratje.

Ik vind Jethro wel leuk met zijn zorg voor de varkens. Zou daar volgende week wat mee zijn, dat hij daarom moest huilen (in de voorbeschouwing)?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ohhh dat ze een varken moeten gaan slachten?

Wat zonde dat ze voor dat saaie mandje koos. Heb eigenlijk niet gehoord wat de anderen van die keus vonden.

Terecht dat Akaasj werd gekozen en er uit vloog. Alle anderen zijn meer met het boeren bezig.
Alle reacties Link kopieren
Die opdracht met de klompen zijn ze vergeten of nog niet aan toegekomen. Ze gaan denk ik nog spijt krijgen dat ze de distels niet eruitgetrokken hebben vóór het zeisen.

Misschien volgende week inderdaad bacon of het varken was toch écht ziek. Zag die diergeneeskunde student niet naar die varkens omkijken.

Goed dat akaash eruit is, die heeft te veel expeditie Robinson gekeken ;-)

En ik houd ook van het ouderwets boerenleven!
Poep, wie heeft jou gescheten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven