Entertainment alle pijlers

Nieuwe serie: Dit zijn wij

14-11-2019 11:43 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanavond begint op NPO 1 een nieuwe serie. Wie gaat er kijken?


Op donderdag 14 november start bij KRO-NCRV om 20.35 uur op NPO 1 de zestiendelige dramaserie Dit zijn wij. De serie volgt verschillende unieke karakters die worstelen met hun persoonlijke uitdagingen, maar die naast hun verjaardag op dezelfde dag nog één ding gemeen hebben: ze zijn allemaal op zoek naar liefde, waardering en voldoening in hun leven. In deze liefdevolle dramaserie zijn de hoofdrollen weggelegd voor Fockeline Ouwerkerk, Vincent van der Valk, Esmée van Kampen, Kay Greidanus en Romano Haynes.

Aflevering 1 – Dit zijn wij
Het is een speciale dag. Johan, Katja, Kasper en Edgar worden 35 jaar oud vandaag. Ze bevinden zich allemaal in een totaal andere fase van het leven. Johan verwacht samen met zijn grote liefde Anna, die op het punt staat te bevallen, een drieling. Voor Kasper betekent zijn 35ste verjaardag een wake-up call. Hij is klaar met zijn rol in een soapserie en wil nu eindelijk een gerespecteerd acteur worden. Katja worstelt al haar hele leven met haar gewicht. Bij een obesitaskliniek ontmoet ze Jacob, die haar helemaal van haar stuk brengt. Tot slot vindt de geadopteerde Edgar, na een flinke zoektocht eindelijk zijn biologische vader. Wat heeft het leven voor deze 35-jarigen in petto? Door een verrassende wending zien we hoe het lot al deze mensen met elkaar verbindt.


Deze liefdevolle serie onthult hoe de kleinste gebeurtenissen in ons leven impact hebben op wie we worden en hoe de connecties die we met elkaar delen tijd, afstand en zelfs de dood kan overtreffen. De serie richt zich op universele thema’s zoals liefde, dood, trauma en diversiteit, waarbij emoties niet geschuwd worden.
In Dit zijn wij spelen Fockeline Ouwerkerk (Anna), Vincent van der Valk (Johan), Esmée van Kampen (Katja), Kay Greidanus (Kasper), Romano Haynes (Edgar), Jasmine Sendar (Denise), Dennis Willekens (Jacob) en Felix Burleson (Frank). De regie is in handen van Mark de Cloe, Simone van Dusseldorp en André van Duren. De bewerking van het scenario is geschreven door Inge Nirvana, tevens eindredactie. Dit zijn wij wordt geproduceerd door NL Film in samenwerking met KRO-NCRV. De serie is gebaseerd op het format van de Amerikaanse serie ‘This is US’ gemaakt door Dan Fogelman van Twentieth Century Fox Television.
Dit zijn wij, vanaf donderdag 14 november om 20.35 uur op NPO 1.
Alle reacties Link kopieren
Ook ik ken het orgineel niet, dus kan niet vergelijken. Ik vind het een mooie serie en blijf zeker kijken.
Alle reacties Link kopieren
Slecht nieuws voor de mensen die This is Us volgen op Fox...
het nieuwe seizoen gaat niet uitgezonden worden. Ze hebben de rechten niet gekregen...

zou dat kunnen komen omdat we de serie nu aangekocht hebben en verwerkt naar het nederlands????
Alle reacties Link kopieren
fanatic schreef:
26-11-2019 09:46
Slecht nieuws voor de mensen die This is Us volgen op Fox...
het nieuwe seizoen gaat niet uitgezonden worden. Ze hebben de rechten niet gekregen...

zou dat kunnen komen omdat we de serie nu aangekocht hebben en verwerkt naar het nederlands????
Oh gelukkig volg ik het illegaal, ik weet niet hoever Fox is, maar ik ben al in seizoen 4.
Alle reacties Link kopieren
We liepen helemaal bij via Fox.
Dus we zouden gaan beginnen aan seizoen 4
Alle reacties Link kopieren
Ah oké, ik zit nu geloof ik in afl. 8 van seizoen 4. Moet ze nog kijken, vanaf 6.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de originele serie niet gezien, maar vind de NL versie zeker de moeite van het kijken waard. Kijk echt uit naar de volgende aflevering. De verhaallijn loopt mooi in elkaar over. En ik vind het ook wel goed geacteerd.
Vooral de rol van de moeder vind ik goed gespeeld.
tsja.....
Alle reacties Link kopieren
Ben ik met je eens Famke.
Account2 schreef:
26-11-2019 10:10
Oh gelukkig volg ik het illegaal, ik weet niet hoever Fox is, maar ik ben al in seizoen 4.
Waar volg je? Ik heb tot seizoen twee kunnen kijken, maar kan seizoen drie nu niet meer vinden.
Fockeline Ouwerkerk was voor mij sowieso al reden om te gaan kijken. Vind haar echt zo goed in deze serie.
famke76 schreef:
28-11-2019 22:37
Ik heb de originele serie niet gezien, maar vind de NL versie zeker de moeite van het kijken waard. Kijk echt uit naar de volgende aflevering. De verhaallijn loopt mooi in elkaar over. En ik vind het ook wel goed geacteerd.
Vooral de rol van de moeder vind ik goed gespeeld.
Eens
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
14-11-2019 12:48
In dit geval is het gewoon gekopieerd. Precies hetzelfde verhaal, zelfde soort karakters. Wie is de Mol en The Voice zijn compleet andere concepten dan een complete serie met verhaallijn. Leuk als je dan ook een serie wilt maken in dezelfde sfeer, over een familie. Maar precies dezelfde familie? Met dezelfde samenstelling? En het zelfde verhaal? STOM.

Ach zo is GTST, Flikken Maastricht, etc ook allemaal begonnen. Heel veel zogenaamd NL series zijn ook kopieën uit het buitenland. Alleen kennen wij de meeste van die series niet, dus valt het niet op.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Qiyara schreef:
29-11-2019 05:31
Waar volg je? Ik heb tot seizoen twee kunnen kijken, maar kan seizoen drie nu niet meer vinden.
Ik ben helaas hier heel illegaal bezig. Ik download per week de nieuwe afleveringen.
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde gisteren op uitzendinggemist het volgende deel gaan kijken. Maar nu blijkt dat deel 16 het laatste deel was. Huh? Ik hoop wel dat er een tweede seizoen komt ondanks tegenvallende kijkcijfers!
Wees blij!
Alle reacties Link kopieren
hekate schreef:
14-03-2020 12:06
Ik wilde gisteren op uitzendinggemist het volgende deel gaan kijken. Maar nu blijkt dat deel 16 het laatste deel was. Huh? Ik hoop wel dat er een tweede seizoen komt ondanks tegenvallende kijkcijfers!
Ik ook. Ben nu wel heel erg benieuwd naar het hele verhaal. Ik vond het ook echt een hele mooie serie.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een paar weken geleden deel 14 gezien, nog 2 te gaan dus

Wel leuk, maar een 2e seizoen weet ik nog niet of ik dat ga kijken.

Ik vind de rollen van Katja, Kasper, Johan en Jacob leuk

Tenenkrommend slecht vind ik het acteerwerk van Edgar, echt ik ken de acteur ook niet, maar dat snap ik ook dat hij nooit is doorgebroken. Echt zo slecht. Ook al de manier waarop hij praat.

Ik vind het wel een serie die op een gegeven moment verder kabbelt, gebeurd weinig.
Alle reacties Link kopieren
luca schreef:
14-03-2020 16:55
Ik ook. Ben nu wel heel erg benieuwd naar het hele verhaal. Ik vond het ook echt een hele mooie serie.
Ja, daar ben ik ook heel erg benieuwd naar!
Wees blij!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven