Entertainment alle pijlers

Over mijn lijk nieuw seizoen

09-01-2020 14:13 441 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanavond gaat een nieuw seizoen van Over Mijn Lijk van start. In deze indrukwekkende serie worden jongeren die ongeneeslijk ziek zijn gevolgd door Tim Hofman.

Wie gaat er naar kijken?
keuken1987 wijzigde dit bericht op 13-01-2020 22:27
0.54% gewijzigd
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Heb net terug gekeken. Elk seizoen tot nu toe gezien. Ben altijd enorm onder de indruk van de manier waarop de deelnemers aan het programma het leven vieren.
En elk seizoen weer neem ik me voor om ook veel meer te genieten van het leven. En tóch ga je dan, na verloop van tijd , weer mee in de sleur van alle dag.

Moet eerlijk gezegd nog wel een beetje wennen aan Tim. Maar dat zal wel loslopen.
Alle reacties Link kopieren
Wauw, zeer indrukwekkend was OML weer.
En wat een jonge mensen toch weer, je hart breekt als je dit ziet toch.

Wat goed dat ze de camera erbij laten n goed dat ze er zo in staan en een mooi monument laten ze zo achter voor alle dierbaren.

Wel even wennen aan Tim maar dat komt goed, Valerio Zeno was ook eerst wennen.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd (wel afgezaagd maar zo is het wel).
Ik vind dat Tim het geweldig doet. Hij geeft de mensen de ruimte om hun verhaal te vertellen. Hij stelt goede open vragen en behandeld ze niet als patiënten.

Wat mij opvalt is dat ze allemaal denken dat het wel meevalt wat ze hebben en dat ze zelf denken dat ze helemaal niet binnenkort dood gaan. Of dat er een wonder gaat gebeuren waardoor ze toch kunnen genezen. Dit lijkt me een manier om er mee om te gaan. Omdat je er anders aan onder door gaat.

Ik vind het bij Alex zo heftig dat hij ieder half jaar weer op controle moet om te horen hoe het ervoor staat. En dat hij misschien nog 10 jaar leeft maar misschien ook maar een half jaar. Die onzekerheid. Wat doe je dan? Toch gewoon gaan werken? Of alles uit het leven halen?
Alle reacties Link kopieren
Ik vond Tim het goed doen. Gaf de deelnemers genoeg ruimte en stelde prima vragen met waar nodig ook genoeg respect/terughoudendheid.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het gisteren ook gekeken.

Tim viel me enorm mee (het is niet per se mijn favoriete tv-persoon).
Elke keer vind ik het weer een bijzondere reeks en ik vind het enorm knap hoe positief deze mensen er altijd in staan.
Indrukwekkend seizoen wordt dit weer. Als er nog kleine kinderen in het spel zijn vind ik het vaak nog aangrijpender dan het sowieso al is. Die twee kleine meisjes van Lotte, die straks geen moeder meer hebben. En als moeder ze achter te moeten laten. Hartverscheurend.

Ik vond Tim het ook goed doen. Het stellen van vragen is ook enorm balanceren volgens mij. Je kunt niet om de hete brij heendraaien, maar de andere kant is dat je dan wel eens te direct kunt zijn. Maar zolang de deelnemers er geen moeite mee hebben is het goed toch. En dat zie ik eigenlijk vrijwel nooit.
anoniem_391696 wijzigde dit bericht op 10-01-2020 22:54
0.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gekeken. Vond dat Tim het goed deed hoor, maar ik ben in het algemeen meer gecharmeerd van Valerio , dus vind het jammer dat die het niet meer doet.
Voel me altijd een soort ramptoerist als ik het programma kijk (want uiteindelijk ben je maar wat blij dat het die ander is die doodgaat en niet jij).
Maar ik heb zoals altijd diepe bewondering voor de deelnemers. Indrukwekkend, zonder meer.
Nothing happens for a reason
Wat hartverscheurend, je krijgt er kippenvel van.
Heb meer met Valerio, even wennen aan Tim.
Wilde eigenlijk niet kijken, maar dat denk ik bij elk seizoen. Op een of ander manier heb ik het gevoel dat je de mensen ook eert als je wel kijkt. Weet niet, dat gevoel heb ik. Net dus maar de eerste aflevering teruggekeken.

Ik ben wel fan van Tim, maar wist niet wat ik er van zou vinden bij OML. Maar hij lijkt zo oprecht ontroerd en gaat op in de mensen. Erg mooi.

Wat wel op eens door mijn hoofd schoot is dat het wel vaak mensen zijn uit een bepaald milieu, vaak succesvol en/of intelligent. Tot nu toe nooit iemand die werkloos in een flatje in een achterstandswijk woont. Die mensen worden ook ziek. Toch?
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk ook weer... Ik vroeg me vandaag zo af wie er vanuit de oudere seizoenen eigenlijk nog in leven zijn...
Live long and prosper
Alle reacties Link kopieren
Maloochem schreef:
12-01-2020 18:13
Wilde eigenlijk niet kijken, maar dat denk ik bij elk seizoen. Op een of ander manier heb ik het gevoel dat je de mensen ook eert als je wel kijkt. Weet niet, dat gevoel heb ik. Net dus maar de eerste aflevering teruggekeken.

Ik ben wel fan van Tim, maar wist niet wat ik er van zou vinden bij OML. Maar hij lijkt zo oprecht ontroerd en gaat op in de mensen. Erg mooi.

Wat wel op eens door mijn hoofd schoot is dat het wel vaak mensen zijn uit een bepaald milieu, vaak succesvol en/of intelligent. Tot nu toe nooit iemand die werkloos in een flatje in een achterstandswijk woont. Die mensen worden ook ziek. Toch?
Tja, het blijft natuurlijk een programmaformat wat aantrekkelijk moet zijn om naar te kijken. Ik denk echt dat kandidaten vooraf worden gescreend op geschiktheid in dit opzicht.

Wel mooi eigenlijk, wat je zegt over dat eren van de "deelnemers" (stom woord in dit verband, maar ik weet ff niks anders). Zo had ik het nog nooit bekeken, maar ik vind het wel een mooie gedachte.
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
Ik had het opgenomen en heb net gekeken.

Ik vroeg me af of deelnemers gescreend worden op 'positiviteit' ofzo.
Prima dat mensen nog zoveel mogelijk willen genieten, maar op de één of andere manier vond ik het wat extreem deze keer.

Er zijn toch ook wel 'sombere' mensen die kanker krijgen?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
12-01-2020 21:40
Ik had het opgenomen en heb net gekeken.

Ik vroeg me af of deelnemers gescreend worden op 'positiviteit' ofzo.
Prima dat mensen nog zoveel mogelijk willen genieten, maar op de één of andere manier vond ik het wat extreem deze keer.

Er zijn toch ook wel 'sombere' mensen die kanker krijgen?
Ik snap wat je bedoelt.
Het is allemaal 'positiever' dan andere seizoenen vind ik
Frankly my dear, I don"t give a damn
Solomio schreef:
12-01-2020 21:40
Ik had het opgenomen en heb net gekeken.

Ik vroeg me af of deelnemers gescreend worden op 'positiviteit' ofzo.
Prima dat mensen nog zoveel mogelijk willen genieten, maar op de één of andere manier vond ik het wat extreem deze keer.

Er zijn toch ook wel 'sombere' mensen die kanker krijgen?
Check mijn post net vlak voor jou :cheers:
Alle reacties Link kopieren
Maloochem schreef:
12-01-2020 22:44
Check mijn post net vlak voor jou :cheers:
Ja, ik las het. Inderdaad een vergelijkbare gedachte.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Solomio schreef:
12-01-2020 21:40
Ik had het opgenomen en heb net gekeken.

Ik vroeg me af of deelnemers gescreend worden op 'positiviteit' ofzo.
Prima dat mensen nog zoveel mogelijk willen genieten, maar op de één of andere manier vond ik het wat extreem deze keer.

Er zijn toch ook wel 'sombere' mensen die kanker krijgen?

Een kennis van mijn moeder is uitbehandeld. Paar maanden hooguit. Mijn moeder vind haar erg opgewekt en levenslustig.
“Tja alles eruit halen wat erin zit, het heeft geen zin om te gaan sippen.”
janena schreef:
12-01-2020 20:02
Ik kijk ook weer... Ik vroeg me vandaag zo af wie er vanuit de oudere seizoenen eigenlijk nog in leven zijn...

Wiebe en Mehtab. Voor zover ik weet.
Alle reacties Link kopieren
EHR schreef:
12-01-2020 22:51
Een kennis van mijn moeder is uitbehandeld. Paar maanden hooguit. Mijn moeder vind haar erg opgewekt en levenslustig.
“Tja alles eruit halen wat erin zit, het heeft geen zin om te gaan sippen.”
Maar dat is niet wat ik bedoel.

Niet iedereen is 'van nature' opgewekt.
Ik zie in dit programma alleen maar opgewekte mensen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
DeeDee76 schreef:
09-01-2020 16:40
ik ga zeker kijken, ook al is het heftig, het is het leven en ik wil niet missen wat deze mensen willen delen. Ik denk dat Tim het goed zal doen, al vond ik de andere presentatoren ook prima.
Ik kijk elke week gewoon 1 aflevering; kan niet wachten omdat ik wil weten hoe het afloopt en vind het fijn om het eerst wat te verwerken voordat de volgende aflevering komt.
Same. Elke aflevering huil ik wel mee, ook nu alweer bij de eerste. Wát een verdriet, als de liefde van je leven zo ziek is. Of je zus. Of een andere naaste. Ik moet er niet aan denken...

En toch kijk ik. Omdat ik ze mega stoer vind, omdat ik ervan wil leren. Wat een levenslust!
Solomio schreef:
12-01-2020 22:54
Maar dat is niet wat ik bedoel.

Niet iedereen is 'van nature' opgewekt.
Ik zie in dit programma alleen maar opgewekte mensen.

Nou, ik bedoelde het eigenlijk ook anders. Misschien dat je met de dood voor ogen vanzelf positiever wordt. Dat is in ieder geval wat mijn moeder bij die kennis merkt.
janena schreef:
12-01-2020 20:02
Ik kijk ook weer... Ik vroeg me vandaag zo af wie er vanuit de oudere seizoenen eigenlijk nog in leven zijn...

De enigen die nog zouden kunnen leven zijn Mehtab en Chelsea volgens mij. Van de anderen is dacht ik allemaal bekend dat ze zijn overleden. Wiebe uit het eerste seizoen heeft nog een hele tijd geleefd, maar is in augustus 2017 uiteindelijk toch overleden.

Ik weet nog dat Chelsea tijdens de opnames te horen kreeg dat ze toch een andere variant van haar ziekte had, waardoor ze ineens weer perspectief kreeg op een langer leven. Ze worstelde daar toen nogal mee omdat ze inmiddels wel behoorlijk gehandicapt was. Ik hoop dat het goed gaat met haar en met Mehtab.
Alle reacties Link kopieren
EHR schreef:
12-01-2020 22:52
Wiebe en Mehtab. Voor zover ik weet.
Wiebe is in 2017 overleden. Werd al gezegd door annamarianna.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
12-01-2020 22:54
Maar dat is niet wat ik bedoel.

Niet iedereen is 'van nature' opgewekt.
Ik zie in dit programma alleen maar opgewekte mensen.
Mensen met een sombere natuur die doodziek zijn, doen niet mee aan een televisieprogramma.
Alle reacties Link kopieren
permis schreef:
13-01-2020 21:18
Mensen met een sombere natuur die doodziek zijn, doen niet mee aan een televisieprogramma.
Waarom niet?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
13-01-2020 21:21
Waarom niet?
Tja, dat moet je hen vragen denk ik.

Ik kan me er wel van alles bij voorstellen hoor. Moet er bij goede gezondheid al niet aan denken, tv, vre-se-lijk. Laat staan in het aanzicht van de dood.

Om dat te willen én aan te kunnen moet je kennelijk een bepaald positief en heel sterk persoon zijn.

Wat denk jij naar aanleiding van je eigen conclusie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven