Entertainment alle pijlers

Over mijn lijk nieuw seizoen

09-01-2020 14:13 441 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanavond gaat een nieuw seizoen van Over Mijn Lijk van start. In deze indrukwekkende serie worden jongeren die ongeneeslijk ziek zijn gevolgd door Tim Hofman.

Wie gaat er naar kijken?
keuken1987 wijzigde dit bericht op 13-01-2020 22:27
0.54% gewijzigd
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Alle reacties Link kopieren
permis schreef:
13-01-2020 22:07
Tja, dat moet je hen vragen denk ik.

Ik kan me er wel van alles bij voorstellen hoor. Moet er bij goede gezondheid al niet aan denken, tv, vre-se-lijk. Laat staan in het aanzicht van de dood.

Om dat te willen én aan te kunnen moet je kennelijk een bepaald positief en heel sterk persoon zijn.

Wat denk jij naar aanleiding van je eigen conclusie?
Had ik een conclusie?

Mss zit er idd wel wat in, wat je zegt.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Ik vind die pruik niet zo mooi bij dat meisje.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Keuken1987 schreef:
13-01-2020 20:11
Wiebe is in 2017 overleden. Werd al gezegd door annamarianna.

Oh dat wist ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
13-01-2020 22:20
Had ik een conclusie?

Mss zit er idd wel wat in, wat je zegt.
Je concludeerde volgens mij dat je alleen sterke positieve mensen zag in het programma.

Ik had daar een theorie over (als je dat niet bent, doe je niet mee).
Vandaar mijn vraag, wat vermoed je zelf n.a.v. je conclusie.

Nou, vanavond weer een aflevering.
Maloochem schreef:
12-01-2020 18:13
Wilde eigenlijk niet kijken, maar dat denk ik bij elk seizoen. Op een of ander manier heb ik het gevoel dat je de mensen ook eert als je wel kijkt. Weet niet, dat gevoel heb ik. Net dus maar de eerste aflevering teruggekeken.

Ik ben wel fan van Tim, maar wist niet wat ik er van zou vinden bij OML. Maar hij lijkt zo oprecht ontroerd en gaat op in de mensen. Erg mooi.

Wat wel op eens door mijn hoofd schoot is dat het wel vaak mensen zijn uit een bepaald milieu, vaak succesvol en/of intelligent. Tot nu toe nooit iemand die werkloos in een flatje in een achterstandswijk woont. Die mensen worden ook ziek. Toch?
Ik heb precies hetzelfde als jij, ik wil eigenlijk niet kijken maar toch vind ik het mooi om te doen. Nu ik iets ouder ben kan ik er iets beter naar kijken dan bij de eerste seizoenen, toen was ik er dagen nog verdrietig van. Nu moet ik wel even doorspoelen bij Lotte want echt mijn hart breekt met die jonge kindjes.

Er hebben er volgens mij wel een paar bij gezeten die uit een iets minder welgesteld milieu kwamen (nu ook wel een) maar inderdaad, het meerendeel komt wel uit bepaalde milieus lijkt het ja, nu je het zegt.

Zijn er OML'ers die jullie speciaal bijgebleven zijn? Mij in ieder geval Amber, ik kan nog huilen als ik aan haar denk met haar moeder en dat ze vertelde dat ze als witte vlinder terug zou komen. En een meisje van nog langer geleden geloof ik, Karina, die was zo fan van de Goo Goo Dolls en ging nog naar een concert met haar broer (dacht ik). En Sanne uit Limburg, maar dan vooral het moment dat Patrick Lodiers afscheid van haar nam en je hem zag breken. Zo heftig en begrijpelijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit nu te kijken en denk i.p.v. een vinger zou een kies kunnen.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Alle reacties Link kopieren
permis schreef:
16-01-2020 07:47
Je concludeerde volgens mij dat je alleen sterke positieve mensen zag in het programma.

Ik had daar een theorie over (als je dat niet bent, doe je niet mee).
Vandaar mijn vraag, wat vermoed je zelf n.a.v. je conclusie.

Nou, vanavond weer een aflevering.
Ik constateerde vooral dat het allemaal erg positief werd aangesneden.
Niet dat het sterke mensen waren.

Mijn idee daarover is dat het programma dat mss ook zo stuurt. Ofwel dat mensen daarop worden uitgezocht, ofwel dat ze zo positief beginnen, zodat het dramatisch effect groter is als ze straks slechter worden.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
raffa schreef:
16-01-2020 19:36
Ik heb precies hetzelfde als jij, ik wil eigenlijk niet kijken maar toch vind ik het mooi om te doen. Nu ik iets ouder ben kan ik er iets beter naar kijken dan bij de eerste seizoenen, toen was ik er dagen nog verdrietig van. Nu moet ik wel even doorspoelen bij Lotte want echt mijn hart breekt met die jonge kindjes.

Er hebben er volgens mij wel een paar bij gezeten die uit een iets minder welgesteld milieu kwamen (nu ook wel een) maar inderdaad, het meerendeel komt wel uit bepaalde milieus lijkt het ja, nu je het zegt.

Zijn er OML'ers die jullie speciaal bijgebleven zijn? Mij in ieder geval Amber, ik kan nog huilen als ik aan haar denk met haar moeder en dat ze vertelde dat ze als witte vlinder terug zou komen. En een meisje van nog langer geleden geloof ik, Karina, die was zo fan van de Goo Goo Dolls en ging nog naar een concert met haar broer (dacht ik). En Sanne uit Limburg, maar dan vooral het moment dat Patrick Lodiers afscheid van haar nam en je hem zag breken. Zo heftig en begrijpelijk.
Gerrianne van vorig seizoen
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Zit nu te kijken.
Grijpt me wel weer erg aan
DDe dochtertjes van Lotte :'(
Tim doet het idd heel fijn
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
raffa schreef:
16-01-2020 19:36
Zijn er OML'ers die jullie speciaal bijgebleven zijn? Mij in ieder geval Amber, ik kan nog huilen als ik aan haar denk met haar moeder en dat ze vertelde dat ze als witte vlinder terug zou komen. En een meisje van nog langer geleden geloof ik, Karina, die was zo fan van de Goo Goo Dolls en ging nog naar een concert met haar broer (dacht ik). En Sanne uit Limburg, maar dan vooral het moment dat Patrick Lodiers afscheid van haar nam en je hem zag breken. Zo heftig en begrijpelijk.
Ja Amber inderdaad en ook Gerrianne en Daan van vorig seizoen. Maar vooral Ariejanne van seizoen 6, die greep mij toen heel erg aan. Ik heb het vanaf seizoen 4 gekeken dus van daarvoor weet ik het niet.

Ik vind dat Tim het wel goed doet, maar toch mis ik Valerio, moet er nog even aan wennen.
Toen het even heel heftig werd met emoties bij Jeroen, maakte Tim een prachtige grap die even het verdriet doorbrak.

Dat vond ik heel sterk. Niks zo mooi als humor als catharsis gebruiken.
Zal vast niet iedereen het met me eens zijn, maar vond het heel mooi.
Alle reacties Link kopieren
Jip....
Alle reacties Link kopieren
Ik ga het niet kijken, ik word er vreselijk naar en verdrietig van.
Elmar is mij het meest bijgebleven. Hij was één van een tweeling en dat leek me zo bizar voor die broer en familie na zijn dood. Je blijft dan steeds geconfronteerd worden met zijn gezicht. Ook herinner ik me dat hij op sterven lag en de helse pijn die hij had :'(

Heb net twee afleveringen gekeken en vooral de jonge kinderen raken me weer diep. Het feit dat de jongste er later geen herinneringen aan heeft lijkt me zo moeilijk.

Deels begrijp ik dat ze nog specifieke dingen willen doen. Anderzijds weet ik nog dat Evelien een afscheidsfeest had en daarna niet dood ging. Die werd daar heel depressief van. Maar Ja, wat ik zelf zou doen? Geen idee.
Veel deelnemers zijn mij bijgebleven. Maar de mensen die jonge kinderen moeten achterlaten raken me nog eens extra. Margreet uit een van de eerste seizoenen was de eerste deelnemer met een kind, zoontje Sven. Zij is mij heel erg bijgebleven. En later had je o.a. nog Annemiek met Olivier. En nu weer Lotte met haar twee kleine dochtertjes. Hartverscheurend vind ik het.

En verder ook de hele jonge deelnemers, tieners nog. Pieter Jan uit een van de eerste seizoenen was pas 15. Heel aangrijpend vond ik dat.
Alle reacties Link kopieren
mariekekol schreef:
16-01-2020 23:43
Jip....
Deze moest ik ook Meteen aan denken.

Ot: Ik zit nu de aflevering van gisteren terug te kijken. Gisteren gehoord dat iemand die me heel dierbaar is een van de kankersoorten uit dit seizoen heeft dus heb kijken even uitgesteld.

Ik merk wel dat die je het meeste bijblijft verandert door de jaren. Jip was toendertijd mijn leeftijd, Lotte heeft 2 jonge kinderen zoals ik nu.
Alle reacties Link kopieren
Net de aflevering van deze week gezien.
Was wat mij betreft veel evenwichtiger.

Dat Alex en zijn vrouw de begraafplaats bezochten en zij van die macabere gedachtes had, over bijv 1 vinger cremeren en de rest begraven.....
Dat vind ik zó herkenbaar, dat je van die rare (volgens sommigen wrsch ongepaste) gedachtekronkels krijgt.
Mooi dat ze dat lieten zien.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad vind ik vooral bij Alex en zijn vrouw duidelijk zichtbaar dat iemand de ziekte niet alleen heeft maar dat het hele gezin er onder lijdt. Als je naar hen kijkt en luistert dan voel je echt haar angst om hem te verliezen.
Alle reacties Link kopieren
Misschien een hele rare vraag hoor.
Er worden brieven geschreven voor als de kinderen gaan trouwen.Wat nou als ze niet willen trouwen? Krijgen ze de brieven dan nooit te lezen?
Wanneer geef je die brieven dan.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Alle reacties Link kopieren
Keuken1987 schreef:
20-01-2020 14:02
Misschien een hele rare vraag hoor.
Er worden brieven geschreven voor als de kinderen gaan trouwen.Wat nou als ze niet willen trouwen? Krijgen ze de brieven dan nooit te lezen?
Wanneer geef je die brieven dan.
Ik dacht hetzelfde. Maar ach, je kunt ze natuurlijk ook gewoon geven als ze 18 zijn.

En ook dat ze brieven heeft laten schrijven door allerlei mensen die met haar te maken hebben gehad in haar leven, van een buurmeisje tot de dokter. Ik zou die brieven zeker eerst lezen. Misschien behoeft het wel enige uitleg. Of staan er dingen in waar je het niet mee eens bent of die erg aangrijpend zijn. Ik zou mijn kind niet zomaar blootstellen aan allerlei schrijfsels van deze en gene, hoe goed bedoeld ook.
Lizzy75 schreef:
20-01-2020 15:59
Ik dacht hetzelfde. Maar ach, je kunt ze natuurlijk ook gewoon geven als ze 18 zijn.

En ook dat ze brieven heeft laten schrijven door allerlei mensen die met haar te maken hebben gehad in haar leven, van een buurmeisje tot de dokter. Ik zou die brieven zeker eerst lezen. Misschien behoeft het wel enige uitleg. Of staan er dingen in waar je het niet mee eens bent of die erg aangrijpend zijn. Ik zou mijn kind niet zomaar blootstellen aan allerlei schrijfsels van deze en gene, hoe goed bedoeld ook.
Ik zou dat van die brieven ook nooit doen als ik stervende zou zijn denk ik. Je drukt daarmee een enorme stempel op een speciaal moment van je kind. Ik zou willen dat ze op hun eigen manier rouwen en met mijn dood om gaan.
Maar goed dat zeg ik nu.
Alle reacties Link kopieren
Lizzy75 schreef:
20-01-2020 15:59
Ik dacht hetzelfde. Maar ach, je kunt ze natuurlijk ook gewoon geven als ze 18 zijn.

En ook dat ze brieven heeft laten schrijven door allerlei mensen die met haar te maken hebben gehad in haar leven, van een buurmeisje tot de dokter. Ik zou die brieven zeker eerst lezen. Misschien behoeft het wel enige uitleg. Of staan er dingen in waar je het niet mee eens bent of die erg aangrijpend zijn. Ik zou mijn kind niet zomaar blootstellen aan allerlei schrijfsels van deze en gene, hoe goed bedoeld ook.
Die brieven krijgen die kinderen op een moment dat hun vader denkt dat het gepast is.
Ik ga er dan maar vanuit dat hij dat goed kan inschatten.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Snap ik, maar toch.
Alle reacties Link kopieren
watdachtjehiervan schreef:
20-01-2020 16:09
Ik zou dat van die brieven ook nooit doen als ik stervende zou zijn denk ik. Je drukt daarmee een enorme stempel op een speciaal moment van je kind. Ik zou willen dat ze op hun eigen manier rouwen en met mijn dood om gaan.
Maar goed dat zeg ik nu.
Ik had eigenlijk dezelfde gedachte, en vond dat er ook wel erg veel werd ingevuld voor hoe die kinderen later zullen worden. Als ze gaan trouwen, als ze afgestudeerd zijn, als ze eenmaal wijn drinken....
Zal er ook wel vanaf hangen hoe toekomstgericht je in het leven staat. Ik kijk zelf eigenlijk nooit heel ver vooruit, ook over de toekomst van mijn kind heb ik nauwelijks vastomlijnde ideeën. Dus voor mij zou het ook niks zijn denk ik.
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
Voor mij is de toekomst ook open qua kinderen, maar kan me voorstellen dat wanneer je die toekomst niet gaat meemaken je daar in gedachte toch een eigen invulling aan gaat geven en dan projecteer je daar vast ook je eigen leven op of wat je vanuit je eigen gevoel wenst voor je kinderen.

Dus dat ze dat invult voor haar kinderen kan ik me wel voorstellen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven