Entertainment alle pijlers

Overleden in showbizzland - deel 3

28-11-2018 22:49 3050 berichten
Alle reacties Link kopieren
...of overleden in andere publieke functies..

Nieuw topic dan maar? Sinds een half uur open!

Voor andere recent overledenen, check deel 2: entertainment/overleden-in-showbizzland ... ges/306633
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Ach, wat jong.. :(

Ik zag hier ook net voor het eerst dat Manfred de Graaf overleden was. Toevallig zo vlak na Sjoukje. Ineens 2 iconen weg.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Fout, sorry.
sweetfirefly wijzigde dit bericht op 06-12-2018 09:48
94.70% gewijzigd
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Huh, dat was in februari al!
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Je hebt gelijk! Excuses.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
De Belgische actrice Désirée Viola is vrijdag op 26-jarige leeftijd overleden. Dat melden Belgische media. De actrice was in Nederland bekend van haar rol als Fien Poirier in Nieuwe Tijden, een spin-off van Goede Tijden, Slechte Tijden.

Haar doodsoorzaak is nog onbekend

Wijzelf (mijn kinderen) kennen haar als prinses roos uit prinsessia
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Alle reacties Link kopieren
Beeldend kunstenaar Aat Veldhoen (84) overleden

https://www.nu.nl/cultuur-overig/562004 ... leden.html


Beeldend kunstenaar Aat Veldhoen is zondag overleden. Hij overleed op 84-jarige leeftijd in het bijzijn van zijn vrouw en kinderen in zijn woonplaats Amsterdam, aldus zijn familie.

Dit jaar nog ontwierp Veldhoen de poster van de jubileumeditie van het festival Film by the Sea, dat twintig jaar bestaat. Veldhoen maakte naam als etser, een techniek die hij zichzelf had aangeleerd.

Bekendheid verwierf hij in de jaren zestig toen hij via zogeheten rotaprenten zijn kunst voor een groot publiek toegankelijk maakte. Veldhoens werk is opgenomen in de collecties van diverse musea waaronder het Rembrandthuis, het Amsterdam Museum en het Rijksmuseum.

Zijn werk is op grond van de thematiek en het onverbloemde realisme nauw verbonden met de emancipatie en bevrijding van het individu uit het beklemmende keurslijf van kerk en staat.

Eind jaren zeventig leerde hij de creatieve mogelijkheden van de polaroidfotografie kennen. Hij zag hierin een snelle en doeltreffende manier om voorstudies voor zijn schilderijen te maken en ging aan de slag met gemanipuleerde polaroids, waarvan hij er zo’n 3.500 zou maken. Die zijn recent nog door het Rijksmuseum aangekocht.
Relax we're all crazy, it's not a competition
Sue-Heck schreef:
08-12-2018 12:02
De Belgische actrice Désirée Viola is vrijdag op 26-jarige leeftijd overleden. Dat melden Belgische media. De actrice was in Nederland bekend van haar rol als Fien Poirier in Nieuwe Tijden, een spin-off van Goede Tijden, Slechte Tijden.

Haar doodsoorzaak is nog onbekend

Wijzelf (mijn kinderen) kennen haar als prinses roos uit prinsessia
Triest. Ik las net dat het zelfmoord was.
Ik heb haar nog eens zien optreden als prinses Roos. Ik was onder de indruk, zo lief met die kinderen en echt een verschijning.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
11-12-2018 18:27
Triest. Ik las net dat het zelfmoord was.
Ik heb haar nog eens zien optreden als prinses Roos. Ik was onder de indruk, zo lief met die kinderen en echt een verschijning.
Ja en dan zo’n mooie meid en redelijk succesvol op tv enzo. Zo vreselijk dat er dan toch zoveel leed achter die ogen schuil gaat.
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Alle reacties Link kopieren
Hollywoodregisseur Penny Marshall (75) overleden

https://www.ad.nl/show/hollywoodregisse ... ~a82830f6/


Penny Marshall, die als eerste vrouwelijke regisseur een film maakte die meer dan 100 miljoen dollar opbracht in de VS, is maandag in Los Angeles overleden. Dat maakte haar agent dinsdag (lokale tijd) bekend. Marshall stierf op 75-jarige leeftijd aan de gevolgen van diabetes.

Marshall werd in de jaren 70 bekend als actrice door haar hoofdrol in de succesvolle komedieserie Laverne & Shirley, die mede was bedacht door haar broer, regisseur Garry Marshall. Ze regisseerde meerdere afleveringen van de serie en maakte in 1986 haar regiedebuut in de filmwereld met Jumpin Jack Flash, met in de hoofdrol komiek en actrice Whoopi Goldberg.

Die film was geen commercieel succes, maar Marshall schreef al snel geschiedenis met Big uit 1988, waarin Tom Hanks de hoofdrol vertolkte. Het was voor het eerst dat een film met een vrouwelijke regisseur meer dan 100 miljoen dollar opbracht. Ook opvolger Awakenings, met Robert De Niro en Robin Williams, deed het goed en kreeg drie Oscarnominaties.

Twee jaar later volgde honkbalfilm A League of Their Own, waarin opnieuw Hanks te zien was, naast onder meer Madonna. Mark Wahlberg kreeg in 1994 zijn eerste filmrol van Marshall, in Renaissance Man. ,,Zonder haar steun zou ik niet zijn waar ik nu ben”, twitterde de acteur in een reactie op het overlijden van de regisseur.
Relax we're all crazy, it's not a competition
June Whitfield, die de moeder speelde in Absolutely Fabulous, is op 93-jarige leeftijd overleden.


https://www.theguardian.com/culture/201 ... es-aged-93
Alle reacties Link kopieren
‘Beard guy’ Mike Taylor van Walk off the Earth overleden

https://www.nu.nl/achterklap/5657399/to ... leden.html

Hij is blijkbaar in zijn slaap gestorven aan een natuurlijke doodsoorzaak. Zonde, zo jong nog.
Ray Sawyer van Dr. Hook and the Medicine Show. De zanger met het ooglapje.

https://www.hln.be/showbizz/zanger-ray- ... ~ad645b2b/
Head* schreef:
30-12-2018 07:02
June Whitfield, die de moeder speelde in Absolutely Fabulous, is op 93-jarige leeftijd overleden.


https://www.theguardian.com/culture/201 ... es-aged-93
Op BBC was de film van ze. Niet helemaal gekeken.
Wel een fragment waarbij ze uit een koffer stapt.
Ik geloof om alleen maar te laten zien dat ze er ook deel van heeft uitgemaakt.
Haar rol was wel bepalend voor de humor in de serie.
Rapper Feis is op 32-jarige leeftijd overleden

https://www.puna.nl/feis-op-32-jarige-l ... overleden/
Alle reacties Link kopieren
Oud schaatsster Paulien van Deutekom is overleden, 37 jaar pas... jeetje...
Alle reacties Link kopieren
vivapimpelmees schreef:
03-01-2019 11:20
Oud schaatsster Paulien van Deutekom is overleden, 37 jaar pas... jeetje...
Ja las het ook net. Longkanker. Wat bizar. Op de een of andere manier denk ik altijd dat je alleen longkanker kan krijgen als je rookt maar ik neem aan dat zij als topsporter nooit heeft gerookt. Wat enorm verdrietig. Laat een dochtertje van 1 jaar na.
boannan wijzigde dit bericht op 03-01-2019 11:40
7.49% gewijzigd
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
vivapimpelmees schreef:
03-01-2019 11:20
Oud schaatsster Paulien van Deutekom is overleden, 37 jaar pas... jeetje...
Ik las het net. Bizar! Altijd gezond geleefd en dan krijg je longkanker. En zo jong.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

R.I.P. Paulien.sterkte familie.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Ik ben echt geschokt door dit nieuws, ben dan ook groot schaatsfan.
He getver :-(
vivapimpelmees schreef:
03-01-2019 11:20
Oud schaatsster Paulien van Deutekom is overleden, 37 jaar pas... jeetje...
Wat verdrietig zeg. :'(
Alle reacties Link kopieren
Wat erg zeg, ik schrik er van. Zo gezond geleefd altijd. Vreselijk.
Begrijp alleen niet dat de media zegt dat ze al lange tijd ziek was; de ziekte is pas afgelopen zomer geconstateerd; is dus heel erg snel gegaan. Afschuwelijk.
Alle reacties Link kopieren
En dan moet je je man en kindje van 1 jaar dus achterlaten. Wat vreselijk...
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
boannan schreef:
03-01-2019 11:31
Ja las het ook net. Longkanker. Wat bizar. Op de een of andere manier denk ik altijd dat je alleen longkanker kan krijgen als je rookt maar ik neem aan dat zij als topsporter nooit heeft gerookt. Wat enorm verdrietig. Laat een dochtertje van 1 jaar na.

Dit is dus echt een heel vervelend misverstand. Alsof je alleen leverkanker kan krijgen van alcohol drinken en borstkanker van kinderen krijgen. En alsof je dan kan zeggen van een roker: eigen schuld. Terwijl iemand anders niet rookt, maar wel heel ongezond eet. Zo simpel is het helaas niet.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Imaginaerum schreef:
31-12-2018 10:09
‘Beard guy’ Mike Taylor van Walk off the Earth overleden

https://www.nu.nl/achterklap/5657399/to ... leden.html

Hij is blijkbaar in zijn slaap gestorven aan een natuurlijke doodsoorzaak. Zonde, zo jong nog.
Wow, wat onverwachts. Lees dit nu pas.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven