Podcasts luisteren uit ergernis
dinsdag 23 juni 2026 om 22:01
Ik ben gek op podcasts. Luister ze wanneer ik wandel of huishouden doe. Ik heb echte favorieten zoals Radio Romano, de Shitshow en de Podcast van Maxim Hartman en Willem Treur. Heel veel podcasts luister ik nooit, bijvoorbeeld omdat het genre mij niet trekt, bijvoorbeeld True Crime.
Er zijn echter een aantal podcasts die ik puur luister om me te ergeren. Zo geniet ik bijna van de Saar Podcast: vreselijke vrouwen, rare meningen en ook nog eens slecht geluid. Maar waarom luister ik dan? Ik heb dat ook bij Aaf en Lies die ik steeds irritanter ga vinden.
Ik kan me goed voorstellen dat iemand dan opmerkt dat ik niet hoef te luisteren. Maar dat doe ik juist wel dus.
Waar ik nieuwsgierig naar ben: hebben anderen dat ook? Iets luisteren of lezen (ik lees Angela de Jong puur voor de ergernis) of kijken (de oranjezomer) om je te flink te ergeren? En zo ja. Wat dan?
Ik heb er speciaal een account voor aangemaakt omdat ik het van mezelf een rare bezigheid vind.
Er zijn echter een aantal podcasts die ik puur luister om me te ergeren. Zo geniet ik bijna van de Saar Podcast: vreselijke vrouwen, rare meningen en ook nog eens slecht geluid. Maar waarom luister ik dan? Ik heb dat ook bij Aaf en Lies die ik steeds irritanter ga vinden.
Ik kan me goed voorstellen dat iemand dan opmerkt dat ik niet hoef te luisteren. Maar dat doe ik juist wel dus.
Waar ik nieuwsgierig naar ben: hebben anderen dat ook? Iets luisteren of lezen (ik lees Angela de Jong puur voor de ergernis) of kijken (de oranjezomer) om je te flink te ergeren? En zo ja. Wat dan?
Ik heb er speciaal een account voor aangemaakt omdat ik het van mezelf een rare bezigheid vind.
woensdag 24 juni 2026 om 20:29
Ja die ergernis herken ik zeker! Die Saar podcast is inderdaad echt verschrikkelijk
maar ik vind het teveel zelfkastijding om hele podcasts of programma’s te kijken die ik vreselijk vind, ik houd het bij fragmenten (me aangedragen door een account op X wat ik speciaal daarvoor volg). Maar het is op zich wel een bekend fenomeen toch? Net zoiets als ‘the woman you love to hate’ ofzoiets.
Nothing happens for a reason
woensdag 24 juni 2026 om 20:32
woensdag 24 juni 2026 om 22:19
woensdag 24 juni 2026 om 23:26
Ja, Instagram is echt een onuitputtelijke bron van ergernis. Bridget en Kim Kötter inderdaad, en laten we Isa Hoes niet vergetenMiro45 schreef: ↑24-06-2026 22:19Oh dat ga ik ook eens opzoeken op X.
Bridget Maasland met haar “mama” wiens ziekte ze uitmelkt.
Sinds kort valt de zelfspodcast ook in de @I love to hate” categorie. Sinds ik Kim Köter en haar mode merk en gesponsorde vakanties heb ontdekt, kan ik haar man niet meer serieus nemen.
Nothing happens for a reason
woensdag 24 juni 2026 om 23:36
Een hele podcast van hun luisteren trek ik echt niet, maar soms ben ik wel lekker geïrriteerd snippets aan het kijken op Instagram van Zus en Zo podcast (van Elise en Vita Boers).
Klassieker is natuurlijk het kokend hete thee moment
https://www.instagram.com/reel/C0ExH63okrE/
woensdag 24 juni 2026 om 23:42
Maar dit is een parodie toch? Een soort plakshot?AnAppleADay schreef: ↑24-06-2026 23:36Een hele podcast van hun luisteren trek ik echt niet, maar soms ben ik wel lekker geïrriteerd snippets aan het kijken op Instagram van Zus en Zo podcast (van Elise en Vita Boers).
woensdag 24 juni 2026 om 23:47
Over het algemeen stop ik met luisteren zodra ik me te erg erger. Of ik las een pauze in. Moet wel leuk blijven. Dus aan Marc-Marie en Isa ben ik nooit begonnen want ik zit gewoon forever in “kamp Aaf”. Ik sluit me aan bij de ergernis over Vita en Elise en eigenlijk vooral Elise. Ik blijf het verbazingwekkend vinden dat zij kleindochters zijn van Remco Campert. Niet dat je dan verplicht heel veel inhoud moet hebben maar dit is wel heel erg het andere uiterste. Heb hun podcast nooit helemaal geluisterd want dat trek ik niet. Ik zit nu op de wip over “we zouden het toch zo doen” omdat ik de ene host heel leuk vind en de andere steeds irritanter. Waarom iedereen ineens podcasts over de menopause moet maken snap ik ook niet helemaal. Goed dat het er is maar er zijn er wel heel veel. Elke vijftigplus celeb maakt er nu een. Het blijkt wel meer en meer dat een podcast maken niet iets is wat je er zomaar effe bij doet. Hoeveel zijn er niet met veel bombarie begonnen en ook snel weer gestopt?
donderdag 25 juni 2026 om 06:09
Goede tip! Bedankt. Lekker ergeren. Haha
Isa Hoes vond ik niet per se onsympathiek en dat boek en de film over Peter Kelder vond ik niet slecht. Maar inderdaad, dat eindeloos uitmelken van wat haar overkomen is, gaat maar door. Vorig jaar ook opeens haar Joodse achtergrond als verdienmodel
Aaf en Lies beginnen helaas steeds meer in mijn irritatie zone te komen. Leuk hoor als je zo dol op elkaar bent, maar van mij mag het wel wat minder klef en zelfgenoegzaam.
Bij de Saar Podcast schreeuw ik soms van ergernis. Ook hun gasten zijn soms tenenkrommend en krijgen alle kans om hun nieuwe boek te promoten. Geen enkele kritische vraag daar, hoewel er vaak onzin verkondigd wordt. Ik heb wel eens via Facebook (toen nog) daar iets over gezegd. Maar toen was ik een Karen en werd direct geblokkeerd.
Ik ben vooral in mijn element als bijvoorbeeld therapeut Anne de Jong (vrouw van Kluun, over ergeren gesproken) aanschuift. En na het luisteren naar spiritueel levenscoach Ashkaine Hora Adama is mijn dag weer goed.
Isa Hoes vond ik niet per se onsympathiek en dat boek en de film over Peter Kelder vond ik niet slecht. Maar inderdaad, dat eindeloos uitmelken van wat haar overkomen is, gaat maar door. Vorig jaar ook opeens haar Joodse achtergrond als verdienmodel
Aaf en Lies beginnen helaas steeds meer in mijn irritatie zone te komen. Leuk hoor als je zo dol op elkaar bent, maar van mij mag het wel wat minder klef en zelfgenoegzaam.
Bij de Saar Podcast schreeuw ik soms van ergernis. Ook hun gasten zijn soms tenenkrommend en krijgen alle kans om hun nieuwe boek te promoten. Geen enkele kritische vraag daar, hoewel er vaak onzin verkondigd wordt. Ik heb wel eens via Facebook (toen nog) daar iets over gezegd. Maar toen was ik een Karen en werd direct geblokkeerd.
Ik ben vooral in mijn element als bijvoorbeeld therapeut Anne de Jong (vrouw van Kluun, over ergeren gesproken) aanschuift. En na het luisteren naar spiritueel levenscoach Ashkaine Hora Adama is mijn dag weer goed.
donderdag 25 juni 2026 om 06:20
Ha... herkenbaar.
Aaf en Lies zijn lekker irritatie materiaal geworden. Wat een vervelende vrouwen... met name Aaf dan vooral. Zelfgenoegzaam inderdaad.
De shitshow vind ik soms echt irritant. Al die meningen van Stefanie ergeren me af en toe.
Ik luister graag naar Teun en Gijs, maar ben me in de loop van de tijd steeds meer gaan ergeren aan Hanneke Groenteman. Gelukkig komt zij vaak pas tegen het eind van de aflevering en tegen die tijd ben ik wel in slaap gevallen. (Ik luister eigenlijk alleen podcasts als ik ga slapen.)
Aaf en Lies zijn lekker irritatie materiaal geworden. Wat een vervelende vrouwen... met name Aaf dan vooral. Zelfgenoegzaam inderdaad.
De shitshow vind ik soms echt irritant. Al die meningen van Stefanie ergeren me af en toe.
Ik luister graag naar Teun en Gijs, maar ben me in de loop van de tijd steeds meer gaan ergeren aan Hanneke Groenteman. Gelukkig komt zij vaak pas tegen het eind van de aflevering en tegen die tijd ben ik wel in slaap gevallen. (Ik luister eigenlijk alleen podcasts als ik ga slapen.)
donderdag 25 juni 2026 om 06:50
Ik heb dat ergeren niet zozeer met een podcast, maar met "nieuws van de dag". Erger me dood asn de desinformatie en meningen die als feiten worden gepresenteerd, praat hardop trgen de tv en toch wordt het regelmatig weer aangezet hier
En vooruit, 1 podcast: Bims. Maar die zit ergens tussen ergeren en vermaak in.
En vooruit, 1 podcast: Bims. Maar die zit ergens tussen ergeren en vermaak in.
You'll never feel ready cause ready is not a feeling, it is a decision.
donderdag 25 juni 2026 om 08:01
Jaaaaa. Nieuws van de dag. Ik vind het een heerlijk tijdstip om te kijken en ik dacht ook nog even dat ik op die manier op de hoogte zou blijven van de ‘andere geluiden’. Maar soms trek ik het niet. Die straatinterviews (in de Schilderswijk mensen zoeken die niet vlaggen op Koningsdag en daar schande van spreken). Vanwege de voortdurende aanwezigheid van Weird Duk is dit programma erger dan een gezellige ergernis wat mij betreft.
Bims ga ik opzoeken.
Bims ga ik opzoeken.
donderdag 25 juni 2026 om 08:03
Help.
donderdag 25 juni 2026 om 08:05
urim schreef: ↑25-06-2026 06:20Ha... herkenbaar.
Ik vind de navelstaarderij van Teun ook irritant worden. Wat is er met hem aan de hand? Hij heeft ook geen gezin meer zo te horen.
Gijs en zijn moeder daarentegen vind ik leuke mensen. Ik snap wel wat je bedoelt met die telefoongesprekken. Vaak zet ik t dan ook uit.
donderdag 25 juni 2026 om 08:07
donderdag 25 juni 2026 om 08:30
donderdag 25 juni 2026 om 08:33
Miro45 schreef: ↑25-06-2026 06:09Goede tip! Bedankt. Lekker ergeren. Haha
Peter kelder?
a million miles away
donderdag 25 juni 2026 om 08:35
Ik vraag me af of Aaf altijd zo door mensen heen liep te tetteren of dat het me nu pas opvalt; heb Marc Marie en Aaf altijd met veel plezier geluisterd maar ben nu wel echt afgehaakt.
Fred en Ries vind ik dan wel weer heerlijk. Daar hoor je Jasper (redacteur? Ofzo?) steeds heel hard lachen op de achtergrond en dat hebben Aaf en Lies wel een beetje afgekeken volgens mij; daar hoor je nu ook een dame op de achtergrond een beetje ‘meedoen’
Fred en Ries vind ik dan wel weer heerlijk. Daar hoor je Jasper (redacteur? Ofzo?) steeds heel hard lachen op de achtergrond en dat hebben Aaf en Lies wel een beetje afgekeken volgens mij; daar hoor je nu ook een dame op de achtergrond een beetje ‘meedoen’
donderdag 25 juni 2026 om 08:55
Fred en Ries? Hoe heet de podcast.Zonnebloem101 schreef: ↑25-06-2026 08:35Ik vraag me af of Aaf altijd zo door mensen heen liep te tetteren of dat het me nu pas opvalt; heb Marc Marie en Aaf altijd met veel plezier geluisterd maar ben nu wel echt afgehaakt.
Ik vind Aaf als columnist niet eens zo vreselijk. In combinatie met Marc Marie was ze ook leuk. Maar zij en Lies Visschendijk versterken elkaar in braafheid en belerend doen. Gijs is beter uit de scheiding gekomen dan zij. Ik vind hem enorm leuk geworden en een goed interviewer.
Gisteren luisterde ik Daphnes hulptroepen, een leuke podcast. Maar daarin zat Yvonne Kroonenberg. Jezus, die riep me toch een agressie bij me op. Als dat mijn buurvrouw of collega was!
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in