Entertainment alle pijlers

Podcasts: naar welke luister je?

30-09-2023 11:51 74 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Een vorig topic hierover dateert van twee jaar geleden, zag ik. In de tussentijd zal er veel veranderd zijn, dus een nieuw topic is denk ik handiger.

Naar welke podcasts luister je? Heb je tips voor anderen?

Ik volg zelf met veel plezier de podcasts van Aaf Brandt Corstius en Lies Visschedijk, gelukkig sinds kort niet meer tweewekelijks maar elke week. Aaf heeft ook een podcast met iemand anders (naam even kwijt) over geld: Over geld praat je niet. Ook de podcasts van Marc-Marie Huijbregts en Isa Hoes vind ik leuk, en Marc-Marie en Jan Uriot.
Als foodie luister ik ook graag naar Wat schaft de podcast en de nieuwe podcastserie van Petra Possel (Smakelijk!).

Misdaad en bijzondere verhalen in algemene zin vind ik interessant. Maar een aantal 'true crime' podcasts die ik heb geluisterd vond ik te duidelijk (en slecht) vertaald uit het Engels of te saai of juist te sensationeel verteld.

Ik luister de podcasts via Spotify en Podimo (rottige app helaas).

Ben benieuwd naar jullie tips!
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
De shitshow, Marcel en Gijs en moordzaken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor true crime is Napleiten een aanrader. Gerede twijfel, De Zaak ontleed en Pro forma ook.
Naast true crime en juridische podcasts vind ik podcasts over taal, gekke feitjes en wetenswaardigheden leuk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Aaf en Lies vind ik trouwens ook wel leuk, 2 keer geluisterd nu. Ik moet altijd even wennen maar na een keer of 4 luisteren voelt het alsof ik er nieuwe vriendinnen bij heb. :P
Alle reacties Link kopieren Quote
- Halina en Carice (beetje chaos, maar ik vind het erg vermakelijk ;-D )

- De Zelfspodcast van Sander Schimmelpenninck en Jaap Reesema

- De Maarten van Rossem Podcast soms (heerlijk relaxed onder het koken)

- De Man Met de Microfoon soms (nu hij in Sheffield is met Paulien (Cornelisse))

- De Eeuw van de Amateur (wel vooral alleen de afleveringen met Paulien Cornelisse)

- Nooit Gezien (podcast over films, eentje heeft de film nooit gezien, de andere twee wel, daarna gaan ze hem kijken)

- Damn Honey de podcast als ik er zin in heb (heb niet altijd zin in dat heel erg feministische)

En nog een aantal andere die ik minder vaak luister. Ik ben nogal fanatiek. :P

Ik luister vooral tijdens het wandelen buiten, tijdens het koken, schoonmaken en soms voor het slapengaan.
mijniebelle wijzigde dit bericht op 30-09-2023 12:30
3.64% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
En inderdaad, die app van Podimo gaat nergens over, ik doe altijd maar wat om een podcast te vinden, zit totaal geen logica in.
Alle reacties Link kopieren Quote
Blvd, podcast van rtl boulevard
Aaf en Lies lossen het wel weer op
De zieke erfenis
Chrismaholic kerstpraat
Napleiten
Erasmus MC in opname
Scherpschutters
Ik vind omdenken wel boeiend.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ervaring voor Beginners van Theo Maassen is ook erg goed, maar ik vind niet alle gasten even interessant (of ik ken ze niet).
Alle reacties Link kopieren Quote
- De Shitshow
- De zaak X, van het AD waarin ze een rechtszaak bespreken, ik vind het leuk dat ze stukjes uit de rechtszaak zelf laten horen
- Op de Vlucht, maar dat is alleen leuk als je Hunted kijkt
- Beethoven is meer dan een hond: 5 afleveringen waarin klassieke muziek wordt uitgelegd
- De Universiteit van Nederland: elke keer een college over een bepaald onderwerp

Nooit Gezien lijkt me leuk, gaat op mijn lijstje.
Alle reacties Link kopieren Quote
Crimi gerelateerd:
De deventer moordzaak
De deventer mediazaak
De gifdode
Napleiten
Gerede twijfel
Open/eind
Moordzaken
De moord op de duivenmelker
De zwarte dag van hans

Andere:
Er is iets vreemds gebeurd
Dat kan mijn kleine nichtje ook (over kunst)
In de ban van Rian
De veertigers
De vermisten van 53
Alle reacties Link kopieren Quote
Marc-marie en Isa vind ik leuk, Aaf en Lies hoopte ik dat dat ook leuk zou zijn maar die valt me tegen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik luister via Podimo en Spotify. Podimo is inderdaad niet geheel gebruiksvriendelijk...

- Zelfspodcast
- Universiteit van Nederland/Vlaanderen
- Onbehaarde Apen
- Halina en Carice
- Schaamteloos Randstedelijk
- Podcastlas
- Stijn, Tobi en Jeppe Show
- Soms Maarten van Rossem
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik luister naar:

Spinsterhood reimagined - Lucy Meggeson over single en kindvrije vrouwen, grappig en herkenbaar
Solo, the single person’s guide to a remarkable live - Peter Mc Graw

Muziek:
Release yourself - Roger Sanchez
Drumcode - Adam Beyer
Techno live sets
Dave Clarke - The Saga Stories (beetje duistere muziek)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik luister wekelijks graag naar:

- De kamer van Klok, in de reeks Volkskrant Elke Dag. Soms ook andere afleveringen, maar die van vrijdag in ieder geval.
- Teun en Gijs vertellen alles
- De rode lantaarn (wielerpodcast)

Andere podcast luister ik soms als serie, bingen dus.

En ik hoop nogbop een mooi vervolg van De schaduwspits.
Alle reacties Link kopieren Quote
Naar een gemiste radiouitzending of meestal, een gedeelte ervan omdat ik per ongeluk de magnetron aanzette of ik met iets begon te kraken. Of afgeleid werd. Ik moet mijn oortjes vaker gebruiken maar ik ben te lamlendig om ze te pakken zelfs al liggen ze onder bereik.
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren Quote
Moorden in het noorden
Universiteit van Nederland
Ik ken iemand die (vind deze echt heel leuk)
Aaf en Lies
De veertigers heb ik geprobeerd, maar pakte me nog niet echt.
Stijn, Tobi en Jeppe wil ik ook eens gaan luisteren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik luister alleen op Spotify, twijfel wel is over podimo omdat er daar een paar opstaan waar ik heel graag naar luisterde voordat ze allemaal masaal overstapte :roll: , maar als ik zo de verhalen over de app denk ik laat maar en daar betaal je ook nog voor o_o

NL
Tussen 30 & doodgaan
De zaak ontleed met Saskia Bellenman,
Make Love work
Eetgeheimen
Die Podcast met Sagid & Shay
Parool misdaad podcast

Engelstalig :
The brotherly love the pod the pod met acteurs : Joey, Matthew & Andrew Lawrence
Whats the tea with RuPaul & Michelle Visage
Frosted Tips with Lance Bass
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren Quote
La_Galette schreef:
30-09-2023 13:49
Marc-marie en Isa vind ik leuk, Aaf en Lies hoopte ik dat dat ook leuk zou zijn maar die valt me tegen.
Ja, idem hier. Ik vind Aaf leuker in combinatie met Marc-Marie dan met Lies. Marc-Marie is in elke combinatie leuk :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben nu de zwembladclub aan het luisteren. Ongelofelijk als dat allemaal waar zou zijn…

Verder:

- Het spoor terug
- Onbehaarde apen
- Docs
- Parel radio
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijniebelle schreef:
30-09-2023 12:28
En inderdaad, die app van Podimo gaat nergens over, ik doe altijd maar wat om een podcast te vinden, zit totaal geen logica in.

Hij werkt kut maar er zit wel logica in: je klikt op de blokjes rechtsonder en dan rechts bovenin op ‘jouw bibliotheek’. Dan kom je bij de podcasts die je volgt.

Ik luister er Carice en Halina en Er is iets vreemds gebeurd.

Verder deel ik in elk topic dezelfde tips, en daar zijn Wat een week met Maxim Hartman en De mediameiden bijgekomen.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik snap verder nooit dat mensen via Spotify luisteren (die vind ik pas irritant! Maar mss omdat ik hem zelden gebruik) terwijl je al die podcasts ook gratis via Apple Podcasts kunt luisteren met een iPhone.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren Quote
The rest is history
Tuinmannen
Het Uur
Nooit meer slapen
Maarten van Rossem (soms juist om bij in slaap te vallen, door zijn stem)
Weer een dag
Teun en Gijs vertellen alles
Mischa!
De zaak ontleed
Etenstijd
Met Groenteman in de kast
Wij kijken alles.
Echte oogappels
Hoeke en Boeke
De Publieke tribune
Goed Verhaal
De Geldvrienden podcast
Over Geld praat je niet
En tijdens B&B Vol liefde: Reality Check
In de ban van Rian

En nog een heel rijtje..
Everything you see I owe to spaghetti!
Alle reacties Link kopieren Quote
MarindaH schreef:
30-09-2023 15:06
Ik snap verder nooit dat mensen via Spotify luisteren (die vind ik pas irritant! Maar mss omdat ik hem zelden gebruik) terwijl je al die podcasts ook gratis via Apple Podcasts kunt luisteren met een iPhone.
Moet je wel een iPhone hebben ;-)
Alle reacties Link kopieren Quote
Oja Mediameiden luisterde ik ook. Maar toen ik met de Shitshow begon vond ik die veel leuker. Zij hebben echt lekkere verhalen over BNers en zijn een stuk pittiger dan Mediameiden.

Tobias, Daan en Jasper kijk ik altijd op YouTube, is echt grappig.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven