Entertainment alle pijlers

Pokemon Go deel 8

15-01-2019 14:22 2993 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 8 alweer!

Afbeelding
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren
Goed zeg! Ik moet nog heel veel lopen met mijn bronzor.
Ik heb vandaag mijn excelsheetje even bijgewerkt. Nog iets minder dan 3000 km te lopen om alles te evolueren ;-D
Gelukkig loop ik weer, zit nu al op 4,9 km deze week!
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Dat is echt heel erg fijn, AnnA, en ook meteen best een afstand in 2 dagen.
Alle reacties Link kopieren
winters schreef:
23-04-2019 20:38
:cry:
Net weer 3 eieren uitgebroed. Weer geen Riolu. Het dieptepunt was wel een swablu uit m'n ei.
Ik vul nog even mijn eiervoorraad aan en dan ga ik naar huis. Hoop op een roze konijn heb ik ook opgegeven
Mijn dieptepunt was net een konijn. Uit een ei. Een gewoon bruin rotkonijn :swear:
:rofl:
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
:there:

Die heb ik ook gehad inderdaad :swear:
Alle reacties Link kopieren
Ook geen roze konijn voor mij. Wel verfrissend om weer eens andere Pokémon te zien. :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
streepjessokken schreef:
23-04-2019 21:44
Mijn dieptepunt was net een konijn. Uit een ei. Een gewoon bruin rotkonijn :swear:
:rofl:
Ik had 3x een bruin konijn achter elkaar uit eieren :facepalm:
Verder een hoop troep, geen shiny iig.

Heb in de loop van de tijd al wel het een en ander aan shiny uit eieren. 2 togepi, 2 elekid, 1 azurill, 1 wynaut en 1 budew.
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg net wel een shiny elekid. Daar zie je dus niks aan (miniem kleurverschil). De evolutie is wel duidelijk anders, dus hij staat klaar om te evolueren.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog NOOIT een shiny uit een ei gehad :cry:

Helaas ook geen roze konijn gevangen....
Alle reacties Link kopieren
streepjessokken schreef:
23-04-2019 22:22
Ik kreeg net wel een shiny elekid. Daar zie je dus niks aan (miniem kleurverschil). De evolutie is wel duidelijk anders, dus hij staat klaar om te evolueren.
Oh dat is wel een goed idee, moet ik denk ik ook maar doen.
Hier maar 1 shiny konijn en 1 schildpad. Maar ik mag niet klagen begrijp ik.
Alle reacties Link kopieren
Marene die chatot is prachtig. Kunnen we er eentje bij je bestellen? :-D
Alle reacties Link kopieren
Ik ben moe, vanavond nog 2 uur in de stad gelopen maar helaas geen sprankelend konijn :cry:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er zat, Vlinder, kom maar langs!
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
23-04-2019 20:07
Ik hen hem ook niet. Van het weekend in een grote stad geweest en alle konijnen en schildpadden aangeklikt. En nu hier in mijn dorp ook weer.

Wel een shiny Scyther, vanaf de bank. Vind hem niet bijzonder, roze pootjes i.p.v. lichtgroen.
Die scyther moet je evolueren! De shiny scizzor is wel gaaf! Vind ik dan, ik hoopte ‘m ook te vangen maar nee :(

Ik heb ook nog nooit een shiny uit een ei gehad. Ik hoop nog eens op een dratini, vind die laatste evolutie zo leuk :heart:
Sometimes good things fall apart so better things can fall together
Hier ben ik weer met domme vragen.

Een shiny, wat is dat? En hoe zie je of iets shiny is?
En een roze konijn, is dat hetzelfde als een bruin konijn, maar zie je dat pas na het vangen?
Wat is een raid? Ik moet er 2 doen.

Bedankt alvast, ik heb weer 70 minuten gewandeld zojuist. De hond is ook moe 😁
Volgens mij worden de kilometers niet goed geteld. Gisteravond ben ik naar een pokestop gewandeld en terug. Volgens Google Maps is dat 1100m en volgens de pokemon app is dat 0m. Toch gek.
Hebben jullie een pokestop in de buurt? Die van 1100m is voor mij het dichtst bij huis. Hoe zijn die geplaatst en kun je er zelf eentje plaatsen?

Ben een oud topic aan het lezen, en daarin lees ik dat gyms level 8 of 9 ofzo hebben. Hoe zie je dat? En is er een maximaal aantal plaatsen in die gym? En als het een hoog level betreft, kan je er dan niet in?
anoniem_317665 wijzigde dit bericht op 24-04-2019 13:39
Reden: Nog meer vragen
14.23% gewijzigd
Het plaatsen van de Pokestops en gyms gebeurt op basis van Ingress, een andere game van dezelfde fabrikant. Daar zijn “portals” en diezelfde locaties worden in Pokémon Go gebruikt als stops en gyms.

Alleen Ingress-spelers vanaf een bepaald level kunnen nieuwe portals indienen.

Mijn dichtstbijzijnde stop zit recht voor mijn voordeur. Ik ben een high level Ingress-speler en heb deze stop zelf ingediend :$ Net als tientallen andere portals/stops in mijn omgeving.
Een shiny is een Pokémon die andere kleuren heeft en sterretjes om zich heen. Die zijn zeldzaam en dus begerenswaardig. Dat zie je pas als je de Pokémon aanklikt.
In gyms verschijnen soms raid bosses. Dat zijn (doorgaans) zeldzame Pokémon. Daar kun je een raid doen. Je moet de Pokémon dan verslaan en vangen met speciale ballen. Raids verschillen qua moeilijkheidsgraad. Een 5-sterrenraid kun je niet in je eentje doen, ook niet als je level 40 bent. Een 1-sterrenraid kun je al snel alleen.
Alle reacties Link kopieren
Dat over die levels van gyms is al niet meer. Dat systeem hebben ze veranderd naar nieuw systeem waar je geen gyms meer omhoog moet vechten.
In het “nieuwe” gymsysteem hoef je er alleen een pokemon in te zetten als het jouw teamleider heeft (rood, blauw, geel) en waar nog geen 6 pokemon in staan. Of je haalt een andere kleur gym leeg door alle pokemon te verslaan en zet er dan een eigen pokemon in. Bij iedere 10min krijg je 1 muntje met een maximum van 50 muntjes per dag verspreid over gyms. Je moet dan ongeveer 9u een gym bezet houden, als je er dan uit gegooid krijg je je muntjes “uitbetaald” en kan je items kopen zoals incubators of extra ballen als je die te kort komt. Sta je in meer gyms dan wordt de tijd verdeeld over die gyms. Dus sta je in 3 gyms dan hoef je max 3u per gym een pokemon te hebben staan.

Als er op een gym een ei staat dan gaat daar een raid beginnen. De tijd die erboven staat is de tijd die nodig is voor het ei uitkomt. Er zijn 3 kleuren eieren. Roze is een 1 of 2 sterren raid. Die zijn het makkelijkst alleen te doen. Geel is een 3 of 4 sterren raid en in je eentje moeilijk te doen. Hier heb je dus extra mensen voor nodig. En paars ei is een legendary. Die zijn het moeilijkst en heb je altijd minimaal 4 spelers nodig om de baas te verslaan. Als je aan een raid mee wil doen heb je een raid pass nodig. Je krijgt er iedere dag 1 gratis. Deze is oranje en kan je 1x gebruiken in een gym tot de tijd van de raid voorbij is. Die tijd staat ook boven de gym als het ei uitgekomen is. Dit is over het algemeen 45min. Met speciale dagen kan dit een uur zijn. Je hebt ook groene passen maar die kan je alleen kopen in de shop met je verdiende muntjes. Of als je eigen geld inlegt.

Een shiny is dezelfde pokemon maar dan een andere kleur, als je een pokemon aantikt en er draaien sterretjes omheen dan is het een shiny. In je voorraad staat er links boven bij de pokemon ook 3 sterretjes. Het roze konijn waar iedereen deze week zoveel over heeft gepraat was idd zo’n shiny. Normaal is deze bruin met lichtbruin maar de shiny had i.p.v. lichtbruin roze op zn lijf. Hij is nog wel re vinden alleen nu veel moeilijker. Met ieder nieuw event komt er meestal ook een nieuwe shiny uit. En begint de “hype” om een shiny weer opnieuw.
Ik hoop dat ik je zo goed geholpen heb. En anders, vragen staat vrij ;)
Wauw jaa bedankt voor alle info! 👍👍👍
Alle reacties Link kopieren
Poppy_del_Rio schreef:
24-04-2019 13:41
Mijn dichtstbijzijnde stop zit recht voor mijn voordeur. Ik ben een high level Ingress-speler en heb deze stop zelf ingediend :$ Net als tientallen andere portals/stops in mijn omgeving.

Moet je fysiek een foto nemen op de locatie waar je de stop wil?
Zo nee, ben je te huur? :D
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
himalaya schreef:
24-04-2019 16:50
Moet je fysiek een foto nemen op de locatie waar je de stop wil?
Zo nee, ben je te huur? :D
Dat is wel een goed idee. Ik zou ook wel 3 stops in mijn straat willen 😬 (zoals een straatje waar ik net doorheen gefietst ben)
Ja, je moet fysiek ter plekke de foto maken, helaas. De doorlooptijd kan ook ontzettend lang zijn in gebieden waar al veel portals zijn, zoals mijn stad en de stad waar ik werk. Echt maanden.

Op het platteland daarentegen... mijn man had ergens in het oosten van het land in the middle of nowhere een portal/stop aangevraagd, en drie dagen later was die erdoor.
Alle reacties Link kopieren
Hier voor de deur staat al een Pokestop; mijn Pogo-vrienden zijn gifts met een gele jeep waarschijnlijk spuugzat (die is ook niet zo mooi als een Eendenhuisje)? Maar het is wel handig om zo'n ding in de buurt te hebben (ik kan er alleen meestal net niet bij van huis uit). Het shiny konijn is ook aan mijn neus voorbij gegaan, niet heel verrassend. Winters: ik pakte net per ongeluk je gift uit, meestal check ik per dag even of dat nut heeft qua level. Dus maar weer een cadeautje retour gestuurd. Bowgirl: ik stuur je een dezer dagen een PB.
Alle reacties Link kopieren
Zo ik ben level up en met een paar vrienden best en ultra geworden in een klap.
Ik heb dankzij een buurtgenoot ook een stop naast de deur, regelmatig kan ik er vanuit mijn bed bij en soms vanuit de woonkamer. Maar de andere dichtstbijzijnde stop is ook nog minder dan 100 meter lopen volgens mij.
Alle reacties Link kopieren
Dolfje en MoWa, jullie hebben een pb...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven