Entertainment alle pijlers

Prins Harry en Meghan Markle zijn getrouwd! Deel 3

09-01-2020 14:09 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat het vorige topic vol is hebben we een nieuw topic aangemaakt.

Zie hieronder de link naar het vorige topic:

entertainment/prins-harry-en-meghan-mar ... ges/416653
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Fleurtje_5 schreef:
05-04-2020 00:18
Gelukkig dat pa-Charles aan de beterende hand is. Zouden ze hem anders gaan opzoeken in het ziekenhuis of alleen via telefoon zoals bij pa-Markle?
Coronapatiënten liggen geïsoleerd en mogen geen bezoek ontvangen.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
DG2015 schreef:
05-04-2020 02:22
Coronapatiënten liggen geïsoleerd en mogen geen bezoek ontvangen.
Nou, misschien dat hij dan zomaar een kaartje krijgt, verstuurd door de PA van Meghan, want zelf is ze natuurlijk te druk met haar nieuwe leven.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Petje af voor de oma van Harry, deze 93 jarige koningin. :thumbsup:

Koningin Elizabeth spreekt Britse volk toe: "Betere dagen zullen volgen" http://a.msn.com/01/nl-nl/BB12chJf?ocid=st

Afbeelding
Aangeboden door NU.nl
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
DG2015 schreef:
05-04-2020 02:22
Coronapatiënten liggen geïsoleerd en mogen geen bezoek ontvangen.

Corona is ernstig. Geen goed voorbeeld voor mijn vraag inderdaad.

Stel dat Charles met een ernstige ziekte in het ziekenhuis lag. Een ziekte waarbij hij wel bezoek zou mogen ontvangen.
Zou hij dan nu wel bezoek ontvangen van Harry? En Meghan? Misschien alleen als de cameraploegen er een mooie reportage van zouden maken?
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Misschien is er wel een protocol dat ze niet naar het ziekenhuis mogen voor ziekenbezoek omdat er allemaal zieke mensen liggen en ze het niet kunnen veroorloven om een besmettelijke ziekte op te lopen.
Fleurtje_5 schreef:
05-04-2020 22:46
Petje af voor de oma van Harry, deze 93 jarige koningin. :thumbsup:

Koningin Elizabeth spreekt Britse volk toe: "Betere dagen zullen volgen" http://a.msn.com/01/nl-nl/BB12chJf?ocid=st

Elizabeth is er een van niet lullen maar poetsen èn ze is onsterfelijk.

Afbeelding

:proud:
Net even bekeken.

"... we will meet again."

Goede speech.
Alle reacties Link kopieren
Vanmiddag las ik dit:

24 maart 2020
Waarom prins Harry en Meghan Markle eindelijk weer kunnen ademhalen: “Geen greintje spijt van Megxit” https://www.hln.be/showbizz/royalty/waa ... ~af2f0dc3/

Afbeelding
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
Toen las ik een bericht van vandaag in de Telegraaf:

Meghan en Harry in paniek: kost coronacrisis hun de kop
Flinke paniek bij Meghan en Harry. De zorgen over hun financiële toekomst nemen toe. Niet alleen de keiharde weigering van Donald Trump ...
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
En toen dit bericht. (Ik ga even een koud washandje op mijn voorhoofd leggen):

RTL Boulevard
4 uur geleden


Afbeelding

Harry en Meghan hebben 'rust nodig' en nemen extra lang vrij http://a.msn.com/07/nl-nl/BB12eaTB?ocid=st

Hoewel ze eigenlijk geen leden meer zijn van het Britse koningshuis, stellen prins Harry (35) en Meghan Markle (38) hun solo-plannen toch nog even uit. Volgens het Britse krant 'Mirror' laten ze de boel de boel de komende tijd, omdat ze 'rust nodig hebben.'

Harry en Meghan zouden officieel op 31 maart volledig afstand doen van hun koninklijke titels, maar niets bleek minder waar. Inmiddels hebben ze aangegeven het te spreiden over het jaar en ondertussen ook te starten met hun eigen avonturen. Volgens Mirror heeft dat onder andere te maken met het coronavirus, maar ook omdat ze 'rust nodig hebben.'

De Britse krant haalt de podcast On Heir aan, waarin royaltydeskundigen dit soort taferelen bespreken. "Het is frappant, omdat ze sinds januari zo aan het opbouwen waren naar hun vertrek", vertelt Omid Scobie. "Opeens is het 31 maart en kondigen ze aan dat het nog wel een jaar gaat duren voordat ze volledig vertrokken zijn. Tegelijkertijd kondigen ze aan hun social media en site te stoppen en de komende maanden even pauze te houden. Het komt als een verrassing voor iedereen."


.....................etc.etc.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Ja het is echt een verrassing dat ze een tijdje helemaal niets gaan doen. :rofl:
Goh, nog steeds moe?

Zou ik ook zijn als papa dokt.
Alle reacties Link kopieren
In onderstaande filmpje konden we zien dat Harry rust nodig heeft. Zo zagen we hem nooit eerder:

okt. 2019
https://youtu.be/zYPmWJR6LUk
Na die Afrika-tour hebben ze zich dan ook wekenlang terug getrokken.

Maar na die stilteperiode bleek dat ze die tijd benut hadden om het een en ander te bekokstoven, een hoop bombarie over hun eisen die ze wilden stellen aan de queen, En als ze hun zin niet krijgen (een parttime prins die wel zijn titel wil gebruiken voor zijn eigen agenda maar liever niet voor de taken van het prins-zijn) zeggen dat ze dan weggaan, want 'ze hadden geen andere keuze', want boe en baa en hoo en haa, het Britse volk en de Britse media, en dan jubelen dat ze weggaan, en als het dan financieel tegenvalt omdat Trump niet voor hen wil betalen, dan zeggen dat het weggaan nog wel een jaar duurt, maar dat ze gewoon lange tijd rust gaan nemen, Dát vind ik profiteren van de financiële middelen van het land dat ze de rug hebben toegekeerd.

Het komt er dan toch op neer dat ze hun eigen agenda houden én de toelage van 'het prins zijn'. Wel de lusten maar niet de lasten.

Of zie ik dat verkeerd?
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Terecht dat ze zo min mogelijk last willen van dat volk.
Alle reacties Link kopieren
Hetvrijewoord schreef:
06-04-2020 22:02
Goh, nog steeds moe?

Zou ik ook zijn als papa dokt.

Hoe moet dat nou met dat tweede kookboek?
En al die andere projecten?

28 mrt. 2020
’Meghan wil tweede kookboek schrijven’ https://www.telegraaf.nl/t/166821439/ via @telegraaf

Nu Harry en Meghan een stap terug doen binnen het Britse koningshuis is Meghan al druk bezig met wat ze allemaal gaat doen. De hertogin van Sussex is onder meer van plan een tweede kookboek te schrijven, vertelt een ingewijde aan Us Weekly.

[foto]

Meghan bracht in 2018 al Our Community Cookbook uit, waarvan de opbrengst naar goede doelen ging. De voormalig actrice zou nu iets soortgelijks willen doen. Daarnaast wil Meghan volgens de ingewijde graag haar oude lifestyleblog The Tig nieuw leven inblazen en denkt ze na over het ontwikkelen van een collectie met keukengerei.

De hertogin is in ieder geval niet van plan stil te zitten als haar agenda straks een stuk minder vol staat met koninklijke verplichtingen. „Meghan heeft talloze projecten in de maak.”

...........
etc.etc.etc.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
Hetvrijewoord schreef:
06-04-2020 22:02
Goh, nog steeds moe?

Zou ik ook zijn als papa dokt.

Ze zitten in Malibu aan het strand. Dan zou ik ook geen zin hebben in werken :proud:
Alle reacties Link kopieren
Gisteravond geplaatst maar ik wil een klein stukje even ophalen:

..........

Harry en Meghan hebben 'rust nodig' en nemen extra lang vrij http://a.msn.com/07/nl-nl/BB12eaTB?ocid=st

..................

De Britse krant haalt de podcast On Heir aan, waarin royaltydeskundigen dit soort taferelen bespreken. "Het is frappant, omdat ze sinds januari zo aan het opbouwen waren naar hun vertrek", vertelt Omid Scobie. "Opeens is het 31 maart en kondigen ze aan dat het nog wel een jaar gaat duren voordat ze volledig vertrokken zijn. Tegelijkertijd kondigen ze aan hun social media en site te stoppen en de komende maanden even pauze te houden. Het komt als een verrassing voor iedereen."

.....................etc.etc.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
Want....
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
Dit las ik vanochtend:


Harry en Meghan vernoemen stichting naar zoontje http://a.msn.com/07/nl-nl/BB12fyWK?ocid=st

..............
Harry (35) en Meghan (38) zijn klaar voor een nieuw hoofdstuk in hun leven. Nadat ze eind maart officieel afscheid namen als 'senior members' van het Britse koningshuis, verhuisden ze tijdelijk naar Canada. Inmiddels zijn de voormalige royals neergestreken in Los Angeles, waar ze vol frisse moed van start gaan met hun nieuwe non-profitstichting Archewell. Dit meldt 'The Telegraph'.
.................

.................

Vanwege het coronavirus is er geen officiële lancering van Archewell. "Onze aandacht en steun gaat nu alleen maar uit naar alle mogelijkheden om het Covid-19 virus te bestrijden.
..................
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Een erg inhoudelijke analyse over Meghan & Harry, zeer lezenswaardig!

https://www.theatlantic.com/ideas/archi ... em/608032/

“I really tried to adopt this British sensibility of a stiff upper lip,” Meghan Markle said in the fall. “I tried, I really tried. But I think what that does internally is probably really damaging.”

“I’ve said for a long time to ‘H’—that’s what I call him—it’s not enough to just survive something, right? Like, that’s not the point of life.”

This was not courage, cheerfulness, resolution. This was the therapeutic mindset, feelings, California.

Here is Elizabeth Windsor, age 14, telling the children of the empire: “In the end all will be well.”

Here is Meghan Markle, age 38, explaining her worldview: “Like, that’s not the point of life.”
anoniem_353486 wijzigde dit bericht op 07-04-2020 12:09
Reden: Quote
69.96% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
ManOpHetPrikbord schreef:
07-04-2020 12:07
Een erg inhoudelijke analyse over Meghan & Harry, zeer lezenswaardig!

https://www.theatlantic.com/ideas/archi ... em/608032/

“I really tried to adopt this British sensibility of a stiff upper lip,” Meghan Markle said in the fall. “I tried, I really tried. But I think what that does internally is probably really damaging.”

“I’ve said for a long time to ‘H’—that’s what I call him—it’s not enough to just survive something, right? Like, that’s not the point of life.”

This was not courage, cheerfulness, resolution. This was the therapeutic mindset, feelings, California.

Here is Elizabeth Windsor, age 14, telling the children of the empire: “In the end all will be well.”

Here is Meghan Markle, age 38, explaining her worldview: “Like, that’s not the point of life.”



Ik doe mijn petje af voor deze kranige queen Elizabeth.

Ik heb het artikel in je link gelezen. Niet alleen een analyse over en van Meghan. Maar de manier hoe Meghan praat over het Britse koningshuis, en hoe Meghan Diana hoog houd, Diana zou zo krachtig aan de kant van emoties hebben gestaan (ik denk dat Diana helemaal niet krachtig aan de kant van emoties stond), en Charles word een wrede liefdeloze echtgenoot genoemd die een vuile truc met Diana had uitgehaald, Meghan noemt ook de starheid van de koninklijke familie. De roddelbladen die Diana verafschuwde en die haar uiteindelijk vermoord hebben.
Dat is nogal een beschuldiging.

Ik denk dat Meghan ook een soort Diana wil zijn of worden. Aandacht, aandacht, roem en aandacht is wat Meghan wil. Daarom wil ze zich onderscheiden van de andere leden van het koningshuis, en slooft ze zich ook zo uit om het ene goede doel na het andere goede doel op te richten. Het succesvolle goede doel dat Harry samen met William en Kate deed was niet goed genoeg meer want dan moest 'de eer' verdeeld worden door vier. Een goed doel is helemaal prima als je daar mensen mee wilt helpen, maar ik denk dat Meghan zich hier vooral zelf mee omhoog wil helpen.

En ik denk, na het lezen van bovenstaande link, te weten waarom het verdriet om zijn moeder bij Harry weer in alle hevigheid opborrelt. En waarom Harry in oorlog is met de media. Harry ziet er verdrietig en beteuterd uit. En jammer dat Harry zich heeft afgekeerd van zijn familie. De familie die echt van hem houd om wie hij is en niet om wat hij is.
fleurtje_5 wijzigde dit bericht op 07-04-2020 13:46
1.40% gewijzigd
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
De bloemenzee voor Diana heb ik zelf hier ook een paar keren genoemd. Maar om die enkele rode viool als "The symbol of the armistice was a single flower, the red poppy of Flanders Field" voor de 900,000 Britten die in de oorlog stierven te vergelijken met de enorme bloemenzee voor Diana vind ik ongepast.

quote uit de link:
.......
Some 900,000 Britons died in the Great War; not a family was untouched by it. The symbol of the armistice was a single flower, the red poppy of Flanders Field, and any person who wore it—that father or mother or brother or child—was understood to be someone who had suffered greatly, and whose silence, whose diminishment, were the products of a great sorrow borne bravely.

When Diana died, the sea of bouquets left outside her former home in Kensington Palace was five feet high in some places.

The flowers were offered in honor of a woman most people had never met—had never even seen in person. And yet people roamed the streets like zombies, keening and sobbing and holding on to one another.


........
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Meghan hoeft niets te doen voor aandacht. Als ze helemaal niets doet dan zijn er genoeg afgunstige mensen die daar weer over zeiken. En als ze iets met een goede doel doet dan wordt dat finaal uitgemeten. Als Meghan een beetje slim is wordt ze influencer. Laat ze producten en kleding opsturen en doet ze die aan en massaal aandacht voor het item.
Alle reacties Link kopieren
Fleurtje_5 schreef:
05-04-2020 22:46
Petje af voor de oma van Harry, deze 93 jarige koningin. :thumbsup:

Koningin Elizabeth spreekt Britse volk toe: "Betere dagen zullen volgen" http://a.msn.com/01/nl-nl/BB12chJf?ocid=st

Afbeelding
Aangeboden door NU.nl
Ik heb haar toespraak live op BBC gezien afgelopen zondag. Respect, alleen maar respect. Stif upper lip, maar de emotie sprak desondanks uit haar gezicht en haar woorden. Hier sprak een vrouw die al vele onnoemelijk zware gebeurtenissen in haar leven had meegemaakt, maar nooit had opgegeven, en net zo vastbesloten en zelfverzekerd als ze in haar lange leven en lange koningschap al die andere crisis in de ogen had gekeken én overwonnen, zo verbesloten en zelfverzekerd was ze ook nu. Wij zullen dit overwinnen. Samen. En het einde van haar toespraak (We WILL meet again) gaf me kippenvel.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, wat een speech. Kort maar krachtig en de emotie was voelbaar.
Een imposante vrouw en monarch.
Prachtig citaat van We’ll meet again (...don’t know where, don’t know when...)

Ik hoop dat de makers van The Crown zich bedenken en alsnog verder gaan met hun serie.

Tja Harry en Meghan.
Ik zie op de Instagramaccounts van het koninklijk huis dat Sophie Wessex flink naar voren wordt geschoven als steunpilaar.
Ook Camilla (leuke foto vanuit haar werkkamer) heeft met een 85-jarige gebeld.

Harry moet zich nu wel erg nutteloos voelen: vaderland in crisis, zijn vader ziek geweest, de premier ziek, de koningin die een zeldzame speech houdt, Wills& Kate volop bezig, Sophie Wessex ingezet.
En hij ondersteunt zijn familie nu niet in moeilijke tijden. Daar is hij wel (zeker ook door moeder Diana “Vow To Thee My Country”) mee opgevoed.
Ik kan me niet voorstellen dat hij relaxed aan het strand in Malibu ligt.

De marktwaarde van de Sussexes daalt met de stagnerende wereldeconomie. In de nabije toekomst zal er (mijn inschatting) minder belangstelling zijn voor glamour en zal er kritiek zijn op hun extravagante levensstijl.
De toekomst is niet meer wat het was

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven