Entertainment alle pijlers

Prins Harry en Meghan Markle zijn getrouwd! Deel 3

09-01-2020 14:09 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat het vorige topic vol is hebben we een nieuw topic aangemaakt.

Zie hieronder de link naar het vorige topic:

entertainment/prins-harry-en-meghan-mar ... ges/416653
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
DG2015 schreef:
18-01-2020 10:01
Inderdaad.
En daarnaast hebben Harry en Meghan in hun plannen gezet dat ze niet meer meedoen aan de fotopool waar onder andere de Daily Mail foto’s van het koninklijk huis uit krijgt, maar zelf gaan bepalen aan wie ze foto’s gaan geven. Dat zal kwaad bloed gezet hebben bij sommigen.
Lijkt me voor H&M een beter systeem en meer vergelijkbaar met het Nederlandse, waarbij de koninklijke familie fotomomentjes geeft en verder met rust gelaten wordt. Daarmee hebben zij een pressiemiddel, want als je je als krant niet normaal gedraagt, krijg je ook die foto’s niet meer. Nu zitten H&M nog in die pool en moeten ze die foto’s laten gebruiken en mag er verder alles over ze gezegd en ‘onthuld’ worden door ‘bronnen’.
Dit werkt alleen maar averechts. Ik vraag me af of Harry en Meghan geen PR-adviseur hebben die het koppel had kunnen behoeden voor allerlei stommiteiten die ze begaan. Of zou het dezelfde adviseur zijn als die van prins Andrew?
Alle reacties Link kopieren
DG2015 schreef:
18-01-2020 10:01
Inderdaad.
En daarnaast hebben Harry en Meghan in hun plannen gezet dat ze niet meer meedoen aan de fotopool waar onder andere de Daily Mail foto’s van het koninklijk huis uit krijgt, maar zelf gaan bepalen aan wie ze foto’s gaan geven. Dat zal kwaad bloed gezet hebben bij sommigen.
Lijkt me voor H&M een beter systeem en meer vergelijkbaar met het Nederlandse, waarbij de koninklijke familie fotomomentjes geeft en verder met rust gelaten wordt. Daarmee hebben zij een pressiemiddel, want als je je als krant niet normaal gedraagt, krijg je ook die foto’s niet meer. Nu zitten H&M nog in die pool en moeten ze die foto’s laten gebruiken en mag er verder alles over ze gezegd en ‘onthuld’ worden door ‘bronnen’.


Dat is niet alleen in strijd met het beginsel van persvrijheid, maar dan moet er bovendien betaald worden voor die foto’s (alles is belast met copyright van sussexroyal) en dat is weinig Koninklijk.
Alle reacties Link kopieren
Hamer schreef:
18-01-2020 11:14
Dat is niet alleen in strijd met het beginsel van persvrijheid, maar dan moet er bovendien betaald worden voor die foto’s (alles is belast met copyright van sussexroyal) en dat is weinig Koninklijk.
Vind de dat de Nederlandse koninklijke familie ook handelt in strijd met de persvrijheid?
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
DG2015 schreef:
18-01-2020 12:35
Vind de dat de Nederlandse koninklijke familie ook handelt in strijd met de persvrijheid?

Ze pakken het in ieder geval wel goed aan. Die meiden groeien in relatieve rust op.
Alle reacties Link kopieren
ManOpHetPrikbord schreef:
18-01-2020 10:27
Dit werkt alleen maar averechts. Ik vraag me af of Harry en Meghan geen PR-adviseur hebben die het koppel had kunnen behoeden voor allerlei stommiteiten die ze begaan. Of zou het dezelfde adviseur zijn als die van prins Andrew?
Op de korte termijn wel, ja. Maar op de lange termijn zou een dergelijk compromis best kunnen werken.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
Merys schreef:
18-01-2020 12:37
Ze pakken het in ieder geval wel goed aan. Die meiden groeien in relatieve rust op.
Nu hebben zij natuurlijk wel de mazzel dat Nederland maar een klein koninkrijk is en de Nederlandse pers niet te vergelijken is met de Britse. Maar ik hoop voor H&M dat ze relatief in de luwte terechtkomen.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
DG2015 schreef:
18-01-2020 12:35
Vind de dat de Nederlandse koninklijke familie ook handelt in strijd met de persvrijheid?

De Nederlandse Koninklijke familie heeft met de Nederlandse pers een afspraak gemaakt: de pers krijgt gegarandeerd twee keer een fotomoment (zomer en winter) in ruil voor geen foto’s publiceren buiten officiële of publieke momenten om (Koningsdag, aanwezig zijn in een stadium etc mag dus ook gefotografeerd worden naast de twee fotomomenten). De pers is akkoord gegaan. Dat is dus een vrijwillige afspraak en geen strijd met persvrijheid.

Kate en William doen ook zoiets ten aanzien van hun kinderen trouwens. Alleen levert Kate de foto’s daar zelf aan. Ook dat werkt (met de Britse pers).

Harry heeft ook ooit een dergelijke afspraak gemaakt met de Britse pers toen hij op missie naar Afghanistan ging. Zij hielden dat geheim in ruil voor beelden achteraf. Ook dat werkte. Het was een Australische krant die zijn aanwezigheid verraadde (en die niet was betrokken bij de afspraak).
hamer wijzigde dit bericht op 18-01-2020 13:26
27.42% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dubbel
Alle reacties Link kopieren
Intussen kijkt Meghan al uit naar een geschikte woning:

https://www.thesun.co.uk/news/10765370/ ... ream-home/

Het waarheidsgehalte zal twijfelachtig zijn, mogelijk heeft The Sun gewoon zelf onroerend goed in de regio Vancouver gecheckt op de mogelijke eisen die HenM zouden kunnen hebben met betrekking tot privacy en veiligheid.
De woordspelingen vind ik altijd erg leuk in de Britse tabloids: Megha-mansion (mega-landhuis)
De toekomst is niet meer wat het was
Alle reacties Link kopieren
ManOpHetPrikbord schreef:
18-01-2020 10:27
Dit werkt alleen maar averechts. Ik vraag me af of Harry en Meghan geen PR-adviseur hebben die het koppel had kunnen behoeden voor allerlei stommiteiten die ze begaan. Of zou het dezelfde adviseur zijn als die van prins Andrew?
Andrew's adviseur had geadviseerd het interview niet te geven, Andrew deed het toch. Dat was nu juist het probleem.
Alle reacties Link kopieren
Hamer schreef:
18-01-2020 13:18
De Nederlandse Koninklijke familie heeft met de Nederlandse pers een afspraak gemaakt: de pers krijgt gegarandeerd twee keer een fotomoment (zomer en winter) in ruil voor geen foto’s publiceren buiten officiële of publieke momenten om (Koningsdag, aanwezig zijn in een stadium etc mag dus ook gefotografeerd worden naast de twee fotomomenten). De pers is akkoord gegaan. Dat is dus een vrijwillige afspraak en geen strijd met persvrijheid.

Kate en William doen ook zoiets ten aanzien van hun kinderen trouwens. Alleen levert Kate de foto’s daar zelf aan. Ook dat werkt (met de Britse pers).

Harry heeft ook ooit een dergelijke afspraak gemaakt met de Britse pers toen hij op missie naar Afghanistan ging. Zij hielden dat geheim in ruil voor beelden achteraf. Ook dat werkte. Het was een Australische krant die zijn aanwezigheid verraadde (en die niet was betrokken bij de afspraak).
Maar opnieuw afspraken omtrent foto-momenten zal geen optie zijn voor H&M. Het grootste probleem is dat ze bepaalde Britse kranten de oorlog hebben verklaard door de aangespannen rechtszaak. De Daily Mail en consorten zijn inmiddels in de volle tegenaanval met constante, negatieve headlines over het wel en wee van H&M. Daar zullen twee foto-momenten per jaar op dit moment niet tegenop wegen.
Alle reacties Link kopieren
bootje1900 schreef:
18-01-2020 14:31
Maar opnieuw afspraken omtrent foto-momenten zal geen optie zijn voor H&M. Het grootste probleem is dat ze bepaalde Britse kranten de oorlog hebben verklaard door de aangespannen rechtszaak. De Daily Mail en consorten zijn inmiddels in de volle tegenaanval met constante, negatieve headlines over het wel en wee van H&M. Daar zullen twee foto-momenten per jaar op dit moment niet tegenop wegen.


Daar geloof ik niet zo in want van hun verblijf in Canada is ook niets gepubliceerd (wat ze niet zelf hebben geproduceerd als kerstkaart en foto Harry/Archie). Sterker nog, als er foto’s verschijnen is het vaak in hele vage blaadjes.

Wel is inderdaad de aanval ingezet maar dat gaat vooral over de kosten van Frogmore cottage, of ze hun titels mogen houden, of ze de koningin een streek hebben geleverd, of ze nog wel of niet geld van prins Charles zouden moeten ontvangen, of een combinatie koninkrijk en commercieel leven überhaupt mogelijk is, of en wie beveiliging moet betalen en of het zetten van een muziekje onder de beelden van Harry’s optreden onlangs (ivm de rugby cup) wel of geen belediging is.
Alle reacties Link kopieren
bootje1900 schreef:
18-01-2020 14:25
Andrew's adviseur had geadviseerd het interview niet te geven, Andrew deed het toch. Dat was nu juist het probleem.
Mazzel voor Andrew dat de aandacht nu op zijn neef en vrouw ligt. Die toch van heel wat minder bedenkelijke dingen worden beschuldigd (met rust gelaten willen worden...) dan hijzelf.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Al die negatiever aandacht zijn uiteraard ook een payback voor de rechtzaken die lopen. De laatste decennia hebben de persgroepen achter de tabloids al 500 miljoen pond aan schikkingen met celebtities/claims betaalt (o.a. zaak met Fergie en ook een zaak waarin William's voicmail gehackt werd). Kan me voorstellen dat als ze ook mogen lappen als Harry de zaak wint (of een settlement moeten betalen).

Het zijn aasgieren, heeft weinig met persvrijheid van doen vind ik. En ik ben niet eens pro-monarchie.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Hamer schreef:
18-01-2020 13:18
De Nederlandse Koninklijke familie heeft met de Nederlandse pers een afspraak gemaakt: de pers krijgt gegarandeerd twee keer een fotomoment (zomer en winter) in ruil voor geen foto’s publiceren buiten officiële of publieke momenten om (Koningsdag, aanwezig zijn in een stadium etc mag dus ook gefotografeerd worden naast de twee fotomomenten). De pers is akkoord gegaan. Dat is dus een vrijwillige afspraak en geen strijd met persvrijheid.

Kate en William doen ook zoiets ten aanzien van hun kinderen trouwens. Alleen levert Kate de foto’s daar zelf aan. Ook dat werkt (met de Britse pers).

Harry heeft ook ooit een dergelijke afspraak gemaakt met de Britse pers toen hij op missie naar Afghanistan ging. Zij hielden dat geheim in ruil voor beelden achteraf. Ook dat werkte. Het was een Australische krant die zijn aanwezigheid verraadde (en die niet was betrokken bij de afspraak).

Duidelijke afspraken inderdaad.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
Hamer schreef:
18-01-2020 11:14
Dat is niet alleen in strijd met het beginsel van persvrijheid, maar dan moet er bovendien betaald worden voor die foto’s (alles is belast met copyright van sussexroyal) en dat is weinig Koninklijk.

Dat is inderdaad weinig Koninklijk.
Lijkt een beetje veel aasgier-achtig
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
boebezoebe schreef:
18-01-2020 15:40
Al die negatiever aandacht zijn uiteraard ook een payback voor de rechtzaken die lopen. De laatste decennia hebben de persgroepen achter de tabloids al 500 miljoen pond aan schikkingen met celebtities/claims betaalt (o.a. zaak met Fergie en ook een zaak waarin William's voicmail gehackt werd). Kan me voorstellen dat als ze ook mogen lappen als Harry de zaak wint (of een settlement moeten betalen).

Het zijn aasgieren, heeft weinig met persvrijheid van doen vind ik. En ik ben niet eens pro-monarchie.

Dat een telefoon word afgeluisterd vind ik zwaar-fout. Dat er een genante foto of onwaarheid word geplaatst vind ik ook fout.
Dat Fergie in het openbaar met een minnaar op een strandbedje ligt vind ik privé, maar zeker ook dom of zal ik zeggen 'niet slim' van Fergie.

Over de zaak over de brief aan pa Markle wil ik niet vooruitlopen. Als tijdschrift1 A zegt, wat geen mooie A is, dan mag tijdschrift2 B zeggen vind ik.

Als Harry en Meghan de media aan banden willen leggen, dan moeten ze hen ook niet roepen als ze zelf wel iets geplaatst willen hebben.
Diana gebruikte ook de media als het in haar straatje paste:

ANDERE KRANTEN: Prinses Diana https://www.volkskrant.nl/ts-b66b3cae via @volkskrant
............
Een en ander leidde tot televisie-optredens en relaties waarvan zij zich beter verre had kunnen houden', aldus de Telegraph.

Maar Diana, Princess of Wales, gebruikte de media ook ten eigen bate. Om wraak te kunnen nemen op het Hof dat haar zo harteloos had verstoten, buitte zij haar relaties met de pers ten volle uit

........................
fleurtje_5 wijzigde dit bericht op 19-01-2020 14:05
Reden: link toegevoegd
18.29% gewijzigd
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
Het is zojuist officieel bevestigd door Buckingham Palace dat Meghan en Harry hun titels op zullen geven en dus geen royals meer zijn.
Ook gaan ze het eea terugbetalen voor de renovatie aan hun woning.
————

Harry and Meghan will not use HRH titles - palace

Prince Harry and Meghan will no longer use their HRH titles and will not receive public funds for royal duties, Buckingham Palace has said.

The Duke and Duchess of Sussex also said they intend to repay £2.4m of taxpayer money for the refurbishment of Frogmore Cottage, which will remain their UK family home.

The couple will also no longer formally represent The Queen.

The new arrangement will come into effect in spring this year.

It comes after the couple earlier this month said they wanted to step back as senior royals .

A statement from the Queen said following "many months of conversations and more recent discussions" she was "pleased that together we have found a constructive and supportive way forward for my grandson and his family".

"Harry, Meghan and Archie will always be much loved members of my family," the statement continued.

"I recognise the challenges they have experienced as a result of intense scrutiny over the last two years and support their wish for a more independent life.

"I want to thank them for all their dedicated work across this country, the Commonwealth and beyond, and am particularly proud of how Meghan has so quickly become one of the family.
Alle reacties Link kopieren
Maar de hertog-titel lijkt Harry te behouden. Een compromis dus.
Alle reacties Link kopieren
Ik was de verklaring as we speak aan het lezen.
Het lijkt me een goede deal.
Afstand van hun titels.
Terechte terugbetaling van de verbouwingskosten v Frogmore Cottage (mogen HenM wel blijven gebruiken)
Het lijkt me moeilijk voor Harry om afstand te nemen van aanwezigheid bij militaire gelegenheden.
Pijnpunt: Charles blijft bijdragen (Duchy of Cornwall dus), maar er moet water bij de wijn.
Geen uitspraken over de beveiliging; lijkt me logisch.
De toekomst is niet meer wat het was
Dat hebben ze alsnog vlot gedaan!

Wederom heel persoonlijk geformuleerd, verstandig.
Het is wel een heel kort statement, wat ik op zich begrijp. Een hoop zaken worden niet benoemd, daar gaat de komende maanden dus nog een hoop over worden gespeculeerd.

Die site is nog steeds in de lucht trouwens.
Goed hoor. Ben echt super trots op ze. Mogen William en Kate van mij ook doen.
Alle reacties Link kopieren
Nog niet duidelijk of ze ook Sussexroyal als merknaam mogen blijven gebruiken.

En niet duidelijk hoe het met de kosten voor de beveiliging zit.
hamer wijzigde dit bericht op 18-01-2020 20:07
78.64% gewijzigd
mdh schreef:
18-01-2020 20:02
Ik was de verklaring as we speak aan het lezen.
Het lijkt me een goede deal.
Afstand van hun titels.
Terechte terugbetaling van de verbouwingskosten v Frogmore Cottage (mogen HenM wel blijven gebruiken)
Het lijkt me moeilijk voor Harry om afstand te nemen van aanwezigheid bij militaire gelegenheden.
Pijnpunt: Charles blijft bijdragen (Duchy of Cornwall dus), maar er moet water bij de wijn.
Geen uitspraken over de beveiliging; lijkt me logisch.

Ik lees het niet, als het zo is worden ze dus niet financieel onafhankelijk.
Alle reacties Link kopieren
Hamer schreef:
18-01-2020 20:01
Maar de hertog-titel lijkt Harry te behouden. Een compromis dus.
Er is alleen gezegd dat Harry en Meghan de titels niet meer zullen *gebruiken*.
Dat zou je op verschillende manieren kunnen interpreteren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven