Entertainment alle pijlers

Prins Harry en Meghan Markle zijn getrouwd! Deel 3

09-01-2020 14:09 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat het vorige topic vol is hebben we een nieuw topic aangemaakt.

Zie hieronder de link naar het vorige topic:

entertainment/prins-harry-en-meghan-mar ... ges/416653
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Hamer schreef:
23-02-2020 19:21
Dat is ook een fout van de koninklijke familie door Harry te snel te laten trouwen. Prinses Eugenie moest Harry zelfs voor laten gaan, omdat volgens protocol iemand die dichter bij de troon staat, voorgaat.

In plaats van het protocol te volgen hadden ze beter prinses Eugenie eerst laten trouwen en dan Harry een half jaar later. Meghan had dan met diverse leden van de koninklijke familie kunnen meelopen om zo een goed beeld te krijgen van wat er van haar verwacht werd.
Meghan is voor haar trouwen al met Harry meegegaan naar koninklijke afspraken. Publiek de handjes schudden etc. , met oudere Royal fans praten, lief zijn voor de kinderen, geïnteresseerd doen bij iets totaal oninteressant, ergens in God weet waar in Engeland. Dus het is niet dat ze niet wist wat het ongeveer zou inhouden.

Tijdens het verlovingsinterview vertelde Harry dat hij Meghan uitgebreid had verteld wat het koninklijke leven zou inhouden, zodat ze wist waar ze voor koos.

Ze kenden elkaar sowieso te kort en het wordt mer de dag duidelijker dat ze is gegaan voor de status en de titel. Als ze echt een prive- leven wilde (omdat ze ongelukkig werd van het koninklijke leven en het echt niet trok) , hadden ze ook ergens een mooi statig huis/ kasteeltje op het platteland kunnen kopen etc. Daar in relatieve luwte leven etc., maar dat is wel het laatste wat ze wil.

Ongelooflijk dat 1,5 jaar na het huwelijk met alle pracht en praal het nu hier op uitgelopen is. Triest, ik had Harry een lieve, betrokken vrouw en stabiel huwelijk gegund.

Los van wat Meghan en Harry hebben gedaan of gezegd, lijkt een scheiding onvermijdelijk. Zeker door de druk die nu op het huwelijk staat. Op de dag van het huwelijk zei ik al dat je eigenlijk al wist dat dit huwelijk op een scheiding uit zou lopen. Meer mensen hadden dat gevoel, bijzonder. Ik had echter niet verwacht dat na 1,5 jaar er al zo’n gedoe zou zijn. The odds were against them: lange afstandsrelatie (zij in Canada en hij in Engeland), elkaar te kort kennen, allebei uit een andere cultuur (Amerikaans/ Engels) , zij komt uit een instabiele familie, waarvan zelfs een familielid (haar broer?) Harry afraadde om met Meghan te trouwen. Harry’s achtergrond is ook niet stabiel, traumatische scheiding ouders en zijn moeder jong overleden, Meghan is erg onafhankelijk en te weinig aanpassingsvermogen, blijkt nu, om haar draai te vinden binnen de Royal Family. Als ze dat ooit echt wilde??
Alle reacties Link kopieren
samarinde schreef:
23-02-2020 17:35
Dit ben ik allemaal met je eens. Toch praten we langs elkaar heen, lijkt het wel. Ik denk helemaal niet dat Meghan 'minder' is (in sociaal opzicht of qua intelligentie), ik denk gewoon dat zij als intelligente vrouw een baan heeft aangenomen die niet bij haar past - en dat had ze kunnen weten, sterker: ze wíst het ook, denk ik.

Meghan en Máxima zijn allebei leuke, slimme, sociaal-vaardige en mooie vrouwen die heel ver hadden kunnen komen zónder prins. Mét prins konden ze alleen nog veel en veel verder komen. Dat is Máxima ook gelukt, omdat ze gedisciplineerd is, en ambitieus, en bereid om zich te plooien naar de eisen van haar nieuwe rol. Meghan is het níet gelukt, omdat ze vooral met zichzelf en haar eigen ego bezig is. Dat maakt mij op zich helemaal niks uit, ik ken Meghan niet en gun haar een gelukkig leven, maar... ik heb wél mijn vraagtekens bij haar keuze voor Harry. Waarom ambieer je zo'n huwelijk, als je helemaal niet bereid bent om die rol - en alles wat erbij komt kijken - op je te nemen?

Dát is voor mij het interessante punt in deze discussie. Sociale achtergrond staat daar los van. Het heeft meer met zelfkennis te maken, denk ik. Een 36-jarige vrouw als Meghan moet toch van zichzelf weten wat haar gelukkig maakt? Máxima wist dat ze dit leven ambieerde, en dat ze in staat was om haar rol te spelen. Dat is ook een enorme prestatie - niet veel vrouwen hebben zoveel discipline, zelfinzicht, talent, flair, flexibiliteit en aanpassingsvermogen. Maar dat zijn wel de eigenschappen die nodig zijn voor de rol. Zoals ik het zie, is er bij Meghan gewoon iets heel erg mis gegaan tijdens de sollicitatierondes. Ze is ongeschikt, veel te eigengereid, dwars, eerzuchtig en egocentrisch om in de schaduw van de Queen en de Firm te kunnen functioneren.

En ja, ik denk dat Meghan dit zelf heel goed wist. Maar dat ze het tóch wilde, zielsgraag zelfs. En niet om de goede reden. Ze wilde het om de reden die nu langzaam duidelijk wordt: ter meerdere eer en glorie van zichzelf.

Dit.

Maxima is een geweldige koningin. Ze heeft klasse en is vooral oprecht.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
Hastadepasta18 schreef:
23-02-2020 18:35
Maar even hé; wie heeft eigenlijk bedacht dat het terug trekken uit de royal family allemaal het idee van Meghan was? Harry kan dit toch ook bedacht hebben en Meghan is daarin meegegaan?

Geloof je dit echt zelf?
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
23-02-2020 19:17
Helemaal.
Ik denk dat ook meespeelt dat zij als Amerikaanse zonder enige klassieke afkomst, echt totaal geen benul had (en heeft) van wat de rol van een echte prinses van vlees en bloed inhoudt. Zij kent prinsessen alleen uit sprookjes. En daar is Harry dus ook enorm tekort geschoten, hij heeft haar kennelijk niet duidelijk gemaakt dat haar leven als royal geen Disney sprookje zou worden.

Volgens Meghan's ex-beste vriendin was Meghan idolaat van het Britse koningshuis én van Diana.
Dan neem ik aan dat Meghan zich daar vast meer in verdiept heeft dan jij en ik.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
Hamer schreef:
23-02-2020 19:21
Dat is ook een fout van de koninklijke familie door Harry te snel te laten trouwen. Prinses Eugenie moest Harry zelfs voor laten gaan, omdat volgens protocol iemand die dichter bij de troon staat, voorgaat.

In plaats van het protocol te volgen hadden ze beter prinses Eugenie eerst laten trouwen en dan Harry een half jaar later. Meghan had dan met diverse leden van de koninklijke familie kunnen meelopen om zo een goed beeld te krijgen van wat er van haar verwacht werd.

Ik vind niet dat je Harry's koppigheid, om snel te willen trouwen, zijn familie kwalijk kan nemen. Harry is gewaarschuwd door zijn broer William, door zijn opa, en door zijn beste vriend. En misschien ook wel door zijn vader of andere vrienden. Het heeft niets uitgemaakt.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
Hamer schreef:
23-02-2020 19:32
Dat was in ieder geval eerlijker geweest naar Meghan. Ze hadden er dan voor kunnen kiezen om òf niet te trouwen, òf meteen een leven buiten op te bouwen. Dan was alle drama van de afgelopen tijd niet nodig geweest (van niemand dus).

Bij prinses Diana hebben ze ook niet lang genoeg gewacht. Bij Kate dan weer wel. Bij Meghan zijn ze wat mij betreft weer de fout ingegaan.

Diana had zelf ook de boot kunnen afhouden. Ze kende Charles niet eens echt.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
23-02-2020 19:37
Ik denk zomaar dat Harry en Meghan zélf snel wilden trouwen. Binnen twee jaar was én de verloving én het huwelijk een feit. Als er iemand als schuldige aan te wijzen is, zijn het wel Harry en Meghan zelf. Wellicht ook is Meghan zelf de drijvende kracht daarachter geweest, want eenmaal de prins aan de haak geslagen, moest het huwelijk ook niet te lang wachten, want stel je voor dat hij zich bedenkt, dan gaat je eigen sprookje toch mooi in rook op.

Dit inderdaad. oa.William heeft hem gewaarschuwd dat hij te snel ging.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
23-02-2020 20:04
Ik denk zomaar dat een half jaar geen verschil had uitgemaakt in het huidige drama.

Inderdaad. Dat had niets uitgemaakt.
Dan had Meghan zich een half jaar langer "keduuk" gehouden en was het daarna precies hetzelfde gegaan.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
23-02-2020 20:48
Ik denk het ook niet. Ze moesten en ze zouden. Harry is ook geen licht hoor, en al helemaal bepaald geen nuchtere vent. Wat dat betreft lijkt hij precies op zijn moeder. Die was ook niet helemaal van deze wereld en leefde haar eigen sprookje. Althans, dat probeerde ze.
Dit.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
blauwe_emmer schreef:
23-02-2020 22:37
Hij oogt als een aardige man, hij is blijkbaar psychisch kwetsbaar en de royals staan vaak wel bekend als wat naïef en wereldvreemd. Er zijn wel wat verhalen over prins Charles bekend en zijn broer Edward maakt ook niet altijd de meest slimme keuzes. Dat moet ook haast wel als je ziet hoe beschermd ze worden opgevoed. Dan nog het trauma omtrent zijn moeder en de manier waarop zijn ouders in de pers naar voren zijn gebracht en je krijgt best een toxische mix.

Diana lichte de pers zelf in over Charles, over Camilla, Pas toen de scheiding een feit was waren ze aardiger tegen elkaar meen ik gelezen te hebben.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
Fleurtje_5 schreef:
23-02-2020 23:40
Geloof je dit echt zelf?
Ja, waarom zou ik dat niet geloven? Wie weet is alle gedoe rondom Meghan wel de druppel geweest voor Harry om over te gaan tot deze stap?
Maar oh nee, wacht, alles is de schuld van evil master mind Meghan!

Paar zaken die we absoluut niet zeker weten (maar waarvan een aantal van jullie het wel zeker lijken te weten):
  • Meghan heeft het initiatief genomen tot verhuizen/terug trekken uit koningshuis
  • harry is ongelukkig na de verhuizing
  • Harry heeft geen of geen goed contact meer met zijn familie en vrienden
Allemaal punten waar niemand van de betrokkenen ooit een uitspraak over gedaan heeft maar waarvan jullie wel de waarheid over denken te weten. Gebaseerd op wat? Je eigen observaties? Waarvan? Juist, van wat jullie lezen in de pers.
Alle reacties Link kopieren
Hastadepasta18 schreef:
24-02-2020 00:39
Ja, waarom zou ik dat niet geloven? Wie weet is alle gedoe rondom Meghan wel de druppel geweest voor Harry om over te gaan tot deze stap?
Maar oh nee, wacht, alles is de schuld van evil master mind Meghan!

Paar zaken die we absoluut niet zeker weten (maar waarvan een aantal van jullie het wel zeker lijken te weten):
  • Meghan heeft het initiatief genomen tot verhuizen/terug trekken uit koningshuis
  • harry is ongelukkig na de verhuizing
  • Harry heeft geen of geen goed contact meer met zijn familie en vrienden
Allemaal punten waar niemand van de betrokkenen ooit een uitspraak over gedaan heeft maar waarvan jullie wel de waarheid over denken te weten. Gebaseerd op wat? Je eigen observaties? Waarvan? Juist, van wat jullie lezen in de pers.
Zeg, wil jij je niet zo bij de feiten houden? Ontoelaatbaar dit!

Ik zie dat de anti Meghan-ers sommigen het hebben over dat ze gaan scheiden? Is dat de huidige feit roddel? De scheidingspapieren zijn al getekend?

Harry en Meghan weten het nog niet, maar hun huwelijk is dus over?
Morduchen schreef:
24-02-2020 03:05
Zeg, wil jij je niet zo bij de feiten houden? Ontoelaatbaar dit!

Ik zie dat de anti Meghan-ers sommigen het hebben over dat ze gaan scheiden? Is dat de huidige feit roddel? De scheidingspapieren zijn al getekend?

Harry en Meghan weten het nog niet, maar hun huwelijk is dus over?

Ja, dat memo krijgen ze nog. Fleurtje is daarmee bezig maar krijgt het niet beknopt verwoord dus die is nog aan het schrappen.
Alle reacties Link kopieren
Tvp :popcorn:
Alle reacties Link kopieren
Ik denk inderdaad dat ze zullen scheiden.

Er waren voor het huwelijk al zaken die een slecht teken waren:
  • lange afstandsrelatie (zij in Canada en hij in Engeland),
  • elkaar te kort kennen
  • allebei uit een andere cultuur (Amerikaans/ Engels)
  • zij komt uit een instabiele familie, waarvan zelfs een familielid (haar halfbroer) Harry een paar dagen voor het huwelijk afraadde om met Meghan te trouwen.
  • Harry’s achtergrond is ook niet stabiel, traumatische scheiding ouders en zijn moeder jong overleden
  • Meghan is erg onafhankelijk. Wellicht ook te lang gewend aan vrijheid, waardoor het lastig voor haar zou zijn om zich te onderwerpen aan protocol en hiërarchie binnen de koninklijke familie
Wie ook besloten heeft tot de verhuizing en uit de familie stappen, het feit blijft dat er nu grote problemen zijn. Als je hun statement bekijkt op www.sussexroyal.com, klinkt er wel wat bitterheid door. Het gaat niet zoals ze verwachten en hoopten. De situatie zal ook voor spanningen zorgen tussen het stel zelf en voor spanningen tussen Harry en zijn vader/ broer. De hele onenigheid over de titels en de HRH is ook niet goed voor hun reparatie en misschien zullen potentiële zakenrelaties daarom afhaken.

Kortom, veel druk op het huwelijk. Dus ja, het is niet raar dat een scheiding totaal niet zou verbazen.
    leergierig wijzigde dit bericht op 24-02-2020 08:23
    3.78% gewijzigd
    Alle reacties Link kopieren
    Leergierig schreef:
    24-02-2020 08:18
    Ik denk inderdaad dat ze zullen scheiden.

    Er waren voor het huwelijk al zaken die een slecht teken waren:
      lange afstandsrelatie (zij in Canada en hij in Engeland),
        elkaar te kort kennen
        allebei uit een andere cultuur (Amerikaans/ Engels)
          zij komt uit een instabiele familie, waarvan zelfs een familielid (haar halfbroer Harry een paar dagen voor het huwelijk afraadde om met Meghan te trouwen.
            Harry’s achtergrond is ook niet stabiel, traumatische scheiding ouders en zijn moeder jong overleden
              Meghan is erg onafhankelijk. Wellicht ook te lang gewend aan vrijheid, waardoor het lastig voor haar zou zijn om zich te onderwerpen aan protocol en hiërarchie binnen de koninklijke familie

              Wie ook besloten heeft tot de verhuizing en uit de familie stappen, het feit blijft dat er nu grote problemen zijn. Als je hun statement bekijkt op www.sussexroyal.com, klinkt er wel wat bitterheid door. Het gaat niet zoals ze verwachten en hoopten. De situatie zal ook voor spanningen zorgen tussen het stel zelf en voor spanningen tussen Harry en zijn vader/ broer. De hele onenigheid over de titels en de HRH is ook niet goed voor hun reparatie en misschien zullen potentiële zakenrelaties daarom afhaken.

              Kortom, veel druk op het huwelijk. Dus ja, het is niet raar dat een scheiding totaal niet zou verbazen.
                Eens. Ze gaan een afscheidstoer doen in GB volgende week. Ben benieuwd hoe dat gaat verlopen ivm de spanningen wat jij al noemt.
                It's 5 o'clock somewhere
                Alle reacties Link kopieren
                Fleurtje_5 schreef:
                24-02-2020 00:04
                Diana lichte de pers zelf in over Charles, over Camilla, Pas toen de scheiding een feit was waren ze aardiger tegen elkaar meen ik gelezen te hebben.
                Nou die tampon en zo zou ik als kind toch niet op de nationale tv willen zien, wie het ook gelekt heeft. En dan al die affaires. Kan nooit leuk zijn.
                Alle reacties Link kopieren
                Fleurtje_5 schreef:
                23-02-2020 23:54
                Diana had zelf ook de boot kunnen afhouden. Ze kende Charles niet eens echt.

                Ze was pas 19, ze had weinig opleiding genoten behalve een of andere Zwitserse 'finishing school', en ze was als dochter van een graaf opgevoed met het idee dat ze een 'goede, liefst adellijke partij' moest trouwen.

                Ze had beter de boot kunnen afhouden, maar ik snap het wel.
                Alle reacties Link kopieren
                Morduchen schreef:
                24-02-2020 03:05
                .....................

                Harry en Meghan weten het nog niet, maar hun huwelijk is dus over?
                :arrow:
                Merys schreef:
                24-02-2020 06:01
                Ja, dat memo krijgen ze nog. Fleurtje is daarmee bezig maar krijgt het niet beknopt verwoord dus die is nog aan het schrappen.
                :?:
                "Fleurtje is daar mee bezig" om een memo te maken dat het huwelijk van H en M voorbij is??????????????????????????
                :idea:
                Fleurtje_5 schreef:
                23-02-2020 11:19
                Ik denk dat ze nog lang niet gaan scheiden. Harry blijft evengoed een kleinzoon van de Queen en de zoon van de aanstaande koning.

                Mijn mening is dat beide wel van elkaar houden omdat Meghan daar groot belang bij heeft.
                Maar....en daar ben ik 200% van overtuigd.... Meghan was nooit voor Harry gevallen als hij een gewone Harry was geweest.



                ............................
                Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
                Alle reacties Link kopieren
                Hamer schreef:
                24-02-2020 10:12
                Ze was pas 19, ze had weinig opleiding genoten behalve een of andere Zwitserse 'finishing school', en ze was als dochter van een graaf opgevoed met het idee dat ze een 'goede, liefst adellijke partij' moest trouwen.

                Ze had beter de boot kunnen afhouden, maar ik snap het wel.

                Hypothetisch gezien denk ik dat veel 19 jarigen niet met een vreemde 12 jaar oudere man willen trouwen, tenminste niet vrijwillig.

                Diana was toch kinderjuf? Toch? Effe googlen:
                Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
                Alle reacties Link kopieren
                Fleurtje_5 schreef:
                24-02-2020 10:50
                Hypothetisch gezien denk ik dat veel 19 jarigen niet met een vreemde 12 jaar oudere man willen trouwen, tenminste niet vrijwillig.

                Diana was toch kinderjuf? Toch? Effe googlen:
                Hulp-kinderdagverblijf juf inderdaad. En ze maakte schoon in het appartement van haar zus. Maar dat was haar werkervaring.
                Alle reacties Link kopieren
                o_o Charles had eerst verkering met de zus van Diana?????

                https://www.libelle.nl/mensen/actueel/n ... ses-diana/

                ............................................
                Ze was niet bepaald de beste leerling
                Nadat ze zakte voor 2 examens, moest ze op 16-jarige leeftijd de West Heath School verlaten. Haar vader schreef haar in voor een Zweedse school.

                Ze werkte als kleuterjuf en schoonmaakster
                Nadat ze de Zweedse school had verlaten, werkte Diana als schoonmaakster en oppas voordat ze werd aangenomen op een kleuterschool.

                Ze wilde eigenlijk ballerina worden
                Als kind zat ze op ballet, maar ze werd te lang om er echt in uit te blinken. Haar liefde voor dans leidde er wel toe dat ze tot aan haar dood een groot fan was van het English National Ballet.

                Afbeelding

                Haar zus had eerst verkering met prins Charles
                Hoewel Lady Sarah Spencer en prins Charles met elkaar afspraken, ontmoette Lady Di Charles op een familiefeest. Ze was toen 16 jaar.


                Afbeelding

                Ze verloofde zich met prins Charles toen ze 19 was en trouwde op haar 20ste
                De prins die 12 jaar ouder is, stond destijds onder enorme druk om een bruid te vinden.


                etc.etc.etc.........................
                fleurtje_5 wijzigde dit bericht op 24-02-2020 12:54
                Reden: Het woord verloving veranderd in verkering
                2.36% gewijzigd
                Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
                Alle reacties Link kopieren
                Fleurtje_5 schreef:
                24-02-2020 10:55
                o_o Charles was eerst verloofd met de zus van Diana?????
                Hier zie je al dat je niet goed kan lezen.
                er staat helemaal niet dat hij al verloofd was met de zus van Diana.

                Hij heeft een aantal dates met de zus gehad.
                Stressed is just desserts spelled backwards
                Alle reacties Link kopieren
                Dat artikel in de Libelle klopt ook niet. Ze zat in Zwitserland op school, en was assistent op een voorschool, zie de Engelse Wikipedia:

                After attending Institut Alpin Videmanette (a finishing school in Rougemont, Switzerland) for one term, and leaving after the Easter term of 1978, Diana returned to London, where she shared her mother's flat with two school friends. In London, she took an advanced cooking course, but seldom cooked for her roommates. She took a series of low-paying jobs; she worked as a dance instructor for youth until a skiing accident caused her to miss three months of work. She then found employment as a playgroup pre-school assistant, did some cleaning work for her sister Sarah and several of her friends, and acted as a hostess at parties.
                Alle reacties Link kopieren
                Fleurtje_5 schreef:
                23-02-2020 23:45
                Volgens Meghan's ex-beste vriendin was Meghan idolaat van het Britse koningshuis én van Diana.
                Dan neem ik aan dat Meghan zich daar vast meer in verdiept heeft dan jij en ik.
                Royalty is in Amerika ook een soort supersterren status onder de supersterren, een soort van het hoogst haalbare.

                Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
                Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

                Terug naar boven