Entertainment alle pijlers

Prins Harry en Meghan Markle zijn getrouwd!

24-07-2018 13:59 3103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat het nieuwbakken getrouwde stel de gemoederen nogal bezig houdt, hier een nieuw topic!

Afbeelding

Link naar het nieuwe topic: 'Prins Harry en Meghan Markle zijn getrouwd! Deel 2'

entertainment/prins-harry-en-meghan-mar ... ges/455646
Stressed is just desserts spelled backwards
Kate is niet van adel hoor.
Alle reacties Link kopieren
RamsayStreet schreef:
09-01-2020 11:26
Jij doet het ook: Meghan met Kate vergelijken. Waarom? Kate staat in een heel andere rangorde en zal een andere rol gaan vervullen dan Meghan en is zelf ook iets van adel wat Diana en ook Sarah Ferguson, Mark Philips, Camila Parker Bowls en Sophie Rhys Jones (adellijke families met invloed en/of hoge posities in het leger en/of oud geld met ditto status) ook mee hadden.

Meghan is niet alleen een burger maar ook nog eens Amerikaanse. Voor iemand met haar achtergrond doet ze het erg goed.
Wat doet ze dan erg goed?

Ik maak een vergelijking met Kate om aan te tonen dat zij zich wel aan kan passen aan het protocol. Zij is gewoon een ander type vrouw dat beter past in de Engelse koninklijke familie.
Fizz schreef:
09-01-2020 11:21
Je vergeet erbij te schrijven “om wat ze doet”. Misschien is Meghan in het dagelijks leven helemaal niet zo lief en aardig als ze lijkt. Niet iedereen die een heks is, ziet er ook uit als een heks. Zeker in de pers liep iedereen in het begin weg met haar, dus zo negatief was het allemaal niet. Zelf lag/ligt ze telkens met iedereen in de clinch, met haar eigen familie, haar personeel, met de koninklijke familie; er zijn genoeg aanwijzingen dat ze niet echt een makkelijk persoon in de omgang is.
Jij kent haar persoonlijk? Jij hebt haar uit haar dak zien gaan tegen een lakei die de verkeerde schoenen had neergezet? Of heb je dit uit de tabloids?

En dan nog: stel, het is een heks. Dan is het aan de Queen om daarmee om te gaan in de hofhouding en aan Harry en Meghan om hierop te reageren. Geen reden om iedere leugen en semi-waarheid aan te grijpen om iemand kapot te schrijven.

Ik ben geen fan van Meghan en vind wat Harry en zij van plan zijn echt naïef. Maar die enorme hetze tegen haar vind ik ook niet normaal, en hun wens om hun kind hiertegen te beschermen vind ik meer dan reëel. Je zult als Archie zijnde maar kunnen lezen en zien wat men schrijft over je moeder.
Een deel zal best kloppen maar de manier waarop het nu gebeurt is niet ok.
forsyth schreef:
09-01-2020 11:30
Kate is niet van adel hoor.
Lee's even goed: haar vaders familie zit al meer dan 100 jaar in de Britse aristocratie. Dat schreef ik ook of/en adel of/en leger of/en oud geld en status. Dat geldt dus net zo voor Kate, haar familie heeft al een eeuw banden met de royals.

Ik bedoel e zeggen dat zij al in kringen rond het hof verkeerd sinds haar geboorte.
Meghan is echt een burger van de straat vergeleken met Kate. Echt een sociaal andere klasse mensen.
Alle reacties Link kopieren
RamsayStreet schreef:
09-01-2020 11:16
Worden Anne en Edward net zo kapot geschreven in de pers zoals Meghan? Meghan is vanaf het begin door een deel van de familie, hofhouding en pers niet geaccepteerd. Het is een prachtig verhaal, halfbloed Amerikaanse actrice trouwt Britse prins mee heeft alles tegen om wie en wat ze is.

Ik denk dat dit niet juist is. Meghan werd met open armen ontvangen. Meghan liet zich al vlug bekeren in de kerk van de Queen. Ze hoefde niet gedoopt te worden maar deed dit enkel uit respect voor de queen. Als je je laat bekeren om iemand tegemoet te komen noem ik dat pleasen. Er is flink gezwaaid en gewuifd tijdens haar verloving, ook tijdens haar huwelijk, tijdens de zwangerschap. De 'blije' nieuwsgierigheid van het gewone volk dat uitkeek naar de geboorte en de doopplechtigheid van Archie, maar het gewone volk kreeg 0,0 te horen en werden van zulk groot nieuws buitengesloten.

Maar dat ze niet door iedereen geliefd is kan eerder komen door het interview dat GoodMorningBrittain had met met haar burgerlijke vader die zijn loterijgeld uitgaf aan een dure opleiding voor Meghan, en dan heb je het klaaggeroep van haar halfzus, ergens blijft er toch iets hangen lijkt mij, én de manier waarop vijf zg anonieme vriendinnen van Meghan naar een Amerikaans tijdschrift stapten om haar pa een trap na te geven, en dan de media aanklagen omdat pa de brief uit 'verweer' aan 'zijn' media liet zien, spelen allemaal een rol. Ow en dan de jarenlange vriendschap van Harry en zijn beste vriend liepen stuk en dat had volgens niets te maken met de 'paparazie'.

Anne en Edward zijn inderdaad nooit zo volop in de media verschenen als Harry en Meghan. Ik denk dat die twee de schijnwerpers bewust niet opzoeken.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
Fizz schreef:
09-01-2020 11:07
De kinderen van bijvoorbeeld prins Edward zijn toch ook nauwelijks in het nieuws? Of die van prinses Anne? Het heeft er ook mee te maken of je zelf de aandacht naar je toe trekt.
kinderen van prinses Anne hebben geen titel geloof ik, de kinderen van prins Edward zijn nog jong die zijn waarschijnlijk net in de puberteit of eruit zijn en inderdaad dat ook natuurlijk.
Harry is altijd al een beetje rebels geweest (mede door de dood van zijn moeder en het niet verwerken ervan), dus het was logisch dat hij niet met een simpele tante kwam aanzetten.
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren
Rouge__ schreef:
09-01-2020 11:42
kinderen van prinses Anne hebben geen titel geloof ik, de kinderen van prins Edward zijn nog jong die zijn waarschijnlijk net in de puberteit of eruit zijn en inderdaad dat ook natuurlijk.
Harry is altijd al een beetje rebels geweest (mede door de dood van zijn moeder en het niet verwerken ervan), dus het was logisch dat hij niet met een simpele tante kwam aanzetten.

Diana had al zorgen om Harry lang voor haar dood, als we de butler moeten geloven.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Fizz schreef:
09-01-2020 11:30
Wat doet ze dan erg goed?

Ik maak een vergelijking met Kate om aan te tonen dat zij zich wel aan kan passen aan het protocol. Zij is gewoon een ander type vrouw dat beter past in de Engelse koninklijke familie.
Kate's familie zit al ruim een eeuw rond het hof. Is een totaal andere sociale klasse dan Meghan met andere normen en waarden.
Ik vind het onzin die 2 vrouwen te vergelijken met elkaar.

Wat ze goed doet is zich aanpassen aan de regels van het hof. Ze houdt zich aan protocollen voor zover we kunnen zien. Ze is aanwezig, zwaait leuk, lacht lief, speelt het toneelstuk lekker mee net als Kate. Ze is een steun voor Harry, staat duidelijk achter hem net zoals Kate bij William doet, loopt achter hem waar het protocol het voorschrijft, steunt hem in de uitvoering van zijn publieke taken (als je de Sun moet geloven zou ze hem hierin tegenhouden en hem overal uithalen) en corrigeert zichzelf wanneer ze in het openbaar een fout maakt (benen over elkaar slaan ipv voeten naast elkaar houden).

Best netjes voor een beginner. Ik zou het haar niet nadoen.

Ze loopt pas een paar jaar rond daar. Echt, er zijn ook positieve dingen te melden.
Alle reacties Link kopieren
RamsayStreet schreef:
09-01-2020 11:49
Kate's familie zit al ruim een eeuw rond het hof. Is een totaal andere sociale klasse dan Meghan met andere normen en waarden.
Ik vind het onzin die 2 vrouwen te vergelijken met elkaar.

Wat ze goed doet is zich aanpassen aan de regels van het hof. Ze houdt zich aan protocollen voor zover we kunnen zien. Ze is aanwezig, zwaait leuk, lacht lief, speelt het toneelstuk lekker mee net als Kate. Ze is een steun voor Harry, staat duidelijk achter hem net zoals Kate bij William doet, loopt achter hem waar het protocol het voorschrijft, steunt hem in de uitvoering van zijn publieke taken (als je de Sun moet geloven zou ze hem hierin tegenhouden en hem overal uithalen) en corrigeert zichzelf wanneer ze in het openbaar een fout maakt (benen over elkaar slaan ipv voeten naast elkaar houden).

Best netjes voor een beginner. Ik zou het haar niet nadoen.

Ze loopt pas een paar jaar rond daar. Echt, er zijn ook positieve dingen te melden.

Meghan houdt zich juist aan geen enkel protocol. Sommige protocollen zijn in onze ogen erg ouderwets, maar in Groot-Brittannië nog erg gebruikelijk: de persoon van koninklijke bloede - in dit geval Harry - voor laten gaan (doet ze zelden, op internet zijn hele collages te vinden met beelden waarop ze 'voordringt'), personen niet 'huggen' (doet ze vaak maar de ontvangers vinden dat vaak minder), panty's dragen (doet ze zelden), bij bepaalde gelegenheden een hoed dragen (soms wel, soms niet), geen spijkerbroek dragen naar Wimbledon etc.

Voor een Amerikaanse zijn de Britse 'regels' nauwelijks te begrijpen maar het wekt de irritatie bij het Britse publiek.

Een deel van Kate's familie stamt af van mijnwerkers die nooit rond het hof hebben gebivakkeerd, dus het is best knap dat Kate zich wel heeft weten aan te passen.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk trouwens dat ze hun eigen glazen hebben ingegooid door zonder overleg met familie en hofhouding vast een mededeling te doen. Kennelijk was het overleg pas net begonnen. Hadden ze met onderhandelingen er een en ander kunnen uitslepen, nu schijnen prins Charles en prins William zo woedend te zijn, dat in nog moet zien wat ze nu nog kunnen of willen bereiken.

En ik herhaal nogmaals: de monarch heeft in Groot-Brittannië automatisch de voogdij over minderjarige potentiële troonopvolgers dus Majesteit bepaalt waar Archie opgroeit en niet Harry en Meghan. Als ze nu aangeeft dat Archie de UK niet mag verlaten, gaat het hele plan niet door.
Ik vraag me af hoever Harry en Meghan zullen gaan om dit plan door te drijven?
Hamer schreef:
09-01-2020 11:58
Meghan houdt zich juist aan geen enkel protocol. Sommige protocollen zijn in onze ogen erg ouderwets, maar in Groot-Brittannië nog erg gebruikelijk: de persoon van koninklijke bloede - in dit geval Harry - voor laten gaan (doet ze zelden, op internet zijn hele collages te vinden met beelden waarop ze 'voordringt'), personen niet 'huggen' (doet ze vaak maar de ontvangers vinden dat vaak minder), panty's dragen (doet ze zelden), bij bepaalde gelegenheden een hoed dragen (soms wel, soms niet), geen spijkerbroek dragen naar Wimbledon etc.

Voor een Amerikaanse zijn de Britse 'regels' nauwelijks te begrijpen maar het wekt de irritatie bij het Britse publiek.

Een deel van Kate's familie stamt af van mijnwerkers die nooit rond het hof hebben gebivakkeerd, dus het is best knap dat Kate zich wel heeft weten aan te passen.
Met dat laatste ben ik het niet eens, die banden tussen de Middleton's en denroyals zijn er dus dat is niet te vergelijken met Meghan.

Collages op internet geloof ik niet altijd, niet alle filmpjes en foto's zijn wat ze lijken op het eerste gezicht. Tuurlijk ken ik sommige voorbeelden ook van hufterig gedrag van Meghan's kant, ook via internet en tabloids. Ik geloof echt wel dat dat ook voorkomt. Ze is vast geen heilige ofzo.

Bij mij viel ze een beetje van haar voetstuk toen ze probeerde haar image van feministe (via Twitter, nog maar de vraag of ze dat account altijd zelf beheerde, maar goed) te combineren met haar aanstaande huwelijk met Harry waarin ze afstand van haar hele eigen leven moest doen. Ik vond toen dat ze zich nogal in gekke posities manoeuvreerde. Ik heb haar altijd een opportuniste gevonden en vraag me af of dit nu echt is wat ze ervan had verwacht. Maar goed, zij wist waar ze aan begon. Haar kind heeft er niks over te zeggen.
En daarbij blijf ik bij mijn standpunt dat het Britse koningshuis hopeloos ouderwets is en dat ik in de pers al een decennialange traditie zie om gedoe in die familie aan van buitenaf toegevoegde vrouwen toe te schrijven.
Hamer schreef:
09-01-2020 12:08
Ik denk trouwens dat ze hun eigen glazen hebben ingegooid door zonder overleg met familie en hofhouding vast een mededeling te doen. Kennelijk was het overleg pas net begonnen. Hadden ze met onderhandelingen er een en ander kunnen uitslepen, nu schijnen prins Charles en prins William zo woedend te zijn, dat in nog moet zien wat ze nu nog kunnen of willen bereiken.

En ik herhaal nogmaals: de monarch heeft in Groot-Brittannië automatisch de voogdij over minderjarige potentiële troonopvolgers dus Majesteit bepaalt waar Archie opgroeit en niet Harry en Meghan. Als ze nu aangeeft dat Archie de UK niet mag verlaten, gaat het hele plan niet door.
Kunnen ze echt de ouders uit de ouderlijke macht zetten?

Als ik Meghan was was ik allang die hele poppenkast ontvlucht om weer actrice te worden in de USA.
Alle reacties Link kopieren
forsyth schreef:
09-01-2020 11:27
Dat Meghan vanaf het begin niet is geaccepteerd, is aantoonbaar niet waar. De Queen heeft Meghan tegen alle protocollen in de titel gegeven. Charles heeft haar tot halverwege het altaar gebracht, men heeft 32 miljoen pond uitgegeven aan het huwelijk, de Queen heeft ze Frogmore Cottage gegeven om gratis in te wonen, etc. De familie heeft haar alle gelegenheid en platform gegeven voor een goede start. Ze heeft het zelf verprutst.
Je haalt 2 dingen door elkaar.

Dat Meghan door de koninklijke familie meteen werd geaccepteerd is aantoonbaar waar.

Dat ze niet lekker lag in de familie is een leugen die door de tabloids de wereld in is gebracht.

Dat Meghan vanaf de eerste seconde dat men lucht van de relatie kreeg, door diezelfde Britse pers werd gestalkt en gepest is dan weer aantoonbaar waar. Daar heeft ze niks zelf aan verprutst. Die kans heeft ze niet eens gehad.
Ze houdt van Harry, dus zal ze het zo lang mogelijk willen volhouden.
Alle reacties Link kopieren
Fizz schreef:
09-01-2020 11:07
De kinderen van bijvoorbeeld prins Edward zijn toch ook nauwelijks in het nieuws? Of die van prinses Anne? Het heeft er ook mee te maken of je zelf de aandacht naar je toe trekt.

Als we nu Edward en Sophie en Constantijn en Laurentien enerzijds vergelijken met Harry en Meghan anderzijds.
Dan is het logisch dat de eersten minder aandacht trekken dan H&M.
Al was het maar door het verschil in levensstijl: geen bekende vrienden als de Clooneys, Venus Williams en ik geloof inmiddels ook Beyoncé. Als je in hetzelfde sociale circuit verkeert, kun je de pers niet mijden.
Het feit dat Meghan een bekende actrice is bezorgt haar ook meer aandacht; ik vergelijk dat net de aandacht die Grace Kelly destijds ontving vd pers.
mdh wijzigde dit bericht op 09-01-2020 12:30
0.81% gewijzigd
De toekomst is niet meer wat het was
Alle reacties Link kopieren
RamsayStreet schreef:
09-01-2020 11:35
Jij kent haar persoonlijk? Jij hebt haar uit haar dak zien gaan tegen een lakei die de verkeerde schoenen had neergezet? Of heb je dit uit de tabloids?

En dan nog: stel, het is een heks. Dan is het aan de Queen om daarmee om te gaan in de hofhouding en aan Harry en Meghan om hierop te reageren. Geen reden om iedere leugen en semi-waarheid aan te grijpen om iemand kapot te schrijven.

Ik ben geen fan van Meghan en vind wat Harry en zij van plan zijn echt naïef. Maar die enorme hetze tegen haar vind ik ook niet normaal, en hun wens om hun kind hiertegen te beschermen vind ik meer dan reëel. Je zult als Archie zijnde maar kunnen lezen en zien wat men schrijft over je moeder.
Een deel zal best kloppen maar de manier waarop het nu gebeurt is niet ok.
Jij kent haar wel persoonlijk?
Ik denk dat een aantal forummers echt de macht van de Britse pers onderschat.
anoniem_392028 wijzigde dit bericht op 09-01-2020 12:51
Reden: Werkwoord vervoeging!
1.91% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
RamsayStreet schreef:
09-01-2020 11:49
Kate's familie zit al ruim een eeuw rond het hof. Is een totaal andere sociale klasse dan Meghan met andere normen en waarden.
Ik vind het onzin die 2 vrouwen te vergelijken met elkaar.

Wat ze goed doet is zich aanpassen aan de regels van het hof. Ze houdt zich aan protocollen voor zover we kunnen zien. Ze is aanwezig, zwaait leuk, lacht lief, speelt het toneelstuk lekker mee net als Kate. Ze is een steun voor Harry, staat duidelijk achter hem net zoals Kate bij William doet, loopt achter hem waar het protocol het voorschrijft, steunt hem in de uitvoering van zijn publieke taken (als je de Sun moet geloven zou ze hem hierin tegenhouden en hem overal uithalen) en corrigeert zichzelf wanneer ze in het openbaar een fout maakt (benen over elkaar slaan ipv voeten naast elkaar houden).

Best netjes voor een beginner. Ik zou het haar niet nadoen.

Ze loopt pas een paar jaar rond daar. Echt, er zijn ook positieve dingen te melden.

Ze past zich juist helemaal niet aan aan de regels van het hof. Dat is toch precies het hele probleem?
Fizz schreef:
09-01-2020 12:29
Jij kent haar wel persoonlijk?
Nee maar ik ben wel bereid te kijken naar dingen die Meghan goed doet. Ik zie jou alleen maar negatief over haar schrijven. Niemand is 100% slecht of goed. Ik mis de nuance in jouw reacties een beetje.
anoniem_392028 wijzigde dit bericht op 09-01-2020 12:50
Reden: laatste 2 zinnen weggehaald omdat ze niet aardig overkwamen
8.04% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
RamsayStreet schreef:
09-01-2020 12:30
Ik denk dat een aantal forummers echt de macht van de Britse pers onderschatten.
Maar als je zoals Meghan juist je Britse communicatieadviseurs de laan uit stuurt en Amerikaanse inhuurt die niet ingewijd zijn in de Britse protocollen dan begrijp je het toch ook niet? Roepen dat het milieu “je ding is” en vervolgens van hot naar haar vliegen voor allerlei prive-pleziertjes is toch ook niet slim?
Alle reacties Link kopieren
RamsayStreet schreef:
09-01-2020 12:30
Ik denk dat een aantal forummers echt de macht van de Britse pers onderschatten.
Geheel eens.

Waarom denken jullie dat er nota bene parlementariers publiek steun aan Meghan betuigden? Het zijn rioolratten die paparazzi. Kijk naar Diana, kijk naar JK Rowling, kijk naar de kinderen van William. De voorbeelden zijn eindeloos.
Alle reacties Link kopieren
RamsayStreet schreef:
09-01-2020 12:35
Nee maar ik ben wel bereid te kijken naar dingen die Meghan goed doet. Ik zie jou alleen maar negatief over haar schrijven. Niemand is 100% slecht of goed. Ik mis de nuance in jouw reacties een beetje.
Jij praat gewoon een tabloid na. Zonder argumenten.
Je doet alsof ik jou persoonlijk aanval. Misschien is Meghan prive een heel leuke vrouw, geen idee, maar ik denk alleen dat ze niet geschikt is voor een rol binnen de koninklijke familie en dat blijkt wel degelijk uit een aantal voorvallen. Zoals jij jouw mening hebt, heb ik de mijne.
Alle reacties Link kopieren
Hamer schreef:
09-01-2020 12:08
En ik herhaal nogmaals: de monarch heeft in Groot-Brittannië automatisch de voogdij over minderjarige potentiële troonopvolgers dus Majesteit bepaalt waar Archie opgroeit en niet Harry en Meghan. Als ze nu aangeeft dat Archie de UK niet mag verlaten, gaat het hele plan niet door.
Ik denk niet dat Elizabeth ooit zo harteloos zou zijn om ze te verbieden te verhuizen.
Ik denk dat ze diep sympathiseert met HenM wat de hetze vd pers tegen Meghan aangaat en dat ze hun zoon willen beschermen. Ze voelt ook degelijk mee met welke impact het verlies van Diana op Harry heeft gehad en heeft daarom verschillende protocollen laten varen voor Meghan. (Bijv uitnodiging v Kerst op Sandringham toen HenM nog niet getrouwd waren)
Daarnaast zou het Britse hof ook passen voor de negatieve publiciteit die dit mer zich mee zou brengen.
De toekomst is niet meer wat het was
Fizz schreef:
09-01-2020 12:37
Je doet alsof ik jou persoonlijk aanval. Misschien is Meghan prive een heel leuke vrouw, geen idee, maar ik denk alleen dat ze niet geschikt is voor een rol binnen de koninklijke familie en dat blijkt wel degelijk uit een aantal voorvallen. Zoals jij jouw mening hebt, heb ik de mijne.
Oh nee, dat is niet de bedoeling! Ik val jou zeker niet persoonlijk aan , mijn excuses als ik jou dat idee heb gegeven.
Ik hou wel van een lekkere discussie op het randje met argumenten voor en tegen. En ik ben gek op de Britse royals! En op journalistiek. En dan draaf ik door.

Ik zal mijn post aanpassen.
anoniem_392028 wijzigde dit bericht op 09-01-2020 12:53
Reden: typo
0.15% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven