Entertainment alle pijlers

Prins Harry en Meghan Markle zijn getrouwd!

24-07-2018 13:59 3103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat het nieuwbakken getrouwde stel de gemoederen nogal bezig houdt, hier een nieuw topic!

Afbeelding

Link naar het nieuwe topic: 'Prins Harry en Meghan Markle zijn getrouwd! Deel 2'

entertainment/prins-harry-en-meghan-mar ... ges/455646
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Fizz schreef:
20-08-2019 14:32
Harry heeft er zelf voor gekozen om publieke taken voor het koningshuis te verrichten en heeft daarnaast geen andere werkzaamheden meer. Zijn militaire carrière heeft hij daarvoor aan de kant geschoven. In Nederland zijn bijvoorbeeld prinses Irene en Christina ook hun eigen leven gaan leiden en kwamen ze nauwelijks nog in beeld. Prins Edward is ook iemand die ervoor gekozen heeft om voor het overgrote deel buiten de spotlights te leven. Over hem hoor en lees je nauwelijks iets in de pers.
:rolling: Je hebt geen idee waar je het over hebt, prince Edward was jarenlang wel interessant voor de roddelpers, zeker omdat hij een relatie had met een actrice.

Over Harry en Meghan hoor je over 20 jaar misschien ook niks meer.
Over Willem Alexander en Maxima ,onze koning en koningin hoor je tegenwoordig ook niks meer in de roddelpers.
(ga ik maar vanuit).

Geen idee waar je het allemaal vandaan haalt, de serieuze kranten? De Daily Mail, de telegraaf, The Sun.
De factcheckende media, of het staat online dus dan is het waar?
Alle reacties Link kopieren
ardni schreef:
20-08-2019 16:50
:rolling: Je hebt geen idee waar je het over hebt, prince Edward was jarenlang wel interessant voor de roddelpers, zeker omdat hij een relatie had met een actrice.

Over Harry en Meghan hoor je over 20 jaar misschien ook niks meer.
Over Willem Alexander en Maxima ,onze koning en koningin hoor je tegenwoordig ook niks meer in de roddelpers.
(ga ik maar vanuit).

Geen idee waar je het allemaal vandaan haalt, de serieuze kranten? De Daily Mail, de telegraaf, The Sun.
De factcheckende media, of het staat online dus dan is het waar?
en vergeet de discussies over zijn geaardheid niet he ;-)
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
juliaaana schreef:
20-08-2019 15:54
Dat is allemaal niet te vergelijken hoor. Edward staat veel verder van de troon af. Van hem worden heel andere dingen verwacht dan van Charles, William en Harry.

Harry kan niet ‘zomaar’ besluiten geen publieke taken te doen. Dat heeft dan gevolgen voor heel veel anderen en dat besluit is niet licht. Ik denk dat het een zware verantwoordelijkheid is, kind te zijn van Charles en Diana. Zowel in troonopvolg-wijze als ten aanzien van de nagedachtenis van moeder. Alles wordt op tig weegschalen gelegd.

En dan nog is het nooit goed genoeg. Dat blijkt maar weer.

Zelfde geldt voor Christina en Irene. Sowieso kan je de functie van ons koningshuis niet vergelijken met die van de Engelsen. Maar daarnaast ook de rol van Irene en Christine niet met Harry.
Harry kan dus wel zomaar besluiten om geen publieke taken te doen, net zoals prinses Irene en Christina dat ook deden. Hij komt pas in aanmerking voor de troon na Charles, William en de 3 kinderen van William dus dat is minstens zo ver van de troon af als Edward was.
Alle reacties Link kopieren
juliaaana schreef:
20-08-2019 15:54
Dat is allemaal niet te vergelijken hoor. Edward staat veel verder van de troon af. Van hem worden heel andere dingen verwacht dan van Charles, William en Harry.

Harry kan niet ‘zomaar’ besluiten geen publieke taken te doen. Dat heeft dan gevolgen voor heel veel anderen en dat besluit is niet licht. Ik denk dat het een zware verantwoordelijkheid is, kind te zijn van Charles en Diana. Zowel in troonopvolg-wijze als ten aanzien van de nagedachtenis van moeder. Alles wordt op tig weegschalen gelegd.

En dan nog is het nooit goed genoeg. Dat blijkt maar weer.

Zelfde geldt voor Christina en Irene. Sowieso kan je de functie van ons koningshuis niet vergelijken met die van de Engelsen. Maar daarnaast ook de rol van Irene en Christine niet met Harry.

Waarom niet?
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
Fleurtje_5 schreef:
20-08-2019 19:31
Waarom niet?
ander koningshuis, andere regels
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
rosanna08 schreef:
20-08-2019 19:39
ander koningshuis, andere regels
Welke andere regels bedoel je dan? Als Harry ervoor kiest om zijn leven anders in te vullen dan is hij daar vrij in. Heb je de serie The Crown gezien? Zelfs prinses Margareth had een keuze toen zij jong was en het keurslijf binnen het koninklijk huis veel strakker was. Ze wilde echter geen afstand doen van haar leven in het paleis en is daardoor haar grote liefde kwijtgeraakt.
Alle reacties Link kopieren
Fleurtje_5 schreef:
20-08-2019 19:31
Waarom niet?
Omdat zij beiden geen toestemming vroegen voor hun huwelijk en daarmee afstand deden van de troon.

Bovendien had Beatrix 3 zonen en kwam (na Irene) ook nog Margriet.

Maar sowieso heeft ons koningshuis heel andere regels. En is het bij lange na ook niet zo groot als het koninkrijk van de engelsen. Die moeten met elkaar nogal wat meer (taken) verdelen.

Vraag me wel af of het een oprechte vraag van je is, waarom niet.
juliaaana wijzigde dit bericht op 20-08-2019 21:45
3.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Fizz schreef:
20-08-2019 19:42
Welke andere regels bedoel je dan? Als Harry ervoor kiest om zijn leven anders in te vullen dan is hij daar vrij in. Heb je de serie The Crown gezien? Zelfs prinses Margareth had een keuze toen zij jong was en het keurslijf binnen het koninklijk huis veel strakker was. Ze wilde echter geen afstand doen van haar leven in het paleis en is daardoor haar grote liefde kwijtgeraakt.
Zo makkelijk is het dus helemaal niet om zomaar te besluiten dat ie het niet wil. Dat geeft (voor veel anderen) veel gedoe en wellicht zorgen en is dus helemaal niet even snel en makkelijk te nemen.
Alle reacties Link kopieren
Fleurtje_5 schreef:
20-08-2019 11:34
Soheey, Als je het hebt over nare beschuldigingen. De paparazzi is schuld aan de dood van Diana? en landelijk zou Meghan gepest worden??? Ik zie alleen lovende berichten over Meghan....behalve die laatste dat het stel hypocriet is vanwege hun milieugeroep, en dat is het ook.

Het volgende las ik in een artikel op QUOTE van een brandweerman die bij het ongeluk was om te helpen:

Achteraf zou bovendien blijken dat de bestuurder van de auto, Henri Paul, drie keer de maximale toegestane hoeveelheid alcohol achter de kiezen had

In een artikel van 24 sept. 2018 in de Telegraaf las ik:
.........
Volgens forensisch patholoog Shepherd.....
Als ze haar gordel om had gehad, had ze na het ongeluk weg kunnen lopen met alleen maar een blauw oog en misschien een gebroken arm, meer niet.


Prinses Diana had ongeluk kunnen overleven https://www.telegraaf.nl/t/2590820/ via @telegraaf


Patholoog na nieuw onderzoek: Diana was niet zwanger https://www.ad.nl/buitenland/patholoog- ... haring_web

Princess Diana's fatal injury was 'tiny, just in the wrong place' https://mol.im/a/6894457 via @MailOnline

Dank je voor de link, en ik al die jaren maar denken dat Diana rustig wilde genieten van een etentje, en dat ze bij vertrek van het restaurant werd achtervolgt door paparazzi met alle gevolgen van dien, blijkt het al die tijd haar eigen stomme schuld geweest te zijn.Eigenlijk heeft ze die hele staatsbegrafenis niet verdiend.

Dit werpt wel een ander licht op de zaak, bedankt voor deze eyeopener hoor.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Alle reacties Link kopieren
juliaaana schreef:
20-08-2019 21:30
Zo makkelijk is het dus helemaal niet om zomaar te besluiten dat ie het niet wil. Dat geeft (voor veel anderen) veel gedoe en wellicht zorgen en is dus helemaal niet even snel en makkelijk te nemen.
Voor wie geeft dat dan veel gedoe en zorgen? Je verzint nu zelf maar wat. Voorheen had hij gewoon een baan in het leger en had hij niet veel officiële verplichtingen. Dat leven had hij gewoon kunnen voortzetten en dan had er geen haan naar gekraaid.
Alle reacties Link kopieren
juliaaana schreef:
20-08-2019 21:29
Omdat zij beiden geen toestemming vroegen voor hun huwelijk en daarmee afstand deden van de troon.

Bovendien had Beatrix 3 zonen en kwam (na Irene) ook nog Margriet.

Maar sowieso heeft ons koningshuis heel andere regels. En is het bij lange na ook niet zo groot als het koninkrijk van de engelsen. Die moeten met elkaar nogal wat meer (taken) verdelen.

Vraag me wel af of het een oprechte vraag van je is, waarom niet.
Een koningshuis is iets anders dan een koninkrijk en er zijn heel wat Britse royals die ook taken op zich nemen, zoals bijvoorbeeld prinses Anne.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Meghan leuk en Harry vind ik een schatje.
Ik betreur het dat ze zo enorm negatief in de pers staan.

Ja, misschien is vliegen met een private jet geen goed idee. Maar ik snap ook dat alle aandacht maakt dat ze dit doen.

Ze zijn niet perfect.
Dus hun keuze om niet teveel kinderen op de wereld te zetten in relatie tot prive-jet kan wat vragen oproepen.

En toch is hier een moeilijk ding: namelijk dat zij zich bezorgd maken over het milieu. En ook toch hun privacy willen beschermen omdat als zij een gewone lijnvlucht nemen (noemen jullie dat zo?) betekent dat iedereen zich er tegen aan bemoeit. Ik snap dat dit een lastige keuze is.

Sorry, mijn Nederlands is niet heel goed en ik moet nog begrijpen hoe de zaken werken als het gaat om Koningshuizen.
Ik vind Harry en Meghan allebei heel erg leuk.
Mijn posts gaan niet over jou. Maar als je je aangesproken voelt, voel je je kennelijk aangesproken. Doe daar iets mee.
Alle reacties Link kopieren
@fizz

Prima, jij vindt dat Harry zijn/hun leven makkelijk anders in kan richten, ik denk van niet.

Ga nog maar even lekker door met Harry afzeiken dan. Ik doe liever iets zinvollers dan dit suffe discussietje
Alle reacties Link kopieren
juliaaana schreef:
20-08-2019 21:29
Omdat zij beiden geen toestemming vroegen voor hun huwelijk en daarmee afstand deden van de troon.

Bovendien had Beatrix 3 zonen en kwam (na Irene) ook nog Margriet.

Maar sowieso heeft ons koningshuis heel andere regels. En is het bij lange na ook niet zo groot als het koninkrijk van de engelsen. Die moeten met elkaar nogal wat meer (taken) verdelen.

Vraag me wel af of het een oprechte vraag van je is, waarom niet.

Prinses Anne, de zus van kroonprins Charles, heeft twee kinderen. Zoon Peter en dochter Zara. Aangezien zij kinderen zijn via een vrouwelijke lijn zijn ze formeel geen lid van het koninklijk huis lees ik net op wiki. Dat is wel erg vreemd hé. Maar er staat ook dat queen Elizabeth haar kleinzoon Peter wel de titel prins wou geven maar prinses Anne weigerde dat haar kinderen getiteld door het leven gingen, :sigh: Maar peter en Zara zijn allebei met hun partners en kinderen regelmatig te zien op officiële aangelegenheden van het koninklijk huis.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
juliaaana schreef:
20-08-2019 22:42
@fizz

Prima, jij vindt dat Harry zijn/hun leven makkelijk anders in kan richten, ik denk van niet.

Ga nog maar even lekker door met Harry afzeiken dan. Ik doe liever iets zinvollers dan dit suffe discussietje

Fizz zegt dat Harry voorheen gewoon een baan in militaire dienst had, dat had hij gewoon kunnen blijven doen als hij dat had gewild. Dat is zo. Dat heeft niets met afzeiken te maken.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
Fleurtje_5 schreef:
20-08-2019 23:32
Dat is zo. Dat heeft niets met afzeiken te maken.
O ja, sorry!

Maar was geen belediging hoor, was mijn mening.
Alle reacties Link kopieren
Ow, enne volgens mij valt dat geroddel over prinsen en prinsessen wel mee want ik lees nu pas dat prinses Anne ging scheiden in het zelfde jaar dat ze met haar tweede man ging trouwen. Zij was verliefd geworden op haar tweede man, en toen ging ze scheiden van haar eerste man, maar haar eerste man was ook vreemd gegaan en die kreeg een buitenechtelijke dochter met Heather Tonkin. Die dochter die hij in eerste instantie niet erkende. Maar door dna-onderzoek bleek hij toch echt de vader te zijn. En later kreeg hij nog een dochter met zijn tweede vrouw Sandy Pflueger....van wie hij inmiddels ook gescheiden is,

Dus Zara en Peter hebben twee halfzussen. Noooooooit eerder iets over gehoord.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
juliaaana schreef:
20-08-2019 22:42
@fizz

Prima, jij vindt dat Harry zijn/hun leven makkelijk anders in kan richten, ik denk van niet.

Ga nog maar even lekker door met Harry afzeiken dan. Ik doe liever iets zinvollers dan dit suffe discussietje
Stel je niet zo aan! Ik zeik Harry helemaal niet af, maar jij verzint van alles over je idolen.
Alle reacties Link kopieren
Fizz klopt wat je schrijft hierboven. Er word veel verzonnen. Daarom quote Juliaaana van onderstaande quote alleen de laatste regel (die ik vetzwart heb gemaakt) en dan niet de moeite willen nemen. Maar met de rest van onderstaande post wil ze liever niet mee geconfronteerd worden.

Fleurtje_5 schreef:
20-08-2019 14:05
Heb je de berichten van beide topics met elkaar vergeleken? Leuke foto's dat wel, maar er staan op dat andere topic toch een paar "kneiterts van beledigingen" tussen, die ik hier nog nooit ben tegen gekomen. Zie bijvoorbeeld de post van ....ik heb even voor je gekeken....24-06-2019 om 12:39. Er is maar een forummer, hooguit twee, die iets over die belediging zegt. De anderen vinden het wel goed dat de dochters van prins Andrew en Sarah worden beledigd. Sarah, Kate en vooral kate's familie worden ook met regelmaat beledigd.

Op dit topic worden meningen genoemd en geen beledigingen. Als ik een belediging heb geschreven mag je die quoten en mij vertellen wat daar beledigend aan is.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
Je moest maar niet zo voor mij invullen, als je er zo prat op gaat dat jij wel objectief en feitelijk bent, Fleurtje.

En @Fizz, je schrijft werkelijk idolen?
Alle reacties Link kopieren
Fizz schreef:
20-08-2019 22:24
Voor wie geeft dat dan veel gedoe en zorgen? Je verzint nu zelf maar wat. Voorheen had hij gewoon een baan in het leger en had hij niet veel officiële verplichtingen. Dat leven had hij gewoon kunnen voortzetten en dan had er geen haan naar gekraaid.
Hij is uit Afghanistan weggehaald omdat bekend werd dat hij daar gestationeerd was en daarmee de risico's voor zijn collega's ook te groot werden. Reken maar niet dat hij gewoon in het leger had kunnen blijven. Ook al had hij afscheid genomen van zijn taken binnen het koningshuis, hij blijft de kleinzoon van de koningin en daarmee een doelwit.

Bovendien had hij toen minder taken omdat hij toen jonger was. Er worden steeds meer zaken verdeeld over de jongere generatie en daarom heeft hij nu meer verplichtingen.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
DG2015 schreef:
21-08-2019 12:26
Hij is uit Afghanistan weggehaald omdat bekend werd dat hij daar gestationeerd was en daarmee de risico's voor zijn collega's ook te groot werden. Reken maar niet dat hij gewoon in het leger had kunnen blijven. Ook al had hij afscheid genomen van zijn taken binnen het koningshuis, hij blijft de kleinzoon van de koningin en daarmee een doelwit.

Bovendien had hij toen minder taken omdat hij toen jonger was. Er worden steeds meer zaken verdeeld over de jongere generatie en daarom heeft hij nu meer verplichtingen.
Jij vult nu zelf van alles in. Er zijn genoeg functies binnen het leger waarvoor je niet eens Groot-Brittannië hoeft te verlaten. Als je Google gebruikt dan kun je informatie vinden dat Harry bewust zelf voor meer verplichtingen heeft gekozen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niet het hele artikel gequote, maar het is wel interessant om het helemaal te lezen.

Uitgebreid: ‘Captain Harry Wales’ verlaat het Britse leger https://blauwbloed.eo.nl/artikel/2015/0 ... tse-leger/ via @BlauwBloedtv


..................
Apache-piloot

De meest in het oog springende aspecten van zijn militaire carrière waren de perioden dat hij in Afghanistan diende. In 2007 ging hij er voor het eerst heen, waarna hij startte met de opleiding tot Apache-piloot. In die functie was hij van najaar 2012 tot begin 2013 actief in Afghanistan. Daarbij was het zijn taak om rebellen te doden met Hellfire-raketten en het boordkanon.

Eerder, in 2007 en 2008, was hij uitgezonden als landmachtmilitair, eveneens in de Zuid-Afghaanse provincie Helmand. Hij deed dat in het diepste geheim – met het oog op zijn eigen veiligheid en die van zijn kameraden mocht zijn identiteit niet bekend worden bij de vijand, in dit geval de Taliban. De Britse troonopvolger zou natuurlijk een al te gewild doelwit van een aanslag of gijzeling kunnen zijn. Britse media waren op de hoogte van de prinselijke gevechtshandelingen maar stelden zich loyaal op en wisten het saillante nieuws onder de pet te houden. Een Australische journalist kon die zelfbeheersing niet opbrengen en bracht het nieuws naar buiten. En daarmee kwam een voortijdig einde aan dit onderdeel van de militaire loopbaan van prins Harry, die volgens hoge Britse officieren professioneel werk leverde.

Medaille

Zijn overhaaste vertrek had geen gevolgen voor een onderscheiding – het daarvoor vereiste minimumverblijf van vier weken had hij gehaald. En zo kreeg een blozende prins Harry in mei 2008 een medaille uit handen van zijn tante Anne. Samen met 170 leden van zijn eenheid, en in aanwezigheid van zijn toenmalige vriendin. In januari 2014 beëindigde Harry zijn betrekking bij de Britse luchtmacht, na drie jaar als helikopterpilloot bij het derde regiment te hebben gediend. Hij verruilde zijn plek in de frontlinie voor een kantoorbaan, maar ook al zat hij op een bureaustoel in plaats van in de cockpit, hij bleef bij Defensie. Nu als stafofficier in Londen, waarbij hij zich ging bezighouden met het coördineren van grote aan het leger gerelateerde evenementen, zoals herdenkingsbijeenkomsten. Hij behield zijn rang als kapitein.

En nu verlaat hij dus ook de ‘softe’ kant van het Britse leger. Met een grote variatie aan herinneringen en ervaringen. ‘Wat ik de afgelopen tien jaar heb meegemaakt. zal voor de rest van mijn leven bij me blijven. Daar zal ik altijd heel erg dankbaar voor zijn’, zo verklaarde hij.

Naar de werkelijke reden van Harry’s vertrek uit het leger zal het gissen blijven. Lia van Bekhoven, correspondent in het Verenigd Koninkrijk, zei in Blauw Bloed (7 maart 2015) dat het veiligheidsaspect wel eens een belangrijk argument zou kunnen zijn. ‘Het is heel moeilijk om als Britse prins actief te zijn in het leger’, zei ze, verwijzend naar de gevoeligheden rond Afghanistan.

Sterk merk

Tijdens zijn zoektocht naar een nieuwe dagbesteding zal Harry zich echt niet hoeven vervelen, gezien zijn nevenfuncties. Daarbij is de krijgsmacht trouwens nooit helemaal afwezig. Prins Harry zal in zijn hoedanigheid van veteraan betrokken blijven bij het leger, namelijk als vrijwilliger bij het Recovery Capability Program, dat gewonde en revaliderende militairen bijstaat. Een andere passie van hem is een project voor weeskinderen in Lesotho.


..........enz........
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
William en Kate zijn op vakantie met hun kinderen. Ze hebben een budget vlucht genomen.
Als dat geen dikke middelvinger richting Harrie en Meghan is.....!
Zij hebben een voorbeeld functie, zeker gezien wat ze prediken. Zeker gezien dat ze al veel eerder veel negatieve publiciteit hadden over een privé vlucht.
H en M zijn echt oliedom!
En nee sir Elton John, milieuvervuiling kun je niet afkopen. Wat een hypocriete wereld is dat toch.
Alle reacties Link kopieren
Een nieuwe documentaire?

Nieuwe documentaire gaat dieper in op ruzie tussen Britse prinsen: “William probeerde Harry te waarschuwen”
19 augustus 2019

https://www.hln.be/showbizz/royalty/nie ... ~a165efab/
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven