Entertainment alle pijlers

Sinterklaasjournaal

14-11-2017 18:31 487 berichten
Alle reacties Link kopieren
Geen discussietopic maar gewoon gezellig napraten over het Sinterklaasjournaal. :)

Welke BN-er heb je herkend?
En welke woordgrappen en naamgrappen heb je gehoord?
Hoe reageren je kinderen op de plotwendingen?

Deel het hier.
Ik vind hier dingen van.
Snoesje666 schreef:
18-11-2017 12:53
In Groningen liepen politieagenten mee bij de intocht, verkleed als Pieten.
Haha wauw. Stel er gebeurt daar iets (stel een aanslag), dan zien de kinderen zwarte piet rondlopen met een politiegeweer en handboeien hahahaha. Ik snap dat het moet maar weet niet of dat nou zo slim is.

Ik geniet ieder jaar weer van de optocht. Dat heel het land en zelfs NPO meedoet met deze traditie, geweldig toch!
Alle reacties Link kopieren
Wat jammer dat het zo regent.
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
Echt jammer van de regen, maar vind het wel weer leuk om te zien!
Hier hagelt het, dus de regen valt nog mee!

Ik loop wat achter, omdat de jongste net naar bed moest toen het begon.
Het verschil hier in huis is duidelijk. MIjn oudste, bijna 6, was net enorm verdrietig en durfde niet meer te kijken toen de boot weer 'omkeerde'.
De middelste gaf aan dat het vast goed kwam en keek gewoon verder!

Ik vind het een heerlijke traditie en hoop dat hij nog lang blijft bestaan.

Ik lees net dat de burgemeester de protesten verboden heeft en ben daar blij om! Geen kinderfeest verpesten, wat je er ook van vindt!
o en de bloemen zijn weer slim.. hier wordt meteen gezegd dat er volgende week (bij de plaatselijke intocht) toch ook gerbera's gegeven moeten worden ;-)
Alle reacties Link kopieren
AnnA_C schreef:
18-11-2017 12:57
Jongste lijkt ineens weer te geloven :O
Zoon van 15 wil volgens mij het Sinterklaasjournaal weer gaan volgen. Hij gelooft al eeuwen niet meer, maar vindt het gezellig. :rofl:
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
LilyP schreef:
18-11-2017 12:57
Haha wauw. Stel er gebeurt daar iets (stel een aanslag), dan zien de kinderen zwarte piet rondlopen met een politiegeweer en handboeien hahahaha. Ik snap dat het moet maar weet niet of dat nou zo slim is.

Ik geniet ieder jaar weer van de optocht. Dat heel het land en zelfs NPO meedoet met deze traditie, geweldig toch!
In Groningen viel er inderdaad een dode bij de televisie-intocht van 2011. Een paard dat meeliep vond het een goed idee om op het Zuiderdiep dood neer te vallen. Wij stonden zelf aan de Lage der Aa en later op het Broerplein, dus daar hadden we niets van meegekregen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Snoesje666 schreef:
18-11-2017 13:34
In Groningen viel er inderdaad een dode bij de televisie-intocht van 2011. Een paard dat meeliep vond het een goed idee om op het Zuiderdiep dood neer te vallen. Wij stonden zelf aan de Lage der Aa en later op het Broerplein, dus daar hadden we niets van meegekregen.
Oh wow, wat heftig, ook voor de kids! Zou de stress dan toch teveel zijn geweest?

Ik heb trouwens totaal geen verstand van paarden - maar ik vond het paard van Sinterklaas er ook niet heel ontspannen bijlopen dit jaar.
stripverhaal schreef:
18-11-2017 12:56
Oeps, daar struikelde een piet, hij kon nog net zichzelf opvangen (lag bijna met zijn gezicht op straat). Dat leek niet helemaal de bedoeling.
Volgens mij gingen er wel meer dingen niet zoals bedoelt. Op een gegeven moment was die presentator die bij de kinderburgemeester stond ook duidelijk even zijn tekst kwijt, toen hij iets moest zeggen over het grote boek.

En volgens mij waren ze ook even in de war over of de stoomboot nou alweer de goede kant op ging of nog niet. Maar dat snap ik wel, want dat was ook niet te volgen.

Die mannen met die koffertjes zijn dus hulpsinterklazen. Of ben ik de enige die het was opgevallen dat er een tabbert te drogen hing in het sinterklaashuis? De koffer die overboord was gegaan, was afgegeven in het sinterklaashuis en er zat dus een sinterklaas-pak in. Mijn vriendin had dat even gemist, maar ik kan toch niet de enige zijn die het heeft meegekregen?
Alle reacties Link kopieren
Ik had dat ook meegekregen maar ik dacht dat het de koffer van Sinterklaas was. Tot die ene man zei dat het zijn koffer was, maar ik had de link met hulpsinterklazen nog niet gelegd.
Is een mooie oplossing: dan hebben we witte en zwarte Pieten én Sinterklazen.
Wat een tof haar heeft die kinderburgemeester.
Alle reacties Link kopieren
De nieuwe hoofdpiet is de oud supermarkt manager van de AH :yes:
Alle reacties Link kopieren
En op de dag dat Sinterklaas aankomt in Nederland staat Jan Boerenfluitjes in Darebjunum. :rofl:
sabeltandcavia wijzigde dit bericht op 18-11-2017 23:10
3.13% gewijzigd
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik me nou ineens afvraag... dat pieten/sinterklaashuis, dat staat in Dokkum. Wat gebeurt daar nou vanaf nu tot pakjesavond? Want kinderen uit Dokkum en omgeving gaan daar natuurlijk kijken. Maar zijn er dan ook pieten ofzo? anders is dat toch heel gek voor die kinderen?
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
En de eerste pepernoot is gevonden door Femke Kievit :D
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
sneeuwwitje1 schreef:
18-11-2017 19:20
De nieuwe hoofdpiet is de oud supermarkt manager van de AH :yes:
Dat vond ik dan weer een beetje jammer; ik herkende meteen de 'sponsoring van Albert Heijn'. Misschien hadden ze beter een ander als roetveegpiet kunnen nemen.

Mijn dochter was zeer onder de indruk van Sinterklaas op zijn prachtige paard.

Die mannen zijn waarschijnlijk inderdaad hulpsinterklazen. Leuke koffertjes.
Hamer schreef:
18-11-2017 22:56
Dat vond ik dan weer een beetje jammer; ik herkende meteen de 'sponsoring van Albert Heijn'.
Wat?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het tot dusver allemaal wat saaier dan vorige jaren... Geen filmpjes van kinderen (komt mss nog), geen echtpaar, geen Zanik, weinig pieten...
En is het ook korter dan voorheen?
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
streepjessokken schreef:
18-11-2017 23:23
Ik vind het tot dusver allemaal wat saaier dan vorige jaren... Geen filmpjes van kinderen (komt mss nog), geen echtpaar, geen Zanik, weinig pieten...
En is het ook korter dan voorheen?
Nee, korter niet, behalve dat de intocht pas op 18 november is. Op z’n vroegst is het altijd op 12 november, op z’n laatst op de 18e. Saaier ben ik wel met je eens.
Alle reacties Link kopieren
daenerys79 schreef:
18-11-2017 22:50
Wat ik me nou ineens afvraag... dat pieten/sinterklaashuis, dat staat in Dokkum. Wat gebeurt daar nou vanaf nu tot pakjesavond? Want kinderen uit Dokkum en omgeving gaan daar natuurlijk kijken. Maar zijn er dan ook pieten ofzo? anders is dat toch heel gek voor die kinderen?
Dat Pietenhuis staat niet in Dokkum hoor, het is altijd op dezelfde plek en die opnames worden al eerder gemaakt.

https://www.startpagina.nl/v/feestdagen ... asjournaal
Alle reacties Link kopieren
daenerys79 schreef:
18-11-2017 22:50
Wat ik me nou ineens afvraag... dat pieten/sinterklaashuis, dat staat in Dokkum. Wat gebeurt daar nou vanaf nu tot pakjesavond? Want kinderen uit Dokkum en omgeving gaan daar natuurlijk kijken. Maar zijn er dan ook pieten ofzo? anders is dat toch heel gek voor die kinderen?
Bedoel je het huis dat altijd in het Sinterklaasjournaal is? Dat staat in Huis ter Heide, is al een paar maanden geleden opgenomen. Ik weet niet of er nu nog iets te zien is.
Alle reacties Link kopieren
Is wel een heel mooi gezicht altijd, als de rode gordijnen er komen te hangen weten we dat de opnames weer gestart zijn. Ben er de afgelopen 2 weken niet geweest, dus ik weet niet of alles al gefilmd is daar, als de rode gordijnen weer weg zijn is het filmen klaar,
Alle reacties Link kopieren
Sabeltandcavia schreef:
18-11-2017 22:53
En de eerste pepernoot is gevonden door Femke Kievit :D
:rofl:
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Cherilee schreef:
18-11-2017 22:59
Wat?


Niet te letterlijk nemen. Die acteur van de Albert Heijn reclame is gepromoveerd tot hoofdpiet. Maar hij was een roetveegpiet en na zoveel jaar op de tvreclame veel te herkenbaar. Alsof Albert Heijn had lopen sponsoren.

Ze hadden beter een ander kunnen aanwijzen als roetveegpiet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven