Entertainment alle pijlers

Spoilertopic! Het Italiaanse Dorp: Ollolai

08-08-2018 17:58 245 berichten
Omdat we gewoon gek zijn op alle spoilers rondom Ollolai! Deel hier al je inside information :cheer:
EmilyNvanderBaan schreef:
30-09-2018 04:13
In de laatste uitzending hadden ze het over tien uit Nl en tien uit Italië terwijl ze er eigenlijk meer wilden.
Van de zomer was hun plan inderdaad heel veel foodtrucks maar op hun festivalpagina stonden recent nog maar vier participerende foodtrucks (waar gaat al die subsidie dan naartoe, was hier de vraag).
Gelukkig werd in de laatste uitzending duidelijk dat het alsnog gelukt is meer trucks op het plein te krijgen.
Vandaag staat die vrouw van DutchFlowerLady met allerlei door haar gestileerde Versante gerelateerde producten in Ollolai op de markt, ook met haar citroenboompjes. Daar is op zich niks mis mee, maar die donateursactie is niet kies. Zouden Sandra en Marcello zich zo makkelijk laten gebruiken of nemen ze het zelf ook niet zo nauw met geschreven en ongeschreven regels?
DutchFlowerLady verkoopt ook planten en bloemen via bol.com en amazon. Ze heeft dus een onderneming, waar zij zelf CEO van is. Natuurlijk voor wat het waard is. Ik zou mezelf ook CEO van het een en ander kunnen noemen :lol: , maar aan sponsoring heb ik nooit gedacht, laat staan erom gevraagd.
Ik ben wel benieuwd naar dat foodtruckfestival van vandaag. Komen er daadwerkelijk bobo"s uit de Italiaanse politiek? Komen er veel bezoekers? Valt het in de smaak? Wat gaat dit voor Brenda en Diederik betekenen?
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop nog ergens dat ze zelf ook de regels niet zo nauw nemen en niet door haar in het ootje genomen worden, ondanks dat ik niet van illegale praktijken hou.
Ze verdienen waarschijnlijk al te weinig en als ze ''bedrogen'' worden houden ze nog minder over.
@ foodtruckfestival:
Ik ben heel benieuwd.
Welke bijdrage leveren Sandra en Marcello eigenlijk aan het verlevendigen van het dorp Ollolai, het op de kaart zetten van het dorp en het integreren in het dorp? Ik kan het niet ontdekken. Als ze in de naam van hun onderneming nu nog de naam "Ollolai" hadden verwerkt, dan kon ik er nog iets van bakken. Waarom zijn ze überhaupt uitgekozen om aan dit project deel te nemen? Niks stokerij, niks taverne, niks workshops, niks opknappen huis, maar uitsluitend een internetshop vanuit Ollolai, blijkbaar ook nog liefst met behulp van donateurgeld uitgebreid.
Alle reacties Link kopieren
Nuancee schreef:
30-09-2018 12:08
Welke bijdrage leveren Sandra en Marcello eigenlijk aan het verlevendigen van het dorp Ollolai, het op de kaart zetten van het dorp en het integreren in het dorp? Ik kan het niet ontdekken. Als ze in de naam van hun onderneming nu nog de naam "Ollolai" hadden verwerkt, dan kon ik er nog iets van bakken. Waarom zijn ze überhaupt uitgekozen om aan dit project deel te nemen? Niks stokerij, niks taverne, niks workshops, niks opknappen huis, maar uitsluitend een internetshop vanuit Ollolai, blijkbaar ook nog liefst met behulp van donateurgeld uitgebreid.
Geen idee.
Maar ik denk dat de burgermeester ook gewoon blij is van een paar van die huizen waar hij mee in zijn maag zit, qua onderhoud, kwijt te zijn en daardoor sommige slechte of niet goed uitgevoerde ondernemingsplannen accepteert.
Zou ik ook doen als ik 200 van die panden kon verkopen.
D en B, O en M, J en D en zelf P en C verwerken Ollolai wel op de een of andere manier in hun verhaal als ondernemer, dat is 4 uit 5 koppels.
Dan zou ik dat van 1 koppel ook wel accepteren en ze niet daarop hard aanpakken.
Ze doen er immers wel inkopen en geven lokaal geld uit, dat is ook al iets in een plaats waar waarschijnlijk meer mensen vertrekken als er zich mensen vestigen.
De burgemeester en de dorpsraad hebben een deal gesloten met de deelnemers en hieraan duidelijke voorwaarden verbonden. Daar moet je je als deelnemers dan ook allemaal aan houden. Als één koppel zijn eigen gang zou mogen gaan, dan zouden de andere koppels dat in principe ook mogen doen. Waar sta je dan als burgemeester en als dorpsraad met je plan, met je doelen en met je voorwaarden? Hoe geloofwaardig ben je dan?
In zoverre ben ik het dus niet met je eens, dat dit ene koppel er maar gewoon mee weg mag komen, omdat ze in Ollolai hun boodschappen doen en er geld uitgeven en omdat de andere 4 koppels zich wel aan de regels houden. Ze hebben voor één Euro een huis kunnen bemachtigen onder allerlei voorwaarden, waar ze zich uiteindelijk niet aan houden. Ze gaan blijkbaar gewoon voor een bijna gratis huis en hun eigen gewin - liefst ook nog gesponsord - zonder daar iets voor terug te doen. En daar was het toch om begonnen! Ik vind de houding van Sandra en Marcello in deze getuigen van een hoog "ikke ikke ikke gehalte en de rest interesseert me geen ene moer gehalte"
En als het echt om het bewonen van de leegstaande bouwvallen gaat, dan kun je ze net zo goed aan een projectontwikkelaar verkopen, die er vakantiehuizen of AirBnBs van maakt. Ik vraag me overigens ook af of die 1€ huizen wel door de gemeente zijn onderhouden. Op die van Sandra en Marcello na zijn ze geen van alle bewoonbaar of zelfs winterproof.
anoniem_374915 wijzigde dit bericht op 30-09-2018 13:05
32.51% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Je hebt wel een punt Nuancee maar....
S en M hebben het plan gelanceerd om daar een stokerij in het centrum te beginnen.
Dat keurden de burgermeester en dorpsraad goed en later kon dat niet doorgaan en kwamen ze op hun schreden terug.
Dat S en M dat zelf ook wel hadden kunnen weten is wel waar maar pleit de dorpsraad en de burgermeester niet vrij ervan hun om de tuin te hebben geleid.
In zoverre zijn ze Ollolai nu ook minder verschuldigd.
De gemeente heeft zich ook niet aan hun deel van de deal gehouden door hun die stokerij te laten openen in hun woning en nagelaten ze te laten weten dat dat ( bijna ) onmogelijk was qua vergunningen.
Maar goed de slimme burgermeester zei meteen al dat hem leuk zou lijken een likeurstokerij in Ollolai.
Dat is ook geen toezegging dat dat 100% gaat lukken.
Hoe dan ook, er zitten wat meer aspecten aan de zaak als S en M laten Ollolai links liggen uit eigenbelang.
Bij de andere koppels hield de burgemeester zich - niet erg netjes - ook niet aan de afspraak: garage van B&D, tuin van M&O, dakterras van C&P. Deze stellen houden zich wel aan de door de gemeente gestelde voorwaarden om een 1€ huis te mogen kopen. Ze integreren, leveren een bijdrage om Ollolai op de kaart te zetten, knappen hun huis op of hebben plannen daarvoor en zetten een onderneming op waar de inwoners van Ollolai ook van profiteren.
Wat mij betreft houden S&M zich niet aan de voorwaarden en hopelijk heeft dat gevolgen. Stel je voor dat dat zo maar kan, dan kunnen de volgende gegadigden uit de VS en de Oekraïne ook maar wat aan rotzooien. Dan kan die burgemeester zijn succesverhaal toch niet meer aan Italiaanse ministers verkopen. Zou hij het echt zover laten komen?
anoniem_374915 wijzigde dit bericht op 30-09-2018 17:16
0.06% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nuancee schreef:
30-09-2018 13:18
Bij de andere koppels hield de burgemeester zich - niet erg netjes - ook niet aan de afspraak: garage van B&D, tuin van M&O, dakterras van C&P. Deze stellen houden zich wel aan de door de gemeente gestelde voorwaarden om een 1€ huis te mogen kopen. Ze integreren, leveren een bijdrage om Ollolai op de kaart te zetten, knappen hun huis op of hebben pannen daarvoor en zetten een onderneming op waar de inwoners van Ollolai ook van profiteren.
Wat mij betreft houden S&M zich niet aan de voorwaarden en hopelijk heeft dat gevolgen. Stel je voor dat dat zo maar kan, dan kunnen de volgende gegadigden uit de VS en de Oekraïne ook maar wat aan rotzooien. Dan kan die burgemeester zijn succesverhaal toch niet meer aan Italiaanse ministers verkopen. Zou hij het echt zover laten komen?
Daar heb jij ook een punt.
Maar de anderen konden wel hun businessplan uitvoeren, bij hun lagen de teleurstellingen op het vlak van de woningen.
Dan nog, S en M zijn geen integreerders, dat is een feit, afgezien van het feit dat als enige koppel van de 5 in Ollolai ingeschreven stonden ten tijde van de finale.
Is het niet in eerste instantie de verantwoordelijkheid van S&M om zich goed te laten informeren over de haalbaarheid van een alcoholstokerij in een oud historisch centrum van een dorp in Italië? Hier mag dat volgens mij ook niet zomaar i.v.m. de veiligheidsaspecten. Daarnaast voldoen ze aan geen enkele andere voorwaarde. Hoeven ze zich daar volgens jou dan niet aan te houden, omdat de gemeente hun niet heeft verteld dat die stokerij er niet mag komen? Ze doen toch mee aan een project met alle voorwaarden, hebben ook met alle voorwaarden ingestemd! En nu zouden ze alles aan hun laars mogen lappen? Ik denk dat de burgemeester met de houding van dit koppel in zijn maag zit. Kan nl. schadelijk worden voor zijn image als creatief en innovatief bestuurder.
Alle reacties Link kopieren
Nuancee schreef:
30-09-2018 13:28
Is het niet in eerste instantie de verantwoordelijkheid van S&M om zich goed te laten informeren over de haalbaarheid van een alcoholstokerij in een oud historisch centrum van een dorp in Italië? Hier mag dat volgens mij ook niet zomaar i.v.m. de veiligheidsaspecten. Daarnaast voldoen ze aan geen enkele andere voorwaarde. Hoeven ze zich daar volgens jou dan niet aan te houden, omdat de gemeente hun niet heeft verteld dat die stokerij er niet mag komen? Ze doen toch mee aan een project met alle voorwaarden, hebben ook met alle voorwaarden ingestemd! En nu zouden ze alles aan hun laars mogen lappen? Ik denk dat de burgemeester met de houding van dit koppel in zijn maag zit. Kan nl. schadelijk worden voor zijn image als creatief en innovatief bestuurder.
Ik vind helemaal niet zo veel.
Efisio is niet de eerste lokale bestuurder in Italië die dat concept bedenkt en hij stond er vorig jaar eigenlijk al mee in de belangstelling.
Toen is RTL op dat idee gekomen.
En misschien mag ook wel 1 stel zo zijn om het programma interessant te maken, in de deal van de gemeente met Blue Circle.
Die kennen we ook niet.
whateverever schreef:
30-09-2018 13:37
Ik vind helemaal niet zo veel.
Efisio is niet de eerste lokale bestuurder in Italië die dat concept bedenkt en hij stond er vorig jaar eigenlijk al mee in de belangstelling.
Toen is RTL op dat idee gekomen.
En misschien mag ook wel 1 stel zo zijn om het programma interessant te maken, in de deal van de gemeente met Blue Circle.
Die kennen we ook niet.
Als je een concept bedenkt en je verbindt er voorwaarden aan, dan is het de bedoeling dat iedereen zich ook daaraan houdt: organisatoren en deelnemers. als je dat niet doet, hoef je er ook geen voorwaarden aan te verbinden! En als een koppel zich er niet aan kan/ wil houden, maar wel als smaakmaker en publiekstrekker kan fungeren als bonus hiervoor vrijstelling van de voorwaarden krijgt, dan moet je dat duidelijk van tevoren zo benoemen en afspreken. Zou je best nog wel wat regelwarse creatievelingen mee aan kunnen trekken.
Nee, ik ben het niet met je argumenten eens en je kan me ook niet overtuigen. Spelregels zijn spelregels, afspraak is afspraak. En ieder koppel heeft een eigen verantwoordelijkheid daar waar het het onderzoeken van de mogelijkheden van realisatie van hun plannen betreft.
Alle reacties Link kopieren
Nuancee schreef:
30-09-2018 13:48
Als je een concept bedenkt en je verbindt er voorwaarden aan, dan is het de bedoeling dat iedereen zich ook daaraan houdt: organisatoren en deelnemers. als je dat niet doet, hoef je er ook geen voorwaarden aan te verbinden! En als een koppel zich er niet aan kan/ wil houden, maar wel als smaakmaker en publiekstrekker kan fungeren als bonus hiervoor vrijstelling van de voorwaarden krijgt, dan moet je dat duidelijk van tevoren zo benoemen en afspreken. Zou je best nog wel wat regelwarse creatievelingen mee aan kunnen trekken.
Nee, ik ben het niet met je argumenten eens en je kan me ook niet overtuigen. Spelregels zijn spelregels, afspraak is afspraak. En ieder koppel heeft een eigen verantwoordelijkheid daar waar het het onderzoeken van de mogelijkheden van realisatie van hun plannen betreft.
Dat mag.
Morgen weer een aflevering. :)
whateverever schreef:
30-09-2018 13:04

S en M hebben het plan gelanceerd om daar een stokerij in het centrum te beginnen.
Dat keurden de burgermeester en dorpsraad goed en later kon dat niet doorgaan en kwamen ze op hun schreden terug.
Dat S en M dat zelf ook wel hadden kunnen weten is wel waar maar pleit de dorpsraad en de burgermeester niet vrij ervan hun om de tuin te hebben geleid.
Is het wel zo dat de burgemeester en de dorpsraad hun goedkeuring hebben gegeven aan het opzetten van een distilleerderij in het centrum en vervolgens daarop terugkwamen? Van die goedkeuring staat me niets bij en van een afwijzing ook niet. Was het niet een collega stoker die S&M erop wees, dat het opzetten van een stokerij in het centrum van een dorp niet haalbaar is? Zijn S&M dan wel om de tuin geleid door de burgemeester? Hadden ze dit niet zelf moeten uitzoeken in Nederland of moeten vragen aan de autoriteiten in Italië vóórdat ze aan dit avontuur begonnen? Zo gaat dat elders toch ook. Ik zie daarom niet in waarom volgens jou de burgemeester bij S&M in het krijt zou staan en zij zich daarom helemaal niet meer aan de voorwaarden zouden hoeven houden.
S&M zijn als enige ingeschreven in Ollolai, maar dat betekent nog niet dat ze geïntegreerd zijn. Integreren betekent deel uitmaken van de gemeenschap en opgenomen worden door de gemeenschap. Daar lijkt me bij S&M geen sprake van. Dat geldt wel voor M&O, voor B&D en ook voor C&P. Zij zijn - zo kun je op facebook zien en lezen en ook in een aantal afleveringen- hartelijk ontvangen door de dorpelingen, hebben er veel hartelijke contacten en zelfs goede kennissen en worden uitgenodigd voor bezoek. Ze krijgen ook hulp van de Ollolainezen bij het één en ander en geven in ruil daarvoor ook wat terug. Dat is integreren.
Nee, ik begin steeds meer in te zien dat S&M zich met hun houding niet houden aan de spelregels en ik vraag me steeds meer af of ze met hun optreden tot nu toe wel een bijdrage leveren aan de gemeenschap daar. Ze zijn erg op de ego toer. Ze komen wel buitengewoon makkelijk aan een bewoonbaar huis voor 1€ als ze carte blanche krijgen van de burgemeester.
S&M hebben altijd volgehouden in Ollolai een taverne te willen openen. Sandra schijnt tijdens recente opnames bij haar ouders in Nederland duidelijk aangegeven te hebben dat ze inmiddels geen taverne meer wil gaan beginnen. Ze wil eens in de 2 maanden naar Nederland. Dat is begrijpelijk. Ze heeft ouders, kinderen en kleinkind hier. Heimwee is een belangrijk iets bij emigreren. Hier had ze vóór de emigratie over moeten nadenken. Dat lijkt me niet meer dan logisch. Hebben S&M úberhaupt wel nagedacht over de gevolgen van hun beslissing om naar Ollolai te gaan verhuizen, daar een onderneming op te zetten, een huis op te knappen en te integreren in de samenleving aldaar? En over wat dat van hen vergt? Of doen ze veel op de bonnefooi? Is het verwerven van dat 1€ huis hun voornaamste beweegreden geweest om mee te doen aan het programma?
Zijn de stellen met hun deelname aan het programma en alle privéleges en verplichtingen die daarbij horen er voor Ollolai of is deelname aan het programma in Ollolai en de naamsbekendheid die dat geeft er voor de stellen?
Nuancee schreef:
30-09-2018 13:18
Bij de andere koppels hield de burgemeester zich - niet erg netjes - ook niet aan de afspraak: garage van B&D, tuin van M&O, dakterras van C&P. Deze stellen houden zich wel aan de door de gemeente gestelde voorwaarden om een 1€ huis te mogen kopen. Ze integreren, leveren een bijdrage om Ollolai op de kaart te zetten, knappen hun huis op of hebben plannen daarvoor en zetten een onderneming op waar de inwoners van Ollolai ook van profiteren.
Wat mij betreft houden S&M zich niet aan de voorwaarden en hopelijk heeft dat gevolgen. Stel je voor dat dat zo maar kan, dan kunnen de volgende gegadigden uit de VS en de Oekraïne ook maar wat aan rotzooien. Dan kan die burgemeester zijn succesverhaal toch niet meer aan Italiaanse ministers verkopen. Zou hij het echt zover laten komen?
Het 1 euro concept bestaat al veel langer en is niet bedacht door deze burgemeester. Er zijn veel meer gemeenten die deze huizen aanbieden. Italianen zijn verstandiger, eigenlijk kopen vooral buitenlanders ze.
Muntjeinmijnbroekzak schreef:
01-10-2018 20:45
Het 1 euro concept bestaat al veel langer en is niet bedacht door deze burgemeester. Er zijn veel meer gemeenten die deze huizen aanbieden.
Dat klopt, het idee om in sterk ontgroende en vergrijsde dorpen bouwvallen voor een symbolisch bedrag te verkopen, komt niet van deze burgervader. Ook het idee om daar in Nederland een tv serie van te maken is niet van hem. Wel is hij degene die Italiaanse ministers naar het feest van Barbaggia in Piazza wilde halen. En dat doe je natuurlijk met een bepaald doel.
Alle reacties Link kopieren
Nuancee schreef:
02-10-2018 08:45
Dat klopt, het idee om in sterk ontgroende en vergrijsde dorpen bouwvallen voor een symbolisch bedrag te verkopen, komt niet van deze burgervader. Ook het idee om daar in Nederland een tv serie van te maken is niet van hem. Wel is hij degene die Italiaanse ministers naar het feest van Barbaggia in Piazza wilde halen. En dat doe je natuurlijk met een bepaald doel.
Ja, dat denk ik ook, maar welk doel?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het ijdele, kortzichtige doel is te laten zien hoe succesvol hij is in het verlevendigen van Ollolai en het uitbreiden van de bevolking, naast
het praktische doel meer 1 euro huizen verkopen aan andere geïnteresseerden.
Alle reacties Link kopieren
Weinig te spoileren eigenlijk. Ook de Italiaanse kranten zijn er wel klaar mee:-?
We’re all mad here
Alle reacties Link kopieren
whateverever schreef:
03-10-2018 22:02
Ik denk dat het ijdele, kortzichtige doel is te laten zien hoe succesvol hij is in het verlevendigen van Ollolai en het uitbreiden van de bevolking, naast
het praktische doel meer 1 euro huizen verkopen aan andere geïnteresseerden.
Ik zag op twitter dat de burgemeester intussen de Oekraïense 1 euro huizenkopers feestelijk heeft ver-
welkomd, hij gaat gewoon door.
De Nederlanders zijn binnenkort geen issue meer.
De burgemeester heeft t goed voor elkaar. Hij heeft een aantal sukkels zo'n huis kado gedaan maar ze zijn wel verplicht er in te investeren en t op te knappen. Denk dat degenen die het huis niet als vakantiehuis zien maar er echt willen wonen en rondkomen zich er erg op verkeken hebben. Als ze straks niet meer op tv zijn verdienen ze volgens mij niet genoeg en uitkeringen zullen ze daar wel niet krijgen. Ik denk dat alleen Amkina kans van slagen heeft omdat zij hun werk buiten Europa kunnen verkopen.
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf hier eigenlijk nooit mee, maar zag dat dit nieuws jullie nog niet had bereikt.
Diederik heeft gevochten in een bar in Gavoi en is naar het ziekenhuis gebracht. Verwondingen waren niet ernstig en mocht dezelfde avond nog naar huis.
Er staat niet bij wat er gebeurd is.
Voor de Italiaanstalige lezers:
https://www.sardegnalive.net/news/in-sa ... el-reality
Alle reacties Link kopieren
Heftige spoiler.
Benieuwd naar de aanleiding.
Alle reacties Link kopieren
Ik kon niet heel veel artikelen vinden waar meer informatie in stond, maar dit artikel is iets uitgebreider.
Het lijkt erop dat hij behhorlijk aangeschoten was en dat hij iemand had geirriteerd.
Zelf heeft hij gezegd dat hij alleen maar zei dat hij Belg is en in Ollolai woont en dat 5 pesonen hem in elkaar hebben geslagen.
Tja, de waarheid zal ergens in het midden liggen.
Hij vindt Sardegna verder nog steeds een fijn eiland en denkt er nu niets anders over en zit vol met plannen.

http://www.sardanews.it/631044-rissa-a- ... a-ollollai
sporty73 wijzigde dit bericht op 08-10-2018 07:32
Reden: Link toegevoegd
11.76% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik kwam op IG tegen dat hij in een bar besprongen is door 5 man. Niet ernstig gewond, wel aardig toegetakeld en rust moeten nemen. Hele verhaal vind je onder B haar IG de foto met C in haar armen.
We’re all mad here

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven