Entertainment alle pijlers

Steenrijk en Straatarm Seizoen 2

04-09-2018 14:16 503 berichten
Seizoen 2. Vandaag op SBS 6 om 20.30 uur

We trappen af met:

Bastiaan van Schaik en zijn vriend Ramon ruilen hun Amsterdamse loft aan het IJ met de familie Streur die in een volkswijk in Amsterdam-noord woont. Zij prijzen zich gelukkig in hun gezellige buurtje, maar het is geen vetpot. Bij Bastiaan en Ramon moet het geld rollen, vooral richting de kledingwinkels.

Kijken jullie ook weer?
Alle reacties Link kopieren
appelientjex schreef:
16-01-2019 20:41
Valt het jullie niet op dat de arme gezinnen altijd kinderrijk zijn en de rijke gezinnen geen kinderen hebben? Kinderen zijn duur...
Als je bent afgekeurd voor werk, waarom neem je dan een derde kind?
Misschien had ze toen al kinderen?
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind die huizen van de rijke families er steeds minder ‘rijk’ uitzien. Zijn de echt rijke gezinnen die in dit soort programma’s willen op?
Ik vind dat rijke stel beetje nep...beetje teveel laten zien van: kijk ons.

En dat aantal kinderen begrijp ik ook nooit. Evenwel huisdieren.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoorde toch net echt dat Wende kinderen heeft en af en toe mee heeft naar de nagelsalon, waarom zijn ze dan niet mee? Dat vind ik dan weer jammer. (Of zijn al volwassen?)
Volgens mij zijn ze redelijk op leeftijd. Kinderen wellicht volwassen.
Alle reacties Link kopieren
Maki15 schreef:
16-01-2019 20:54
Ik vind die huizen van de rijke families er steeds minder ‘rijk’ uitzien. Zijn de echt rijke gezinnen die in dit soort programma’s willen op?
De huizen vind ik wel mooier dan van de echt hele rijken.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Alle reacties Link kopieren
Wat mij bij elk arm gezin opvalt zijn de supermarkt boodschappen. Ze hoeven niet op prijzen te letten dus dat je dan dingen koopt als wijntje, vleeswaren, wat kaassoorten etc. snap ik maar deze kwamen uit boven de 400 euro en hoevaak eten ze thuis in het rijke ruilhuis?
Alle reacties Link kopieren
jsv schreef:
16-01-2019 21:12
Ik hoorde toch net echt dat Wende kinderen heeft en af en toe mee heeft naar de nagelsalon, waarom zijn ze dan niet mee? Dat vind ik dan weer jammer. (Of zijn al volwassen?)
In het begin zeiden ze dat ze door een slechte relatie met haar ex de kinderen minder ziet dan ze zou willen. Daar zit je dan met je champi en je jacuzzi.
Alle reacties Link kopieren
thee schreef:
16-01-2019 21:43
Wat mij bij elk arm gezin opvalt zijn de supermarkt boodschappen. Ze hoeven niet op prijzen te letten dus dat je dan dingen koopt als wijntje, vleeswaren, wat kaassoorten etc. snap ik maar deze kwamen uit boven de 400 euro en hoevaak eten ze thuis in het rijke ruilhuis?
Misschien voorraad gekocht voor thuis?
Alle reacties Link kopieren
Als ze slim is koopt ze veel wasmiddel en zo voor thuis.
ik geef mn bek ook maar een douw
thee schreef:
16-01-2019 21:43
Wat mij bij elk arm gezin opvalt zijn de supermarkt boodschappen. Ze hoeven niet op prijzen te letten dus dat je dan dingen koopt als wijntje, vleeswaren, wat kaassoorten etc. snap ik maar deze kwamen uit boven de 400 euro en hoevaak eten ze thuis in het rijke ruilhuis?
Ze gaf aan dat ze ook wat voor familie ging kopen.
Alle reacties Link kopieren
Ja misschien is dat het maar dat zie je niet af aan wat ze in de auto laden als ze weer naar huis gaan.
Alle reacties Link kopieren
Keuken1987 schreef:
16-01-2019 21:23
De huizen vind ik wel mooier dan van de echt hele rijken.
Oh dat ben ik zeker met je eens. Groter, duurder, extravaganter etc betekent niet automatisch smaakvoller :-D , maar het viel me gewoon op dat de huizen uit de afgelopen afleveringen in een ander segment zitten dan de huizen uit eerdere seizoenen.
Alle reacties Link kopieren
400 euro aan boodschappen.. maar wat moet ze met al die flessen wijn? Neem dan idd dingen als wasmiddel, dure tandpasta die je normaal niet of zo goedkoop mogelijk aanschaft. Maar ook met de flessen die ik op de band zag staan kom je toch echt niet aan 400 euro.
Alle reacties Link kopieren
De emancipatie is nog niet doorgedrongen bij dat Surinaamse gezin. 4 grote kerels thuis maar de zieke dochter moet boodschappen doen.
nina1966 schreef:
17-01-2019 23:09
De emancipatie is nog niet doorgedrongen bij dat Surinaamse gezin. 4 grote kerels thuis maar de zieke dochter moet boodschappen doen.
Eens.
Alle reacties Link kopieren
appelientjex schreef:
16-01-2019 20:42

Wat een vreselijk decadent stel trouwens, die rijke. Met hun bubbels en jacuzzi. Hoop toch dat ze geen echt bont draagt. Blegh vindt ze niet leuk. Ze hebben geen idee van duurzaamheid en milieu.

Dat vind ik nou niet speciaal een reden om mensen niet leuk te vinden.
Alle reacties Link kopieren
Dubbel
noesa wijzigde dit bericht op 18-01-2019 14:09
96.83% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
17-01-2019 23:09
De emancipatie is nog niet doorgedrongen bij dat Surinaamse gezin. 4 grote kerels thuis maar de zieke dochter moet boodschappen doen.

Viel mij ook op. En oma staat te koken.
Die roze troel was toch al 'n keer eerder geweest? Dit was geen herhaling toch?
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
25-01-2019 17:58
Die roze troel was toch al 'n keer eerder geweest? Dit was geen herhaling toch?
Zij waren bij Jouw vrouw, mijn vrouw. Toen woonden ze nog in Duitsland volgens mij. Ik dacht ook eerst dat het een herhaling was, moest even goed nadenken..
Ik weet niet of die 'roze troel' al eerder was geweest. Ik vond het arme gezin wel sympathiek over komen maar wel heel dom. Ze zijn echt door hun eigen stomme schuld in de schulden gekomen door alles maar te kopen op afbetaling en geen cent te makken hebben. En dan toch 3 kinderen nemen ( waar er helaas 1 van overleden is wat ik oprecht erg vind) en een grote hond en een kat.
Wintertime16 schreef:
25-01-2019 18:02
Zij waren bij Jouw vrouw, mijn vrouw. Toen woonden ze nog in Duitsland volgens mij. Ik dacht ook eerst dat het een herhaling was, moest even goed nadenken..
Ah, dat zal 't zijn idd!
Jammer dat sbs denkt dat Barneveld in Overijssel is...
Alle reacties Link kopieren
Blondie456 schreef:
25-01-2019 18:05
Ik weet niet of die 'roze troel' al eerder was geweest. Ik vond het arme gezin wel sympathiek over komen maar wel heel dom. Ze zijn echt door hun eigen stomme schuld in de schulden gekomen door alles maar te kopen op afbetaling en geen cent te makken hebben. En dan toch 3 kinderen nemen ( waar er helaas 1 van overleden is wat ik oprecht erg vind) en een grote hond en een kat.
Hoe meer geld, hoe minder kinderen. Hoe groter de gezinnen, hoe armer. Daar zit echt een verband tussen. Dus tja het is ergens een keuze.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven