Entertainment alle pijlers

Steenrijk,straatarm,maakt geld gelukkig?

26-08-2017 20:17 2339 berichten
In dit nieuwe SBS6-programma ruilen een rijk en een arm gezin een week lang van huis, bestedingsbudget en leven. Zou geld gelukkig maken? In dit sociale experiment wordt duidelijk hoe het is om ineens rijk te zijn of juist krap bij kas te zitten. Steenrijk, straatarm is te zien vanaf woensdag 30 augustus bij SBS6.
-----------------------------------------------------------------

Het lijkt me wel even slikken als je met zeer weinig geld rond moet komen en na een week rijkdom weer terug gaat naar armoede.
Zou die rijkdom ervaring je juist motiveren om meer uit je leven te halen?
Lijkt me een interessant programma. Ik heb het al opgenomen voor het geval ik vergeet te kijken.
Hoe denken jullie over dit nieuwe programma?
herfstappeltaart schreef:
05-10-2017 15:27
Je bent me net voor, daar herkende ik ze ook meten van. Ze hadden een interieurwinkel in Den Haag.

Ik heb net gekeken en vond de jongens van het gezin heel lief (ook tegen het zusje). Wat een aardig gezin en een lekker opgeruimd schoon huis. Voor die moeder heb ik bewondering. Keurig opgevoede kinderen en een positieve houding.
Rogier en Frank zijn aardig en deden het leuk, maar dat "rondkomen"van het budget slaat natuurlijk nergens op. Een beetje groente en fruit van de markt kun je geen week van leven. Daar komt bij dat het gezin er alles van moet doen, dus ook een fiets repareren en kleding kopen.

Ik vond het wel een beetje brutaal om die flat op te leuken door middel van een spiegel die zij misschien helemaal niks vond. Er zit nu wel een geboord gat in het behang. Ik snap de bedoeling maar nee.....
Dat ene gaatje in het behang? Moeder heeft de tijd van haar leven gehad met haar kinderen. Als je dan gaat zeuren om een goedbedoeld spiegeltje aan de muur...
Dakduif÷ schreef:
05-10-2017 15:29
Dat ene gaatje in het behang? Moeder heeft de tijd van haar leven gehad met haar kinderen. Als je dan gaat zeuren om een goedbedoeld spiegeltje aan de muur...

Ze zeurde er niet over maar het viel mij op. Ze was misschien heel blij met haar behang en zit er niet op te wachten dat daar nu een gat in zit. Die spiegel hoeft ze niet mooi te vinden hè.....
En dat ze de tijd van haar leven heeft gehad heeft hier niks mee te maken.
Wat had je ervan gevonden als zij een muur bij Rogier en Frank had geverfd?
herfstappeltaart schreef:
05-10-2017 15:32
Ze zeurde er niet over maar het viel mij op. Ze was misschien heel blij met haar behang en zit er niet op te wachten dat daar nu een gat in zit. Die spiegel hoeft ze niet mooi te vinden hè.....
En dat ze de tijd van haar leven heeft gehad heeft hier niks mee te maken.
Wat had je ervan gevonden als zij een muur bij Rogier en Frank had geverfd?
Maar dat heeft ze niet gedaan.
Ik hoef daar niks van te vinden. Het is mijn huis niet. En als het mijn huis wel was, zou ik naar het complete plaatje kijken en ook de aflevering terugkijken. Je ziet aan alles dat het met liefde is gedaan. Ik vind het gezeur.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 05-10-2017 15:41
Reden: ivm spam
99.35% gewijzigd
Dakduif÷ schreef:
05-10-2017 15:37
Maar dat heeft ze niet gedaan.
Ik hoef daar niks van te vinden. Het is mijn huis niet. En als het mijn huis wel was, zou ik naar het complete plaatje kijken en ook de aflevering terugkijken. Je ziet aan alles dat het met liefde is gedaan. Ik vind het gezeur.

Je snapt me niet. Natuurlijk was het met liefde gedaan, ik vond Frank en Rogier ook heel lief, maar ik vind niet dat je ongevraagd aan iemands pas verworven privéruimte moet gaan sleutelen zonder hun medeweten.
[...]

:bye:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 05-10-2017 15:42
Reden: ivm spam
97.46% gewijzigd
herfstappeltaart schreef:
05-10-2017 15:40
Je snapt me niet. Natuurlijk was het met liefde gedaan, ik vond Frank en Rogier ook heel lief, maar ik vind niet dat je ongevraagd aan iemands pas verworven privéruimte moet gaan sleutelen zonder hun medeweten.
Van een interieur van een ander blijf je af. Goedkoop, smaakloos ingericht, gescheurd behang of luxe over de top...maakt niet uit. Alleen iets veranderen na overleg. Ben ook benieuwd hoe ze hadden gereageerd al arm gezin alle hondenkussens in de kast hadden gelegd en vervangen door bijvoorbeeld bont gekleurde kussentjes, omdat ze inrichting te wit zouden vinden? Dat doe je toch ook niet? Nogmaals een leuke bos bloemen, kaarsje op tafel of taartje is hartelijk, maar gaten in de muur slaan is stap te ver.
Alle reacties Link kopieren
Tja beroepsdeformatie zullen wel het maar noemen. Kan het me wel voorstellen. Als je timmerman bent stoort dat scheve deurtje je waarschijnlijk en maak je dat. Hij is interieur ontwerpen dus doet hij wat met het interieur.. Ze bedoelden het goed en het wás er erg kaal.
Mooie vaas trouwens.
nina1966 schreef:
05-10-2017 17:47
Tja beroepsdeformatie zullen wel het maar noemen. Kan het me wel voorstellen. Als je timmerman bent stoort dat scheve deurtje je waarschijnlijk en maak je dat. Hij is interieur ontwerpen dus doet hij wat met het interieur.. Ze bedoelden het goed en het wás er erg kaal.
Mooie vaas trouwens.
Dit.
Alle reacties Link kopieren
Habbekratz schreef:
05-10-2017 13:35
https://www.televizier.nl/categorie/amu ... 3307.lynkx

Ze hebben meegedaan bij het programma van Jort Kelder,bij ons in de PC.
Ooh ja, ik vond ze al iets bekends hebben :) van mij mogen ze vaker op TV!
grasklokje schreef:
05-10-2017 17:44
Van een interieur van een ander blijf je af. Goedkoop, smaakloos ingericht, gescheurd behang of luxe over de top...maakt niet uit. Alleen iets veranderen na overleg. Ben ook benieuwd hoe ze hadden gereageerd al arm gezin alle hondenkussens in de kast hadden gelegd en vervangen door bijvoorbeeld bont gekleurde kussentjes, omdat ze inrichting te wit zouden vinden? Dat doe je toch ook niet? Nogmaals een leuke bos bloemen, kaarsje op tafel of taartje is hartelijk, maar gaten in de muur slaan is stap te ver.

Ja dat is precies wat ik bedoel.
nina1966 schreef:
05-10-2017 17:47
Tja beroepsdeformatie zullen wel het maar noemen. Kan het me wel voorstellen. Als je timmerman bent stoort dat scheve deurtje je waarschijnlijk en maak je dat. Hij is interieur ontwerpen dus doet hij wat met het interieur.. Ze bedoelden het goed en het wás er erg kaal.
Mooie vaas trouwens.

Ik kan me ook voorstellen dat er gekeken wordt met een "interieurwinkelsoog" maar hou het dan bij veranderingen die de bewoner weer ongedaan kan maken als het haar niet bevalt.
Nu zaten er gaten in de muur en in de kamer zelfs in het nieuwe behang.(waarschijnlijk behang wat ze zich maar met moeite heeft kunnen veroorloven) :nooo:
Alle reacties Link kopieren
Leuk om te vermelden. De lokale winkeliers hebben hun best gedaan en het arme gezin van de laatste aflevering gesteund met hun producten. Dus 4 biefstukken , een fruitmand, nieuwe bril, kappersbehandeling, bon voor een lunch, nieuwe outfit, nieuwe schoenen en kleding voor de jongens, een lekkere taart, een fles wijn + fris, visbon.
Ze zijn echt verwend. Goeie actie!
Wel lullig voor die andere gezinnen, of hebben die ook van alles gekregen?
Alle reacties Link kopieren
Yggdrasil- schreef:
07-10-2017 17:55
Wel lullig voor die andere gezinnen, of hebben die ook van alles gekregen?
Tja, als ik het goed begrijp zwem jij ook rond in het geld, zou ik ook wel wat van willen maar zo werkt het nu éénmaal niet. Moet iedereen nu gecompenseerd worden omdat dit door Frank en Rogiers toedoen is geregeld? Tenminste, daar ga ik dan vanuit, dat zij daar de boel op stelten hebben gezet met hun feestje en aanwezigheid en dat het verhaal daar zo naar buiten is gekomen en dat de winkeliers dit dan bedacht hebben. Correct me if i'm wrong. Ik vind het wel een leuk en lief gebaar overigens.
toffifee wijzigde dit bericht op 07-10-2017 18:05
27.65% gewijzigd
Wat leuk!!

Yggdrasil ik denk dat dit gezin er juist uitsprong. Door de positieve sfeer, het opgeruimde huis etc. De jongen die vertelde het raar te vinden om te winkelen van andermans geld.... dat maakte indruk. Veel meer dan die andere gezinnen waar het makkelijker werd uitgegeven. Die jongens hebben het geld goed besteed...een leuke kledingset is altijd handig. Ik denk dat de winkeliers daarom ook eerder geneigd zijn mee te denken.

Verder kregen de mensen uit de vorige uitzending €1500 van het andere gezin dus dat is ook niet voor iedereen weggelegd.
Alle reacties Link kopieren
Damselindistress schreef:
07-10-2017 18:05
Wat leuk!!

Yggdrasil ik denk dat dit gezin er juist uitsprong. Door de positieve sfeer, het opgeruimde huis etc. De jongen die vertelde het raar te vinden om te winkelen van andermans geld.... dat maakte indruk. Veel meer dan die andere gezinnen waar het makkelijker werd uitgegeven. Die jongens hebben het geld goed besteed...een leuke kledingset is altijd handig. Ik denk dat de winkeliers daarom ook eerder geneigd zijn mee te denken.
Nou, inderdaad, heel mooi om te zien dat ze daar zo bewust van waren. De kinderen hadden er meer last van dan moeder had ik het idee.
Alle reacties Link kopieren
Het is een actie van lokale winkeliers voor een gezin uit hun buurt. Denk niet dat de slager die biefstukken opstuurt naar een gezin 200km verder. Misschien dat de slager het in die buurt doet, geen idee. Ik ben gewoon blij voor ze. Dat kan ook namelijk, blij zijn voor een ander.

En het heeft niets met die twee mannen te maken. Het is een spontane actie uit de buurt.
bubblegum1 wijzigde dit bericht op 07-10-2017 18:25
13.85% gewijzigd
toffifee schreef:
07-10-2017 18:04
Tja, als ik het goed begrijp zwem jij ook rond in het geld, zou ik ook wel wat van willen maar zo werkt het nu éénmaal niet. Moet iedereen nu gecompenseerd worden omdat dit door Frank en Rogiers toedoen is geregeld? Tenminste, daar ga ik dan vanuit, dat zij daar de boel op stelten hebben gezet met hun feestje en aanwezigheid en dat het verhaal daar zo naar buiten is gekomen en dat de winkeliers dit dan bedacht hebben. Correct me if i'm wrong. Ik vind het wel een leuk en lief gebaar overigens.
You are wrong: ik zwem nml helemaal niet in het geld!
Wie Frank en Rogier wil zien in Bij ons in de PC
http://www.uitzendinggemist.net/program ... de_PC.html
Yggdrasil- schreef:
07-10-2017 17:55
Wel lullig voor die andere gezinnen, of hebben die ook van alles gekregen?
Wat een positieve insteek weer. Als A iets krijgt, moet B precies hetzelfde krijgen? Met deze insteek kan je nooit iemand iets geven, omdat je dan iedereen in dezelfde situatie hetzelfde moet geven. Dat is vaak niet mogelijk.
Alle reacties Link kopieren
Damselindistress schreef:
07-10-2017 18:05
Wat leuk!!

Yggdrasil ik denk dat dit gezin er juist uitsprong. Door de positieve sfeer, het opgeruimde huis etc. De jongen die vertelde het raar te vinden om te winkelen van andermans geld.... dat maakte indruk. Veel meer dan die andere gezinnen waar het makkelijker werd uitgegeven. Die jongens hebben het geld goed besteed...een leuke kledingset is altijd handig. Ik denk dat de winkeliers daarom ook eerder geneigd zijn mee te denken.

Verder kregen de mensen uit de vorige uitzending €1500 van het andere gezin dus dat is ook niet voor iedereen weggelegd.
Ik zou idd eerder aan dit gezin wat geven dan aan het vorige gezin met dat hebberige jongetje.
Sorry maar je geeft toch omdat je je daar goed bij voelt en dat joch voelde niet goed.

Ik gun het ze een hardwerkend bescheiden gezin die het echt wel verdienen.
Alle reacties Link kopieren
Bubblegum1 schreef:
07-10-2017 18:24
Het is een actie van lokale winkeliers voor een gezin uit hun buurt. Denk niet dat de slager die biefstukken opstuurt naar een gezin 200km verder. Misschien dat de slager het in die buurt doet, geen idee. Ik ben gewoon blij voor ze. Dat kan ook namelijk, blij zijn voor een ander.

En het heeft niets met die twee mannen te maken. Het is een spontane actie uit de buurt.
Ik denk wel dat het met die 2 te maken heeft. Die hebben er enorm publiciteit aan gegeven en tetterden overal in de winkels het hoe en wat.
Alle reacties Link kopieren
Yggdrasil- schreef:
07-10-2017 17:55
Wel lullig voor die andere gezinnen, of hebben die ook van alles gekregen?
Als die andere gezinnen van alles hadden gekregen was het weer lullig geweest voor mensen die niet met hun hoofd op tv wilden. En als die ook van alles hadden gekregen was het weer lullig geweest voor hardwerkende mensen die iets meer te besteden hebben. Zo kan je door blijven gaan natuurlijk.

Hartstikke leuk voor dit gezin, ik gun het ze van harte.
Pivot! PIVOT!!!
Yggdrasil- schreef:
07-10-2017 17:55
Wel lullig voor die andere gezinnen, of hebben die ook van alles gekregen?
Helemaal niet lullig. Het was bij elk gezin gewoon anders. Ook het eerste gezin gaf de credit card bijvoorbeeld, maar andere gezinnen kregen gewoon contant geld. Alle gezinnen hebben wel geshopt voor zichzelf als ik me niet vergis (één aflevering heb ik niet gezien).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven