Entertainment alle pijlers

Steenrijk,straatarm,maakt geld gelukkig?

26-08-2017 20:17 2339 berichten
In dit nieuwe SBS6-programma ruilen een rijk en een arm gezin een week lang van huis, bestedingsbudget en leven. Zou geld gelukkig maken? In dit sociale experiment wordt duidelijk hoe het is om ineens rijk te zijn of juist krap bij kas te zitten. Steenrijk, straatarm is te zien vanaf woensdag 30 augustus bij SBS6.
-----------------------------------------------------------------

Het lijkt me wel even slikken als je met zeer weinig geld rond moet komen en na een week rijkdom weer terug gaat naar armoede.
Zou die rijkdom ervaring je juist motiveren om meer uit je leven te halen?
Lijkt me een interessant programma. Ik heb het al opgenomen voor het geval ik vergeet te kijken.
Hoe denken jullie over dit nieuwe programma?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het al gevonden "Rich house poor house" en alle afleveringen staan op Youtube! :)
Ik vond het leuk en leuke gzinnen!

Die man van het rijke gezin vond ik een schatje en die man van het arme gezin heel lief met dat mooie sieraad voor zijn vrouw.

Wel heel gek dat de gezinnen elkaar hier dus niet ontmoeten....

Verder helemaal niemand gekeken?
Ik vond het zo leuk dat de rijke man zo'n respect had voor de arme, met dat fietsen en hard werken en dat hij klusjes voor hem ging opknappen als douchedeur er in hangen en bank zo goedkoop mogelijk afvoeren! respect.
En ik denk dat er binnenkort ook wel een nieuwe wasmachine staat, maar dat mag de deurwaarder niet weten natuurlijk. Die zal inmiddels de ketting al wel in beslag genomen hebben.
Alle reacties Link kopieren
-jolijn- schreef:
05-01-2018 11:50
Wow.... wat een vooroordelen. Ik ben ook "veel en veel" te dik maar ik heb nooit moeite met het vinden van een nieuwe baan. En ik rook óók nog eens. En mijn zorgkosten? Laat ik het zo zeggen, mijn eigen risico komt over het algemeen niet op. Natuurlijk brengt mijn overgewicht gezondheidsrisico's met zich mee, maar die hoeven zich niet per se tijdens mijn werkende leven te uiten.
Zet jouw zorgkosten nou eens tegen zo'n 30er die van gekkigheid niet weet hoe sportief die wel niet moet wezen Op zondag de klimmuur, zaterdag mountainbiken en natuurlijk een paar keer per week hardlopen.
nina1966 schreef:
11-01-2018 16:57
Zet jouw zorgkosten nou eens tegen zo'n 30er die van gekkigheid niet weet hoe sportief die wel niet moet wezen Op zondag de klimmuur, zaterdag mountainbiken en natuurlijk een paar keer per week hardlopen.
Zo'n iemand zou ik niet snel aan nemen. Veel te grote kans op blessures.
Blondie456 schreef:
11-01-2018 17:10
Zo'n iemand zou ik niet snel aan nemen. Veel te grote kans op blessures.
+1 :rofl:
Wat een ontzettend sympathieke gezinnen uit de UK zeg!
Je zou niet zeggen dat dat laatste gezin steenrijk is.Bij anderen straalde het er wel vanaf maar deze totaal niet,niet aan hun kleding,niet aan de inrichting van het huis etc. Maar dan wel weer huishoudgeld van 1650 per week+350 per week aan boodschappen die thuis werden bezorgt.
Ik heb de laatste aflevering nog niet gezien, en ook al vind ik het een heerlijk programma, vind ik de engelse ietsje minder leuk.
Ik vind het vooral gek dat de gezinnen elkaar niet ontmoeten in de UK
Yggdrasil- schreef:
28-12-2017 08:36
Vaak is het juist het gebrek aan perspectief wat een en ander uitzichtloos maakt. Dan zet je inderdaad de tering naar de nering. Omdat dit is wat het is. The sky zal nooit the limit worden en leven als een Marjan zou nooit binnen handbereik liggen, al werk je nog zo hard.
Het enige dat je zou kunnen helpen is een grote geldprijs in de loterij maar ja een lot is al gauw 30 euro en dat kunnen ze nou net niet missen.
Een erfenisje zou ook wel helpen though.
Maar alle gekheid op een stokje, eventjes arm zijn trekken we allemaal wel, wetende dat het eindig is. Maar als dit je leven is, voor nu en voor altijd, dan is dat gewoon best wel heel erg klote. Maar in plaats van je de hele dag klote te gaan zitten voelen, maak je er het beste van, elke fukking dag opnieuw.
Nou daarvoor heb ik dan wel weer respect.
Want het lijkt mij vreselijk.
Enorm eens.

Bijna 13 jaar bijstand nu en dat gaan er alleen maar meer worden.
Het is te doen. Meestal. Maar dat eindeloze kiezen

Voorbeeldje. Ik heb gespaard voor een bed voor mezelf. Na jaren zou het rr nu eindelijk van komen, mijn rug maakte al vreugdedansjes.

Ontdek ik bij de hond een bult..
Oei.
Naar de dierenarts. Biopt, echo. Gelukkig geen uitzaaiingen. Nu dus operatie.
" grapje" kost 600 euro . Iets meer waarschijnlijk.

Tja.. dan is het geld voor bed weer weg..
En dat gaat wel 1,5-2 jaar duren voor die er wel gaat komen.

Geen ramp. Maar wel ff gejankt.
Het steeds net redden als er een tegenvaller is. Soms ben ik daar spuugzat van.
Meestal óók dankbaar dat ik in Nederland woon en dat er bijstand is!!
Maar soms.. ff er enorm klaar mee.

En ja ik ben gelukkig met mijn zoon en er is veel meer dan geld.

Maakt geld gelukkig? Mwah.. niet in alles...absoluut niet!
Maar géén geld maakt mij soms wel ongelukkig en / of geeft mij stress.

PS: ik zou best willen werken maar ben volledig afgekeurd en door omstandigheden geen wao of wia maar bijstand.
Wat fantastisch dat het rijke gezin buiten de spelregels om een scootmobiel voor het arme gezin had gekocht.
Habbekratz schreef:
09-02-2018 11:44
Wat fantastisch dat het rijke gezin buiten de spelregels om een scootmobiel voor het arme gezin hadden gekocht.
Ja precies! Vond dit een mooie aflevering waarbij het arme gezin ook door pure pech zo slecht terecht was gekomen. Ik snap alleen niet dat die vrouw door een arbeidsongeval gehandicapt is geraakt maar daar geen financiele compensatie voor gekregen heeft.
Maar heel lief van de rijke man dat hij een scootmobiel kocht. Wat woonden zij prachtig zeg!!!
Ja dat snapte ik ook niet,ze had geen recht op een scootmobiel etc.Waarom niet?

En inderdaad wat een prachtig gelegen huis had het rijke stel,geheel omring met land en bos van 25 ha. Geen buren te zien. De inrichting van het huis vond ik daarintegen wat oudbollig voor hun leeftijd.
Je weet niet hoe t in Engeland geregeld is he? Wij vinden het heel normaal dat we schadevergoedingen krijgen, een uitkering en een scootmobiel van de gemeente.
Nergens is t zo goed geregeld dan in Nederland.
Vond t echt fijn dat ze een scootmobiel kreeg. Dat geeft haar zoveel vrijheid en een hele last minder voor haar man.
Alle reacties Link kopieren
-jolijn- schreef:
05-01-2018 11:50
Wow.... wat een vooroordelen. Ik ben ook "veel en veel" te dik maar ik heb nooit moeite met het vinden van een nieuwe baan. En ik rook óók nog eens. En mijn zorgkosten? Laat ik het zo zeggen, mijn eigen risico komt over het algemeen niet op. Natuurlijk brengt mijn overgewicht gezondheidsrisico's met zich mee, maar die hoeven zich niet per se tijdens mijn werkende leven te uiten.
Het hóeft inderdaad niet. Maar werkgevers kijken hier echt wel naar. Dat jij niet vaak ziek bent is natuurlijk een individueel geval. Net als dat iemand die kerngezond is binnen twee maanden opeens een jaar thuis kan zitten. Het gaat om het algemeen. Dat is geen vooroordeel, dat is gewoon een feit: mensen die roken en mensen die overgewicht hebben zijn vaker ziek dan mensen die een gezond gewicht hebben en die niet roken.

Daar kun je gewoon helemaal niets tegenin brengen. Dat op individueel niveau de ene persoon meer of minder verzuimd is natuurlijk een ander verhaal. Je wekt de indruk dat je huidige zorgkosten een soort indicatie zijn van je gezondheid. Dat is natuurlijk maar ten dele. Je gebruikt je eigen risico blijkbaar wel deels. Ik gebruik dat al jaren niet en ken heel veel mensen die dat helemaal niet gebruiken. Dus blijkbaar ben je toch niet zo gezond als anderen.

De gevolgen van roken en overgewicht hoeven zich niet per se direct te manifesteren. Dat kan best later komen. Roken én obesitas is natuurlijk wel dubbel inzetten. Grote kans dat je straks hartfalen krijgt. Of kanker. Kun je een vooroordeel noemen, maar ook dat is nu eenmaal een feit. Mensen die veel en veel te dik zijn lopen meer kans op hart- en vaatziekten. Mensen die roken lopen meer kans op kanker.

Te dik zijn is overigens je eigen keuze. Roken kun je zelf niet heel veel aan doen. Verslaving is nu eenmaal lastig om vanaf te komen, zeker bij een product dat gemaakt is om verslaafd aan te raken. Ik hoop voor je dat je lang gezond blijft trouwens!
Pluisi schreef:
09-02-2018 11:54
Je weet niet hoe t in Engeland geregeld is he? Wij vinden het heel normaal dat we schadevergoedingen krijgen, een uitkering en een scootmobiel van de gemeente.
Nergens is t zo goed geregeld dan in Nederland.
Vond t echt fijn dat ze een scootmobiel kreeg. Dat geeft haar zoveel vrijheid en een hele last minder voor haar man.
Ja nu kan ze zelf de kinderen naar school brengen. De man had het wel zwaar zeg,nachtdiensten werken zodat hij overdag thuis was voor vrouw en kinderen. De hele huishouding kwam op hem neer. Vraag me af wanneer hij ging slapen.
Stampertje12 schreef:
09-02-2018 11:56

Te dik zijn is overigens je eigen keuze. Roken kun je zelf niet heel veel aan doen. Verslaving is nu eenmaal lastig om vanaf te komen, zeker bij een product dat gemaakt is om verslaafd aan te raken. Ik hoop voor je dat je lang gezond blijft trouwens!
Te dik zijn is geen eigen keuze. Het kan net als roken of drank een verslaving zijn, maar ook een wisselwerking van je hormonen, stofwisseling, combinatie van al die dingen.
Stampertje12 schreef:
09-02-2018 11:56

Te dik zijn is overigens je eigen keuze. Roken kun je zelf niet heel veel aan doen. Verslaving is nu eenmaal lastig om vanaf te komen, zeker bij een product dat gemaakt is om verslaafd aan te raken. Ik hoop voor je dat je lang gezond blijft trouwens!
Nooit van een eetstoornis gehoord?
Ik vind het raar dat je zegt dat te dik zijn een keuze is en dat je aan roken zelf niet veel aan kunt doen.
Eten moet je om te leven,roken is niet nodig om te leven.
Ik vond het echt n superleuke aflevering woensdag. Tof van die scootmobiel ja en dat rijke stel was ook oprecht geraakt door alle ellende van het arme stel.
Alle reacties Link kopieren
Aflevering van woensdag was echt heel mooi ! Traantjes in mn ogen toen ze de scootmobiel kreeg, vond het zo leuk voor haar!!

Vind het ook fijn dat de "rijken" vaak niet neerbuigend ofzo zijn. Ze leven meestal heel erg mee. En dan de "armen" zo gelukkig zien als ze het andere huis inlopen. Word er spontaan emotioneel van.
Van het concert des levens krijgt niemand een program.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
09-02-2018 12:00
Te dik zijn is geen eigen keuze. Het kan net als roken of drank een verslaving zijn, maar ook een wisselwerking van je hormonen, stofwisseling, combinatie van al die dingen.
Tuurlijk er zijn altijd mensen ergens aan verslaafd. Dus inderdaad zijn er een paar uitzonderingen. Het is alleen een stuk makkelijker om af te kicken van teveel eten dan van roken.

Stofwisseling / hormonen etc. is natuurlijk geen excuus om te dik te zijn. Ja, het is zo dat als je bepaalde aandoeningen hebt dat je vocht vast houdt (daar kun je inderdaad weinig aan doen) of dat je sneller dik wordt (daar kun je wel wat aan doen). Echter, extra vet maak je alleen maar aan wanneer er meer voedsel in komt dan dat er verbruikt wordt. Dus ook als je een hele trage stofwisseling hebt eet je gewoon teveel als je dik bent.
Stampertje12 schreef:
09-02-2018 15:55
Tuurlijk er zijn altijd mensen ergens aan verslaafd. Dus inderdaad zijn er een paar uitzonderingen. Het is alleen een stuk makkelijker om af te kicken van teveel eten dan van roken.
Waar heb je dat vandaan?
Wetenschapper,kliniek of uit ervaring?
Roken is niet nodig om te leven evenals drugs en alcohol.
Eten moet je om te leven dus daar kun je nooit mee stoppen,levenslang zul je ermee om moeten gaan.
Pijnstillers en voedsel zijn de grootste verslavingen,niet voor niets worden meer mensen steeds dikker.Steeds meer eetstoornissen.
Stampertje12 schreef:
09-02-2018 15:55
Tuurlijk er zijn altijd mensen ergens aan verslaafd. Dus inderdaad zijn er een paar uitzonderingen. Het is alleen een stuk makkelijker om af te kicken van teveel eten dan van roken.
Integendeel. Het is juist veel makkelijker om af te kicken van 'n product wat je niet nodig hebt. Je lichaam is in een week (meen ik gelezen te hebben) afgekickt van de nicotine. Je kan moeilijk nooit meer eten. Bij elke hap die je weer in je mond stopt trigger je je verslaving, net zoals met alcoholisten die toch één wijntje willen.
Alle reacties Link kopieren
Het aantal mensen met overgewicht of zelf obesitas is de afgelopen 10-20 jaar schrikbarend toegenomen in Nederland. Hebben al die mensen dan een eetstoornis, of is het aantal mensen met een stoornis opeens schrikbarend toegenomen, of is het gewoon zo dat de meeste van die te dikke mensen geen ander excuus hebben dan hun eigen leefpatroon en de luiheid iets aan dat patroon te doen?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven