Entertainment alle pijlers

Steenrijk,straatarm,maakt geld gelukkig?

26-08-2017 20:17 2339 berichten
In dit nieuwe SBS6-programma ruilen een rijk en een arm gezin een week lang van huis, bestedingsbudget en leven. Zou geld gelukkig maken? In dit sociale experiment wordt duidelijk hoe het is om ineens rijk te zijn of juist krap bij kas te zitten. Steenrijk, straatarm is te zien vanaf woensdag 30 augustus bij SBS6.
-----------------------------------------------------------------

Het lijkt me wel even slikken als je met zeer weinig geld rond moet komen en na een week rijkdom weer terug gaat naar armoede.
Zou die rijkdom ervaring je juist motiveren om meer uit je leven te halen?
Lijkt me een interessant programma. Ik heb het al opgenomen voor het geval ik vergeet te kijken.
Hoe denken jullie over dit nieuwe programma?
Alle reacties Link kopieren
Ik kwam er ook niet achter hoe het nu zat in het arme gezin.
ZIj werkte maar was afgekeurd.
Wat hij deed of doet was mij een raadsel

Het verhaal klopte inderdaad niet. Wel zonde dat je met zo'n houding vooral je kinderen raakt...er kon daar niets meer
Ik vond het ook maar een raar verhaal, er klopte een hoop niet nee.

Ik merk dat het me ook begint te irriteren dat elke week nu bij de arme gezinnen wel afgekeurden / ernstige medische toestanden etc zijn. En je eigenlijk nooit meer eens 'doorsnee' arme mensen ziet, bijvoorbeeld na verlies van werk of iets dergelijks. Hernia's, tumoren, ongelukken..... Het begint echt op te vallen.
Madeliefjees schreef:
22-10-2019 22:33
Aloha, misschien zit ik er helemaal naast, maar mij bekroop het gevoel dat ze niet de waarheid spraken. Ze zeggen dat ze 2 tumoren heeft, en dan zegt die vriend: ze Had een tumor.
Hij zegt we hebben bijstand, terwijl later gezegd wordt: degene die over het geld gaat (bewindvoerder?), zei dat ze moesten kiezen, of verjaardag vieren of met de poes naar de dierenarts.
En hij werkt niet omdat hij moet mantelzorgen? In mijn ogen kon zij alles....
Jij zit hier te beweren dat ze gaan liegen over tumoren?
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
23-10-2019 00:03
Ja een goedaardige tumor? Je hoorde niks over behandelingen of chemo's.
Sorry, die zaten een hoop te liegen.
Ik vind het ook twijfelachtig, ik heb oa in mijn hoofd een goedaardig gezwel, stabiel, geen last van, geen rare klachten dus ze laten ‘m gewoon zitten!
Pukkie12345 schreef:
23-10-2019 09:54
Ik vind het ook twijfelachtig, ik heb oa in mijn hoofd een goedaardig gezwel, stabiel, geen last van, geen rare klachten dus ze laten ‘m gewoon zitten!
Ik heb de aflevering nog niet gezien dus kan er nog niet over meepraten maar ik ken wel iemand die ook een goedaardig gezwel in haar hoofd heeft en die laten ze ook zitten omdat een operatie te risicovol is. Momenteel is die tumor ook stabiel maar zij moet wel jaarlijks op controle om te kijken of deze niet groeit. Maar goed, weet niet of het bij die vrouw ook zoiets is hoor.
Doubletree20 schreef:
23-10-2019 14:59
Ik heb de aflevering nog niet gezien dus kan er nog niet over meepraten maar ik ken wel iemand die ook een goedaardig gezwel in haar hoofd heeft en die laten ze ook zitten omdat een operatie te risicovol is. Momenteel is die tumor ook stabiel maar zij moet wel jaarlijks op controle om te kijken of deze niet groeit. Maar goed, weet niet of het bij die vrouw ook zoiets is hoor.
Dit kan inderdaad.
Maar vaak kan je dan wel werken.
watdachtjehiervan schreef:
23-10-2019 15:02
Dit kan inderdaad.
Maar vaak kan je dan wel werken.
Dat klopt, die vrouw die ik ken werkt inderdaad ook gewoon.
Alle reacties Link kopieren
Afgekeurd worden omdat je een burn out hebt gehad en omdat je mantelzorger moet zijn voor een vrouw die gewoon nog mobiel is.
Sorry, maar dat geloof ik echt niet.
Zo makkelijk word je niet afgekeurd, ik denk dat er iets anders aan de hand is waarop hij is afgekeurd maar dat niet op tv wil vertellen.
Ik heb gisteren de laatste aflevering gezien maar ik stond er versteld van hoeveel huisdieren dat arme gezin had, honden (of was het er 1?), 1 of meerdere katten, konijnen, vogels. Dat kost toch klauwen met geld?

Misschien hadden ze die dieren al voor ze zo arm waren, dan snap ik wel dat je ze niet zomaar weg doet. Maar toch snap ik niet hoe ze dat doen met voer en laat staan als je naar de dierenarts moet...

Die arme vrouw had iets wat me niet aan stond. Ik snap ook niet waarom ze nou niet kon werken. Alleen vanwege die tumoren of mankeerde ze meer? (kan zijn dat ik iets gemist heb, vind het programma soms een beetje eentonig worden dus zit ondertussen op de iPad maar toch moet ik iedere week weer kijken)
Doubletree20 schreef:
26-10-2019 07:39
vind het programma soms een beetje eentonig worden dus zit ondertussen op de iPad maar toch moet ik iedere week weer kijken
Herkenbaar, dat heb ik ook.

Elke week hetzelfde uitgemolken zich herhalende concept. Rijk doet iets om extra geld te genereren voor arm. Nou weer een hondenwasmiddag.... Rijk gaat bij arm altijd bij buren of familie het verhaal aanhoren hoe het toch zo gekomen is allemaal (vast alleen maar als verpakte toelichting voor de kijker), arm gaat altijd uit eten in een poepiesjiek restaurant waar ze dan het meest onmogelijke eten bestellen. Arm zegt altijd aan het einde dat het wel lekker was maar geld toch echt niet gelukkig maakt en arm heeft tegenwoordig altijd een medische aandoening.....

Koek is ondertussen wel n beetje op ja.

En toch kijk ik weer elke week..... :facepalm:
BigLizzie schreef:
26-10-2019 08:28
Herkenbaar, dat heb ik ook.

Elke week hetzelfde uitgemolken zich herhalende concept. Rijk doet iets om extra geld te genereren voor arm. Nou weer een hondenwasmiddag.... Rijk gaat bij arm altijd bij buren of familie het verhaal aanhoren hoe het toch zo gekomen is allemaal (vast alleen maar als verpakte toelichting voor de kijker), arm gaat altijd uit eten in een poepiesjiek restaurant waar ze dan het meest onmogelijke eten bestellen. Arm zegt altijd aan het einde dat het wel lekker was maar geld toch echt niet gelukkig maakt en arm heeft tegenwoordig altijd een medische aandoening.....

Koek is ondertussen wel n beetje op ja.

En toch kijk ik weer elke week..... :facepalm:
Haha, precies hetzelfde hier. Begin me soms zelfs te irriteren omdat het iedere week op hetzelfde neerkomt maar dat slaat ook nergens op want ik blijf kijken ;)
Doubletree20 schreef:
26-10-2019 14:41
Haha, precies hetzelfde hier. Begin me soms zelfs te irriteren omdat het iedere week op hetzelfde neerkomt maar dat slaat ook nergens op want ik blijf kijken ;)
:cheers:

Erg he eigenlijk hahahaha.
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk het ook elke week, maar niet meer echt geinteresseerd haha. Wat mij wel opvalt is dat in het eerste seizoen er meer ‘echte’ rijke meededen. Natuurlijk hebben ze allemaal geld hoor de ‘rijke’ familie, maar het is niet echt meer de ‘wow’ factor. Ik herriner mij nog de man die zijn creditcard gaf aan het gezin, heel ander effect als de standaard 1000/1500 die er wekelijks word gegeven. Zal er trouwens door het programma 1000 gegeven worden en dat het ‘rijke’ gezin het zelf mag aanvullen zoals ze willen? Word een beetje eentonig dat bedrag.
Alle reacties Link kopieren
Eens met bovenstaande.

De traantjes die weggepinkt worden bij het tellen van de vele briefjes van 50 kennen we nu ook wel..

En steevast de kar met boodschappen a la 395 Euro bij de Appie, en het andere gezin 'zogenaamd' in shock bij de voedselbank. En daarbij het oreren hoe schrijnend het allemaal is en hoe belangrijk deze ervaring en bewustwording voor hun kinderen is.

Ja, ja, ja.. we weten het nu wel.

Kortom: iedere week hetzelfde tafereel.
Toch kijk ik nog steeds.. al kijk ik steeds minder vaak een aflevering af.
Na een minuut of 15/20 haak ik tegenwoordig wel af.
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg vooral de indruk dat alles nu wel werd opgehangen aan dat ongeluk en die tumor(en), maar dat het daarvoor nou ook bepaald geen hallelujah was. ‘t Is niet alsof ze nou door dat ongeluk niet meer van een dubbeltje een kwartje konden worden zeg maar, dat zat er al niet echt in om te beginnen. Dat idee.
Ik erger me ook vaak (en blijf ook kijken). Ik erger me niet aan ziektes maar vind wel dat armoede zich vaak op dezelfdr manier uit waar er meer diversiteit is in rijke gezinnen.
Maar armoede waarbij mensen bijv al veertig met dezelfde spullen doen en die inmiddels helemaal versleten zijn heb ik bijv nooit gezien.
Alle reacties Link kopieren
Wie kijkt ?
Leuk met een "bekende" Nederlander dit keer.
Alle reacties Link kopieren
Tegenwoordig zijn ook alle ‘rijke’ vaak gewoon puur aan het meedoen om zichzelf ook te promoten lijkt wel.
Alle reacties Link kopieren
Zou niet weten wie het is.
Alle reacties Link kopieren
Henk Dissel is wel vrij bekend bij mensen die Nederlandse muziek luisteren dus ik denk eerlijk gezegd niet dat hij hieraan meedoet voor promotie.

Ik vind het tot nu toe beide leuke families.
Maar ik vind het wel jammer dat je zo weinig te zien krijgt van wat ze allemaal doen.
Het lijkt wel of het steeds minder word..
Alle reacties Link kopieren
De arme familie kan zich in elk geval wel een hoop kinderen veroorloven,
Alle reacties Link kopieren
En de rijke vrouw heeft een enorm talent voor slank en blond zijn. Altijd een goede basis voor een leventje als trophy wife, anders zat ze ook met dr nagelstudio in een rijtjeshuis.
Doorenvogels55 schreef:
29-10-2019 21:10
Zou niet weten wie het is.
Ik had ook echt geen idee, ook niet bij die andere kerel

Maar zit ook totaal niet in de Nederlandse muziek
mienbillekesjeuken schreef:
29-10-2019 21:36
En de rijke vrouw heeft een enorm talent voor slank en blond zijn. Altijd een goede basis voor een leventje als trophy wife, anders zat ze ook met dr nagelstudio in een rijtjeshuis.
:rofl:

inderdaad

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven