Entertainment alle pijlers

Steenrijk,straatarm,maakt geld gelukkig?

26-08-2017 20:17 2339 berichten
In dit nieuwe SBS6-programma ruilen een rijk en een arm gezin een week lang van huis, bestedingsbudget en leven. Zou geld gelukkig maken? In dit sociale experiment wordt duidelijk hoe het is om ineens rijk te zijn of juist krap bij kas te zitten. Steenrijk, straatarm is te zien vanaf woensdag 30 augustus bij SBS6.
-----------------------------------------------------------------

Het lijkt me wel even slikken als je met zeer weinig geld rond moet komen en na een week rijkdom weer terug gaat naar armoede.
Zou die rijkdom ervaring je juist motiveren om meer uit je leven te halen?
Lijkt me een interessant programma. Ik heb het al opgenomen voor het geval ik vergeet te kijken.
Hoe denken jullie over dit nieuwe programma?
En alles was ook weer afgevinkt deze week:

- geld ophalen voor arm, nu weer met n optreden
- bij bekenden langs om het verhaal te horen van arm
- duur uit eten
- arm had weer een medische aandoening (hernia, TIA's.... )

Echt ik ga het voortaan op een bingokaart bijhouden.
Alleen de voedselbank ontbrak.
Alle reacties Link kopieren
En veel kinderen. Altijd weer.
mienbillekesjeuken schreef:
29-10-2019 21:36
En de rijke vrouw heeft een enorm talent voor slank en blond zijn. Altijd een goede basis voor een leventje als trophy wife, anders zat ze ook met dr nagelstudio in een rijtjeshuis.
Inderdaad!
mienbillekesjeuken schreef:
30-10-2019 08:30
En veel kinderen. Altijd weer.
Ja, onbegrijpelijk.
En weer 'n vrouw die niet werkt en d'r man fulltime laat sloven met al z'n medische problemen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken Henk Dissel ook niet, heb hem gegoogled.

Eerlijk gezegd ben ik stomverbaasd dat je op je 28ste zo'n huis kunt veroorloven en 1500 euro per week uitgeeft aan de dagelijkse dingetjes..

Dat van die 1500 euro trek ik ook heel erg in twijfel, lijkt me dat sbs dat zelf neerlegt

Ook al ga je met zijn tweetjes 3x per week uit eten en koop je de duurste boodschappen, dan nog kom je niet aan dat bedrag
Alle reacties Link kopieren
Was die vrouw van het arme stel nu weer zwanger?
pearle schreef:
30-10-2019 09:03
Was die vrouw van het arme stel nu weer zwanger?
Mag toch hopen van niet. Wellicht een hangbuik van 3 bevallingen?
Alle reacties Link kopieren
Ik voelde bij deze aflevering ergernis naar beide kanten.


De arme familie met hun slachtofferverhaal (het is ook altijd alles bij elkaar he, én schulden door gemene ouders en minstens drie verschillende ziektes) en de rijke familie (en dan vooral zij) met hun gebazel over keihard werken. Ja, hij misschien maar zij was gewoon een beautyhobbyiste met toevallig een goedverdienende man.)


Leukste aflevering tot dusver vind ik tot nog toe met die Sander Groet van ID en T (die ook écht selfmade is en keihard gewerkt heeft om iets op te zetten, met alle risico's vandien) en het gezin uit Amsterdam Noord. Van beide kanten oprechte interesse, begrip, bereidheid om iets te leren van een ander en wederzijds contact ook na de show.


Ik trek die slachtofferrol heel slecht (en dan wel een zwik kinderen die je daar in meeneemt), maar het gebral over hard werken terwijl het bij velen ook een kwestie van geluk, een gegoede afkomst of een goed uiterlijk is, net zo slecht.
Alle reacties Link kopieren
pearle schreef:
30-10-2019 09:03
Ik ken Henk Dissel ook niet, heb hem gegoogled.

Eerlijk gezegd ben ik stomverbaasd dat je op je 28ste zo'n huis kunt veroorloven en 1500 euro per week uitgeeft aan de dagelijkse dingetjes..

Dat van die 1500 euro trek ik ook heel erg in twijfel, lijkt me dat sbs dat zelf neerlegt

Ook al ga je met zijn tweetjes 3x per week uit eten en koop je de duurste boodschappen, dan nog kom je niet aan dat bedrag
Ze kunnen 1500 per week uitgeven.
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
Alle reacties Link kopieren
🎵Vol verwachting klopt mijn hart
Ik ga nu kijken
Never stop making wishes♡
Zij van Henk is toch model? Als dat zo is kan kan ze echt flink verdienen. Henk Dissel zingt ookal een hele tijd. Kan dus ook best wat opgebouwd hebben.
Alle reacties Link kopieren
mienbillekesjeuken schreef:
30-10-2019 09:16


Leukste aflevering tot dusver vind ik tot nog toe met die Sander Groet van ID en T (die ook écht selfmade is en keihard gewerkt heeft om iets op te zetten, met alle risico's vandien) en het gezin uit Amsterdam Noord. Van beide kanten oprechte interesse, begrip, bereidheid om iets te leren van een ander en wederzijds contact ook na de show.

Dit vond ik ook de leukste deelnemers.
Ik begreep ook dat ze nog contact met elkaar hebben. Leuk.
redbulletje schreef:
30-10-2019 08:56
Ja, onbegrijpelijk.
En weer 'n vrouw die niet werkt en d'r man fulltime laat sloven met al z'n medische problemen.
Inderdaad
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet hoor.. maar in sommige gezinnen lijkt de drang tot voortplanting ,,idd boven gezond verstand te gaan!
Alle reacties Link kopieren
Ik twijfelde even aan zwangerschap.. maar op een gegeven moment zat ze in de auto met gordel om, die midden op haar buik zat. Je kon toen duidelijk zien dat dat geen zwangerschaps buikje is
Never stop making wishes♡
Wie kijkt er naar de herhaling?
Het rijke gezin ging friet eten. Ze gingen afdingen bij de friettent zodat ze 5 euro korting kregen. Ik vind juist dat ze moeten beseffen dat je dus niet naar de friettent kan als je arm bent. Het gaat toch om de bewustwording.
Alle reacties Link kopieren
watdachtjehiervan schreef:
10-06-2020 21:05
Wie kijkt er naar de herhaling?
Het rijke gezin ging friet eten. Ze gingen afdingen bij de friettent zodat ze 5 euro korting kregen. Ik vind juist dat ze moeten beseffen dat je dus niet naar de friettent kan als je arm bent. Het gaat toch om de bewustwording.

Ik vond dat dus ook.
Er valt in geen ene snackbar af te dingen op frikandellen en patat.
Nu hadden ze er zelfs frisdrank bij.. alleen omdat ze een filmploeg bij zich hadden.
Totaal niet realistisch.
Ik ben nu aan het terugkijken. Ik verbaas me over de uitzending van 4 maart. De dubai uitzending.
Een half jaar geen loon en dan zo in de schulden zitten? Dat vind ik toch wat vreemd.
Als je meteen je levensstijl aanpast hoeft dat toch niet meer dan 10.000 te zijn? Hoezo komen ze dan in aanmerking voor de voedselbank ed. , zij werkte toch ook al zal dat niet veel uur zijn.
Krijg je niet uitbetaald loon dan niet met terugwerkende kracht?
Hoppa volgende aflevering. De man is diabeet en te dik omdat gezond eten te duur is.. maar wel per persoon een superschotel bestellen en het restje, zelfs hij kreeg het niet op, na het ontbijt nog ff wegwerken.

Kom op, gezond eten kan echt prima ook kwa budget.
Alle reacties Link kopieren
strings-attached schreef:
15-07-2020 19:06
Hoppa volgende aflevering. De man is diabeet en te dik omdat gezond eten te duur is.. maar wel per persoon een superschotel bestellen en het restje, zelfs hij kreeg het niet op, na het ontbijt nog ff wegwerken.

Kom op, gezond eten kan echt prima ook kwa budget.
Huh, heb jij een andere aflevering gezien dan ik? Ik vond het een prachtige aflevering. Zowel de rijke als de arme moeder met gehandicapte kinderen en veel raakvlakken.
Vanavond werd er geruild met de Posjes. Leuk om hen weer 'ns op tv te zien. En wat wonen ze mooi!
Maar wat 'n bende weer bij het ruilgezin.
Alle reacties Link kopieren
Ja leuk gezin de Posjes , maar ik wist niet wie ze waren. Een mooi huis ook daar in Friesland .
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
13-01-2021 23:13
Vanavond werd er geruild met de Posjes. Leuk om hen weer 'ns op tv te zien. En wat wonen ze mooi!
Maar wat 'n bende weer bij het ruilgezin.
Ja, de Posjes zijn weer een keer op tv! Wat zijn die jongens groot geworden.
Mooie gratis reclame voor hun wijnhandel dus het weekgeld dubbel en dwars waard!
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
13-01-2021 23:13
Vanavond werd er geruild met de Posjes. Leuk om hen weer 'ns op tv te zien. En wat wonen ze mooi!
Maar wat 'n bende weer bij het ruilgezin.
Nou dat viel me ook op. Ik begrijp dat niet zo.... geen geld hebben betekent toch niet dat je niet kunt opruimen? Te erg dit!
redbulletje schreef:
13-01-2021 23:13
Vanavond werd er geruild met de Posjes. Leuk om hen weer 'ns op tv te zien. En wat wonen ze mooi!
Maar wat 'n bende weer bij het ruilgezin.
Van welk programma waren die ook alweer? Naam komt me zo bekend voor, heb ik vast over meegetrasht! :mrgreen: Iets met die drie families bij elkaar, maar wat was het ook weer?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven