Entertainment alle pijlers

The Handmaid's tale (spoilers toegestaan)

13-06-2018 19:32 660 berichten
Ik heb deze geweldige serie ontdekt op videoland en ben hem op mijn vrije dag aan het bingewatchen. Mijn dochters hebben het boek gelezen (ik niet) en zijn ook fan.
Wie heeft deze fantastische serie ook gezien of is net als ik nog bezig. Wat vond jij er van?
Tot nu toe vind ik het misschien wel de meest fascinerende serie ooit.
anoniem_212069 wijzigde dit bericht op 13-06-2018 19:50
0.76% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
zazamaenade schreef:
13-06-2018 20:38
Shit, heb ik een VRT-account aangemaakt, blijkt dat je het in Nederland niet kunt zien, in tegenstelling tot wat er op de site staat :|

Weet iemand een oplossing hiervoor ?
Hola downloaden?

En tvp. :proud:
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren Quote
doornroosje9 schreef:
13-06-2018 21:12
Hola downloaden?

En tvp. :proud:

Ja, heb ik toch maar eens gedaan. Nog een bedrijf dat al mijn gegevens bekijkt :wtf:
Nu ik eenmaal een account via mijn e-mail adres heb trapt de VRT niet meer in een account via Facebook, schijnbaar :whip:
nounou
Alle reacties Link kopieren Quote
Goede serie! Op Netflix heb je de mini-serie Alias Grace. Ook gebaseerd op een boek van dezelfde schrijfster. Alleen gaat het daarin over het verleden aan de hand van een waargebeurde moordzaak.
...
Alle reacties Link kopieren Quote
Bedankt voor de link! Klopt idd dat als je invult dat je in nederland woont, je niet kan kijken. Ben benieuwd wat er zou gebeuren als je Belgie kiest en een willkeurige Belgische postcode invoert ;-)

Degene die zich vergist hebben in het land waarin ze wonen, even de koekjes weggooien en het met een ander mailadres opnieuw proberen.
Don't get high on your own supply.
Ik ben het ook aan het kijken. We zijn alleen even blijven hangen op aflevering 6, die vind ik als enige aflevering tot nu toe eigenlijk maar weinig aan. We hebben hem halverwege afgezet en daarna nog niet verder gekeken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gisteravond heb ik op tv de tiende aflevering deels gezien.
Die scène met die geplande steniging die een opmars tot rebellie wordt, erg mooi.
Klopt het dat er hierna nog 6 afleveringen komen ? (seizoen 2)

Heeft iemand ervaring met Videoland, en vooral het snel opzeggen daarvan ?
Je kunt twee weken gratis kijken, daarna gaat het over in een abonnement van 9 euro, dat zou je gelijk kunnen opzeggen, toch ?

(Hola heb ik er weer afgegooid. Irritante zooi :whip: )

Om te bingewatchen, zoals Yggdrasil deed lijkt het me toch wat te indringend.
Hoe zijn jullie ervaringen daarmee ?
Ik heb het niet vaak, dat een serie zoveel indruk op me maakt.
Elisabeth Moss vind ik een geweldig actrice, trouwens, ik ken haar ook van Top of the Lake, van Jane Campion :kneel:
nounou
Alle reacties Link kopieren Quote
Net de laatste aflevering gekeken.
IK kan niet wachten op het nieuwe seizoen.
IK had ergens de hoop dat ze tante Lydia zouden stenigen.
Maar die mevrouw komt nog wel een keer aan de beurt.

Top serie.
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier ook liefhebber van deze serie. Vandaag aflevering 9 van het tweede seizoen gekeken. Ik kijk op Videoland.

Schitterende serie en mooi gefilmd. Vooral de chemie tussen de karakters vind ik erg goed neergezet. Vooral tussen June en Serena.
Benieuwd naar de volgende aflevering.
Ik heb zojuist een Videoland abonnement genomen. Wil zoooo graag alle afleveringen van seizoen 1 zien en seizoen 2 er achteraan. Videoland kun je ook zo weer opzeggen dus ik dacht vooruit met de geit. :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Mayapril schreef:
18-06-2018 16:56
Ik heb zojuist een Videoland abonnement genomen. Wil zoooo graag alle afleveringen van seizoen 1 zien en seizoen 2 er achteraan. Videoland kun je ook zo weer opzeggen dus ik dacht vooruit met de geit. :)
Echt waar? Wil ik ook proberen, maar ben zo bang voor evt haken en ogen....
pampalate schreef:
18-06-2018 19:28
Echt waar? Wil ik ook proberen, maar ben zo bang voor evt haken en ogen....
Gewoon via mijn KPN. Fluitje van een cent.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier ook helemaaaal fan!
Maar wel creapy op veel momenten en ondanks alles heb ik toch een gevoel van ' jeweet maar nooit' . Het kan wel opeens omslaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb vorige week ook een abbo op videoland genomen (via KPN) want ik wilde perse deze serie kijken. Ben nu door de serie heen en is wachten op nieuwe afleveringen. Wat ik begreep zijn videoland (via internet) of via KPN 2 verschillende instanties. Of hoe je het ook noemt.

Ik vind dit echt een geweldige serie. Wil ook heel graag het boek lezen maar die is er niet in ebook, jammer
Weet iemand wanneer de nieuwste aflevering op videoland komt?
Alle reacties Link kopieren Quote
vivaratje schreef:
18-06-2018 23:41
Ik heb vorige week ook een abbo op videoland genomen (via KPN) want ik wilde perse deze serie kijken. Ben nu door de serie heen en is wachten op nieuwe afleveringen. Wat ik begreep zijn videoland (via internet) of via KPN 2 verschillende instanties. Of hoe je het ook noemt.

Ik vind dit echt een geweldige serie. Wil ook heel graag het boek lezen maar die is er niet in ebook, jammer
Weet iemand wanneer de nieuwste aflevering op videoland komt?

Het boek kun je gewoon bij de bibliotheek lenen. Er zal wel inmiddels een flinke wachtrij zijn bij de reserveringen :)
Die was er vorig jaar ook, toen de serie in het nieuws was.
nounou
zazamaenade schreef:
18-06-2018 23:45
Het boek kun je gewoon bij de bibliotheek lenen. Er zal wel inmiddels een flinke wachtrij zijn bij de reserveringen :)
Die was er vorig jaar ook, toen de serie in het nieuws was.
Klopt, Ik heb hem eind April al gereserveerd en stond vorige week nog op de 8e plek op de wachtlijst voor dit boek.
Alle reacties Link kopieren Quote
@Zazamaenade, elke donderdag komt er een nieuwe aflevering op videoland.
Ik weet niet of die er s ochtends al direct op staat, of later op de dag.
Alle reacties Link kopieren Quote
bartjes schreef:
19-06-2018 10:23
@Zazamaenade, elke donderdag komt er een nieuwe aflevering op videoland.
Ik weet niet of die er s ochtends al direct op staat, of later op de dag.

Dank je :)
Ik heb nog steeds niet besloten om Videoland te nemen, vanavond en morgenavond zijn weer twee delen op Canvas, toch ?
Die kijk ik eerst maar.

Hadden jullie ook een associatie met het begin van de serie bij de beelden van het scheiden van ouders en kinderen aan de zuidgrens van de VS ? Alsof de werkelijkheid de serie gaat naspelen :(
nounou
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik kijk het op videoland @Zazamaenade.
Dat heb ik nu 6 weken. Ik heb eerst de 12 van Oldenheim afgekeken (ik was op tv begonnen en toen versneld afgekeken) en nu Handmaid's tale.

Ik zou denk ik pas videoland nemen als alle afleveringen er op staan.
Dit seizoen heeft 13 afleveringen. Dus er komen er nog 3 of 4.
Alle reacties Link kopieren Quote
*** schreef:
14-06-2018 08:22
Bedankt voor de link! Klopt idd dat als je invult dat je in nederland woont, je niet kan kijken. Ben benieuwd wat er zou gebeuren als je Belgie kiest en een willkeurige Belgische postcode invoert ;-)

Degene die zich vergist hebben in het land waarin ze wonen, even de koekjes weggooien en het met een ander mailadres opnieuw proberen.
Dat werkt.
Alle reacties Link kopieren Quote
zazamaenade schreef:
19-06-2018 10:29
Dank je :)
Ik heb nog steeds niet besloten om Videoland te nemen, vanavond en morgenavond zijn weer twee delen op Canvas, toch ?
Die kijk ik eerst maar.

Hadden jullie ook een associatie met het begin van de serie bij de beelden van het scheiden van ouders en kinderen aan de zuidgrens van de VS ? Alsof de werkelijkheid de serie gaat naspelen :(
Seizoen 1 is afgelopen op Canvas.
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
Alle reacties Link kopieren Quote
pepexx schreef:
19-06-2018 11:07
Seizoen 1 is afgelopen op Canvas.

Oh, bah, ik dacht dat ze gelijk seizoen 2 erachteraan uitzonden.
Sorry voor de desinformatie Afbeelding
nounou
Alle reacties Link kopieren Quote
zazamaenade schreef:
19-06-2018 11:13
Oh, bah, ik dacht dat ze gelijk seizoen 2 erachteraan uitzonden.
Sorry voor de desinformatie Afbeelding

Seizoen 2 staat gepland voor 2019 bij Canvas.
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
Alle reacties Link kopieren Quote
zazamaenade schreef:
18-06-2018 23:45
Het boek kun je gewoon bij de bibliotheek lenen. Er zal wel inmiddels een flinke wachtrij zijn bij de reserveringen :)
Die was er vorig jaar ook, toen de serie in het nieuws was.

Ebook?
Alle reacties Link kopieren Quote
vivaratje schreef:
19-06-2018 16:20
Ebook?

Zo te zien op de bibliotheek-site is het boek niet in e-vorm te leen. Bij boekwinkeltjes is het boek ook niet tweedehands te koop, trouwens.

Heeft één van jullie trouwens de film uit 1990 gezien, destijds, of later ?
nounou
Nick!!!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven