Entertainment alle pijlers

The Handmaid's tale (spoilers toegestaan)

13-06-2018 19:32 660 berichten
Ik heb deze geweldige serie ontdekt op videoland en ben hem op mijn vrije dag aan het bingewatchen. Mijn dochters hebben het boek gelezen (ik niet) en zijn ook fan.
Wie heeft deze fantastische serie ook gezien of is net als ik nog bezig. Wat vond jij er van?
Tot nu toe vind ik het misschien wel de meest fascinerende serie ooit.
anoniem_212069 wijzigde dit bericht op 13-06-2018 19:50
0.76% gewijzigd
bartjes schreef:
23-06-2018 14:43
Seizoen 2 heeft 13 afleveringen.
Elke donderdag komt er een nieuwe aflevering op videoland.
Dank je wel. En ik vind het ook behoorlijk donker ....letterlijk en figuurlijk :-o
Alle reacties Link kopieren Quote
enige nadeel:

Soms twijfel ik aan mijn scherm omdat het zo donker gefilmd is.
Ik ook. Heb de belichting al op maximaal gezet.
Ik kan het vaak zo slecht zien dat ik het echt TE vind.
Snap het sfeertje maar zo is het gewoon echt niet te volgen vind ik.

Daargelaten vind ik het echt een schokkende serie. Ik ben nog steeds sprakeloos.
Die zuivering, het hele verhaal. Het is alle oorlogen in 1. Het is alsof we NIKS geleerd hebben van onze geschiedenis. Ik vind het zo om te janken....

Je zou toch gewoon geen kinderen meer in zo'n verrotte wereld willen zetten?
Ik heb vanmiddag aflevering 10 gekeken. Moet nu dus wachten tot donderdag. Heel benieuwd hoe het uiteindelijk afloopt en of er een derde seizoen komt!
Hoe vond je die? Ik vond 'm extreem heftig.
Izzy_ schreef:
26-06-2018 07:04
Hoe vond je die? Ik vond 'm extreem heftig.
Nou echt.....
Yggdrasil- schreef:
25-06-2018 19:38
Ik ook. Heb de belichting al op maximaal gezet.
Ik kan het vaak zo slecht zien dat ik het echt TE vind.
Snap het sfeertje maar zo is het gewoon echt niet te volgen vind ik.

Daargelaten vind ik het echt een schokkende serie. Ik ben nog steeds sprakeloos.
Die zuivering, het hele verhaal. Het is alle oorlogen in 1. Het is alsof we NIKS geleerd hebben van onze geschiedenis. Ik vind het zo om te janken....

Je zou toch gewoon geen kinderen meer in zo'n verrotte wereld willen zetten?
Stel je je nu niet ontzettend aan? Het is fictie. Als of ik nu al vast mij dood ga zuipen om dat de wereld binnenkort eindigt door Skynet.
Mayapril schreef:
26-06-2018 12:36
Nou echt.....
Nou, die redemption arc van Serena zit er niet meer in :D
Yggdrasil- schreef:
25-06-2018 19:38


Daargelaten vind ik het echt een schokkende serie. Ik ben nog steeds sprakeloos.
Die zuivering, het hele verhaal. Het is alle oorlogen in 1. Het is alsof we NIKS geleerd hebben van onze geschiedenis. Ik vind het zo om te janken....

Je zou toch gewoon geen kinderen meer in zo'n verrotte wereld willen zetten?
Het is een VERZINSEL!
Alle reacties Link kopieren Quote
karin12345 schreef:
26-06-2018 13:02
Het is een VERZINSEL!

Nee, een verzinsel is het niet.
Zoals al eerder gezegd heeft Margaret Atwood haar roman in de jaren tachtig geschreven met in haar achterhoofd allerlei regimes en situaties zoals die wel degelijk gebeuren of gebeurd zijn.
Dit is een interview met Margaret Atwood en met Bruce Miller, de schrijver en producer van de serie : https://www.youtube.com/watch?v=tFqJ8wqUpwk
De serie is een (vrije) bewerking van haar boek.
nounou
zazamaenade schreef:
26-06-2018 13:13
Nee, een verzinsel is het niet.
Natuurlijk wel.
Kun je wel interessantig lopen doen, maar zo'n samenleving bestaat niet en is er nooit geweest.


En zo goed vind ik die hele serie niet (mijn man kijkt hem voornamelijk) en Margaret Atwood vind ik een slechte schrijfster.
zazamaenade schreef:
26-06-2018 13:13
Nee, een verzinsel is het niet.
Zoals al eerder gezegd heeft Margaret Atwood haar roman in de jaren tachtig geschreven met in haar achterhoofd allerlei regimes en situaties zoals die wel degelijk gebeuren of gebeurd zijn.
Dit is een interview met Margaret Atwood en met Bruce Miller, de schrijver en producer van de serie : https://www.youtube.com/watch?v=tFqJ8wqUpwk
De serie is een (vrije) bewerking van haar boek.
Tja, maar het blijft als nog gewoon fictie. En wie zegt dat zij gedegen onderzoek heeft gedaan? Zeker is dat de wereld zo als in de serie nooit op die manier heeft bestaan, en nu niet bestaat. Dat je dan gaat janken over geen kinderen op de wereld zetten (na dat je er 4 op de wereld hebt gezet, voor de buhne dus) in het echte leven is nou ja, niet echt stabiel te noemen.
Alle reacties Link kopieren Quote
karin12345 schreef:
26-06-2018 13:22
Natuurlijk wel.
Kun je wel interessantig lopen doen, maar zo'n samenleving bestaat niet en is er nooit geweest.


En zo goed vind ik die hele serie niet (mijn man kijkt hem voornamelijk) en Margaret Atwood vind ik een slechte schrijfster.

Ja, dat kan natuurlijk.
Ik vind Margaret Atwood wél een goed schrijfster, en vind de serie geweldig.
nounou
Alle reacties Link kopieren Quote
strikjemetstippels schreef:
26-06-2018 13:23
Tja, maar het blijft als nog gewoon fictie. En wie zegt dat zij gedegen onderzoek heeft gedaan? Zeker is dat de wereld zo als in de serie nooit op die manier heeft bestaan, en nu niet bestaat. Dat je dan gaat janken over geen kinderen op de wereld zetten (na dat je er 4 op de wereld hebt gezet, voor de buhne dus) in het echte leven is nou ja, niet echt stabiel te noemen.

Wat ik bedoel : het is geen fictie uit de dikke duim. En 'gedegen onderzoek gedaan', het is geen documentaire.
Waar Margaret Atwood zich door heeft laten inspireren kunnen we niet beoordelen, dat is toch ook niet zó belangrijk, vind ik. Het is angstaanjagend goed, en het was toen het voor het eerst uitgezonden werd in de VS angstaanjagend herkenbaar voor sommige Amerikanen door sommige maatregelen van de nieuwe regering. Dat kun je overdreven vinden.
Het boek is een roman, per definitie fictie.

Iemand een beetje bashen omdat ze onder de indruk is van de serie vind ik wat kinderachtig, eerlijk gezegd.
nounou
zazamaenade schreef:
26-06-2018 13:43
Wat ik bedoel : het is geen fictie uit de dikke duim. En 'gedegen onderzoek gedaan', het is geen documentaire.
Waar Margaret Atwood zich door heeft laten inspireren kunnen we niet beoordelen, dat is toch ook niet zó belangrijk, vind ik. Het is angstaanjagend goed, en het was toen het voor het eerst uitgezonden werd in de VS angstaanjagend herkenbaar voor sommige Amerikanen door sommige maatregelen van de nieuwe regering. Dat kun je overdreven vinden.
Het boek is een roman, per definitie fictie.

Iemand een beetje bashen omdat ze onder de indruk is van de serie vind ik wat kinderachtig, eerlijk gezegd.
Je spreekt je zelf erg tegen. Als het geen fictie is, is het niet gek dat ik vraag om gedegen onderzoek. En als het wel fictie is, hoeft niemand te doen als of het echt is.
Ik bash niemand, maar ik dacht dat dit een topic was over de serie.

En ja, ik vind het zeer, zeer overdreven om een vrij land te vergelijken met Gilead. Doe dan Saoudi-Arabië, want dat ligt wel degelijk erg dicht bij Gilead. Alleen is dat politiek niet correct, en laat men het meest vrouwonvriendelijke land ter wereld volkomen buiten beschouwing. Dat vind ik dan weer kinderachtig.
Mij grijpt de serie enorm aan omdat ik er helemaal in zit. Ik weet wel dat het 'niet echt is' maar veel is wel gebaseerd op de vrouwenonderdrukking, de holocaust, de strafkampen en slavernij.
Het afslachten van mensen, de verdeeldheid, de politiestaat, extremisme, angst, onveiligheid. Ik stel me dan voor dat er echt mensen zijn die zo leven. Die in zo'n wereld worden geboren en er in sterven.
Ik leef mee en het grijpt me aan.
Ik vind dat de hoofdpersonage June echt een KUT leven heeft.
Een beetje licht in de duisternis zou ik haar wel gunnen onderhand.
Haleluja!
Alle reacties Link kopieren Quote
strikjemetstippels schreef:
26-06-2018 14:20
Je spreekt je zelf erg tegen. Als het geen fictie is, is het niet gek dat ik vraag om gedegen onderzoek. En als het wel fictie is, hoeft niemand te doen als of het echt is.
Ik bash niemand, maar ik dacht dat dit een topic was over de serie.

En ja, ik vind het zeer, zeer overdreven om een vrij land te vergelijken met Gilead. Doe dan Saoudi-Arabië, want dat ligt wel degelijk erg dicht bij Gilead. Alleen is dat politiek niet correct, en laat men het meest vrouwonvriendelijke land ter wereld volkomen buiten beschouwing. Dat vind ik dan weer kinderachtig.

Het is in mijn ogen niet of het één of het andere. Dat het samengesteld is vanuit de realiteit van verschillende tijden en plaatsen op de wereld verzin ik niet.
Ik kan me zo voorstellen dat de Iraanse Revolutie, in 1979, een flinke bodem onder het verhaal wat Margaret Atwood vertelt heeft gelegd. (Het boek is in 1985 uitgekomen). Aanvankelijk was dat een breed geschakeerde revolutie tegen het bewind van de sjah; waar het op uitgelopen is weten we allemaal.
Margaret Atwood is een Canadese schrijfster, en ze kan natuurlijk haar verhaal situeren waar ze dat wil.
Gelukkig hebben auteurs die vrijheid hier.

Overigens geeft Margaret Atwood in de eerste 10 minuten van het interview antwoorden op de vraag waar zij Gilead op gebaseerd heeft.
zazamaenade wijzigde dit bericht op 26-06-2018 15:38
Reden: aanvulling
5.11% gewijzigd
nounou
Alle reacties Link kopieren Quote
karin12345 schreef:
26-06-2018 13:02
Het is een VERZINSEL!

Dat een persoon zoiets alleen al kan verzinnen zegt wel iets over de "zieke" geest van de mens.
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
zazamaenade schreef:
26-06-2018 15:24
Het is in mijn ogen niet of het één of het andere. Dat het samengesteld is vanuit de realiteit van verschillende tijden en plaatsen op de wereld verzin ik niet.
Ik kan me zo voorstellen dat de Iraanse Revolutie, in 1979, een flinke bodem onder het verhaal wat Margaret Atwood vertelt heeft gelegd. (Het boek is in 1985 uitgekomen). Aanvankelijk was dat een breed geschakeerde revolutie tegen het bewind van de sjah; waar het op uitgelopen is weten we allemaal.
Margaret Atwood is een Canadese schrijfster, en ze kan natuurlijk haar verhaal situeren waar ze dat wil.
Gelukkig hebben auteurs die vrijheid hier.

Overigens geeft Margaret Atwood in de eerste 10 minuten van het interview antwoorden op de vraag waar zij Gilead op gebaseerd heeft.
Dit inderdaad. Als je je bedenkt wat de mensheid elkaar de afgelopen 80 jaar alleen al over de hele aardbol heeft aangedaan in allerlei landen en gebieden....denk nazi Duitsland...Iran met zn Ayatollahs, Afghanistan enz.enz.....en daarvoor de uitroeiing van complete volken zoals de native Americans....de slavernij....
Hi!
Ik had dit topic al eerder gezien en ga graag de serie kijken, maar het lukt mij niet.
We hebben wél KPN. Hoe pak ik het nu aan?

Mij fascineert het ook. Ik vind Margaret Atwood een goede auteur en wat bedacht kan worden, kan ook werkelijkheid worden...

Ik ben blij dat het op dit moment geen werkelijkheid is en ik mag hopen dat het ook nooit zo ver komt, maar zoveel dystopieën hebben parallellen met de werkelijkheid. Juist dat maakt het zo boeiend om te kijken.
Daarom wil ik graag weten hoe ik de serie kan kijken.
anoniem_643352ae0cd71 wijzigde dit bericht op 28-06-2019 10:08
6.13% gewijzigd
Roffatientje schreef:
26-06-2018 19:30
Hi!
Ik had dit topic al eerder gezien en ga graag de serie kijken, maar het lukt mij niet.
We hebben wél KPN. Hoe pak ik het nu aan?

Mij fascineert het ook. Ik vind Margaret Atwood een goede auteur en wat bedacht kan worden, kan ook werkelijkheid worden.
Zie bijv de paralellen tussen The Bridge en de zaak rondom Kim Wall..

Ik ben blij dat het op dit moment geen werkelijkheid is en ik mag hopen dat het ook nooit zo ver komt, maar zoveel dystopieën hebben parallellen met de werkelijkheid. Juist dat maakt het zo boeiend om te kijken.
Daarom wil ik graag weten hoe ik de serie kan kijken.
Ga naar menu op je tv. Dan naar mijn service. Dan naar zenderpaketten. Dan kun je Videoland aanzetten. Je moet dan de pincode van je kpn abbo invoeren. Het bedrag wordt bij je maandelijkse abbo opgeteld. Minimaal een maand ben je geabonneerd. Daarna kun je m per dag uitzetten.
Succes!
Mayapril schreef:
26-06-2018 19:36
Ga naar menu op je tv. Dan naar mijn service. Dan naar zenderpaketten. Dan kun je Videoland aanzetten. Je moet dan de pincode van je kpn abbo invoeren. Het bedrag wordt bij je maandelijkse abbo opgeteld. Minimaal een maand ben je geabonneerd. Daarna kun je m per dag uitzetten.
Succes!
Thnx! En de eerste maand is gratis???
Roffatientje schreef:
26-06-2018 19:43
Thnx! En de eerste maand is gratis???
Niet dat ik weet....
Alle reacties Link kopieren Quote
Je kan de serie zoveel vergelijken met de wereld zoals die nu is. Alleen al denkend aan het stelen van kinderen van aboriginals en indianen door overheden jaren terug. Stelen van meisjes door bokoeharam, feit dat vrouwen in saoudie net mogen autorijden en ze in Ireland ook net baas mogen zijn over eigen buik. Over de magdalena vrouwen (interessante docu). Hoe ISIS met gemak een eigen staat met regels heeft kunnen starten, hoe amerika nu kinderen van illigale migranten dacht af te pakken, hoe de crisis in venuzuela oa als gevolg heeft dat meiden in handen van vrouwenhandelaren vallen... en dat is alleen even heel snel wat ik nu kan bedenken.

Mij raakt de serie ook. Hoe fictie het ook is. Het kan wel.
Mayapril schreef:
26-06-2018 20:43
Niet dat ik weet....
Het blijkt twee weken te zijn

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven