Entertainment alle pijlers

Verantwoording ook artiest geld teruggave na annulering con

01-06-2020 17:23 21 berichten
Zie diverse berichten van mensen die hun geld van de geannuleerde concerten in Italië vanwege corona van Paul McCartney niet terug krijgen en hier natuurlijk niet blij mee zijn maar inmiddels mccartney zelf er niet alleraardigst op aanspreken.

Had ook kaartjes maar krijg mijn geld gewoon terug en dit geld ook voor alle andere landen van zijn tour, behalve in Italië worden het vouchers waar je niet veel mee kan en begrijpelijk dat dit niet tof is.

Maar hoe zit dat nou?
De artiest zelf heeft dit lijkt mij niet zo geregeld, bovendien is dit alleen in Italië zo dus lijkt me iets van de kaartverkoop daar.

McCartney heeft (nog) niet gereageerd maar wordt op het matje geroepen door x aantal fans.

Ben wel benieuwd hoe dit zit.
anoniem_290325 wijzigde dit bericht op 01-06-2020 17:25
0.41% gewijzigd
Sorry voor de tekst in de vraag..
Alle reacties Link kopieren
Nou ik denk niet dat je de artiest op aan moest spreken maar de organisatie die er achter zit. Hier is dat volgens mij bij zowat alles Mojo. Wat dat in Italië is weet ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Mensen mogen weleens wat meer begrip hebben, zeker nu.
McCartney kan er waarschijnlijk ook niks aan doen, maar hij kan het beste reageren zodat het uit de lucht is.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
01-06-2020 17:28
Mensen mogen weleens wat meer begrip hebben, zeker nu.
McCartney kan er waarschijnlijk ook niks aan doen, maar hij kan het beste reageren zodat het uit de lucht is.
Natuurlijk kan hij reageren en zijn verontwaardiging uitspreken dat mensen hun geld niet terugkrijgen voor een concert dat niet plaats heeft gevonden. In allerlei andere situaties staan artiesten ook altijd voorop om hun mening te uiten over maatschappelijke zaken, of mee te doen aan liedjes als "we are the world" en andere "spontane benefiet-participaties" ten bate van "de planeet", "de derde wereld", "de oorlog", "de natuurrampen" enz. Nou, dan mag in DIT geval de artiest ook zijn stem laten horen voor al die mensen die naar hun geld kunnen fluiten, lijkt me.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Uitermate vaag om naar een volledig uitgerangeerde artiest in een ver buitenland te gaan. Die man wordt toch iedere keer opgegraven om dan weer die liedjes van 60 jaar geleden te gaan zingen. Waarom zou je dat willen?
Natuurlijk regelt die man niks zelf. Dat heeft hij nog nooit gedaan.
Tamelijk oneerlijk om zo'n kwetsbare oude baas een beetje te gaan lastig vallen over een concert.
Als ik Paul was zou ik ook mijn mond houden. Daar kunnen juridisch gevolgen aan zitten waar ik mijn handen niet aan zou willen branden.

Ik kan dan wel roepen dat ik het vreselijk vind, maar als ik alle concertgangers niet uit eigen zak ga terugbetalen is dat een wassen neus. Als artiest moet je je niet uitlaten over dingen waar je geen verstand van hebt. Zo’n man weet toch niet hoe dat in elke jurisdictie van zijn tour werkt?
Een aantal jaar gelden ging een concert van Duran Duran niet door wegens ziekte van de zanger.
De concertorganisator ging daardoor failliet en mensen kregen hun geld niet terug.

De band heeft toen wel een boodschap op hun fansite gezet dat ook zij nooit geld hebben gekregen van die organisator en bood excuses aan voor niet door gaan van concert.

Zou dat voldoende zijn of verwachten die Italianen ook hun geld terug van Paul.

( Wij hadden kaarten voor Paul mcCartney in het Goffertstadion, en hebben
de aangeboden vouchers geaccepteerd).
Vond de berichten ook tenenkrommend van sommige 'fans'.

Hier is alles netjes geregeld in ieder geval.

Misschien laat McCartney nog wat horen maar sommigen zijn furieus boos en verwachten ook dat hij voor geld teruggave gaat zorgen.

Er zitten wel mensen tussen die vanuit andere landen naar Italië zouden reizen dus vliegtickets en hotels hadden geboekt maar goed het is zuur.

Zal er ook mee te maken hebben dat McCartney geen alternatieve data heeft geprikt.
Maar goed de man is bijna 78.
Alle reacties Link kopieren
rumforviva schreef:
01-06-2020 17:39
Als ik Paul was zou ik ook mijn mond houden. Daar kunnen juridisch gevolgen aan zitten waar ik mijn handen niet aan zou willen branden.

Ik kan dan wel roepen dat ik het vreselijk vind, maar als ik alle concertgangers niet uit eigen zak ga terugbetalen is dat een wassen neus. Als artiest moet je je niet uitlaten over dingen waar je geen verstand van hebt. Zo’n man weet toch niet hoe dat in elke jurisdictie van zijn tour werkt?
Artiesten trekken toch gewoon hun mond open over élk maatschappelijk onderwerp, ook als ze er zelf geen verstand van hebben? Klimaat, honger, orkanen, ontbossing, noem het maar op en ze doen er hun zegje wel over of doen er een benefiet voor. Zonder er verstand van te hebben. Maar goed, dat is dan natuurlijk weer leuk voor hun imago.

Maar nu het gaat om mensen die gewoon hun geld terug moeten krijgen omdat het concert niet door is gegaan, moet de artiest zijn mond houden want hij heeft er geen verstand van?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Waarom gaan ze tegen de artiest tekeer en niet tegen de Italiaanse organisatie die achter de kaartverkoop zit?
Lijkt me dat de zanger het geld zelf niet heeft geincasseerd zolang hij niet op kan treden toch? Dan zit het geld toch gewoon bij de kaartverkoper?
pejeka schreef:
01-06-2020 17:43
Artiesten trekken toch gewoon hun mond open over élk maatschappelijk onderwerp, ook als ze er zelf geen verstand van hebben? Klimaat, honger, orkanen, ontbossing, noem het maar op en ze doen er hun zegje wel over of doen er een benefiet voor. Zonder er verstand van te hebben. Maar goed, dat is dan natuurlijk weer leuk voor hun imago.

Maar nu het gaat om mensen die gewoon hun geld terug moeten krijgen omdat het concert niet door is gegaan, moet de artiest zijn mond houden want hij heeft er geen verstand van?
Ik ben ook geen fan van artiesten die zich over andere zaken uitlaten waar ze geen verstand van hebben.
Als je bij Tui bijv een pakketreis hebt geboekt moet je toch ook je geld aan Tui terugvragen en niet bij het hotel?
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
01-06-2020 17:58
Als je bij Tui bijv een pakketreis hebt geboekt moet je toch ook je geld aan Tui terugvragen en niet bij het hotel?
Klopt. Maar de artiest zelf kan er uiteraard wel zijn standpunt over laten weten in dit geval.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Daar kan Paul niks aan doen maar hangt af van de organisatie waar hij in Italie mee samen werkt, of zijn management die dat zo geregeld heeft. Het enige wat hij kan doen is de organisatie erop aanspreken. Maar goed die organisatie heeft ook uren gemaakt om alles te regelen. En ja het is nu extra balen voor de mensen die vanuit het buitenland naar het concert zouden gaan.

Ik had hetzelfde met Michael Jackson, alles was al lang geregeld en toen overleed hij. Wel geld terug maar niet voor het hotel en de vlucht natuurlijk. Uiteindelijk nog een leuk weekend van gemaakt maar dat kan nu ook niet i.v.m. corona.
Alle reacties Link kopieren
rumforviva schreef:
01-06-2020 17:39
Als ik Paul was zou ik ook mijn mond houden. Daar kunnen juridisch gevolgen aan zitten waar ik mijn handen niet aan zou willen branden.

Ik kan dan wel roepen dat ik het vreselijk vind, maar als ik alle concertgangers niet uit eigen zak ga terugbetalen is dat een wassen neus. Als artiest moet je je niet uitlaten over dingen waar je geen verstand van hebt. Zo’n man weet toch niet hoe dat in elke jurisdictie van zijn tour werkt?
Hij kan zich toch voor laten lichten wat hij het beste wel of niet kan zeggen?
Helemaal niet reageren is raar. Het gaat wel over jouw concert.
Alle reacties Link kopieren
jo12345 schreef:
01-06-2020 17:35
Uitermate vaag om naar een volledig uitgerangeerde artiest in een ver buitenland te gaan. Die man wordt toch iedere keer opgegraven om dan weer die liedjes van 60 jaar geleden te gaan zingen. Waarom zou je dat willen?
Dat heeft er allemaal niets mee te maken.
Heeft die organisatie trouwens gezegd dat mensen geen geld terug krijgen? Misschien heeft de organisatie nog wat meer tijd nodig om het een en ander te regelen?
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
01-06-2020 18:29
Heeft die organisatie trouwens gezegd dat mensen geen geld terug krijgen? Misschien heeft de organisatie nog wat meer tijd nodig om het een en ander te regelen?
Hoezo tijd nodig? Geld overmaken is in een dag gebeurd hoor, tegenwoordig, ook internationaal. Da's gewoon de IBAN van de begunstigde invullen, het bedrag invullen en op de knop drukken.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Het geld moet er dan wel zijn, he.
Als de rekening leeg is, kun je niemand terugbetalen.
minnimouse schreef:
01-06-2020 18:12
Hij kan zich toch voor laten lichten wat hij het beste wel of niet kan zeggen?
Helemaal niet reageren is raar. Het gaat wel over jouw concert.
Hij zal wel voorgelicht zijn zijn mond te houden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven