Entertainment alle pijlers

Verwarm jij slaapkamers?

20-03-2023 21:58 53 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
In help mijn man is klusser kwam vandaag echt tien keer terug dat het vre-se-lijk was dat die man wilde wachten op een bepaalde specifieke radiator ipv dat de klussers radiator die hij niet wilde op zouden hangen. Volgens John echt ondenkbaar want die arme kindertjes zouden dan in de kou zitten.

Het ging dus over verwarming op kinderslaapkamers. In het programma waren het hele jonge kinderen (peuters).

Ik ben benieuwd, verwarmen jullie slaapkamers?

Ik verwarm (kinder)slaapkamers

Totaal aantal stemmen: 162

Nooit (60%)
Standaard (12%)
Soms, namelijk… (28%)
Alle reacties Link kopieren Quote
Slaapkamers hier hebben alleen koeling nodig in de zomer. Ook als het buiten vriest blijft de temperatuur boven zeker op 20 graden hangen. Mijn man en ik slapen zelfs met het raam open in de winter om het in de nacht af te laten koelen. Anders vind ik het te warm en word ik badend in het zweet midden in de nacht wakker.
Ik wel, maar ik leef ook in mijn slaapkamer, ik ben daar niet alleen om te slapen. Ik lees in een stoel, of ik werk er, etc.
Alle reacties Link kopieren Quote
Alleen als het echt heel koud is. En mijn puber zit veel op zijn kamer die heeft m dan wel s aan. De buizen lopen hier gewoon nog over de muur dus als de verarming beneden aan gaat geven die ook nog wat warmte af.
Vandaag is wat gisteren nog toekomst was
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik verwarm mijn slaapkamers inderdaad. Ik kan zelf niet slapen als het te koud is en als ik de verwarming in mijn slaapkamer uit zou doen overdag dan wordt het daar echt ontzettend koud, onder de 15 graden.

En de kinderkamers verwarm ik omdat de kinderen heel veel op hun kamers zijn, vooral de oudste, die leeft echt op zijn kamer.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren Quote
Een uurtje voor bedtijd zet ik de verwarming aan in de badkamer en de deur van de naastliggende slaapkamer open. De andere deuren zijn dicht. Ik stook daar dus alles even warm, zet als zoon slaapt de thermostaat beneden laag, en als we de volgende ochtend wakker worden draai ik de verwarming van de badkamer weer dicht.

Douchen, chillen, slapen en wakker worden in kou vinden zoon en ik vreselijk. Het is zal hier zo’n 19 graden zijn voor bedtijd, en 17 met opstaan schat ik.
Alle reacties Link kopieren Quote
In de 21 jaar dat ik in mijn huis woon nog nooit de kachels boven aan gehad.
Huis is 21 jaar oud en goed geisoleerd.

Bij de slaapkamerrenovaties heb ik vorig jaar alle kachels op de eerste etage laten verwijderen. Mocht het ooit wel vreselijk koud worden, kunnen de airco's ook verwarmen.

Maar ik kan me voorstellen dat als je in een oud en tochtig huis woont, de kachels op de slaapkamer echt nodig hebt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Houdbaremelk schreef:
20-03-2023 22:22
Heel soms, als het echt koud is en ze willen op hun kamer spelen (meestal spelen ze beneden en ze hebben het ook niet snel koud). Maar voor het slapengaan nooit nee. Doen wij zelf ook niet in onze slaapkamer. Ik hou van frisse lucht en vind slapen in een warme kamer echt niet fijn.

Als ze ouder zijn en ze gaan bijv vaker huiswerk maken op hun kamer, kan ik me voorstellen dat ze hem vaker aanzetten.
Precies dit.
Soms zitten ze gewoon in de kou (15 graden ofzo) te spelen, dan zeg ik dat de verwarming wel aan kan, maar vinden ze meestal niet nodig...
Ik denk dat het net is wat je gewend bent. Hier worden de slaapkamers ook gewoon verwarmd net zoals de rest van het huis. Staat meestal wel wat lager dan de rest.

Het is dus niet bloedheet maar in een hele koude kamer kan ik als koukleum niet slapen. Dan duurt het heel lang voordat ik het warm heb onder de deken en ben ik wellicht meteen weer klaarwakker als ik snachts naar de wc moet.

Ben vanuit huis ook niet anders gewend.

Ik zit overdag ook wel eens op de slaapkamer. Vind het heerlijk om vanuit bed tv te kijken, dat ligt toch een stuk lekkerder dan de bank. Ik lees ook het liefst in bed. En toen ik thuis moest werken deed ik dat ook in de slaapkamer.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vrijwel nooit, behalve als het echt meerdere dagen tig graden vriest en een van ons niet fit is bijvoorbeeld. Dan verwarmen we wel eens een paar uurtjes. Om daadwerkelijk te slapen altijd de verwarming uit en vrijwel altijd het raam open. Ik krijg ontzettende hoofdpijn van slapen met verwarming. Altijd al gehad ook. Mijn ouders verwarmden vaak overdag enkele uren de slaapkamers, vooral tegen vocht, maar de mijne moesten ze écht ruim voordat ik thuis kwam van mijn bijbaan uitzetten (na school kon ik dat uiteraard gewoon zelf op tijd doen).

Hier zetten we hem overigens ook wel eens aan als het onder pakweg 10 graden is en we in een drukke periode zitten waarbij we seks af en toe moeten plannen :P
Het sekst wat relaxter als de temperatuur alvast een beetje aangenaam is. Seks hebben kan ook in de verwarmde woonkamer of zo, maar we vinden ons bed toch het fijnst.

We hebben geen kinderen overigens. Die zouden echt wel een verwarmde slaapkamer krijgen als ze daar zouden spelen, huiswerk maken e.d. of als ze er anderszins behoefte aan zouden hebben.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja.

Hier een oud huis (100+ jaar), met op de slaapverdieping eigenlijk nauwelijks isolatie (wel dubbel glas). Thermostaat hangt beneden waar het beter geïsoleerd is, en stookt 's nachts op 15°, overdag tot 17,5°. Als de ketel aan gaat, draait onze slaapkamer mee tot 13° (en daarvoor moet er dus echt gestookt worden soms) en de kinderslaapkamers tot 16,5°.

De kinderen zijn nog klein en spelen nog nauwelijks boven, dus dat volstaat. Kinderen slapen met lekker warme pyjama's en flanellen beddegoed, en als de oudste het soms koud heeft, zo tegen de ochtend, kruipt hij bij ons in bed. :heart:
Alle reacties Link kopieren Quote
In mijn jeugd was de verwarming op mijn slaapkamer standaard aan. Daar werd niet alleen geslapen, maar ook veel gespeeld, geknutseld... en later heel veel uren gestudeerd. Dus slaapkamers worden niet altijd alleen maar voor slapen gebruikt.

Echter nu heb ik ook bijna nooit de verwarming aan op de slaapkamer, enkel als het zo koud is dat ik het te koud vind om te slapen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoe hard ik ook roep ‘deur dicht!!!’, alles blijft altijd open staan. Zo hoef ik dus niet specifiek te verwarmen. Maar de kamers van de kinderen verwarm ik wel, zij maken daar hun huiswerk. Niet fijn als het koud is!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja, ik verwarm de slaapkamers. Ik ga echt niet in de kou liggen, ik kan daar niet tegen, is het onder je deken warm maar is je hele gezicht en neus koud. 19/20 graden vind ik behaaglijk. Ik ventileer verder wel heel goed, ik heb wel graag frisse warme lucht.

Het is apart hoe verschillend mensen hierin zijn, als ik kijk naar mijn zusje bijvoorbeeld, die heeft geen verwarming aan in de slaapkamers, de slaapkamers daar zijn 14 graden in de winter. Ik vind dat geen doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij hebben vloerverwarming door het hele huis, en een installatie die het hele huis op dezelfde temperatuur houdt (onder de 20 graden dan, het koelt niet) . Maar waardoor het hele huis ook op dezelfde temperatuur moet zijn, en we geen onderscheid kunnen maken tussen beneden en boven.
Dus is het tussen september en mei overal zo'n 19 a 20 graden, en slapen we het hele jaar onder een zomerdekbed.

Was even wennen, maar bevalt nu goed!
Hier stonden ze eerst standaard op de vorst stand, daardoor verwarmd de kamer ook een beetje als de cv aan staat. In de winter vaak op 1 ofzo.
Maar nu hebben we een nieuw verwarmingssysteem op lage temperatuur en is het beter als ze verder open staan (technisch verhaal), maar ze worden nu door de lage temperatuur niet meer heet, maar meer handwarm.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nee, ik heb juist het probleem dat mijn bovenste deken, wat een soort sprei is, iets te warm is geworden. Dus ik word de laatste tijd enigszins klammig wakker. Maar eraf laten is te koud. Ik heb geen zin om voor die paar weken alles (huis en internet) te gaan doorzoeken naar een iets koelere sprei.
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren Quote
Niet om te slapen. Maar wel voor studeren/tv kijken/ps.
Wij wonen in een goed geïsoleerd huis en puber heeft het zelden koud. Maar tijdens de koudste dagen van het jaar gaat toch echt de verwarming op zijn kamer aan. Dochter is altijd beneden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik verwarm de slaapkamers van de kinderen wel standaard. Al doet die verwarming het niet heel goed en is boven nog niet goed geïsoleerd. Bij vorst kan het 19 graden in de woonkamer zijn, de kamer van mijn oudste haalt dan krap de 13 graden...
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
Alle reacties Link kopieren Quote
Een enkele keer draai ik de verwarming een beetje open; bij een koude storm of zo. En daarna weer dicht. Deze winter was dat op geen enkele dag het geval dacht ik.
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier alleen de babykamer voor het afdrogen en aankleden, maar toen sliepen ze niet in de babykamer, maar in de co-sleeper. En heel soms als de oudste op zijn kamer speelt en hij het koud heeft, maar dat is hooguit 3 keer voorgekomen.

Alleen de woonkamer, toilet en badkamer verwarm ik.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nooit, onze kamers zijn te klein om er iets anders op te doen dan slapen en dat doen we zonder verwarming. Ik kan op een warme kamer niet slapen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik verwarm het hele huis, ook de kamers die minder gebruikt worden, vooral omdat ik bang ben voor vochtproblemen en schimmelvorming.
Maar wat betreft mijn eigen slaapkamer: als ik het koud heb slaap ik niet, ik moet het lekker warm hebben in mijn bed. 19 graden is voor mij wel het minimum in de slaapkamer. Dus ja!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ingang lente was gisteren.
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren Quote
Dochter haar kamer wel, want die zit daar overdag gewoon veel. Meestal wel in haar bed onder de deken, dus dan hoeft hij niet aan. Maar als ze aan haar bureau zit wel. Ze kan hem zelf aan doen.
Onze slaapkamer alleen als het echt koud is. Dan zet ik de airco even aan om de ergste kou er uit te halen. Toen het zo vroor afgelopen winter bijvoorbeeld. Toen was het 12 graden uiteindelijk. Ik heb op onze slaapkamer geen gewone verwarming meer, alleen nog airco. Dochter heeft ook nog een gewone verwarming, naast de airco.
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor de mensen die 19 graden comfortabel vinden voor de slaapkamer; hoe warm is je woonkamer dan?

Bij ons is de woonkamer 19, en de slaapkamer mag daarom echt een stuk frisser (want daar komen nog een paar extra laagjes over me heen).

Ideaal zou een graad of 15 zijn voor ons en liefst met raam open.
Helaas zakt het bij ons boven makkelijk onder 10 graden, en dan verwarmen we inderdaad. Ook om schimmel te voorkomen, icm ventilatieroosters.

Het gedram van John vond ik ook een beetje flauw ja.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven