Entertainment alle pijlers

Victoria Koblenko zegt sorry voor foto

06-04-2021 15:05 779 berichten
Alle reacties Link kopieren
https://www.ad.nl/show/victoria-koblenk ... ~a05a54b4/


jongens, zeg nou zelf, overdrijven is ook een vak he!


Toevallig laatst mijn witte/blanke dochter van 12 heeft de hele zomer met cornrows rondgelopen, haar oudere zus is goed in vlechten en heeft dat eens een middag zitten doen .
nou , is dat dan ook not done? Zijn er werkelijk mensen die dáár aanstoot aan nemen?


i
fashionvictim schreef:
07-04-2021 13:42
geprivilegieerd actreuteltje bent.
Waarom noem je haar nou geprivilegieerd? Volgens mij is ze gewoon iemand die als minderheid hier naartoe is gekomen en iets van haar leven heeft weten te maken. Maar zelfs al was dat anders: waarom toch die duiding?
redbulletje schreef:
07-04-2021 13:46
Stel dat er 'n kledingitem bedacht zou worden wat door PVV-stemmers gedragen zou worden, dan zou je dat waarschijnlijk ook willen afkeuren in representatieve functies neem ik aan?
Een bruin hemd?

Ja.
DS1971 schreef:
07-04-2021 13:53
Maar nu heb je het over discriminatie bij het aannemen van werknemers en dat is wel weer totaal anders. Illegaal ook. En heel lastig te bewijzen, want het kan ook relevant zijn. Iemand die heel gelovig is (ongeacht de geloofsovertuiging) kan op basis daarvan niet passen binnen een team.

Wat dat betreft denk ik dan ook dat voor iedereen geldt dat het uitdragen van een bepaalde levensovertuiging een nadeel kan zijn bij sollicitaties.

Al zijn er natuurlijk ook functies waar een geloofsovertuiging (vaak dan weer een specifieke) gevraagd wordt, dan wel een aanbeveling is. Maar in een seculier land als Nederland zal dat vrij beperkt zijn.
Dit inderdaad. Er zit nogal verschil tussen mensen die iets af en toe als mode-item dragen en mensen die hun levensbeschouwing in het openbaar etaleren.
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
07-04-2021 14:00
Waarom noem je haar nou geprivilegieerd? Volgens mij is ze gewoon iemand die als minderheid hier naartoe is gekomen en iets van haar leven heeft weten te maken. Maar zelfs al was dat anders: waarom toch die duiding?
Oh, dat was gewoon mijn dagelijkse dosis snark.
Am Yisrael Chai!
..
anoniem_27844 wijzigde dit bericht op 16-06-2021 16:35
99.26% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
07-04-2021 13:48
Dat betwijfel ik ten zeerste in de huidige grimmige cancelcultuur. De kans is groot dat ze dit gedaan heeft om te voorkomen dat ze gelynched wordt in de (social) media.
Ach kom. Ze heeft weer even de aandacht gehad. Dit is gewoon een PR stuntje. Je moet toch wat als je niet meer ‘Oekraïnedeskundige’ kunt uithangen, niemand meer zeurt of ‘op je haat’ vanwege je moederkwaliteiten omdat je kind niet meer klein en schattig genoeg is voor de Instagrammeute, het mensen zal jeuken of ze wel of niet voor botoxgebruik durft uit te komen ‘vanwege de media’ en het ook niemand een moer schijnt te schelen dat ze relatietherapie nodig heeft.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Wat een gekat op Victoria Koblenko, ik heb haar juist altijd gezien als een integere BN'er. Ze heeft haar excuses aangeboden omdat er een aantal keren een reactie op kwam met onderbouwing. Ze brengt het nu in de publiciteit en of je dat nu overdreven vindt of niet, we zijn nu allemaal een stukje wijzer.
Ik had in ieder geval nog nooit van cultural appropriation gehoord ivm met ingevlochten haarstijlen.
Kittenxx schreef:
07-04-2021 14:05
my 2 cents:

vroeger toen ik jong was ( ben nu 40+ ) vond ik meisjes met kroeshaar heel erg mooi ( nu nog steeds overigens ) en als kind en jongere wilde ik zelf ook zulk haar hebben.
Voor jullie beeld: ik ben zo wit als een spookje en heb roodbruin steil haar.
Toen ik net studeerde heb ik ook regelmatig ingevlochten haar gehad (met nephaar). Ik vond dat toen fantastisch!
Nu besef ik pas dat dat toen ook al als kwetsend ervaren had kunnen worden door mensen. Toen wist ik dat niet, nu wel en nu zou ik dus een andere keuze maken.
Vind ik echt zo'n enorm gebrek aan zelfrespect.
En wellicht stam je wel af van Noormannen/Vikingen die ook 'n invlechtcultuur hadden.
Alle reacties Link kopieren
Kittenxx schreef:
07-04-2021 14:05
my 2 cents:

vroeger toen ik jong was ( ben nu 40+ ) vond ik meisjes met kroeshaar heel erg mooi ( nu nog steeds overigens ) en als kind en jongere wilde ik zelf ook zulk haar hebben.
Voor jullie beeld: ik ben zo wit als een spookje en heb roodbruin steil haar.
Toen ik net studeerde heb ik ook regelmatig ingevlochten haar gehad (met nephaar). Ik vond dat toen fantastisch!
Nu besef ik pas dat dat toen ook al als kwetsend ervaren had kunnen worden door mensen. Toen wist ik dat niet, nu wel en nu zou ik dus een andere keuze maken.
Nou dit! Ik heb als achtste-groeper eens meegedaan aan een playbackshow als Toni Braxton. Want dat was mijn heldin. Inclusief bruine schmink en bruine pruik. Ik had alleen de intentie om mijn idool na te doen (overigens sowieso af te raden als je gigantische podiumvrees hebt), maar ik geloof niet dat ik dat nu nog steeds zou doen, omdat ik me ook wel weer kan voorstellen dat het mensen kwetst. Zo ben ik ook wel eens met een dorpsfeest verkleed gegaan als indiaan. Zou ik nu ook niet meer doen.

Voortschrijdend inzicht. En gelukkig maar.
.
anoniem_27844 wijzigde dit bericht op 16-06-2021 16:35
99.52% gewijzigd
Kittenxx schreef:
07-04-2021 14:22
wel nee joh... mijn voorouders waren niet zo reislustig. Ik heb ooit zo'n dna test gebeuren gedaan en daar kwam uit dat het deel Europa waar wij nu wonen voor 100 % de oorsprong van mijn dna en dus voorouders was. Niets spannends hier in de stamboom.
Mijn dna zegt dat ik voor 94% West Europees ben en voor 6% Scandinavisch, dus ik fantaseer over een stoere Viking die ooit tijdens zijn plunderingen een voorouder van mij bezwangerd heeft ;-D
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
06-04-2021 21:17
Nee, dat is juist een heel goed woord.

Moet je je voorstellen dat er hier een wildvreemde Chinees of Afghaan op het schoolplein foto's van onze kinderen komt staan maken. Het land zou te klein zijn. Maar witte mensen vinden dat in andere landen inderdaad heel normaal, alsof andere continenten een openluchtmuseum of themapark zijn ofzo.
Gebeurt dus regelmatig op de Zaanse Schans en op andere toeristische plekken. Zelf meegemaakt in Parijs. Ontzettend onbeschoft die Chinezen.
Honey, you should see me in a crown
..
anoniem_27844 wijzigde dit bericht op 16-06-2021 16:35
99.32% gewijzigd
MissPiglet schreef:
07-04-2021 14:20
Nou dit! Ik heb als achtste-groeper eens meegedaan aan een playbackshow als Toni Braxton. Want dat was mijn heldin. Inclusief bruine schmink en bruine pruik. Ik had alleen de intentie om mijn idool na te doen (overigens sowieso af te raden als je gigantische podiumvrees hebt), maar ik geloof niet dat ik dat nu nog steeds zou doen, omdat ik me ook wel weer kan voorstellen dat het mensen kwetst. Zo ben ik ook wel eens met een dorpsfeest verkleed gegaan als indiaan. Zou ik nu ook niet meer doen.

Voortschrijdend inzicht. En gelukkig maar.
Op zich prima dat je dat nu niet meer doet, maar het is wel steeds lastiger geworden om niemand te kwetsen helaas.
Alle reacties Link kopieren
lux- schreef:
06-04-2021 23:30
:heart: zucht. Ik vind dat dus echt práchtig. Ik wou dat ik het had. Zonde als vrouwen dat niet mooi vinden bij zichzelf of erdoor op achterstand gesteld worden.
Ik ook. Ik had een collega met zulk haar. Wat zij allemaal met haar haar kon doen, daar kon ik met mijn geblondeerde hoofd alleen maar van dromen.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
MissPiglet schreef:
07-04-2021 14:20
Nou dit! Ik heb als achtste-groeper eens meegedaan aan een playbackshow als Toni Braxton. Want dat was mijn heldin. Inclusief bruine schmink en bruine pruik. Ik had alleen de intentie om mijn idool na te doen (overigens sowieso af te raden als je gigantische podiumvrees hebt), maar ik geloof niet dat ik dat nu nog steeds zou doen, omdat ik me ook wel weer kan voorstellen dat het mensen kwetst. Zo ben ik ook wel eens met een dorpsfeest verkleed gegaan als indiaan. Zou ik nu ook niet meer doen.

Voortschrijdend inzicht. En gelukkig maar.
Ik heb als getint meisje een punk fase gehad.
Laten we het erop houden dat goedkope makeup in de toen verkrijgbare tinten (grijzig op mijn huid),
plus de tips uit blaadjes hoe op mijn bruine bolle toet de felbegeerde 'junk' look te krijgen ook voor nu geen gewenste look oplevert :facepalm:
ninanoname schreef:
07-04-2021 09:03
Dat ze heus niet ongevoelig en hard en rechts is, maar juist wel heel erg woke.
Geen goeie move als dat is wat ze wil overbrengen, aangezien woke zijn weinig meer is dan de hipsterbenadering van racisme.
Alle reacties Link kopieren
Zijn we er al uit of ze excuses had moeten maken?
Maloochem schreef:
07-04-2021 22:04
Zijn we er al uit of ze excuses had moeten maken?
Nee, natuurlijk niet. Wat een belachelijke onzin.

Als je dit soort dingen op jezelf betrekt dan ben je echt het slachtoffer van je zelfmedelijden.
Alle reacties Link kopieren
lesmee schreef:
07-04-2021 22:11
Nee, natuurlijk niet. Wat een belachelijke onzin.

Als je dit soort dingen op jezelf betrekt dan ben je echt het slachtoffer van je zelfmedelijden.

Dus ja, we zijn er uit, en nee, ze had geen excuses moeten aanbieden?
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
07-04-2021 14:18
Vind ik echt zo'n enorm gebrek aan zelfrespect.
En wellicht stam je wel af van Noormannen/Vikingen die ook 'n invlechtcultuur hadden.
Als er een groep is die zich gekwetst moet voelen zijn deze het. Het heilige Runenschrift dat ooit door hen is ontwikkeld is zo misbruikt door de nazi´s dat er zelfs een trui bij de Hema uit de handel moest worden genomen omdat er Runen opstonden. Het toppunt van cultura appropriation. Maar daar hoor je geen hond over. Nee in plaats daarvan maakt men zich druk over vlechtjes en oorringen. Beetje raar eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Manonna schreef:
08-04-2021 00:08
Als er een groep is die zich gekwetst moet voelen zijn deze het. Het heilige Runenschrift dat ooit door hen is ontwikkeld is zo misbruikt door de nazi´s dat er zelfs een trui bij de Hema uit de handel moest worden genomen omdat er Runen opstonden. Het toppunt van cultura appropriation. Maar daar hoor je geen hond over. Nee in plaats daarvan maakt men zich druk over vlechtjes en oorringen. Beetje raar eigenlijk.
Ja die arme Scandi's! Die lijden zo ontzettend onder institutioneel racisme en worden altijd maar achtergesteld op grond van hun blonde haren en lange lijven. Ik zou een actiegroep oprichten als ik jou was.
fashionvictim schreef:
07-04-2021 13:37
Ik weet het, maar het is op zijn minst behoorlijk irritant te noemen als je als moslima steeds afgewezen wordt bij sollicitaties OMDAT je een hoofddoek draagt, als een witte, niet-gelovige vrouw bij hetzelfde bedrijf lekker hip kan zitten wezen met een "hippe" hoofddoek. Dat je daar dan echt de schijt van hebt kan ik me goed voorstellen in ieder geval.
Ik haak even alleen hier op aan. Draag jij een hoofddoek?

Ik wel. En ja, ik ben inderdaad meerdere malen bij sollicitaties afgewezen vanwege die hoofddoek. Uiteraard is dat nooit officieel op schrift gemeld, maar wel mondeling.

En nee, het interesseert me echt werkelijk helemaal niets als een niet-moslim met een "hippe" hoofddoek rondloopt. Prima als ze dat mooi vindt. Wat kan zij eraan doen dat een ander míj afwijst vanwege een hoofddoek? Wat heeft zij daarmee te maken? En wie weet wordt het stigma dat op die hoofddoek rust hierdoor op termijn juist minder.

Om maar even on topic te blijven: wie ben jij om te bepalen wat ik en andere hoofddoekdragende moslims moeten voelen en vinden?
Alle reacties Link kopieren
MadameJean schreef:
08-04-2021 09:10
Ja die arme Scandi's! Die lijden zo ontzettend onder institutioneel racisme en worden altijd maar achtergesteld op grond van hun blonde haren en lange lijven. Ik zou een actiegroep oprichten als ik jou was.
Oh. Ze zijn niet donker genoeg. Ik snap het. Cultura appropriation geldt niet voor blanken. Dan is het duidelijk. Dankjewel.
Alle reacties Link kopieren
Manonna schreef:
08-04-2021 11:23
Oh. Ze zijn niet donker genoeg. Ik snap het. Cultura appropriation geldt niet voor blanken. Dan is het duidelijk. Dankjewel.
Makkelijk hoor. Je wilt niet begrijpen dat wat relevant is in deze discussie en dus ga je appels (vikingen, vlechten tot het jaar 1100, voorvaderen van de huidige bevolking van delen van Scandinavie) vergelijken met peren (cornrows, nog steeds gedragen door mensen met kroezend haar, wordt bij hen niet altijd geaccepteerd, groep heeft nog altijd te maken met achterstelling als gevolg van racisme en met hedendaags racisme) en refereert aan beiden als cultural appropriation. Echt flauw vind ik dat.

succes met je viking lives matter groep.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven