Entertainment alle pijlers

Victoria Koblenko zegt sorry voor foto

06-04-2021 15:05 779 berichten
Alle reacties Link kopieren
https://www.ad.nl/show/victoria-koblenk ... ~a05a54b4/


jongens, zeg nou zelf, overdrijven is ook een vak he!


Toevallig laatst mijn witte/blanke dochter van 12 heeft de hele zomer met cornrows rondgelopen, haar oudere zus is goed in vlechten en heeft dat eens een middag zitten doen .
nou , is dat dan ook not done? Zijn er werkelijk mensen die dáár aanstoot aan nemen?


i
JenBarber schreef:
06-04-2021 15:27
Egypte is ook Afrika
Geen donker Afrika. Egypte ligt tegen Azië aan en daar hebben de (meeste) Egyptenaren hun oorsprong vandaan.
Alle reacties Link kopieren
https://m.kro-ncrv.nl/inclusiviteit/cul ... -wil-weten

Meer weten is meer begrijpen en leidt tot meer begrip.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
fashionvictim schreef:
06-04-2021 15:26
Sorry, maar dit vind ik behoorlijk kortzichtig. Het is nog altijd zo dat bepaalde haardracht van zwarte vrouwen niet geaccepteerd wordt of bijvoorbeeld in het zakelijk leven of bijvoorbeeld in de kerk, ik noem maar wat, als aanstootgevend, niet professioneel, onbehoorlijk, en meer van dat soort termen wordt gezien.

Het is toch best wel raar dat jij omdat je wit bent zelf wel bepaalt wat je draagt en hoe je je haar draagt en dan wél een bepaalde haardracht kunt en mag dragen, terwijl diezelfde haardracht bij een zwarte vrouw niet geaccepteerd wordt? Of bij om het even welke minderheid dan ook?
Over welke haardrachten heb je het dan? En vanuit welke gemeenschap komt dit oordeel?

Oprechte interesse overigens, want ik kan mij er even niets bij voorstellen.

Verder ben ik voor gelijkheid voor iedereen.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
06-04-2021 15:29
Vergelijk het anders met de hoofddoek. Het is toch best wel absurd dat als Hailey Bieber of Romee Strijd een hoofddoekje om doet dat dan als hip modeverschijnsel gezien wordt, maar dat als een moslima die hoofddoek op heeft er kamerdebatten over gevoerd worden, mensen er een "kopvoddentaks" om willen invoeren en men het sowieso al een "kopvod" noemt?
daarentegen, geen enkele moslima vind het beledigend als een niet moslima een hoofddoek draagt.
dus dit is niet hetzelfde.
LaLoupe schreef:
06-04-2021 15:27
Ik denk dat het een beetje is alsof een Duitser met een jodenster gaat lopen. T is gewoon beladen voor sommige zwarte mensen. Als wit mens voel je die lading waarschijnlijk helemaal niet en vind je het gewoon mooi en leuk etc. Ik denk dat het niet verkeerd is om rekening te houden met elkaars gevoel.

Ik denk dat je er een beetje naast zit.
Tiana_76 schreef:
06-04-2021 15:32
Een swastika is ook al heel oud, toch hangt er inmiddels een hele andere lading aan.
Nog afgezien dat ik dat een manke vergelijking vind is het een zeer foute emotie die de mensen in India weleens zouden kunnen kwetsen.
Als we het dan toch over kwetsen hebben.
fashionvictim schreef:
06-04-2021 15:26
Sorry, maar dit vind ik behoorlijk kortzichtig. Het is nog altijd zo dat bepaalde haardracht van zwarte vrouwen niet geaccepteerd wordt of bijvoorbeeld in het zakelijk leven of bijvoorbeeld in de kerk, ik noem maar wat, als aanstootgevend, niet professioneel, onbehoorlijk, en meer van dat soort termen wordt gezien.

Het is toch best wel raar dat jij omdat je wit bent zelf wel bepaalt wat je draagt en hoe je je haar draagt en dan wél een bepaalde haardracht kunt en mag dragen, terwijl diezelfde haardracht bij een zwarte vrouw niet geaccepteerd wordt? Of bij om het even welke minderheid dan ook?
Ik geloof je meteen, maar wat voor soort haardracht is niet geaccepteerd in de kerk/zakelijk leven?
dannas schreef:
06-04-2021 15:13
Ik vind het echt absurd dat ik niet mag dragen wat ik wil. Echt absurd. Als ik iets mooi vind, dan zou ik dat moeten kunnen dragen, of dat nou hotpants zijn in een gristelijk durrep of cornrows of een verentooi. Of een rok als man. Of klederdracht, of een hoofddoek.

Echt hoor, ik snap niet waarom men meent een ander te kunnen vertellen wat hij of zij wel of niet mag dragen. Ik kan echt echt echt geen enkele reden bedenken om iemand iets te verbieden.

Ik vind niet alles mooi en ook niet alles gepast (hotpants naar een begrafenis bijvoorbeeld), maar dan nog vind ik dat je gewoon letterlijk alles moet kunnen dragen.
Dat is nou precies waar het om gaat. Zwarte mensen hebben dit, zeker in de zakelijke wereld, jarenlang níet mogen dragen. Dan was het ghetto. Maar als een wit iemand dit draagt, dan is het fashion.
blijfgewoonbianca schreef:
06-04-2021 15:28
🤣🤣
Het is toch niet dat het ontstaan in het oude Egypte een soort tegenstelling is van de Afrikanen. De oude Egyptenaren waren nou ook niet blank zoals de oer Hollander dat is. Volgens mij is het probleem vooral dat blanken het niet mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
06-04-2021 15:32
https://m.kro-ncrv.nl/inclusiviteit/cul ... -wil-weten

Meer weten is meer begrijpen en leidt tot meer begrip.
ik heb het gelezen maar vind nog steeds dat je je haar mag vlechten hoe je wil, daar hoef je niet een bepaalde huidskleur voor te hebben

De huidige witte mensen, en huidige zwarte mensen zijn immers allemaal geen slaaf meer geweest ( in europa en amerika dan he, er zijn helaas nog zeer veel slaven ) maar dan zouden die nu allemaal geen vlechten meer mogen

of mogen de achterkleindkinderen die zwart zijn wel cornrows, en wit niet. Of misschien dan weer wel als je nog een zwart iemand in de lijn heb zitten waardoor je getint bent ofzo...
Alle reacties Link kopieren
dannas schreef:
06-04-2021 15:13
Ik vind het echt absurd dat ik niet mag dragen wat ik wil. Echt absurd. Als ik iets mooi vind, dan zou ik dat moeten kunnen dragen, of dat nou hotpants zijn in een gristelijk durrep of cornrows of een verentooi. Of een rok als man. Of klederdracht, of een hoofddoek.

Echt hoor, ik snap niet waarom men meent een ander te kunnen vertellen wat hij of zij wel of niet mag dragen. Ik kan echt echt echt geen enkele reden bedenken om iemand iets te verbieden.

Ik vind niet alles mooi en ook niet alles gepast (hotpants naar een begrafenis bijvoorbeeld), maar dan nog vind ik dat je gewoon letterlijk alles moet kunnen dragen.
een verentooi van native americans is als een koninklijke onderscheiding, die mag je ook niet dragen als je hem niet verdiend hebt. En als je hem wel verdiend hebt ook alleen bij speciale gelegenheden.
blijfgewoonbianca schreef:
06-04-2021 15:32
https://m.kro-ncrv.nl/inclusiviteit/cul ... -wil-weten

Meer weten is meer begrijpen en leidt tot meer begrip.
Dank je wel voor het delen van dit artikel, bgb.
Alle reacties Link kopieren
JenBarber schreef:
06-04-2021 15:38
Het is toch niet dat het ontstaan in het oude Egypte een soort tegenstelling is van de Afrikanen. De oude Egyptenaren waren nou ook niet blank zoals de oer Hollander dat is. Volgens mij is het probleem vooral dat blanken het niet mogen dragen.
het gaat veel meer om de geschiedenis die er bij hoort. Het zijn vlechten uit de slavernijtijd

Paar jaar terug wilde H&M gestreepte pyjama's op de markt brengen. Alleen al omdat ze wat leken op concentratiekamp-pakken was genoeg om alle handel terug te nemen

sommige associaties wil je niet opzoeken
Alle reacties Link kopieren
smulrol schreef:
06-04-2021 15:38
een verentooi van native americans is als een koninklijke onderscheiding, die mag je ook niet dragen als je hem niet verdiend hebt. En als je hem wel verdiend hebt ook alleen bij speciale gelegenheden.
als je native american ben en dat je overtuiging is



als je indiaantje speelt doe je gewoon een eendeveer in je staart natuurlijk
Cateautje schreef:
06-04-2021 15:32
Geen donker Afrika. Egypte ligt tegen Azië aan en daar hebben de (meeste) Egyptenaren hun oorsprong vandaan.
Volgens mij zijn de nubiërs ook al flink wat jaren in Egypte

https://nl.wikipedia.org/wiki/Nubi%C3%ABrs_(volk)
Alle reacties Link kopieren
absor schreef:
06-04-2021 15:40
als je native american ben en dat je overtuiging is



als je indiaantje speelt doe je gewoon een eendeveer in je staart natuurlijk
en als je Hitler wil spelen teken je gewoon een raar snorretje.
lilalinda schreef:
06-04-2021 15:39


sommige associaties wil je niet opzoeken
Dit is het precies. Vlecht je haar lekker anders in, daar is Europees haar ook veel beter geschikt voor. Cornrows trekken en het is slecht voor je haar. Waarom zou je dat willen.
Alle reacties Link kopieren
absor schreef:
06-04-2021 15:33
daarentegen, geen enkele moslima vind het beledigend als een niet moslima een hoofddoek draagt.
dus dit is niet hetzelfde.
Zeker wel dat er moslima’s zijn die dat net zo goed een vorm van cultural appropriation vinden.
Am Yisrael Chai!
Tiana_76 schreef:
06-04-2021 15:32
Een swastika is ook al heel oud, toch hangt er inmiddels een hele andere lading aan.
Ik kwam dat symbool veel tegen in Azië en ik dacht er niet zo veel bij behalve dan dat ik het jammer vind dat Hilter dat symbool heeft misbruikt waardoor het nu een andere lading heeft voor velen. Weet nog dat en groepsgenoot daar een opmerking over maakte want die zag het verschil niet en vond het raar dat die symbolen niet waren weggehaald.
lilalinda schreef:
06-04-2021 15:39
het gaat veel meer om de geschiedenis die er bij hoort. Het zijn vlechten uit de slavernijtijd

Paar jaar terug wilde H&M gestreepte pyjama's op de markt brengen. Alleen al omdat ze wat leken op concentratiekamp-pakken was genoeg om alle handel terug te nemen

sommige associaties wil je niet opzoeken
Ja als ik jouw reacties, en nog wat andere reacties lees dan begrijp ik het wel wat beter. Kleine moeite om het gewoon niet te doen.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
06-04-2021 15:43
Zeker wel dat er moslima’s zijn die dat net zo goed een vorm van cultural appropriation vinden.
echt niet
lilalinda schreef:
06-04-2021 15:39
het gaat veel meer om de geschiedenis die er bij hoort. Het zijn vlechten uit de slavernijtijd

Paar jaar terug wilde H&M gestreepte pyjama's op de markt brengen. Alleen al omdat ze wat leken op concentratiekamp-pakken was genoeg om alle handel terug te nemen

sommige associaties wil je niet opzoeken
Het is zonder meer een interessante kwestie. Het lastige is natuurlijk dat je bijna bij elke stijl/product een negatieve associatie zou kunnen zoeken, als je je best doet. Dit zorgt ook wel voor een zeker ongemak.
Alecta schreef:
06-04-2021 15:44
Het is zonder meer een interessante kwestie. Het lastige is natuurlijk dat je bijna bij elke stijl/product een negatieve associatie zou kunnen zoeken, als je je best doet. Dit zorgt ook wel voor een zeker ongemak.
Hier hoef je je best niet voor te doen, dit is gewoon heel duidelijk niet gepast.
Alle reacties Link kopieren
Kan er geen lijst komen met die verboden cultural appropriation dingen? Dat zou het allemaal een stuk duidelijker maken.
smulrol schreef:
06-04-2021 15:38
een verentooi van native americans is als een koninklijke onderscheiding, die mag je ook niet dragen als je hem niet verdiend hebt. En als je hem wel verdiend hebt ook alleen bij speciale gelegenheden.
Toch verkopen die indianen ze zelf aan toeristen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven