Entertainment alle pijlers

Waar ben jij nog steeds boos over?

21-03-2023 08:14 142 berichten
Wil een topic openen waarin iedereen vrij is om even lekker te ventileren over dingen waar die nog steeds boos over is, dit mag van alles zijn.
Dingen die in het verleden zijn gebeurd en je nog steeds pissig kunnen maken.

TO trapt af:
Na zoveel jaren ergens gewerkt te hebben met vast contract en altijd tevreden over mijn presteren vroeg ik mijn oude office manager of ze benaderd mocht worden als referent, dit was prima. Ik werkte daar ondertussen al een tijdje niet meer. Ik dacht nou die zit in de pocket, want office manager was altijd tevreden over me en geen rare fratsen gehad of iets.
Belde dat bedrijf waar ik solliciteerde dat ze aan de hand van de referentie niet verder met mij in zee wilde. De referentie was schriftelijk en deze heb ik dan ook opgevraagd, wat ik daar terug las was totaal nieuw voor mij. Nooit is er op werk ooit iets over gezegd heb me nog nooit zo genaaid gevoeld en de grond ingetrapt.
Alle reacties Link kopieren Quote
m-april schreef:
21-03-2023 21:18
Lang niet iedereen met psychische aandoening vindt het onbeschoft als mensen het een 'label' noemen. Ik heb zelf ADHD en ik noem dat ook gewoon een label, ik ken genoeg mensen die hun aandoeningen 'labeltjes' noemen. Dat jij het onbeschoft vindt, betekent niet dat het onbeschoft ís.

Als jij niet wil dat mensen jouw aandoening 'een label' noemen, kun je dat gewoon op een normale manier zeggen. De intentie van haar reactie was goed, ze heeft nooit de intentie gehad jou te kwetsen of irriteren of wat dan ook. Jouw reactie daarentegen was 100% bedoeld om haar te beledigen.
Dus dan kan het ook niet niet kwetsend overkomen? Wat een dom gelul.
Alle reacties Link kopieren Quote
Irish_Wasser_Woman schreef:
23-03-2023 12:50
Ik ook.
Ik werd al niet serieus genomen toen ik vruchtwater lekte (was afscheiding volgens hun, ook de vijf plaspotjes vol die ik in één nacht vulde).
Mij namen ze ook totaal niet serieus. Kwam er bij mij op neer dat ik helemaal niet werd gecontroleerd of naar het ziekenhuis mocht komen, ondanks dat ik niet kon stoppen met overgeven en onwijs veel pijn had. Over de telefoon konden ze alleen zeggen dat ik toch echt wat binnen moest houden. Toen ik na 5x bellen na huilen aan de telefoon wel mocht komen bleek ik uitgedroogd te zijn (dit was na 14 uur thuis weeën). Ja no shit sherlock :swear: .

Oh ik voel me al weer echt zo boos worden nu.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kleinezon schreef:
21-03-2023 19:40
Het lijkt me ook rete irritant als iemand je ziekte wegzet als 'label', al dan niet tijdelijk, en je vervolgens daarom een knuffel wil geven. Alsof je een of ander zielig knuffelkonijntje bent. Lief bedoeld, tjsa...
Nou precies dit dus. Behandel mijn kind gewoon als een normaal mens. Stelletje achterlijken.
feow schreef:
21-03-2023 21:58
Een naaste die bij het kraambezoek vroeg of ze ook schaamlipjes had.
Te pijnlijk en te veel verleden om dit ooit uit te spreken.
Wauw! Dat is ook zonder verleden een hele rare vraag.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sorcha_ schreef:
23-03-2023 13:00
Mij namen ze ook totaal niet serieus. Kwam er bij mij op neer dat ik helemaal niet werd gecontroleerd of naar het ziekenhuis mocht komen, ondanks dat ik niet kon stoppen met overgeven en onwijs veel pijn had. Over de telefoon konden ze alleen zeggen dat ik toch echt wat binnen moest houden. Toen ik na 5x bellen na huilen aan de telefoon wel mocht komen bleek ik uitgedroogd te zijn (dit was na 14 uur thuis weeën). Ja no shit sherlock :swear: .

Oh ik voel me al weer echt zo boos worden nu.
Ik werd in het ziekenhuis niet geloofd toen ik zei dat ik persdrang had, want dat was 'te snel' en ik was 'te rustig'. Niemand die even heeft gekeken hoeveel ontsluiting ik had. Achteraf heb ik het idee dat ik uren persweeën heb weggepuft.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren Quote
DG2015 schreef:
23-03-2023 13:09
Ik werd in het ziekenhuis niet geloofd toen ik zei dat ik persdrang had, want dat was 'te snel' en ik was 'te rustig'. Niemand die even heeft gekeken hoeveel ontsluiting ik had. Achteraf heb ik het idee dat ik uren persweeën heb weggepuft.
Ben jij bevallen in het VK?
Want ergens heb ik de hoop dat het in Nederland niet zo slecht zal gaan als ik ooit wel een tweede krijg.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zit wegens een aantal 'uitdagingen' in de bijstand. Hoe dit zo gekomen is daar ben ik nog steeds boos over maar dat zal ik hier niet vertellen want lang verhaal.

Wegens die bijstand kan ik niet meer een geliefde hobby van vroeger uitoefenen. Ik heb er simpelweg het geld niet voor. Een vriendin die ik had leren kennen tijdens die hobby had opeens een geweldig idee. Zij moest de hobby ook op een laag pitje zetten vanwege tijdgebrek (werk, gezin etc.). Even puzzelen had haar een eureka moment opgeleverd: zij had het geld en ik had de tijd dus konden we elkaar helpen om toch de hobby te blijven doen. Ik twijfelde toen al heel erg. Het kost allemaal een hoop geld en het feit dat ik niks hoefde bij te dragen voelde toch wat ongemakkelijk. Maar omdat de hobby ook goed was voor mijn psyche en anderen zeiden dat ik zo'n kans niet moest laten schieten toch maar gedaan. Het resultaat was dat ik bijna geen leven meer had omdat ik door een soort van schuldgevoel steeds vaker en langer aan de hobby besteedde en de vriendin eigenlijk alle werk uit handen nam. Ik stond dag en nacht paraat voor als ik gebeld zou worden om het over te nemen omdat er bij haar iets tussen gekomen was. Met constant in gedachten dat ik het niet kon maken eens nee te zeggen omdat zij alles betaalde. Ik genoot er niet eens meer van en werd doodongelukkig van de situatie maar ging toch door omdat ik vond dat ik niet moest zeuren 'omdat me dit toch maar mooi aangeboden was'. Op een dag werd er van mij 1 dingetje verwacht om te doen wat zij heel normaal vond maar waar ik een heel andere mening over had en dit niet wilde. Lang verhaal kort: later die dag werd ik voor profiteur uitgemaakt, 'liet ik mijn ware aard zien' en begrepen ze niet waarom ik zo ondankbaar was want ze hadden me toch zo in de watten gelegd. Op dat moment brak mijn hart en nu ben ik inderdaad nog altijd heeeel boos.

Hobby is overigens direct beëindigd en vriendin is kennis geworden.
"Kump ut vandaag neet, dan kump ut murrege"
Alle reacties Link kopieren Quote
Sorcha_ schreef:
23-03-2023 13:12
Ben jij bevallen in het VK?
Want ergens heb ik de hoop dat het in Nederland niet zo slecht zal gaan als ik ooit wel een tweede krijg.
Nee, dat was in Nederland. Maar wel ruim 18 jaar geleden, toen het woord bevalplan nog niet eens bestond, en in een ziekenhuis dat niet meer bestaat.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren Quote
Moiren schreef:
21-03-2023 15:52
Het is geen label, het is een ziekte. Ik wil er niet vanaf, ik heb hem en de medicatie werkt prima.
Juist jouw reactie vind ik meer dan ergerlijk en achterlijk.
Want ookal héb ik een stoornis, dat maakt niet dat ik minder serieus genomen hoef te worden.
Met label bedoelt ze volgens mij juist 'de labiele verstandelijke gehandicapte' waar ze je voor aanzien wanneer je een stemmingsstoornis hebt. Niet de stemmingsstoornis zelf. Correct me if I'm wrong. En sorry als ik mosterd ben want heb nog niet alles gelezen. Maar ik schrok van deze reactie want ik heb precies hetzelfde probleem en lees het dus heel anders als jij.
"Kump ut vandaag neet, dan kump ut murrege"
Alle reacties Link kopieren Quote
Vanaf het moment dat ik me met een burnout (veroorzaakt door een toxic workplace) ziekmeldde, werd ik door zowel mijn werkgever als de arbo-dienst achter de vodden gezeten. (Vanwege de herkenning laat ik de details hier achterwege.) Zo erg dat mijn huisarts en jurist mij (los van elkaar) om een tuchtklacht tegen de arbo-arts in te dienen. Jurist had dit nog nooit zo meegemaakt. En huisarts was woest.

Lang verhaal kort: toen ik me ziekmeldde was ik zo burnout dat ik nog net naar de wc kon komen en kon eten. (Rest van de dag lag ik zonder iets te doen op bed.) En na 2 maanden 'gedoe' was ik echt tot in alle staten.

En waarom al dit gedoe (vanuit wg/arbo)? Geen idee want mijn contract liep bijna af en als ze me met rust hadden gelaten was ik wrs betergemeld uit dienst gegaan.

Dit is nu 3 jaar geleden en ik kan nog steeds maar maximaal 2 dagen per week werken. Huishouden enz wordt voornamelijk door mijn partner gedaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
DG2015 schreef:
23-03-2023 13:09
Ik werd in het ziekenhuis niet geloofd toen ik zei dat ik persdrang had, want dat was 'te snel' en ik was 'te rustig'. Niemand die even heeft gekeken hoeveel ontsluiting ik had. Achteraf heb ik het idee dat ik uren persweeën heb weggepuft.
Ik heb alleen máár persweeën gehad, maar goed, ik had nog lang niet genoeg cm's, haha. Over de verloskundige in het ziekenhuis niks dan lof trouwens hoor, ik heb écht een fijne bevalling gehad! Het ging super snel (ingeleid) maar ze lieten mij helemaal in m'n eigen bubbel, overlegden over het één of ander, gaven aan dat ik A wilde in het geboorteplan, maar zij toch op dit moment B aanraadden, echt, helemaal goed allemaal.
Het was de zorg vooraf en achteraf (met "mijn" verlospraktijk) waar ik zeer slecht over te spreken was, omdat ik door hun gewoon níet gehoord werd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vitamini schreef:
23-03-2023 13:52
Met label bedoelt ze volgens mij juist 'de labiele verstandelijke gehandicapte' waar ze je voor aanzien wanneer je een stemmingsstoornis hebt. Niet de stemmingsstoornis zelf. Correct me if I'm wrong. En sorry als ik mosterd ben want heb nog niet alles gelezen. Maar ik schrok van deze reactie want ik heb precies hetzelfde probleem en lees het dus heel anders als jij.
Zo las ik het ook!
Alle reacties Link kopieren Quote
Irish_Wasser_Woman schreef:
23-03-2023 13:59
Zo las ik het ook!
Want ze zegt ook 'dat het maar moeilijk is om daar vanaf te komen' en daar bedoelt ze die vooroordelen mee, niet de stoornis.

Wie kwetst wie nou waarmee? :lightbulb:
"Kump ut vandaag neet, dan kump ut murrege"
DG2015 schreef:
23-03-2023 13:09
Ik werd in het ziekenhuis niet geloofd toen ik zei dat ik persdrang had, want dat was 'te snel' en ik was 'te rustig'. Niemand die even heeft gekeken hoeveel ontsluiting ik had. Achteraf heb ik het idee dat ik uren persweeën heb weggepuft.
Idem. Ik zou helemaal geen weeën hebben, want dat kon nog niet. Toen ik uren later een sloot bloed verloor was er paniek, moest ik naar de verloskamer en heb ik 2 uur geperst met uiteindelijk zo’n beetje alle ingrepen die er bestaan. Ik heb er nu, 20 jaar later, traumatherapie voor ;)
Alle reacties Link kopieren Quote
Moiren schreef:
21-03-2023 20:17
Als je denigrerende woorden zoals label of sticker wil gebruiken voor een psychiatrische ziekte kan je verwachten dat daar op gereageerd wordt. Zoals ik al zei, tegen iemand met kanker heb hengst toch ook niet over diens labeltje?
Eens.
Jaja.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vitamini schreef:
23-03-2023 13:52
Met label bedoelt ze volgens mij juist 'de labiele verstandelijke gehandicapte' waar ze je voor aanzien wanneer je een stemmingsstoornis hebt. Niet de stemmingsstoornis zelf. Correct me if I'm wrong. En sorry als ik mosterd ben want heb nog niet alles gelezen. Maar ik schrok van deze reactie want ik heb precies hetzelfde probleem en lees het dus heel anders als jij.
Ik wil er eigenlijk niet over dooretteren, maar ik vind het woord ook vervelend.
En het ging wel degelijk over de aandoening:
“Van sommige labels kom je helaas moeilijk af, zeker als dit in het zorgsysteem staat genoteerd, ook al is het jaren geleden.”

En dan kunnen we blijven vijven en zessen over ‘goed bedoeld’ en sommigen vinden label wel een prima woord, het wordt toch vaker gezien als een bagatelliserend of negatief woord als het over psychische aandoeningen gaat.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Alle reacties Link kopieren Quote
Toen ik me bij mijn studentenbaantje een keer ziek meldde (dit was mijn eerste ziekmelding na een jaar) en de reactie van mijn leidinggevende was

"tja, nu zadel je ons wel op met een probleem he"

en vervolgens nog 3x vragen hoe ik dit nu eens wilde gaan oplossen alsof ik zou zeggen "weet je wat, je hebt gelijk, ik kom er nu direct aan!!"


note: mijn werkzaamheden waren de kerstshow van de intratuin opzetten. Een dagje minder kerstballen aan een rekje hangen was dus het gevolg van mijn ziekmelding.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven