Entertainment alle pijlers

Waar doen ze het van?

23-09-2020 21:33 2369 berichten
Ik kijk er nu net naar, eerste aflevering van een nieuw programma waarin vier compleet tegengestelde gezinnen op financieel gebied gevolgd worden.
Best bijzonder en ik ben benieuwd wat het wordt. Kijkt er nog iemand?
Alle reacties Link kopieren
Dolarde schreef:
27-09-2020 08:19
Ik geloof dat kinderfeesten wat uit de mode raken, teveel gedoe? Ik deed het altijd thuis, als het kon in de tuin, 6 tot 8 kinderen, vaak samen met een vriendin of Oma, later weleens in het zwembad, daar hebben ze toch leuke herinneringen aan. Het hoeft niet duur te zijn. Mijn dochter zat op een zmok school, ik herinner me een moeder in tranen dat haar zoontje ook eens op een feestje gevraagd werd! Het lijkt me juist in een groot gezin belangrijk dat elk kind zijn eigen speciale dag heeft. Maar tijden veranderen en misschien is het tegenwoordig lastiger te organiseren.
Nee ik denk niet uit de mode.
Maar alles moet groot groter grootst of je doet niet mee.
Hier worden ze met een limousine van school gehaald om daarna een fotoshoot te doen en aansluitend een discotheek feestje afgehuurd... de kinderen waren uit groep drie.

En normaal kinderfeestje is blijkbaar niet leuk genoeg meer.

Een speciale dag per kind is altijd leuk. En daar hoef je geen kinderfeestje aan te verbinden.
Gewoon een dagje 1 op 1. Hapje lunchen , samen zwemmen, ijsje als afsluiter.
Het hoeft niet gek. Wij doen met elk kind dit zo nu en dan.
Alle reacties Link kopieren
Ja dan haken mensen ook wel af, toch jammer, ook moeilijk te vermaken kinderen krijg je dan lijkt me terwijl anderen buiten de boot vallen en nooit eens iets hebben
Alle reacties Link kopieren
Ahh Joke de Vrind is een Belg, vandaar.
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud is Marco de Vrind?
Hier zijn kinderen nog gewoon tevreden met een speurtocht, cake versieren, een zakje chips en wat spelletjes. Kan me niet voorstellen dat dat elders zo verschrikkelijk anders is. Zo'n feestje kost tien euro en wat tijd.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
27-09-2020 08:56
Hoe oud is Marco de Vrind?
53 je dus ze schelen 26 jaar
Betty_Slocombe schreef:
27-09-2020 08:58
Hier zijn kinderen nog gewoon tevreden met een speurtocht, cake versieren, een zakje chips en wat spelletjes. Kan me niet voorstellen dat dat elders zo verschrikkelijk anders is. Zo'n feestje kost tien euro en wat tijd.
Hier ook. Ik herken die verhalen van zo'n groots feestje ook helemaal niet. Toen de kinderen kleiner waren was het vaak een speurtocht en daarna dingen als disco zwemmen, bowlen en slaapfeestjes.
Hier is het kinderfeest echt een hoogtepunt van het jaar. Ik vind het zelf ook erg leuk om te doen.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt mij ook jammer dat je als kind, juist in zo'n groot gezin, niet je eigen momentje mag hebben. Tuurlijk kan je ook ergens koffie drinken met je moeder, maar een feestje met je vriendjes is toch helemaal leuk. Hier viert bijna iedereen de feestjes ook gewoon thuis hoor, met spelletjes of een leuke speurtocht. En nu ze wat ouder zijn gaan ze bowlen ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het gevoel dat moeder de kinderfeestjes niet overziet. Ze heeft de uitstraling van grip hebben op alles, en meestal is dat omdat je zelf anders van de leg raakt. Veel structuur is dan fijn. Een kinderfeestje (nu ja, in haar geval een stuk of 5) is dan best een aanslag op je bekende routines.
Hips, hopsakee en pierlala.
Deed ook bijna altijd thuisfeestjes, in thema.
Kinderen vonden het superleuk dat het een keer wat anders was dan indoorspeelparadijs.
Aan het einde piratendiploma mee. 3 maanden later waren ze nog trots op hun diploma.
Dat het goedkoper is klopt als je niet mij bent ;-D
Dan zag ik weer iets leuks in gekozen thema..
Ik vond het zelf ook erg leuk om te doen. Al was ik wel echt gesloopt aan het einde van de middag.

Laatste paar jaar basisschool en nu vo doen ze niet meer aan feestjes.
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
27-09-2020 07:17
Helaas is dat bij dit soort programma's vaak zo, hoewel ik het meer verwacht bij de commerciëlen. Dat het "arme" gezin sociaal niet sterk is was natuurlijk wel meteen duidelijk door de hele situatie met de 7 katten in huis e.d.
Toch blijf ik kijken. Ik ben benieuwd hoe het zich verder ontwikkelt en of er bij het "arme" gezin misschien toch nog wordt overgegaan tot een bepaalde vorm van ondersteuning (door de e.o.)
Volgens mij krijgen ze ondersteuning. Ze krijgen zoveel hulp dat ik niet zou weten hoe je dat gezin nog meer kan helpen.
koko67 schreef:
27-09-2020 10:42
Volgens mij krijgen ze ondersteuning. Ze krijgen zoveel hulp dat ik niet zou weten hoe je dat gezin nog meer kan helpen.

Ik ben ook benieuwd. Misschien worden we verrast.
koko67 schreef:
27-09-2020 10:42
Volgens mij krijgen ze ondersteuning. Ze krijgen zoveel hulp dat ik niet zou weten hoe je dat gezin nog meer kan helpen.
Daarnaast ook minimaal 1 kind op het speciaal onderwijs las ik. Volgens mij zijn ze over aardig in beeld.
Alle reacties Link kopieren
florita schreef:
27-09-2020 10:19
Het lijkt mij ook jammer dat je als kind, juist in zo'n groot gezin, niet je eigen momentje mag hebben. Tuurlijk kan je ook ergens koffie drinken met je moeder, maar een feestje met je vriendjes is toch helemaal leuk. Hier viert bijna iedereen de feestjes ook gewoon thuis hoor, met spelletjes of een leuke speurtocht. En nu ze wat ouder zijn gaan ze bowlen ofzo.

Met mijn oudsten deed ik dat ook. Slaapfeestje, discozwemmen.
Hier vind ik het tegenwoordig over de top worden, hele workshops moeten eraan geloven, incl ballonnen clown en pizza bestellen.
Misschien verschilt het inderdaad enorm qua regio of school maar als je hier een feestje thuis doet, en er word achteraf gevraagd hoe het was halen ze hun schouders op.

Nu moet ik zeggen dat mijn kinderen er niet naar talen. Ze vragen nooit om een kinderfeestje. En misschien komt dat ook omdat we genoeg leuke dingen doen waarin ze al in het middelpunt staan. Ze zijn ook niet heel materialistisch dus de kadootjes die zo’n feestje mee zou brengen denken ze niet eens aan.
Nu zijn de jongsten net 5 en jonger. Dus die periode gaat misschien wel weer komen.
Zelf aankaarten doe ik het niet maar mocht mijn vijfjarige het echt heel graag willen dan kunnen we altijd zien wat te doen.
Maar dan zal het gewoon achter in de grote speeltuin wezen waar we lid zijn en ze onbeperkt hun gang kunnen gaan

Zeggen dat kinderen die geen kinderfeestje mogen geven iets belangrijks missen vind ik wel wat ver gaan . Mijn ouders deden er niet aan en heb het nooit ervaren als vervelend. Het is maar net hoe je het, samen met je kind, oppakt.
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuk programma, ik vind dat grote gezin het leukst om te volgen. Op aanraden van hier ook ben ik ze ook op instagram gaan volgen, ze is inmiddels bevallen van nummer 8 zie ik daar. Wat een ontzettend leuk gezin zo en wat een rijkdom 8 kinderen. Financieel hebben ze het volgens mij ook prima in orde.

Bij het rijke stel moet ik steeds denken aan het stel van het programma 'massa is kassa' alleen vind ik deze dame een stuk sympathieker.
Liesettes schreef:
28-09-2020 13:55
Wat een leuk programma, ik vind dat grote gezin het leukst om te volgen. Op aanraden van hier ook ben ik ze ook op instagram gaan volgen, ze is inmiddels bevallen van nummer 8 zie ik daar. Wat een ontzettend leuk gezin zo en wat een rijkdom 8 kinderen. Financieel hebben ze het volgens mij ook prima in orde.

Bij het rijke stel moet ik steeds denken aan het stel van het programma 'massa is kassa' alleen vind ik deze dame een stuk sympathieker.
Pas op, je spoilert met het bericht van nummer 8!

Ik heb alle afleveringen met verbazing en nieuwsgierigheid vooruit gekeken op npo-plus en ik weet niet meer wat ik wel en niet mag zeggen over deze gezinnen. Maar mijn sympathie gaat voorlopig uit naar de moeder van het rijke gezin.
Andrieske1976 schreef:
28-09-2020 22:13
Pas op, je spoilert met het bericht van nummer 8!

Ik heb alle afleveringen met verbazing en nieuwsgierigheid vooruit gekeken op npo-plus en ik weet niet meer wat ik wel en niet mag zeggen over deze gezinnen. Maar mijn sympathie gaat voorlopig uit naar de moeder van het rijke gezin.
Wat dag je van..
Wat er op de reguliere uitzendingen is geweest?

Is dat serieus te ingewikkeld om zelf te bedenken?
Lessandmore schreef:
29-09-2020 00:47
Wat dag je van..
Wat er op de reguliere uitzendingen is geweest?

Is dat serieus te ingewikkeld om zelf te bedenken?
ach mens, doe eens iets minder moeilijk.
Andrieske1976 schreef:
29-09-2020 02:33
ach mens, doe eens iets minder moeilijk.
Ik geef antwoord op jouw vraag...

En je ochtendhumeur mag je op iemand anders af reageren.
Ik vind het volkomen flauwekul om bij dit type serie over spoilers te praten. Het is geen detective met spannende afloop. Maar goed, zo worden de regels hier geïnterpreteerd blijkbaar.
rumforviva schreef:
29-09-2020 10:04
Ik vind het volkomen flauwekul om bij dit type serie over spoilers te praten. Het is geen detective met spannende afloop. Maar goed, zo worden de regels hier geïnterpreteerd blijkbaar.
Omdat het geen detective is?

Ik wil niet van alles al weten voor het op tv geweest is.
Is dat echt heel gek?

Open een topic waar je al alle afleveringen bespreekt.
Lessandmore schreef:
29-09-2020 10:43
Omdat het geen detective is?

Ik wil niet van alles al weten voor het op tv geweest is.
Is dat echt heel gek?

Open een topic waar je al alle afleveringen bespreekt.
Ik zeg niks hoor. Ik geef alleen aan dat het voor mij persoonlijk niets uitmaakt als ik bij dit type programma al weet wat er aan bod komt.

En tja, als mensen dingen op instagram zetten, dan is het gewoon bekend.
Alle reacties Link kopieren
Zo staat er nu een stukje van Annemarie over kinderfeestjes op instagram, volgens mij gaat dit meer over ouders die geen zin hebben om zelf moeite te doen, ouders die flink betalen om hun kinderen te laten entertainen, en ouders die dat dan weer aangrijpen als excuus om dan maar niks meer te doen. Volgens mij maakt het kinderen weinig uit en genieten ze van beiden, alleen met de familie zijn ze altijd, hoe leuk is het om wat vriendjes uit te nodigen, en anders juist kinderen die het minder breed hebben te vragen.
rumforviva schreef:
29-09-2020 10:59
Ik zeg niks hoor. Ik geef alleen aan dat het voor mij persoonlijk niets uitmaakt als ik bij dit type programma al weet wat er aan bod komt.

En tja, als mensen dingen op instagram zetten, dan is het gewoon bekend.
Ik ben een enorm ouderwetsche tv kijkster.
Geen insta, fb enzo.
Ik kijk gewoon op de tv. Verder dan hier geen info.

Als ik het op het moment zelf niet kan kijken en het via uitzending gemist kijk dan kijk ik ff niet hier.
Of wel maar dan is het mijn keuze.

Ik keek tijdje Married at first sight Australia.
Warren ook wat oudere afleveringen.
Of ze nu nog bijelkaar waren had ik kunnen opzoeken. Maar voor mij zou dd lol van kijken er dan af zijn geweest.

Een spoiler niet vermelden is ook weer niet zoveel moeite toch?
Alle reacties Link kopieren
Het gaat niet zozeer om *willen* spoileren, maar je zou dat ongemerkt kunnen doen als je (zoals ik ook heb gedaan) alle afleveringen al hebt gezien. Je weet dan echt niet meer of iets nou in aflevering 3 of 4 zat.

Ik heb met interesse, en ook wel verbazing, gekeken. Bij het arme gezin vraag ik me af hoe de schuld zo hoog kan oplopen door een paar maanden geen hypotheek te betalen. Ook toen de woning daarna verkocht moet worden: was die in pakkembeet een jaar tijd dan zoveel in waarde gedaald?

Bij de alleenstaande moeder keek ik met verbazing hoe passief de dochter zich opstelt. Natuurlijk, die leent voor de studie en werkt, maar bij alle kosten lijkt ze moeder er maar in haar eentje voor op te laten draaien terwijl ze zelf lekker spaart.

Bij het grote gezin kom een redelijk inkomen binnen. Die zouden het prima moeten kunnen redden. Het verbaast me dat er wordt gedaan alsof hele normale, kleine dingen niet mogelijk zijn met dit budget.

Bij het rijke gezin gaan ze nog steeds bewust om met geld. Dat lijkt me een goed voorbeeld voor de dochters. Leuk gezin, en lekker nuchter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven