Entertainment alle pijlers

Waar doen ze het van?

23-09-2020 21:33 2369 berichten
Ik kijk er nu net naar, eerste aflevering van een nieuw programma waarin vier compleet tegengestelde gezinnen op financieel gebied gevolgd worden.
Best bijzonder en ik ben benieuwd wat het wordt. Kijkt er nog iemand?
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk ook!

Na 7 maanden kwam de bank er pas achter dat het geld niet werd afgeschreven....

Daar let je toch zelf ook op?!
2seconds schreef:
23-09-2020 21:40
Ik kijk ook!

Na 7 maanden kwam de bank er pas achter dat het geld niet werd afgeschreven....

Daar let je toch zelf ook op?!
Ja, dat is wel bijzonder. Dan kijk je dus nooit op je rekening. En die rijke mensen met hun goudwitte huis, heel apart.
Alle reacties Link kopieren
Betty_Slocombe schreef:
23-09-2020 21:43
Ja, dat is wel bijzonder. Dan kijk je dus nooit op je rekening. En die rijke mensen met hun goudwitte huis, heel apart.
Die rijke familie heeft ooit mee gedaan aan steenrijk straatarm.
Niet mijn smaak, dat huis. Maar volgens mij heeft hij het wel allemaal zelf verdiend met hard werken.

Dat arme gezin, die hebben geen benul van geld. Het tasje met kinderproducten....volgens moeders was het wel 10 euro waard. Volgens mij zat er voor veel meer geld in.
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk ook. Herkende de rijke fam ook meteen van steenrijk straatarm en het grote gezin herken ik van blogs die moeder schrijft en die ik soms lees.als ze op sociale media voorbij komen...

Waar ik wel van sta te kijken is dat het arme gezin dan ook nog 7 katten, een konijn en vissen heeft... en beide roken...dan heb je al zo weinig mja
Tralalalala
Alle reacties Link kopieren
2seconds schreef:
23-09-2020 21:40
Ik kijk ook!

Na 7 maanden kwam de bank er pas achter dat het geld niet werd afgeschreven....

Daar let je toch zelf ook op?!
Dat zeiden wij ook tegen elkaar ja
Tralalalala
2seconds schreef:
23-09-2020 21:50
Die rijke familie heeft ooit mee gedaan aan steenrijk straatarm.
Niet mijn smaak, dat huis. Maar volgens mij heeft hij het wel allemaal zelf verdiend met hard werken.

Dat arme gezin, die hebben geen benul van geld. Het tasje met kinderproducten....volgens moeders was het wel 10 euro waard. Volgens mij zat er voor veel meer geld in.
Die rijke familie dat heeft die man echt zelf allemaal opgebouwd.. Hij kwam met niets naar Nederland.
Alle reacties Link kopieren
Het arme gezin vind ik wel bijzonder. Inderdaad wel een berg katten, stapels kinderspeelgoed en beide roken.

In het voorstukjes voor volgende week ging de wasdroger kapot.
Wasdroger?! Snap ik dan ook niet zo goed. De was kun je makkelijk ophangen. De aanschaf van een (tweedehands) wasdroger is misschien wel te doen, maar de energierekening schiet er ook door omhoog.
Zo zie je toch ook wel dat er bepaalde keuzes gemaakt worden die minder handig zijn.
Alle reacties Link kopieren
Pff al die gezinnen, beetje triest. Alleen die single moeder komt mij sympathiek over.
Alle reacties Link kopieren
Het grote gezin heeft inmiddels 8 kinderen. Zij is op Instagram te volgen als @demammavan

Vind haar super leuk om te volgen en zo op TV te zien.

Die rijke man vind ik wel bewonderingswaardig alles zo opgebouwd. Hopelijk kan hij echt meer tijd doorbrengen met z'n familie want zijn vrouw komt niet echt heel gelukkig over. Dat 'het went' zei ze ook als een boer met kiespijn.

Over die mensen in de schulden. Tsja, als je 7 maanden niet door hebt dat de hypotheek niet afgeschreven wordt en je geeft het geld wel uit dan gaat er iets compleet mis hoor. Manman.
Alle reacties Link kopieren
2seconds schreef:
23-09-2020 22:30
Het arme gezin vind ik wel bijzonder. Inderdaad wel een berg katten, stapels kinderspeelgoed en beide roken.

In het voorstukjes voor volgende week ging de wasdroger kapot.
Wasdroger?! Snap ik dan ook niet zo goed. De was kun je makkelijk ophangen. De aanschaf van een (tweedehands) wasdroger is misschien wel te doen, maar de energierekening schiet er ook door omhoog.
Zo zie je toch ook wel dat er bepaalde keuzes gemaakt worden die minder handig zijn.
Precies wat ik ook dacht :bonk:
Carpe diem
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook apart dat je pas na 7 maanden door hebt dat de hypotheek niet betaald is. Verder vraag ik mij af waarom de vrouw van dit gezin niet werkt maar voor de kinderen zorgt als je zo’n grote schuld hebt.
En 7 katten en konijnen en drie vissen hebt. Het andere gezin met zeven kinderen benadrukt wel dat het niet de bedoeling was zoveel kinderen.
flexibel wijzigde dit bericht op 23-09-2020 23:28
24.83% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
flexibel schreef:
23-09-2020 23:25
Ik vind het ook apart dat je pas na 7 maanden door hebt dat de hypotheek niet betaald is. Verder vraag ik mij af waarom de vrouw van dit gezin niet werkt maar voor de kinderen zorgt als je zo’n grote schuld hebt.
Omdat de bank het zei he. Ze kwamen er niet eens zelf achter.

En dat geld was natuurlijk allang op. Natuurlijk...
Alle reacties Link kopieren
Ja, maar 7 maanden hypotheek is nog geen 75.000 euro schuld. Misschien is het huis wel op de executieveiling verkocht. Triest! Er waren ook nog openstaande boetes twv 4000 euro meen ik. En ze zitten nog niet in de schuldsanering. Wat een ellendige toestand.
Alle reacties Link kopieren
AaltjeR schreef:
23-09-2020 23:34
Ja, maar 7 maanden hypotheek is nog geen 75.000 euro schuld. Misschien is het huis wel op de executieveiling verkocht. Triest! Er waren ook nog openstaande boetes twv 4000 euro meen ik. En ze zitten nog niet in de schuldsanering. Wat een ellendige toestand.
Dat klopt. Het huis moest toen verkocht worden en zo is die schuld ontstaan.
Alle reacties Link kopieren
_melon schreef:
23-09-2020 23:39
Dat klopt. Het huis moest toen verkocht worden en zo is die schuld ontstaan.
Ik vind het zo sneu dat die mensen dan zo in de ellende rollen en dan jaren bezig zijn om er weer uit te komen (als dat al lukt). Het is allemaal niet handig van ze, maar iets van 7000 euro is te overzien. Dit niet meer. Wie wordt hier nou eigenlijk beter van?
flexibel schreef:
23-09-2020 23:25
Het andere gezin met zeven kinderen benadrukt wel dat het niet de bedoeling was zoveel kinderen.
Niet de bedoeling? Daar zijn toch manieren voor om dat te voorkomen. Kijk, ik ben er zelf één van een tweeling die eigenlijk het laatste 3e kind had moeten zijn. Maar 7 kinderen kun je toch wel voorkomen.
Alle reacties Link kopieren
Het arme gezin maakt veel domme keuzes. Al die huisdieren en lekker blijven roken. Het grote gezin vind ik erg leuk, ik kom zelf ook uit een gezin van 9.
ik geef mn bek ook maar een douw
Madeliefjees schreef:
24-09-2020 00:19
Het arme gezin maakt veel domme keuzes. Al die huisdieren en lekker blijven roken. Het grote gezin vind ik erg leuk, ik kom zelf ook uit een gezin van 9.
En vraagt de cameraman; zijn er luxeproducten in je woonkamer? Ja, de krabpaal. Waar zo te zien geen kat ooit zich in genesteld heeft. Maar het was 20 euro en het stond zo leuk in de folder en we hadden al 2 jaar niks voor dierendag gekocht. Sorry maar :huh:
En dan staat er dus ook een aquarium met vissen, ja sinds kort dan. Hoezo ook nog vissen dan??? :facepalm:

En een kamer vol kinderspeelgoed en daar staat dan gezellig ook een kattenbak tussen, jakkes.
De man doen me vaag denken aan een ex vriendje van me, ik ril bij de gedachte dat ik ook met zo'n type had kunnen eindigen...
Alle reacties Link kopieren
Leuk om zo te volgen en wat een verschillen toch! Zo'n gezin van 5 die het met 300 pm (!) moeten doen, terwijl die vrouw van het rijke gezin ff 3 truitjes voor 525 euro koopt... jeetje wat een ellende met 3 van die kids (en 100 huisdieren in een flatje).

Verder verbaas ik me uiteraard over keuzes die mensen maken, met name het 'arme' gezin. Een kilo gehakt kopen en geen/amper groenten lekker met een dot ketchup door de pasta? Aan de andere kant elke dag met je 2 kinderen aan het buffet in een hotel lobby lijkt me ook niet bepaald knus en sfeervol... blijft toch interessant om mee te mogen kijken.

Boeiend om deze 4 gezinnen te volgen, ik kijk volgende keer weer.
rumforviva schreef:
24-09-2020 00:11
Niet de bedoeling? Daar zijn toch manieren voor om dat te voorkomen. Kijk, ik ben er zelf één van een tweeling die eigenlijk het laatste 3e kind had moeten zijn. Maar 7 kinderen kun je toch wel voorkomen.
8 dus inmiddels he.

Missschien zijn ze heel gelovig.
Alle reacties Link kopieren
AaltjeR schreef:
23-09-2020 23:56
Ik vind het zo sneu dat die mensen dan zo in de ellende rollen en dan jaren bezig zijn om er weer uit te komen (als dat al lukt). Het is allemaal niet handig van ze, maar iets van 7000 euro is te overzien. Dit niet meer. Wie wordt hier nou eigenlijk beter van?
Dat is ook triest maar hebben ze volledig aan zichzelf te danken Gemist dat je 7 maanden geen hypo betaald gaat er bij mij niet in. Ook niet dat de bank niet eerder aan de bel getrokken zou hebben . Wat stel je anders voor, dat de bank zegt laat maar zitten die schuld? En je zou denken dat ze dan wakker worden maar als ik die kosten zag zitten ze nog lekker met de kop in t zand
Alle reacties Link kopieren
Die rijke vrouw is zeker getrouwd met die man voor zijn geld. En nog te lui om te koken ook...
Alle reacties Link kopieren
Hobbelster schreef:
24-09-2020 00:33
8 dus inmiddels he.

Missschien zijn ze heel gelovig.
Ze zijn niet gelovig. Ze wilde een carrière en hadden nog niet echt serieus over kinderen nagedacht. Het leek iig niet in het plaatje te passen wat ze voor ogen hadden. Toen kwam nummer 1 onverwachts, maar de rest was wel de bedoeling. :mrgreen:
Ze heeft het er wel over in haar blogs.
florita schreef:
24-09-2020 00:33
Leuk om zo te volgen en wat een verschillen toch! Zo'n gezin van 5 die het met 300 pm (!) moeten doen, terwijl die vrouw van het rijke gezin ff 3 truitjes voor 525 euro koopt... jeetje wat een ellende met 3 van die kids (en 100 huisdieren in een flatje).
Maar die rijke vrouw heeft een ***huwelijk ziet haar man nooit omdat die altijd aan het werk is.
Alles heeft zijn prijs, dat zie je wel weer in zo'n programma.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven