Entertainment alle pijlers

Waarom kijken mensen naar Dancing with the stars?

08-09-2019 11:16 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zelf ben ik totaal niet van ''de sterren'' en dat ''Amerikaanse'' maar meer van Scandinavische series en meer inhoud.
Maar ik ben wel benieuwd waarom zoveel mensen naar zoiets kijken.
Moet je dan iets met sterren hebben? En hadden jullie ook gekeken als het onbekende mensen waren?
Ik vind er niks aan maar dit keer zit er een youtuber in die ik wel eens kijk en ik ga die stukjes denk ik wel even terug kijken gewoon omdat ik benieuwd ben hoe goed of slecht hij is.

En ik vind die Dan steeds irritanter worden, ik denk steeds: Je doet nu al zolang Nederlandse programma's en je spreekt nog steeds geen Nederlands. Niet dat ik moeite heb met Engels maar ik vind het gewoon zo stom.
TsumTsum schreef:
08-09-2019 12:47
Ik vind er niks aan maar dit keer zit er een youtuber in die ik wel eens kijk en ik ga die stukjes denk ik wel even terug kijken gewoon omdat ik benieuwd ben hoe goed of slecht hij is.

En ik vind die Dan steeds irritanter worden, ik denk steeds: Je doet nu al zolang Nederlandse programma's en je spreekt nog steeds geen Nederlands. Niet dat ik moeite heb met Engels maar ik vind het gewoon zo stom.
Ik weet toevallig dat Dan wel Nederlands spreekt, maar de kijker vindt het leuk dat er een volwaardige Amerikaan die echt uit Amerika komt, en er woont, in de jury zit.
Ik vind dat soort programma's ook stom. Ik hou niet van the voice en Hollands got talent. Ik snap ook niet dat iedereen die gast van meiland zo leuk vind.
Maar wel van masterchef en ik hou van Holland. :yes: het is weer terug!! Dat is ook een 'dom' programma, maar het kijkt zo lekker op de zaterdagavond.
En mijn guilty pleasure is de dallas cowboys cheerleaders :cheer2:

Verder kijk ik veel npo quizzen en documentaires.
De ene keer heb ik zin in meer inhoud, de andere keer in het kijken naar trainende cheerleaders (en elk seizoen is hetzelfde, love it).
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
08-09-2019 12:05
Ik kijk er niet naar omdat ik het een stom concept vind.
Zie liever danstalentenshows met getalenteerde dansers. En dan wel vrijstaande dansen, geen koppeltjesdans.
Vraagt er iemand naar waarom je niet kijkt? De vraag is waarom je wel kijkt
Emceetje schreef:
08-09-2019 13:09
Ik vind dat soort programma's ook stom. Ik hou niet van the voice en Hollands got talent. Ik snap ook niet dat iedereen die gast van meiland zo leuk vind.
Maar wel van masterchef en ik hou van Holland. :yes: het is weer terug!! Dat is ook een 'dom' programma, maar het kijkt zo lekker op de zaterdagavond.
En mijn guilty pleasure is de dallas cowboys cheerleaders :cheer2:

Verder kijk ik veel npo quizzen en documentaires.
De ene keer heb ik zin in meer inhoud, de andere keer in het kijken naar trainende cheerleaders (en elk seizoen is hetzelfde, love it).
Die heb ik pas ontdekt die cheerleaders heerlijk haha
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
08-09-2019 12:52
Ik weet toevallig dat Dan wel Nederlands spreekt, maar de kijker vindt het leuk dat er een volwaardige Amerikaan die echt uit Amerika komt, en er woont, in de jury zit.
Dat is zeker nog nooit uitgezonden? Ben wel benieuwd :)

Ik ben dus aan het terugkijken maar het zijn wel erg veel paren. Mijn aandacht verslapt wel zo.
Je kunt méér.
Dat vraagt Wendy van Dijk zich ook af TO..........
Alle reacties Link kopieren
Ik volg al jaren ( dit wordt het 10e seizoen wat ik echt ga volgen) de Amerikaanse versie van Dancing with the stars ( bijna weer een nieuw seizoen, joehoe) en kijk vooral naar de NL'se versie om te kijken of het daaraan kan tippen en of hetzelfde format wordt aangehouden.

De sterren van de Amerikaanse versies ken ik eigenlijk niet/nauwelijks, dat boeit me ook niet. Met onbekende Nederlanders had ik het programma dus ook gekeken.

En waarom ik kijk? Ik vind de Amerikaanse DWTS een geweldige show om naar te kijken, de profdansers fantastisch en vooral hoe veel tijd en energie iemand erin moet stoppen om een beeeetje normaal te kunnen dansen. Zo knap.
chantilly21_2 wijzigde dit bericht op 08-09-2019 13:47
20.82% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
08-09-2019 11:58
Omdat soms iets kijken zonder inhoud of betekenis leuk en ontspannend is.
Niet alles hoeft een verantwoorde reden te hebben.
Ik kijk het niet, maar ik heb wel soms behoefte aan inhoudsloos entertainment, dus dat zullen andere mensen ook wel eens hebben.
Als je trouwens een oprecht antwoord wil, zou ik wel proberen om de volgende keer iets minder veroordeling in je vraag te leggen. Jammer. Er hoeft geen waardeoordeel aan te hangen, dus jammer dat jij dat wel doet.

(Dolfje, met jij bedoel ik To.)
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk het omdat ik heel erg benieuwd was naar Bibian Mentel. Hoe zij zich voorbereid heeft (ondanks haar operatie en ziekzijn) en vooral de lol die zij eruit haalt. Bewaarden ze haar tot het laatst (slimme zet). De rest kan me gestolen worden, maar vind het wel heerlijk oppervlakkig entertainment, terwijl ik net zo graag Zomergasten bekijk, documentaires etc.

Oh ja..had van iemand die zo sensueel en sexueel is ingesteld als Heleen van Royen wel een soepeler danslijf verwacht, want wie goed kan dansen is het aloude gezegde. Andersom telt niet concludeer ik dan maar.
Everything you see I owe to spaghetti!
Moon-Alisa schreef:
08-09-2019 13:30
Dat is zeker nog nooit uitgezonden? Ben wel benieuwd :)

Ik ben dus aan het terugkijken maar het zijn wel erg veel paren. Mijn aandacht verslapt wel zo.
Nee, ik ken iemand van het programma.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
08-09-2019 13:57
Nee, ik ken iemand van het programma.
Ik denk dat de Nonnetjes in Vught flink hun best hebben gedaan, maar dat het bij Dan - net als Barry Hughes die nog steeds een vet English Accent bleef houden - bij zijn imago hoort. Dan Karaty in het ABN horen zeggen dat hij iets "Geweldig" vindt ipv "Awesome" is voor Nederlanders kennelijk minder sexy.
Everything you see I owe to spaghetti!
Ik heb naar "Ik hou van Holland"gekeken goed he?
Annapicobella schreef:
08-09-2019 14:05
Ik denk dat de Nonnetjes in Vught flink hun best hebben gedaan, maar dat het bij Dan - net als Barry Hughes die nog steeds een vet English Accent bleef houden - bij zijn imago hoort. Dan Karaty in het ABN horen zeggen dat hij iets "Geweldig" vindt ipv "Awesome" is voor Nederlanders kennelijk minder sexy.
Ja, de producers willen bewust het Barry Stevens-effect voorkomen. Ook omdat die associatie er sowieso al is, vanwege dat jury/dansgedoe.

Dan’s Nederlands is trouwens niet zo goed als dat van Barry Stevens hoor, die heeft een accent, maar spreekt de taal goed. Daarbij vergeleken loopt Dan wel achter, maar hij woont hier ook niet permanent.

Edit Oh, je hebt het over Barry Hughes. Ik weet even niet wie dat is. Ga even googlen.
anoniem_363018 wijzigde dit bericht op 08-09-2019 14:19
12.02% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
08-09-2019 13:45
Ik kijk het niet, maar ik heb wel soms behoefte aan inhoudsloos entertainment, dus dat zullen andere mensen ook wel eens hebben.
Als je trouwens een oprecht antwoord wil, zou ik wel proberen om de volgende keer iets minder veroordeling in je vraag te leggen. Jammer. Er hoeft geen waardeoordeel aan te hangen, dus jammer dat jij dat wel doet.

(Dolfje, met jij bedoel ik To.)
Dat dacht ik al hoor :)
Alle reacties Link kopieren
Waarom kijken mensen überhaupt naar dat soort pauper tv?
Ik keek er vroeger wel naar. Gister een poging gewaagd, maar ik ken meer dan de helft van de sterren niet O_o
Nou dan vind ik er ook niks aan, dus ben afgehaakt.
Ik kijk er niet naar. Ik hou niet van dit soort programma's. Maar ik kan wel lekker onderuithangen bij een lekkere inhoudsloze serie als Fam. Kruijs bijvoorbeeld :mrgreen: .
Scandinavische series zijn trouwens een heel breed begrip. Dat gaat van Borgen (politiek) tot De Sandham murders (lichtvoetige detective). En dan ook nog The Bridge e.d. Ik vind de zwaardere series niet altijd prettig op een gezellige vrije avond. Vooral niet als er veel psychopaten en bloed in voor komen.
P.s. ik kijk liever twee voor twaalf, een goeie Britse detective, De slimste mens e.d.. En ook praatprogramma's als Jinec zie ik graag.
Ik houd vooral van die hele gemoedelijke Scandinavische series; Rita. Bonusfamiljen etc.
Wat ik me dan af vraag , waarom meld je jezelf speciaal voor deze vraag aan op het forum en reageer je vervolgens niet meer ?
Alle reacties Link kopieren
Brrrrrrr, ik ben opgevoed met het idee dat je alleen programma's 'met inhoud' kijkt op tv: journaal, actualiteiten en sport.
Sport? Ja, sport.
Het meest inhoudsloze wat ik kan bedenken.

Ik lees ook in dit topic dat mensen toch de neiging hebben om zich te verdedigen, waarom ze naar 'inhoudsloze' programma's kijken. En aan te geven dat ze ook echt heus naar programma's kijken met meer 'inhoud'.

De arrogantie van bijv TO, dat vind ik echt vele malen irritanter dan of iemand 'pulp' of documentaires kijkt.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Het is zo ouderwets. Generatie " de tv gids die je hebt zegt wie je bent".
Solomio schreef:
09-09-2019 08:57
Brrrrrrr, ik ben opgevoed met het idee dat je alleen programma's 'met inhoud' kijkt op tv: journaal, actualiteiten en sport.
Sport? Ja, sport.
Het meest inhoudsloze wat ik kan bedenken.

Ik lees ook in dit topic dat mensen toch de neiging hebben om zich te verdedigen, waarom ze naar 'inhoudsloze' programma's kijken. En aan te geven dat ze ook echt heus naar programma's kijken met meer 'inhoud'.

De arrogantie van bijv TO, dat vind ik echt vele malen irritanter dan of iemand 'pulp' of documentaires kijkt.

Ik ben een liefhebber van veel verschillende dingen op t.v. Maar de meeste " zaterdagavondhits" als dancing with the stars, iets met Holland (weet niet meer precies), the voice enzo zijn echt niet aan mij besteed. Verder geen enkele behoefte om me te profileren als intellectueel. Ik hou ook van sommige soaps maar dus ook van praat- en actualiteitenprogramma's. En quizzen.
Sport kijken vind ik ongeveer het ergste wat er bestaat.
Alle reacties Link kopieren
NYC schreef:
08-09-2019 22:06
Ik houd vooral van die hele gemoedelijke Scandinavische series; Rita. Bonusfamiljen etc.
Pipi langkous is ook Scandinavisch toch, en de kinderen van Bolderburen.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven