Entertainment alle pijlers

Wat heb je gelezen in 2019?

01-01-2019 12:05 824 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een nieuw jaar, een nieuw topic.

Hier de link naar 2018: entertainment/wat-heb-je-gelezen-in-201 ... start=1210

Veel leesplezier iedereen!
Later is nu
Ik koop of leen voorlopig niks nieuws. Ik moet van mezelf eerst uitlezen wat ik nog heb liggen en dat zijn er best veel. Net het glazen kasteel uitgelezen, weet de schrijfster even niet want het ligt boven. Ik vond het een boeiend boek met hier en daar wat onbeantwoorde vragen. Vanavond hoop ik te kunnen beginnen met Wees onzichtbaar. Of aan een oude serie die ik vroeger goed vond, de stam van de holebeer en bloemen op zolder. Maar de laatste ben ik wel ontgroeid vrees ik.
Alle reacties Link kopieren
fladderbeestje schreef:
12-01-2019 14:44
Maar de laatste ben ik wel ontgroeid vrees ik.
Dat denk ik ook. Ik heb ze als late tiener/ begin twintiger ook veel gelezen en later sommige eens herlezen en toen viel me op dat alle series ontzettend op elkaar lijken en heel ouderwets zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik hanteer de 100 pagina's en merk ook dat ik me naar een boek moet slepen als het me niet meteen pakt.
Ben nog steeds in boek 1 bezig maar ben veel in mijn vrije uurtjes aan het schilderen, ook een hobby van me die ik met tijden meer of minder oppak.

Ya spreekt me niet aan fantasy overigens ook niet.
Ik moet wel in een bepaalde mood zijn voor een boek, meestal lees ik thrillers dat is wel echt mijn favoriete genre.
Type bouquet reeks, Jill Mansel enz of de 50 tinten is ook niet aan mij besteed.
1. De tolk van Java - Alfred Birney
(gestart in 2018).
2. De vijfde berg - Paulo Coelho.
3. Het verdriet van België - Hugo
Claus.
4. Koning Cophetua en het bedelmeisje - Jan Siebelink.

Mooie verhalenbundel uit de vroege jaren van Siebelink. Ik hou van zijn heldere, beschrijvende stijl.
Vanavond start ik in A clockwork orange, in de nieuwe vertaling. Zin in!
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic, ik doe ook mee dit jaar.

Oktober - Soren Sveistrup
Lazarus - Lars Kepler
De zeven zussen - Lucinda Riley
Mijn verhaal - Michelle Obama
Alle reacties Link kopieren
leuk zo'n boekentopic! 24 boeken voor 2019.
Gelezen Schuitje varen - M.J. Arlidge
Schrijft geweldige serie 'Helen Grace', schuitje varen is zo'n tussendoor boek ervan.
Toen mijn dochter YA las, beval ze wel eens bepaalde boeken aan, die ik zo zelf niet gelezen zou hebben. Soms is het echt een boek voor jongeren, maar soms vind ik ze indrukwekkend, zoals Scorpio Races van Maggie Stievater.

Ik was een weekendje op stap en had mijn ereader bij me met een bibliotheek ebook. Helaas was-ie verlopen, dat had ik niet door. Een luisterboek van de bieb kan je in een handomdraai verlengen, maar een ebook niet, daar heb ik een laptop voor nodig. Dus zonder leesvoer gezeten.
Gelukkig had ik ook niet veel tijd om te lezen, ik ben druk bezig geweest.
1. De tolk van Java - Alfred Birney
(gestart in 2018).
2. De vijfde berg - Paulo Coelho.
3. Het verdriet van België - Hugo
Claus.
4. Koning Cophetua en het bedelmeisje - Jan Siebelink.
5. A clockwork orange - Anthony Burgess.

Een verontrustend, briljant boek. Meesterwerk, die ga ik nog vaak herlezen!
Alle reacties Link kopieren
1. Piep zei de muis - M.J. Arlidge
2. Duivelspact - Loes den Hollander
3. De man die zijn schaduw zocht - David Lagercrantz
4. Bestemming Bonaire - Linda van Rijn
Alle reacties Link kopieren
aviv_13 schreef:
13-01-2019 18:03

Ik was een weekendje op stap en had mijn ereader bij me met een bibliotheek ebook. Helaas was-ie verlopen, dat had ik niet door. Een luisterboek van de bieb kan je in een handomdraai verlengen, maar een ebook niet, daar heb ik een laptop voor nodig. Dus zonder leesvoer gezeten.
Heb jij altijd maar 1 boek op je ereader dan? Dat is juist het voordeel van een ereader vind ik dat je veel boeken mee kunt nemen.
dolfje schreef:
13-01-2019 19:41
Heb jij altijd maar 1 boek op je ereader dan? Dat is juist het voordeel van een ereader vind ik dat je veel boeken mee kunt nemen.
Zat andere boeken uiteraard, maar dit was het boek waarin ik bezig was en het begon zowaar net een beetje spannend te worden. Dan baal ik ervan dat ik het net even snel verlengen kan...
Dat is toch irritant, je verheugt je door te lezen aar dan kan dat niet!

Nou moe, log ik bij de onlinebibliotheek in, staat er dat het boek 27 januari pas verloopt, terwijl op mijn ereader er met grote letters "VERLOPEN" onder staat?!
Maar gelukkig kan ik m nu weer verder lezen.
anoniem_65040f032be10 wijzigde dit bericht op 13-01-2019 21:10
Reden: Gek hoor, verlopen ebooks.
18.41% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
1. Mischa - Hans Munstermann****
2. Breng me terug - B.A. Paris****
Forever is a hell of a long time
Alle reacties Link kopieren
aviv_13 schreef:
13-01-2019 20:06
Zat andere boeken uiteraard, maar dit was het boek waarin ik bezig was en het begon zowaar net een beetje spannend te worden. Dan baal ik ervan dat ik het net even snel verlengen kan...
Dat is toch irritant, je verheugt je door te lezen aar dan kan dat niet!

Nou moe, log ik bij de onlinebibliotheek in, staat er dat het boek 27 januari pas verloopt, terwijl op mijn ereader er met grote letters "VERLOPEN" onder staat?!
Maar gelukkig kan ik m nu weer verder lezen.
Ah ik snap het. Dat is wel raar van dat verlopen dan.
Alle reacties Link kopieren
1. Als twee druppels water - Anna Snoekstra

Leest lekker weg
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic, ik sluit graag aan. Ik heb 100 gelukkige dagen van Fausto Brizzi bijna uit, mooi! Hierna denk ik dat ik weer eens een boek van Craeme Simsion ga lezen. Vond the Rosie project en the Rosie effect echt heerlijk om te lezen. Ook wil ik White orleander van Janet Fitch nog eens opnieuw lezen. Een van mijn favoriete boeken. Hopelijk vind ik nog wat inspiratie in dit topic. Ben met mijn zoon begonnen in de Harry Potter reeks en vond het meteen Leuk!
Alle reacties Link kopieren
Mijn doel voor dit jaar is 35 boeken. Ik heb er nu al 4 uit. Dus in dit tempo moet dat wel lukken. Net twee boeken over WO2 uit. Ik ga nu beginnen aan Michelle McNamara: Ik zal verdwijnen in het donker.

verder nog een hele lange : to read : lijst. o.a.
Judith Visser: Zondagskind
John Boyne : Wat het hart verwoest
Damian Dibben: Morgen
Trilogie Sarah Lark
De klassieker: Het parfum
Quarantaine, leuk boek dat stopt nét voor het langdradig wordt.
Ik kon mij goed inleven in de personages en bij tijden was het echt wel spannend. Had heb gekozen omdat ik zelf ook in het aardbevingsgebied woon. Maar het grootste deel van het verhaal speelt zich in Friesland af. Storend was wel dat de schrijver Friese zinnen gebruikt die ik met de beste wil ter wereld niet vertalen kan.
Op naar de volgende.
2019
#1 Altijd roomboter - Nelleke Noordervliet
#2 Nacht blauw - Simone van der vught
#3 Quarantaine - Erik Betten
1. De tolk van Java - Alfred Birney
(gestart in 2018).
2. De vijfde berg - Paulo Coelho.
3. Het verdriet van België - Hugo
Claus.
4. Koning Cophetua en het bedelmeisje - Jan Siebelink.
5. A clockwork orange - Anthony Burgess.
6. De heilige Rita - Tommy Wieringa.

Melancholiek, soms komisch, ontroerend. De beste van Wieringa tot nu toe.
1. luisterboek Datumloze dagen van Jeroen Brouwers ***
2. Reisverslag van een kat van Hiro Arikawa. ***
3. "Pas jij even op? " van Fiona Higgins * (toch nog uitgelezen, zoveel pagina's waren het niet)

Nu begonnen in: Luister naar de wind/Flipperen in 1973 van Haruki Murakami
1. The Girl with the Dragon Tattoo - Stieg Larsson.

Momenteel bezig in The Girl Who Played with Fire.

Ik ben eindelijk aan de Millennnium-trilogie toegekomen. Ik heb de films gezien, dus ik ken het verhaal maar dat maakt het niet minder spannend.
Alle reacties Link kopieren
iverna88 schreef:
14-01-2019 15:31
Quarantaine, leuk boek dat stopt nét voor het langdradig wordt.
Ik kon mij goed inleven in de personages en bij tijden was het echt wel spannend. Had heb gekozen omdat ik zelf ook in het aardbevingsgebied woon. Maar het grootste deel van het verhaal speelt zich in Friesland af. Storend was wel dat de schrijver Friese zinnen gebruikt die ik met de beste wil ter wereld niet vertalen kan.
Op naar de volgende.
2019
#1 Altijd roomboter - Nelleke Noordervliet
#2 Nacht blauw - Simone van der vught
#3 Quarantaine - Erik Betten
Naar dat boek ben ik inderdaad ook heel benieuwd, mede door leven in aardbevingsgebied :)
Later is nu
Nectarinepit schreef:
15-01-2019 13:54
1. The Girl with the Dragon Tattoo - Stieg Larsson.

Momenteel bezig in The Girl Who Played with Fire.

Ik ben eindelijk aan de Millennnium-trilogie toegekomen. Ik heb de films gezien, dus ik ken het verhaal maar dat maakt het niet minder spannend.
Echt een goede serie. Superspannend.
Dreamer schreef:
15-01-2019 14:32
Naar dat boek ben ik inderdaad ook heel benieuwd, mede door leven in aardbevingsgebied :)
Over de aardbevingen gaat het dus gek genoeg totaal niet. Komt niet één aardbeving in voor haha. :nut:
Had hier en daar nog wel een extra spanningsveld kunnen creëren, maar ik heb ze ook niet gemist.
Wat mij betreft is het een aanrader.
Alle reacties Link kopieren
Nectarinepit schreef:
15-01-2019 13:54
1. The Girl with the Dragon Tattoo - Stieg Larsson.

Momenteel bezig in The Girl Who Played with Fire.

Ik ben eindelijk aan de Millennnium-trilogie toegekomen. Ik heb de films gezien, dus ik ken het verhaal maar dat maakt het niet minder spannend.
Daar moet ik ook nog steeds in beginnen al jaren in de boekenkast staan.
De serie heb ik gezien echt heel goed!
2019
#1 Altijd roomboter - Nelleke Noordervliet
#2 Nacht blauw - Simone van der vught
#3 Quarantaine - Erik Betten
#4 Esther Verhoef - De kraamhulp

Vond ik ook een mooi boek. Door de kleine hoofdstukjes en de snelheid van het verhaal blijf je lezen.
Tuurlijk is het een 13 in een dozijn thriller, maar ik hou ervan. :flirting:
Vanmiddag weer lekker naar de bieb.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven